Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Dan] #1632051 25/06/2013 07:29
R
Renzir Offline
Entusiast
Entusiast
R
Det er en veldig viktig forskjell det du her påpeker at veien i proffritt er stengt. Noen ganger tror jeg ikke Ola og Kari skjønner forskjellen på proff og turritt. Proffritt er er viktig, jobb og gøy, turritt skal jo være mest gøy vel?

Har selv veldig lyst til å delta på noen landeveisritt fremover, men blir jo litt skeptisk når jeg hører alt om uvettig kjøring i felt osv. Har jo jammen sett mye rart i terrengritt også er ikke det, men noen folk satser jo liv og lemmer for noen uvesentlige sekunder her og der.

NB: Første som slo meg med det klippet her var en flashback tilbake til han som ble klippet ned av servicebilen som skulle unngå det treet i tdf. Han som havnet i piggtråden etter å ha veltet.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: 29" mannen.] #1632064 25/06/2013 07:45
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Personlig synes jeg selve forbikjøringen teknisk sett foregikk greit nok (la seg over i motsatt kjørefelt). Feilen her er jo at dette gjøres med møtende trafikk. Det er helt håpløs og fremtvinger jo en horribel innkjøring rett foran feltet som blir passert.

Utover dette så kan jeg si at jeg forstår litt mer av bilistenes frustrasjon etter å ha syklet Lillehammer - Oslo.

Syklistene syklet rett over rundkjøringer, på høyre og venstre side av bilene i rundkjøringer +++, har aldri sett så mange idioter på to hjul noen gang tidligere. Når man passerte Råholt og inn til Oslo så kom man inn i tettere strøk med biler i kø, her passerte de bilene på høyre og venstre side.

Her har vi som syklister en jobb å gjøre.
Og jeg gjorde faktisk mitt for å si fra underveis. Ved en anledning passet det seg slik at farten var lav nok, og vinden var ikke værre enn at relativt mange fikk med seg min kommentar om at det er på sin plass og skjerpe seg i trafikken. Oppfører man seg slik når man trener / sykler i byene rundt om - ja så forstår jeg faktisk at dette er en konflikt vi på to hjul er DØMT til å tape.

Hårreisende, rett og slett.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Dan] #1632083 25/06/2013 08:04
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Dan
Sitat: KenR
På teknisk møte fredag kveld ble rittledelsen spurt direkte om holdningen til paceing. "Det spørsmålet hørte jeg ikke", var svaret.

Fantastisk. Da må vi altså bare vente på den første dødsulykken før rittledelsen tar egne regler på alvor?

Tja, ikke vet jeg. Dette går vel litt på rettferdighetsfølelsen til folk. Enten pacer alle eller så pacer ingen. Om Styrkeprøven prøver å gjennomføre pacing-forbudet sitt, så må de i tilfelle stille med dommer/observatør i alle følgebilene for å sørge for at ingen jukser. For slik det er nå, med en (1) dommerbil i L-O, så vil de færreste bry seg om å etterleve regelen. Gevinsten er for stor og risikoen for disk liten. Personlig ønsker jeg en streng håndhevelse av pacing-forbudet velkommen.

Når det gjelder holdningen til trafikksikkerhet så har vi i Rye stort fokus på dette, og det er et tema som diskuteres innad i de fleste lag, vil jeg tro. I det minste i de lagene som jeg har vært involvert i. I tillegg arrangerer vi to ritt, Nordmarka rundt og Øyeren rundt, som etterhvert har fått svært gode tilbakemeldinger på trafikksikkerhet og sikkerhet generelt fra både politi, røde kors, veimyndigheter og deltagere. Det bør være hevet over enhver tvil at ikke Rye som klubb tar trafikksikkerhet på alvor, men man kan aldri garantere seg mot at uhell skjer eller at uheldige situasjoner oppstår når man har over 1500 medlemmer og stiller med 8-10 lag og mange hundre deltagere i Styrkeprøven.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: KenR] #1632122 25/06/2013 08:48
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
På teknisk møte fredag kveld ble rittledelsen spurt direkte om holdningen til paceing. "Det spørsmålet hørte jeg ikke", var svaret.

Fantastisk. Da må vi altså bare vente på den første dødsulykken før rittledelsen tar egne regler på alvor?

Tja, ikke vet jeg. Dette går vel litt på rettferdighetsfølelsen til folk. Enten pacer alle eller så pacer ingen. Om Styrkeprøven prøver å gjennomføre pacing-forbudet sitt, så må de i tilfelle stille med dommer/observatør i alle følgebilene for å sørge for at ingen jukser. For slik det er nå, med en (1) dommerbil i L-O, så vil de færreste bry seg om å etterleve regelen. Gevinsten er for stor og risikoen for disk liten. Personlig ønsker jeg en streng håndhevelse av pacing-forbudet velkommen.

Når det gjelder holdningen til trafikksikkerhet så har vi i Rye stort fokus på dette, og det er et tema som diskuteres innad i de fleste lag, vil jeg tro. I det minste i de lagene som jeg har vært involvert i. I tillegg arrangerer vi to ritt, Nordmarka rundt og Øyeren rundt, som etterhvert har fått svært gode tilbakemeldinger på trafikksikkerhet og sikkerhet generelt fra både politi, røde kors, veimyndigheter og deltagere. Det bør være hevet over enhver tvil at ikke Rye som klubb tar trafikksikkerhet på alvor, men man kan aldri garantere seg mot at uhell skjer eller at uheldige situasjoner oppstår når man har over 1500 medlemmer og stiller med 8-10 lag og mange hundre deltagere i Styrkeprøven.

Det tror jeg alle forstår, men det er i og for seg greit å ta et oppgjør med en ukultur og de rette folka når man har noe håndfast å slå i bordet med. Ingen grunn til å tro at videoen er tuklet med, så de som var med her - de bør vel få en peptalk og minnes på hvordan man faktisk SKAL oppføre seg i trafikken.

All den tid det lyser RYE lang vei på videoen så forbindes dette med klubben.

At man har enkeltindivider som blir til "ritt ryttere" i natta modus er så klart ikke noe klubben kan styre, men det går an å snakke til de i etterkant. Preventivt sett så kan klubben godt belyse slike situasjoner på nettsider osv i etterkant også. Da får andre kanskje en litt annen tanke før de gjør noe lignende igjen.

Slipper de unna med et smil og litt latter, vel så gjør de som ser litt opp til de - akkurat det samme ved en senere anledning.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: 29" mannen.] #1632176 25/06/2013 09:29
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Må det være lov med følgebil da?
Langing langs løypa kan gjøres uten at en bil skal ligge bak et felt av syklister. I turritt bør man klare seg uten følgebil. Slange/dekk i setevæske, pumpe på ramma og klær i lomma.
Både Trondheim-Oslo og Lillehammer-Oslo har utartet til noe som ikke er forvarslig som turritt. Enten må alle de store lagene få politieskorte og veien sperres foran dem, eller så må løpet arrangeres på en annen måte.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: sykkeloyvind] #1632184 25/06/2013 09:36
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: sykkeloyvind
Langing langs løypa kan gjøres uten at en bil skal ligge bak et felt av syklister. I turritt bør man klare seg uten følgebil. Slange/dekk i setevæske, pumpe på ramma og klær i lomma.
Både Trondheim-Oslo og Lillehammer-Oslo har utartet til noe som ikke er forvarslig som turritt. Enten må alle de store lagene få politieskorte og veien sperres foran dem, eller så må løpet arrangeres på en annen måte.

Enig, fjerner man følgebilene så blir det straks litt bedre.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Lurifax] #1632193 25/06/2013 09:44
T
test Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: Lurifax

Enig, fjerner man følgebilene så blir det straks litt bedre.

Jeg tror man da vil oppleve adskillig flere uforsvarlige forbikjøringer, siden man ikke har "bufferen" med en bil etter feltet. Subjektivt opplever jeg det som langt tryggere å starte i lagkonkurranser enn i fellespuljene.

Ja til følge- og ledebil med tydelig merking (skilt og blinkende lys), nei til bilpes. Punkterer du, får du kjøre deg opp selv, eller så får laget vente.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: 29" mannen.] #1632237 25/06/2013 10:30
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Tja, videoen er jo ganske klar. Blir man tatt med av en bil i den rakett farten denne kom med, ja så blir det en tragedie.

Så får heller folk puste litt, slippe frem et lag når laget bak tar deg igjen. Eller så får arrangørene lage litt mer tid mellom hvert lag.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: sykkeloyvind] #1632243 25/06/2013 10:36
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K

På mange måter helt enig, men det må som sagt gjennomføres på en måte som oppleves som rettferdig. Det er pt mye prestisje og penger i å vinne disse rittene, så deltagerne må kontrolleres av arrangør. Kanskje forsvinner noe av pengene med de varslede innskjerpingene mot kommersielle team, men tipper noen vil greit sno seg rundt dette også.

Alternativt at de innskrenker antall lag i lagkonkurransen og tillater bil og pace der, med 10 min startintervall som det nå er kun mellom de tre første. Da ser man lite til de andre og forbikjøringer er ikke aktuelt. På L-O, altså.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Lurifax] #1632247 25/06/2013 10:41
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Lurifax
Tja, videoen er jo ganske klar. Blir man tatt med av en bil i den rakett farten denne kom med, ja så blir det en tragedie.

Så får heller folk puste litt, slippe frem et lag når laget bak tar deg igjen. Eller så får arrangørene lage litt mer tid mellom hvert lag.

I lagkonkurransen er reglene klare, et lag som blir innkjørt skal senke farten og vike når ledebilen passerer slik at at forbikjørende lag lett kan passere og deretter skape avstand til laget foran før de setter fart igjen. Problemet i videoen er at det både er utenfor lagkonkurransen og at det ikke er et lag med ledebil som passerer, men to enslige ryttere som pacer.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Dan] #1632266 25/06/2013 10:59
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

I klasse med kommersielle navn på team...

Bilpes har alltid vært forbudt i turritt, og forbudet har meg bekjent aldri vært håndhevet.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: 29" mannen.] #1632280 25/06/2013 11:15
H
helgerg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
H
Nettopp publisert på Rye-siden:

SK Rye er en stor klubb, den er synlig på godt og ondt! Episoden som er påtalt her har to sider, de som var opptatt av en ting, fort opp i rulla igjen med pes! Bilen gjør "jobben" da er det fort gjort å ikke se hele trafikkbildet!

Sk Rye har et klart mål at vi skal oppfører oss i trafikken slik at vi ikke bryter trafikkregler eller regler for sykkelritt. I denne situasjoen oppleves det for de som blir forbikjørt, følgebilens manøver, som et stykke over kanten for de som oppelver dette. Det beklager vi fra Sk Ryes side!

Styret i klubben jobber med gode holdninger og vil etterhvert legge føringer for hvordah våre medlemmer skal opptre som representanter for klubben. Mye godt arbeid er gjort, men vi vil bli bedre også her.

Det er mange flotte mennesker i klubben som er gode forbilder og skaper trygge rammer for nye og gamle syklister i klubben. Det er også ting som vi alle bør huske på i måten vi snakker, skriver på at den bør være gjennomsyret av respekt, vennlighet, godt humør og omtanke for hvordan vi selv ønsker å bli omtalt. Håper at sommeren lokker frem smilet og det gode samholdet styrkes enda mer i en fantstisk hyggelig klubb.

God sommer!

Sykkelhilsen

Gunnar A. Gulliksen

Leder SK Rye

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Niels] #1632288 25/06/2013 11:20
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: Niels
Sitat: trondmm
Sitat: Moonlit
Er ikke veldig stolt av hele opplegget og kommer vel til å vegre meg litt for å forsøke det igjen

Leser ikke ordet "beklager" noe sted jeg?

Det går an å beklage uten å bruke ordet "beklager".

Ja det gjør det, men jeg leser ingen ydmykhet eller beklagelse i innlegget hans. Faktisk ikke noe i det hele tatt som skulle tilsi at han tar selvkritikk og unnskylder eller beklager. Det hele går på hvor uheldig han var og en dårlig forklaring på hvorfor han gjorde det.

For meg er de to viktigste elementene i en beklagelse en innrømmelse av at det man gjorde ikke burde vært gjort, og et løfte om at man ikke vil gjøre det igjen. Jeg mener sitatet jeg ga over inneholder begge deler.

Dessuten: Hvor mye av ansvaret mener du egentlig ligger på syklistene her? De har åpenbart blitt enige med bilføreren om at de skal pace frem til de tar igjen gruppen, men dette er (tydeligvis) ikke så fryktelig kontroversielt i seg selv. De kan da ikke lastes for hvor gristete han kjører forbi de andre gruppene?

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: helgerg] #1632298 25/06/2013 11:36
T
test Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: helgerg
snip

Sk Rye har et klart mål at vi skal oppfører oss i trafikken slik at vi ikke bryter trafikkregler eller regler for sykkelritt. I denne situasjoen oppleves det for de som blir forbikjørt, følgebilens manøver, som et stykke over kanten for de som oppelver dette. Det beklager vi fra Sk Ryes side!

snip

Den "beklagelsen" der var på høyde med Gerd-Liv Vallas "I den grad noen føler seg dårlig behandlet, ber jeg om unnskyldning", eller Navarsete sin "Eg beklagar om Sandra opplever at ho vart skjelt ut".

Egentlig sier han: Vi mener ikke selv at vi gjorde noe som helst galt, men siden noen andre mener det så får vi vel nesten beklage for syns skyld.

Redigert av test; 25/06/2013 11:37. Rediger grunn: bommet litt på sitatet
Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: 29" mannen.] #1632310 25/06/2013 11:48
29Xeed Offline
Entusiast
Entusiast
hei

Er jeg som filmer her og har fulgt debatten litt fra sidelinjen da vi har tatt denne saken opp med folkene i Styrkeprøven.
Vi ser med "glede" at det ikke bare er vi som var der som synes dette er laaaangt over grensen.
Håper dette da vil bidra til at en servicesjåfør eller to vil tenke seg om neste gange han/hun skal hjelpe sine frem.
Jeg er på ingen måte ute etter Rye, har hatt mange fine turer med de både i ritt og treninger.
Og kommer fortsatt til å slite meg opp siste bakken i Øyern rundt med baguett og Cola i tankene.

Det som forbauser meg mest er svaret fra Gunnar A. Gulliksen i Rye.

"SK Rye har et klart mål at vi skal oppfører oss i trafikken slik at vi ikke bryter trafikkregler eller regler for sykkelritt. I denne situasjoen oppleves det for de som blir forbikjørt, følgebilens manøver, som et stykke over kanten for de som oppelver dette"

Du klarer å få presset inn masse selvskryt om klubben , denne lenken handler faktisk om at dere og din klubb kunne tatt liv av flere syklister.........

Redigert av 29Xeed; 25/06/2013 11:53.
Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: test] #1632314 25/06/2013 11:54
29Xeed Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: test
Sitat: helgerg
snip

snip

Den "beklagelsen" der var på høyde med Gerd-Liv Vallas "I den grad noen føler seg dårlig behandlet, ber jeg om unnskyldning", eller Navarsete sin "Eg beklagar om Sandra opplever at ho vart skjelt ut".

Egentlig sier han: Vi mener ikke selv at vi gjorde noe som helst galt, men siden noen andre mener det så får vi vel nesten beklage for syns skyld.

+1

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: trondmm] #1632318 25/06/2013 11:57
T
Trillebår Offline
Ivrig
Ivrig
T

Dessuten: Hvor mye av ansvaret mener du egentlig ligger på syklistene her? De har åpenbart blitt enige med bilføreren om at de skal pace frem til de tar igjen gruppen, men dette er (tydeligvis) ikke så fryktelig kontroversielt i seg selv. De kan da ikke lastes for hvor gristete han kjører forbi de andre gruppene?

Alt iom de har bedt sjåføren pace de opp ICON_WINK

-Sverre-
http://duckcityadventureteam.net/ fatbike, fluefiske og vinter morro
Rule #5 // Harden The Fuck Up
http://www.velominati.com/the-rules/
Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: 29" mannen.] #1632319 25/06/2013 11:58
Jørn Haanæs Offline
Medlem
Medlem
Spørsmål: Er dette den eneste tråden hvor man diskuterer DSSP 2013? Jeg trodde det var en big deal for mange, men finner ingen som deler kule historier etc. Mulig jeg ikke har sett godt nok etter?

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: helgerg] #1632320 25/06/2013 12:00
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Tre ting jeg legger merke til:

1) "[...] da er det fort gjort å ikke se hele trafikkbildet!" Mener Gulliksen at det er greit å kjøre bil på en måte som gjør at man ikke får med seg ting, og dermed er til fare for andre? Er unnskyldningen for kjøringen virkelig at kjøringen i seg selv gjør at sjåføren ikke får med seg "hele trafikkbildet"?

2) "I denne situasjoen oppleves det for de som blir forbikjørt, følgebilens manøver, som et stykke over kanten for de som oppelver dette. Det beklager vi fra Sk Ryes side!" Her beklager Gulliksen at syklistene opplever det "over kanten". Han beklager altså at syklistene opplever det som farlig, men beklager ikke kjøringen.

3) Hvis det er forbudt med "pacing" i turritt (jeg kan ikke reglene), virker det ikke som om Gulliksen bryr seg om det i det hele tatt.

Hvor er forresten det Gulliksen skrev? Finner det ikke på http://www.sportsklubbenrye.no

Redigert av Christian; 25/06/2013 12:02.

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Christian] #1632327 25/06/2013 12:05
29Xeed Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Christian

1) "[...] da er det fort gjort å ikke se hele trafikkbildet!" Mener Gulliksen at det er greit å kjøre bil på en måte som gjør at man ikke får med seg ting, og dermed er til fare for andre? Er unnskyldningen for kjøringen virkelig at kjøringen i seg selv gjør at sjåføren ikke får med seg "hele trafikkbildet"?

2) "I denne situasjoen oppleves det for de som blir forbikjørt, følgebilens manøver, som et stykke over kanten for de som oppelver dette. Det beklager vi fra Sk Ryes side!" Her beklager Gulliksen at syklistene opplever det "over kanten". Han beklager altså at syklistene opplever det som farlig, men beklager ikke kjøringen.

3) Hvis det er forbudt med "pacing" i turritt (jeg kan ikke reglene), virker det ikke som om Gulliksen bryr seg om det i det hele tatt.

Hvor er forresten det Gulliksen skrev? Finner det ikke på http://www.sportsklubbenrye.no

http://www.sportsklubbenrye.no/node/18835

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: 29" mannen.] #1632331 25/06/2013 12:11
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Den beklagelsen er ganske innsiktsløs i tillegg til at den er gjemt godt på Ryes sider. Åpenbart at Rye ikke ser noe særlig alvorlig på denne saken.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: 29" mannen.] #1632334 25/06/2013 12:12
S
stanleytislavold Offline
Entusiast
Entusiast
S
Forbudet mot bilpes har blitt håndhevet; bla i 2012 mot ett av lagene på lengste distanse. De to raskeste lagene overklaget dette etter rittet til arrangør pga ulik behandling av lagene.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Christian] #1632350 25/06/2013 12:34
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Christian

Det ligger på den åpne delen av forumet under saken jeg startet med denne saken.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Trillebår] #1632366 25/06/2013 12:56
Niels Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Trillebår

+1

2013.5 Specialized Enduro Expert Carbon 29SE
Moulton TSR9
Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Niels] #1632374 25/06/2013 13:06
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: Trillebår

+1

Ikke noe ansvar på sjåføren, altså? Han så at det ville bli en farlig forbikjøring, men siden han hadde to syklister i ræva som hadde det travel, så var han tvunget til å risikere sitt og andres liv?

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: 29" mannen.] #1632382 25/06/2013 13:15
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Feilen her er ikke følgebiler som Øyvind mener, men bruken av de.

Det er bare for arrangøren å gå ut med at de disker alle lag som blir tatt for dette (og gjøre det). Mtp hvor mange som sykler med kamera om dagen, så tror jeg ikke mange tør satse på dette fremover.

Synes også det er litt rart at Rye ikke reagerer på at de jukser.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: 29" mannen.] #1632384 25/06/2013 13:17
Jokis Offline
Ivrig
Ivrig
Hvis man på E6 har problemer med å ta inn hele trafikkbildet,
bør man nok levere inn førerkortet.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Jokis] #1632396 25/06/2013 13:29
T
trondmm Offline
Veteran
Veteran
T
Sitat: Jokis

Dette skjedde på fylkesvei 213

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: Dexter] #1632399 25/06/2013 13:32
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Dexter

Synes også det er litt rart at Rye ikke reagerer på at de jukser.

Finn gjerne ett eneste lag fra årets lagkonkurranse som ikke kjørte pace i forbindelse med velt/punktering. Valentino kan sikkert bekrefte dette for Ottestad sitt vedkommende. Torshov/YT har vi allerede linket til i denne tråden.

Dette er selvsagt ingen unnskyldning for å bryte reglene, man havner da fort i den samme situasjonen som proffene fra tidligere: "Jeg måtte dope meg fordi alle andre gjorde det, jeg jukset ikke fordi vi konkurrerte på like vilkår." Men det er forklaringen på hvorfor man pacer. Alle andre gjør det, og arrangøren aksepterer det.

Re: Skummel (bil) kjøring under styrkeprøven på lørdag [Re: trondmm] #1632401 25/06/2013 13:35
Jokis Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Jokis

Dette skjedde på fylkesvei 213

Åja søren.
Da mente jeg det ikke:)

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support