Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Besøker Tokyo - trenger reisetips!

Besøker Tokyo - trenger reisetips! #1536993 23/12/2012 20:27
EyeLid Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei sveis,
Lenge siden jeg har vært her inne nå, men folk her sitter med så mye svar på allting at jeg gir det et forsøk.

Tredje juledag går turen til Tokyo for 7 dager med moro...håper jeg.

Noen som har konkrete tips til hva man bør få med seg? Tror generelt det meste er litt på syre borti der, men bør bli mange inntrykk.

Blir først noen dager i Shinjuku før nyttårsaften, noe midt imellom for nyttårsaften, og noen dager i Ginza til slutt.

Gameshow, bra nattklubb, sumobryting, tempel, Mori Tower er det første jeg kommer på. Sett litt spesiell, moderne arkitektur hadde også vært veldig moro.

Redigert av EyeLid; 23/12/2012 20:27.

mvh Ola, ableitet.no

'05 Big Sur disc, '11 Fuel EX 9
Re: Besøker Tokyo - trenger reisetips! [Re: EyeLid] #1537421 26/12/2012 12:07
J
JAu Offline
Fersking
Fersking
J
Hei,

jeg har vært i Tokyo fire ganger, og her er mine favoritter:

Shopping:

Kniver fra union commerse på http://en.wikipedia.org/wiki/Kappabashi-dori

Elektronikk: Ydoabashi eller Laox i Akhiabara

Parker:

Gå til Ueno fra Kappabashi-dori, eller sjekk ut keiser-hagen ved Tokyo-stasjonen/marnuchi.

Ginza:

Kjedelig shopping-område/forretningsbygg. Ta en snartur i Sony-bygget. Mulig det er noe arkitektur her hvis du liker kontor-bygg-arkitektur.

Shibuya:

Besøk etter at det er mørkt for å se alle lysene. Fin plass å finne seg Izakaya. Det finnes en Starbucks elns med fin-fin oversikt over krysset. Jeg tar også turen innom Imperial records når jeg er der. Det er også mulig å ta turen om love-hotel hill når du er der for noen merkelige syn.

Harajuku:

Ta en titt en søndag. Det er noen som har kledd seg ut, men 95% har ikke det.

Roppongi Hills:

Mori Tower. Jeg ville kanskje heller tatt turen til det nye tokyo-tårnet for å få overblikk.

Ikebukuro:

I likhet med Shijuku er det masse natteliv. En del jazzklubber som kan være bra.

Transport:

Skaff deg Pasmo-kort og bruk det. Prøv å ikke tenk på hvor enkelt transport kan være (og har vært i mange år) når du returnerer til norge.

Glem planene med noen dager her, noen dager et annet sted - metroen er veldig effektiv.

Det skal vistnok være veldig enkelt å navigere Tokyo med sykkel (jeg har ikke prøvd, men har gått og funnet fine oversiktskart mange steder).

Templer etc:

Jeg anbfaler å ta shinkansen til Kyoto. Glem templene - se hagene. Hvis du på død og liv må se templer i Kyoto - dra til Nara og bli ferdig en gang for alle. For templer i nærheten av Tokyo anbefaler jeg Nikko over Kamakura.

Museum:

Vi lærte en del på edo-tokyo-museet. Ellers har du Odaiba som er nokså kommers.

Nattklubb:

Jeg er usikker på om du kommer inn på noen kule som enslig vestlig. Prøv evt. den i foten på Mori-tower, Roppongi Hills, hvis den fremdeles er der (masse ex-pats fra ambassadedistriktet og japanske som synes det er eksotisk)

Spising:

Prøv å finn en Izakaya, tempura, yakatori, okonomiyaki, ramen, bento-box på tog, Sushi ved Tsukiji om morgenen.

Maten er det kuleste med Japan - Prøv alt!

Re: Besøker Tokyo - trenger reisetips! [Re: EyeLid] #1537479 26/12/2012 17:06
EyeLid Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takker for tips! Nå er jeg ikke "enslig" der borte i form av at jeg drar med samboeren, men forstår litt greia. Er vel ikke alle spisesteder og barer som ønsker vestlige turister inn..?

Det meste av hvilke områder er styrt av hvor vi fikk hotell, etter OMSIDER ha landet at vi kun ble i denne byen. Kommer tilbake med akkurat hvor vi skal holde til. Pasmo kort er periodebillett for metroen antar jeg?

Mori tårnet har jeg fått tips om, og odde matopplevelser kommer vel kanskje av seg selv.

mvh Ola, ableitet.no

'05 Big Sur disc, '11 Fuel EX 9

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå