terningenrittet 2013?
|
Re: terningenrittet 2013?
[Re: suzuki421]
08/06/2013 18:50
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Lurer på hvem som stjeler piler og pinner. Tror det er noen som jobber på pil(l)efabrikken!  Evt så er det det store pile- og pinne-trollet! Hørt om at det blir hovedperson i nyeste Trollfilmen med Otto Jespersen! Gleder meg til i morra. Kjenner at jeg har sykla ritt i dag gitt, men får tråkke på og ta det som en fin og hard tur, bra opplading til neste helg! 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
08/06/2013 19:57
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Manglet det mange piler i dag Odd Erik. På torsdag manglet det noen piler en liten km ut i Grunsettmarka. Vi skal en runde i morgen før start, å sette opp de som er borte.
Lurer på hvem som stjeler piler og pinner. Ikke som jeg la merke til!
|
|
|
[Re: Pedalsyre]
08/06/2013 20:02
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
35km for elite, eller er det flere runder?
|
|
|
[Re: kjerts]
08/06/2013 20:13
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
35km for elite, eller er det flere runder? En runde for alle, men med 2 runder og vi hadde hatt norges fineste marathon ritt. Vinnertid rett under 3 timer, over 6 mil på letttråkka/raske stier. I morgen derimot så sykler da alle en runde på 35-36 km!
|
|
|
08/06/2013 20:24
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Det er kanskje vanskelig å få til at hele runda brukes på begge runder siden mange av stiene brukes "begge veier"? Det er vel kanskje 20-25km runde uti der som kunne ha vært kjørt et par ganger + den "vanlige" sløyfa. MEn da ville det blitt et helt annet type ritt. Nå er det mer stisprint. 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
08/06/2013 21:01
|
Moyez
Fersking
|
Fersking
Manglet det mange piler i dag Odd Erik. På torsdag manglet det noen piler en liten km ut i Grunsettmarka. Vi skal en runde i morgen før start, å sette opp de som er borte.
Lurer på hvem som stjeler piler og pinner. Syklet igjennom for første gang på torsdag. Mulig det kunne vært bedre merket her:  Iallefall klarte vi å tulle oss ned til elva  Resten av traseen var veldig bra merket. Stiene er helt fjollete fine, jeg stiller som listefyll og gleder meg som en unge til i morgen.
|
|
|
08/06/2013 21:34
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Tror det krysset var merket i dag. Skal være ganske idiotsikkert i morgen tipper jeg, og er jo strengt tatt ikke mulig å sykle mange meter feil. Går vel rett fram 35 km/t der:)
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
08/06/2013 21:38
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er kanskje vanskelig å få til at hele runda brukes på begge runder siden mange av stiene brukes "begge veier"? Det er vel kanskje 20-25km runde uti der som kunne ha vært kjørt et par ganger + den "vanlige" sløyfa. MEn da ville det blitt et helt annet type ritt. Nå er det mer stisprint. Det har du helt rett i, men med å bruke Appelsinhaugen (jada, vet jeg har sagt det til kjedsomhet nå så skulle en ikke kryssende løype ha blitt lagd. Dvs 1 runde på Terningen, 2 runder i Grundset, 1 runde på Terningen tilbake. Strøkent:) og ja plutselig blitt bare 2-3 km med grus!
|
|
|
[Re: Moyez]
08/06/2013 21:43
|
suzuki421
Avhengig
|
Avhengig
Lurer på hvem som stjeler piler og pinner. Syklet igjennom for første gang på torsdag. Mulig det kunne vært bedre merket her:  Iallefall klarte vi å tulle oss ned til elva  Resten av traseen var veldig bra merket. Stiene er helt fjollete fine, jeg stiller som listefyll og gleder meg som en unge til i morgen. Det er i det området det var fjærnet 4 pinner med piler. Det kommer nye der.
|
|
|
09/06/2013 06:26
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Lykke til i dag folkens, i dag skal vi ha det gøy:)
CK ELVERUM
|
|
|
09/06/2013 12:09
|
svennm88
Entusiast
|
Entusiast
Dette var et kjempe bra ritt  mange god sykelister, men morro var det.
|
|
|
09/06/2013 14:25
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Knallritt, gode bein (for første gang på ritt i år) og hjemmbane fordel var dette en knakendes morsom dag på sykkelen. Også veldig morsomt å høre fra langveisfarende (og kortere reisende) at dette var en kjempetrase.
Det er slike løyper vi kjøper dyre terrengsykler til, det er her de kommer til sin rett. Starten gikk litt roligere i år, noe som medførte at jeg fant meg selv ganske langt framme, uten at jeg følte jeg sprengte meg. Etterhvert var vi en bra 4 manns gruppe fra Hamarveien og opp til toppen av grusen og inn på "ny" stien lengst fremme. Når vi kom ned der var det bare Tom fra Eidsvoll som var med meg og vi kjørte sammen nesten til mål, bra selskap med mange komplimanger. Tok igjen noen her og der, dog var spredningen stor og var vel mest unggutta som kjørte kortere løype vi måtte kjøre forbi, men bortsett fra å ta det litt roligere første delen av høyspenten pga ungguttene var det ikke mye hindring fra de. syntes de kjørte bra og fort.
Sistesløyfen inne på Terningen måtte jeg jobbe for å holde trøkket da jeg syklet alene store deler siden Tom slapp. Så ingen foran meg heller, men føler jeg fikk tatt meg bra ut. 4 plass i klassen og 11 totalt er jeg veldig fornøyd med, tid 1.28.50 var også ganske mye raskere en jeg regnet med. Tippet løypa var ca 5-10 min tregere i år, men var nok ikke det. Vinner tiden ca 3 minutt tregere i år tror jeg. Følte aldri jeg var på skikkelig rød sone i dag, men sånn halvveis, merket jeg at jeg mistet litt trøkket og beina var litt tunge, men løsnet etter den "lange" stiklatringen hvor en krysser skiløypen igjen.
|
|
|
09/06/2013 14:30
|
Pedalsyre
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Takk for en fin dag! Tror vi kan kåre dette til norges morsomste trase!!? Mye bra kjøring av forumfjes, og personlig gikk det helt ok. Ett par tryn og ikke tøff nok i starten gjør at noen få plasser glipper, men har det uansett utrolig gøy.
det er i motbakke du når toppen i livet... Tidligere nick: Helium team carbonium.
|
|
|
09/06/2013 15:23
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Først, alle dere som ikke kjørte Raumerrittet i går har juksa og teller ikke med på resultatlista...  Uansett, godt fornøyd med dagens innsats på tross av ritt i går også. Varmet opp bra og vonde bein forsvant som dugg for solen. Åpna litt nølende, men fikk opp dampen bortover "grusen" inne på terningmoen, og rekker akkurat å kaste meg forran Ole Christian før første stien langs elva. Det stoppet opp ganske fort, men var to stier ved siden av hverandre, så tok den uten folk på og smatt forbi 5-10 stk. Fikk en haug med skrik fra folk når jeg kom i 100 forbi. Hvorfor det? Det er ritt og er det plass må det vel være lov å kjøre forbi? Ser du eller klarer du ikke å ta sporet, synd for deg.... Fant litt plassen min i rittet etter denne manøveren og venta litt på at folk skulle bli slitne. Tok en helg gjeng før 2. nedover på grus, bortsett fra John Brede. Men alle kom jo igjen før høgspenten begynte. Fulgte Øystein og Tord Bern Hansen fra raske svingestien etter 2. grusklatringa, og fikk mange gode linjer på et fat fra lokalsyklisten!  Det var samla en ganske stor gjeng før målgang, og klarte ikke å ta noen av de i spurten, ble en reprise fra i fjor med Øistein og Simen ++ i front og meg halsende etter, fikk opp "toppfart", men mangla spruten så den kom for sent. Så får vi se om det blir noe neste år for Terningenrittet, krysser fingra og sier "sees neste år" alikevel! 
|
|
|
09/06/2013 15:24
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Stod på 6 eller 7. startrekke, og måtte dermed prøve å spurte meg opp til fronten, men det var nyttesløst med en master som kjørte i 120 km/h  Prøvde å komme meg opp på de første grusstrekkene, men det nyttet ikke. Dro på meg litt for mye syre tidlig i rittet, noe jeg måtte slite litt med resten av rittet. Skulle nok vært litt lurer, og holdt litt igjen slik som Elgvenn2 gjorde. Han kom susende forbi meg på slutten av Terningmoenrunden, og jeg hadde ikke sjans til å henge meg på. Kjenner beina ikke klarer å kjøre hardt like lenge som for 2 år siden, da jeg var i form. Tror jeg hadde klart å komme opp dersom jeg hadde hatt 2011-formen inne. Ellers gikk rittet greit. Teknisk var det OK mtp. hvor lite terreng jeg har sykla i år. Hadde en OTB ved et gjørmehull som var dypere enn jeg trodde, samt noen framhjulsskrenser ved et par av svingene med mye sand. Alt i alt et fett ritt med trå start (kom inn på 1.37.55), som holdt til en 39. plass totalt, og en ufortjent 3. plass i klassen.
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
[Re: stosu]
09/06/2013 15:29
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
(...)Skulle nok vært litt lurer, og holdt litt igjen slik som Elgvenn2 gjorde. Han kom susende forbi meg på slutten av Terningmoenrunden, og jeg hadde ikke sjans til å henge meg på.(...) Holt igjen og holt igjen, hadde vel en litt slow start egentlig, så nådde deg bare ikke igjen før...  Bare fortsett gode treninga Stian, så er du snart der du var igjen! 
|
|
|
09/06/2013 15:47
|
Moyez
Fersking
|
Fersking
Takk til arrangørene for et knallbra ritt! Moro fra start til mål. Noen som vet hvordan det gikk med karen som trynet i utforkjøringa før andre gruspartiet i Grundsetmarka? Så noe blodig og forslått ut. 
|
|
|
09/06/2013 16:18
|
opodden
Entusiast
|
Entusiast
Stiv ramme, stiv gaffel og temmelig stiv i hele kroppen etter hvert...Kjempemorsom dag på sykkel; det er ikke mange måter det er så gøy å bli skikkelig svett og andpusten! Tusen takk til alle som har jobbet med løypa og de som arrangerte i dag!
|
|
|
[Re: Moyez]
09/06/2013 16:46
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Takk til arrangørene for et knallbra ritt! Moro fra start til mål. Noen som vet hvordan det gikk med karen som trynet i utforkjøringa før andre gruspartiet i Grundsetmarka? Så noe blodig og forslått ut. GIkk "bra" med han, sting i munn og leppe, hvistnok ikke noe brudd og snart på¨sykkel igjen.
|
|
|
09/06/2013 16:57
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Var bra. Så ut som om det kunne ha gått noen tenner da jeg passerte han.
|
|
|
09/06/2013 17:09
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ja som jeg tippa ville dette bli morsomt i år også:). I år var planen åstille seg opp langt fremme damjeg i fjor havnet veldig langt bak pga litt lang oppvarming... Sto i andre rekke og var godt fornøyd før starten gikk:). Da starten går klarer jeg jaggu å sparke til kjedet ( eller noe i den duren), kjedet hoppet iallfall over storeskiva og jeg måtte trille avgårde og forsiktig få kjedet opp på plass at. Dette gikk igrunn greit, men hadde nå tilnærmet lik plassering som i fjor:(. Måtte da tråkke til maks for å kapre noen plasser før de smale stiene.. Gikk forsåvidt greit dette, men på stiene langs elva så var jeg bak noen som kjørte som kjærringer så her ble det jaggu bremsing og så smått fortvilet da jeg ønsket å gi alt her:(... Syns jeg hadde tunge bein lenge, og de satans kjipe motbakkene på grus var beina fortsatt ille... Er rett og slett i svak grusform om dagen:). Her hadde jeg heldigvis godt selskap av elgvennen vår, og da var jeg igrunn fornøyd:). Kjenner nå at jeg burde ha forsøkt å kjøre mye hardere her, men lett å være etterpåklok.... Etter denne grusen og det neste terrengpartiet ble beina bedre, og jeg kom mer i angrepsposisjon fremfor å være på hæla:). Dro uten tvil nytte av å være kjent, og forsøkte å "hjelpe" de jeg hadde rundt meg med noen tips undervegs... Ble endel i front av gruppa for min del etter stidelen lengst nord, men dette følte jeg var mest riktig også pga kjentmannsfordelen:). Tror ikke jeg hadde kjørt raskere med at andre hadde vært i front:). I spurten var jeg jo som vanlig totalt overlegen, vel fortjent etter en guidet tur med gode tips rundt sporvalg til de 6 som hang med;). Uansett så syns jeg uten tvil at dette er det artigste rittet i norge ( av de jeg har syklet da), og håper og tror at rittet fortsetter i samme stilen i årene fremover:). Blir jo en undergang for skiløype m.m som da vil bli benyttet... Nesten så jeg har lyst til å kjøre hardt igjennom løypa at til neste helg, hmmmm:).
CK ELVERUM
|
|
|
[Re: Oddefa]
09/06/2013 17:16
|
Christen
Ex Trippelbirker
|
Ex Trippelbirker
Takk til arrangørene for et knallbra ritt! Moro fra start til mål. Noen som vet hvordan det gikk med karen som trynet i utforkjøringa før andre gruspartiet i Grundsetmarka? Så noe blodig og forslått ut. GIkk "bra" med han, sting i munn og leppe, hvistnok ikke noe brudd og snart på¨sykkel igjen. Jeg kunne "desverre" ikke sykle forbi så jeg stoppet opp og gjorde en primary assesment. Fant ingenting alvorlig galt og syklet videre da det etterhvert kom vakter til stedet. Blør ofte mye fra ansikt/nese og ser mye alvorligere ut enn det reelt er. Kanskje et skilt/vakt i den bakken?
|
|
|
09/06/2013 18:02
|
MrAdHd
Entusiast
|
Entusiast
Knallritt i suveren trasee. Satt og koste meg sammen med Magnus Kolstad innover flytstiene, og måtte faktisk rope til han underveis at dette var "Konge". Måtte slippe Kolstad da det ble litt problemer med kjede, og i tillegg klarte jeg å sykle feil inni der, slik at bl.a. Oddefa syklet forbi/fra meg.
Takk for et suverent arrangement med den morsomste traseen jeg har kjørt!
Mange som knipset bilder uti der, noen som vet om det ligger noen der ute?
|
|
|
09/06/2013 18:07
|
Christen
Ex Trippelbirker
|
Ex Trippelbirker
Avslappet atmosfære og artige stier gjør dette til et meget flott ritt. Det er lagt ned en betydelig jobb i merking av løypa. Jeg syklet feil 3 ganger, men det er min egen feil som kikker ned og ikke opp. Startet sist sammen med KnutG(?), som egentlig burde ha stått først så tidlig som han var ute... Ble litt rå-sykling i starten for å komme meg fram, men kjente at det er lenge siden jeg har kjørt hardt. Fikk noen kommentarer etter passering av alle som sto i kø ved første kloppen. Stoppet derfor opp og slapp de forbi...
Takk til Oddefa for sightseeing etter rittet på stier som ikke ble benyttet i dag. Tydelig at dere har mer enn nok av kjempeflott terreng.
|
|
|
[Re: Christen]
09/06/2013 18:21
|
stosu
Besatt
|
Besatt
Takk til arrangørene for et knallbra ritt! Moro fra start til mål. Noen som vet hvordan det gikk med karen som trynet i utforkjøringa før andre gruspartiet i Grundsetmarka? Så noe blodig og forslått ut. GIkk "bra" med han, sting i munn og leppe, hvistnok ikke noe brudd og snart på¨sykkel igjen. Jeg kunne "desverre" ikke sykle forbi så jeg stoppet opp og gjorde en primary assesment. Fant ingenting alvorlig galt og syklet videre da det etterhvert kom vakter til stedet. Blør ofte mye fra ansikt/nese og ser mye alvorligere ut enn det reelt er. Kanskje et skilt/vakt i den bakken? Var det du som sykla på en scott med lefty? Ottadalen-drakt?
|
|
|
[Re: Christen]
09/06/2013 18:38
|
KnutG
Avhengig
|
Avhengig
Avslappet atmosfære og artige stier gjør dette til et meget flott ritt. Det er lagt ned en betydelig jobb i merking av løypa. Jeg syklet feil 3 ganger, men det er min egen feil som kikker ned og ikke opp. Startet sist sammen med KnutG(?), som egentlig burde ha stått først så tidlig som han var ute... Ble litt rå-sykling i starten for å komme meg fram, men kjente at det er lenge siden jeg har kjørt hardt. Fikk noen kommentarer etter passering av alle som sto i kø ved første kloppen. Stoppet derfor opp og slapp de forbi...
Takk til Oddefa for sightseeing etter rittet på stier som ikke ble benyttet i dag. Tydelig at dere har mer enn nok av kjempeflott terreng. Haha. Burde vel egentlig ha fått stått før Master bilen. Hyggelig å hilse på deg både før og etter. Har bare en ting å si om rittet, arrangementet og de som arrangerer: terningkast seks. Dette er uten tvil Norges artigste ritt. Jeg kommer igjen
Knut
|
|
|
09/06/2013 19:13
|
Andrehua
Besatt
|
Besatt
KnutG: Arrangøren hadde møtt deg i løypa på lørdag hørte jeg.. Var på 50-årslag med de til 4:30 i natt.. Hehe! NOE sliten da jeg stod opp 10:30 for å sykle ritt - men herregud for et morsomt ritt!  Jeg fikk ingen bra tid tror jeg, men det er straffen for å ikke trene, og for å feste til langt på natt. 
|
|
|
[Re: stosu]
09/06/2013 19:40
|
Christen
Ex Trippelbirker
|
Ex Trippelbirker
Takk til arrangørene for et knallbra ritt! Moro fra start til mål. Noen som vet hvordan det gikk med karen som trynet i utforkjøringa før andre gruspartiet i Grundsetmarka? Så noe blodig og forslått ut. GIkk "bra" med han, sting i munn og leppe, hvistnok ikke noe brudd og snart på¨sykkel igjen. Jeg kunne "desverre" ikke sykle forbi så jeg stoppet opp og gjorde en primary assesment. Fant ingenting alvorlig galt og syklet videre da det etterhvert kom vakter til stedet. Blør ofte mye fra ansikt/nese og ser mye alvorligere ut enn det reelt er. Kanskje et skilt/vakt i den bakken? Var det du som sykla på en scott med lefty? Ottadalen-drakt? Jepp.
|
|
|
09/06/2013 19:46
|
stosu
Besatt
|
Besatt
aha.. hyggelig å sykle ritt sammen med andre forumnisser. Vi syklet sammen en periode før vi fallet, og noen få meter på en grusvei lenge etter fallet. men da bare fosset du forbi meg igjen  Bra sykla i dag, Christen
|
|
|
09/06/2013 19:56
|
Blindern
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kudos til arrangøren og alle som hjelper til! Dette er årets morsomste ritt - flytsti og høy puls hele veien. Bedre blir det ikke.
|
|
|
|
|