Jeg var igjennom på søndag, og det der kvalifiserer til tidenes understatement. Det var MEGAgjørmete
Det er visst fortsatt sølete, ja, og monsunregnet de siste dagene har tydeligvis utrettet mer enn solskinnet i helgen. Guttungen drev og tok KOM'er når det regnet så mye før 17.mai med Racing Ralph på hjula.
Men som det blir sagt over og som tidligere nevnt, så pågår det en del arbeider med å utbedre med barking og klopping. Tror nok både vi og andre rittarrangører håper på litt sommervær snart...
Det er få steder vi tror blir ødelagt av at folk sykler der. Det må være noen få myrer. Tvert i mot tror vi løypa har godt av å bli kjørt opp litt, og mange steder er grunnen litt leirete og derfor er det ganske sølete der. Det hjelper ikke å slutte å sykle der. Det hjelper om det slutter å regne....
Men som nevnt ovenfor, gjør vi en del tiltak for at den skal bli litt mer værbestandig. Men det er ikke landeveisritt, dette her, så litt søle må man regne med ;-)
Vi blir oppfordret til å melde oss på. Men jeg tror jeg har meldt meg på, og vil sjekke startliste/deltakerliste. Virker ikke på hjemmesidene. Er det en feil - eller er det ingen deltakerliste tilgjengelig??
[Redigert: har fått bekreftelses-epost fra rittet. Men vil gjerne se deltakerliste uansett. Hvem konkurrerer man med?]
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Fikk eksklusiv guiding av 6-7 Svelvik-syklister rundt løypa i går og det var en skikkelig artig og variert løype! Noen litt sugende klatringer, men mange flotte stipartier som snor seg gjennom skogen i kjent Svelvik-stil for de som har syklet rundbane der før.
Dette er noe for alle som liker rundbane som UB-Cup, Giant-cup osv.!
Fikk eksklusiv guiding av 6-7 Svelvik-syklister rundt løypa i går og det var en skikkelig artig og variert løype! Noen litt sugende klatringer, men mange flotte stipartier som snor seg gjennom skogen i kjent Svelvik-stil for de som har syklet rundbane der før.
Dette er noe for alle som liker rundbane som UB-Cup, Giant-cup osv.!
Høres veldig lovende ut! På videoen virker det som stiene er relativt smuude og fine, ikke så mye røtter og store steiner. Stemmer det med ditt inntrykk eller? (sammenligningsgrunnlag: østmarka)
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Høres veldig lovende ut! På videoen virker det som stiene er relativt smuude og fine, ikke så mye røtter og store steiner. Stemmer det med ditt inntrykk eller? (sammenligningsgrunnlag: østmarka)
Det er ikke mye røtter, er ihvertfall et parti nedover hvor det er en fjell/stein. Vi snakker ikke "utfordelen" av TSR, men rett sporvalg er avgjørende for farten. Er noen partier som skal være barket, jeg har kun kjørt der ved første gjennomkjøring og fikk kun info om hvor det skulle barkes. Det at den har et rundbanepreg er helt klart et pluss, da kan man evt. rette opp feilene man gjorde på forrige runde. Siste del av runden før du kommer mot sentrum igjen har et veldig rundbanepreg nedover.
Dette tror jeg kan bli en årlig høydare sammen med TSR.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Vedlagt er kart over sentrum med avmerkede fasiliteter.
Se også lenger opp i tråden hvor jeg har linket opp google-maps-punkter til flere av disse.
Egen sykkelparkering er det ikke. Men det er små forhold her (ikke birken!) så en sykkellås og en sykkel parkert i parken noen få meter unna der du spiser - eller rett ved siden av, burde gjøre jobben ;-)
Det kommer nok en Google-earth versjon med mer detaljer snarlig.
NB! NB! For de som tar en titt på videoen av løypa som er publisert. Legg merke til begynnelsen! Der sveiper kameraet over en liten park inntil Storgata. Bruk fantasien og se for deg : Scene med musikk, telt for servering, sitteplasser for spisende publikum, og premiepall/-vegg i denne parken.
Det begynner å se bra ut med deltakelse til å være første året, gitt. har passert godt og vel 200 nå, og spesielt i voksenklassene (Sport/Master) ser det bra ut, i tillegg til at så godt som alt av det beste av det beste i M Senior stiller!! Det gleder oss! Stusser kanskje litt over at vi ikke har fler senior-damer. Men blir spennende å se i løpet av dagen siden fristen er i dag
Legger også merke til at feltet i M13-14 blir usedvanlig sterkt! Her er det mange kjente talenter til start fra de ulike regionscuppene!! Det blir skikkelig moro!
Det begynner å se bra ut med deltakelse til å være første året, gitt. har passert godt og vel 200 nå, og spesielt i voksenklassene (Sport/Master) ser det bra ut, i tillegg til at så godt som alt av det beste av det beste i M Senior stiller!! Det gleder oss! Stusser kanskje litt over at vi ikke har fler senior-damer. Men blir spennende å se i løpet av dagen siden fristen er i dag
Er dette et ritt myntet på "eliten" og de som er vandt til rundbane eller kan man slippe å bekymre seg over å bli lanterne rouge for oss hobbymosjonister som liker stisykling? Er dette et ritt min FS vil like seg eller er det supertimma kjedelig grusracer som gjelder? Litt usikker på om det vi skal dra til Svelvik eller Romeriksåsen neste helg.
@tjuvtrener: fristen var egentlig 31/5 men den ble utvidet til 2/6 fordi det var en del som ikke hadde fått med seg fristen. Fra 3/6 blir det dobbelt så dyrt, men fortsatt mulig å melde seg på.
@Ikkelett: eliten har egen klasse. Rittet er først og fremst funnet opp for å ha et terrengritt for de som liker terreng. Men vanskelighetsgraden er etter min mening litt lettere enn tøffe rundbaneritt, selv om det er et par dropp og noen rundbane-elementer innimellom. Mye helt ok sti og rufsete skogsveier. Minst mulig grusvei, men ikke helt til å unngå. Uten å henge ut noen, så mener jeg å ha sett flere lanterne rouge kandidater, men som er mer opptatt av å være med på morsomme terrengritt enn å bekymre seg over plasseringen. Trur du får litt mer utbytte av fs her enn på romerike. Du vil også få stor glede av de lette girene på sykkelen. .
Er påmeldt men får ikke vært med på gjennomsykling tirsdag. Fra når er løypa merka tilstrekkelig til at man skjønner hvor den går? Liker ikke å kjøre ting blindt, så vil gjerne trille gjennom en tur for å scoute litt linjer
Er påmeldt men får ikke vært med på gjennomsykling tirsdag. Fra når er løypa merka tilstrekkelig til at man skjønner hvor den går? Liker ikke å kjøre ting blindt, så vil gjerne trille gjennom en tur for å scoute litt linjer
Henger meg på denne!
Får heller ikke vært med på tirsdag ettermiddag. Noen som kan guide ei runde som allikevel skal sykle igjennom eller ta en treningstur?