For min del kan han gjerne sykle downhill med den også.
Når sluttet tempo å være "landevei", forresten?
Tempo har alltid vært landevei. Men Edvald er (som du garantert vet) mester i fellesstart, og Borgersen mester på tempo. Det er jo ingen stor sak, men skal man først diskutere stil, så er det dårlig stil å sykle i mestertrøyen til en annen. Det er litt mangel på respekt for Borgersen. Men nå tror jeg ikke at det er grunnen. Tipper han ikke tenkte over det, eller at de andre trøyene var til vask. Eller kanskje han ikke har et fellesstart-kit i standard farger? Fristet vel ikke med tempodrakt på trening i dag med 12 grader og regn.
Ja, det vet jeg jo. jeg mente at hvis man har fortjent en mestertrøye, så har man retten til å bruke den på alle syklene sine. Ville det være galt av Nino Schurter å sykle med regnbustriper på kraven hvis han syklet en tur på raceren sin også?
Jeg synes i alle fall ikke det.
I konkurranser er det jo selvsagt noe annet, mend et sier seg vel selv.
Er ikke veldig mange år siden at UCI endret reglene slik at tempomesteren skulle bære tempomestertrøye på ritt. Før det skulle fellesstartmesteren bære trøya i alle ritt.
Tror neppe Borgersen synes det er en stor sak...
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Er ikke veldig mange år siden at UCI endret reglene slik at tempomesteren skulle bære tempomestertrøye på ritt. Før det skulle fellesstartmesteren bære trøya i alle ritt.
Fra en skarve mosjonist, et hyl og et skrik om godt stilråd: Lang historie kort, jeg har en legg som trives best (mindre kramper) om den er presset sammen enten med et litt stramt løst kne, eller en kompresjonsgreie som 2XU. I kaldt og halvkaldt vær er ikke dette noe problem, da kjører jeg med løse ben eller knær. Men nå er det tropevarme i Trøndelag og det ser litt noldus ut med løse knær i 25 varmegrader. Hva er best/minst bæd av:
1. Løse knær og kortermet trøye i sommervarmen. 2. Kompresjonsgreie på den ene trøblete leggen; ellers kort/kort som normalt.
Kompresjonsgreie på den ene trøblete leggen skule være stilsikkert nok. Skulle bære tydelig bud om at du er en tøffing som sykler selv om du har en muskelskade.
Vil du kjøre to knevarmere og beholde stilen kan du f.eks. bruke Assos Arm Protectors eller tilsvarende løse ermer hvis hovedfunksjon er å beskytte mot solen. To knevarmere og bare ermer vil vi ikke se.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
jeg ville gått for en kompresjons greie på den muskelen som trenger det, for da går man under HTFU reglen.
sjøl sliter jeg med knær som ikke trives i vinden, hadde en kort 25km tur med frua på lørdag og prøvde for første gang i år med kort kort+ varmekrem på knærne, noe som fungerte i fjor, men i år har knærna bestemt seg for att det ikke er tema, og holdt meg våken hele påfølgende natt... så mitt dilemma er jo da, er det "sosialt akseptert" og kjøre den tk biben til assos som da stopper rett under knærne?
den gjør såpass godt og sykle med knikkersen, att jeg faktisk lurer på om jeg skal gi fan i reglene og bare kjøre på
blir jo og velge bort sykkel om jeg får nattesøvn problemer av og holde stilen:p
ps, beina blir selvfølgelig barbert, så vil ikke være hårete legg uttav knikkersen hvertfall:D:D og kan vurdere og gå ner på flaske strl sånn for og kompensere for knikkers(les: 2 stk 1L flasker nuh)
Vil du kjøre to knevarmere og beholde stilen kan du f.eks. bruke Assos Arm Protectors eller tilsvarende løse ermer hvis hovedfunksjon er å beskytte mot solen. To knevarmere og bare ermer vil vi ikke se.
Prøver jo desperat å få sykkelskille på armer og ben, så jeg skal ikke beskyttes mot solen. Da blir det kompresjon på en legg, og kort-kort.
"City riding", Pharynx. Det har ingenting med racer å gjøre. Jeg mener, hvor racing kan du bli med den ene hånda på det smale fixie-styret, og den andre rundt Starbucks-kaffekoppen?
"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams
den gjør såpass godt og sykle med knikkersen, att jeg faktisk lurer på om jeg skal gi fan i reglene og bare kjøre på
Selvfølgelig skal du det. Det er alltid mer stilig å sykle enn å ikke gjøre det, og ikke minst er det mye bedre å sitte på en sykkel en å sitte på et NAV-kontor med søknad om støtte til hjelpemidler fordi man ikke lenger kan gå i trapper, få på seg sokka selv (selv ikke de underkjente hvite sokkene som går alt for langt opp på leggen) eller er langtidssykemeldt på grunn av kneoperasjoner som bare er sånn halvveis mislykkede.
En som velger stil uten tanke på funksjon eller helse er ikke stilig, han (eller hun) vil være en evig wannabe.