Litt vanskelig å tegne inn akkurat, men det er iallefall to stier som er ryddet. Tegnet som gul og rød. De krongler seg litt, selv om de ser rette ut. Det er også flere muligheter i samme området, dvs dyretråkk som enkelt kan ryddes opp.
Innslaget (når du kommer østfra) kan være vanskelig å se. Pay attention!
Har laget en (bedre?) parallell som har innslag ca 10 m før den du har syklet mange ganger. Nå har begge traseene et strømgjerde som må forseres(NB) . Har lagt ned wirene på den ene.
Jeg stod rett attmed innslaget men det så tett ut der. Burde vel vært mere tålmodig.......Vurderte et alternativ lenger nord (stipla strek) men det var jo bare tull. Blir en annen opplevelse å sykle på den delen nå.
Det er jo en fin sti i skogen bak det dere kaller for sætra også. Den kommer jo ut 100 m nord fra det vriene innslaget. En plass med et myrhull men ellers en veldig artig sti.
Livet er ingen lek, men det er lov å leke i livet.
Å bli velsignet med barfrost er en sann glede. Platåstia var super. Nå har Dere fått i oppdrag å bygge ferdig "Djupvikstia", lykke til. Digitalt minne;
Uff, kor "mutt" æ sjer ut! Det ble litt misforståelser ang. oppmøtetid i dag.....Når jeg for en gangs skyld sykler fellestur på helg så er det jo typisk dette. Vi "delte"oss og Finn viste meg den befriende Bypass-stia. Jeg var jo der sist men stoppa ved strømgjerdet. Takk for sjokolade og interressant guiding på vestdelen, Finn. Herlig med barfrost nå, meldt kaldt vær og med lite sne i fjellet må det bli flere turer omgående.
Veldig synd jeg ikke fikk vært med i dag. Hadde bare en time til rådighet, men dro likevel. Dessverre sluttet kassetten å ta rett før åsen. Bosset er gåent. Har bestilt nytt fra CRC nå. Tror jeg har fått det midlertidig i gang igjen, derfor tur i morgen ca 12 og onsdag mellom 9 og 12. Ser gjerne flere. Marsan, du snakket om en tur i ukedagene? Asmund? Flere?
Veldig synd jeg ikke fikk vært med i dag. Hadde bare en time til rådighet, men dro likevel. Dessverre sluttet kassetten å ta rett før åsen. Bosset er gåent.
Typisk når det er kuldegrader. Skjedde meg sist jeg syklet med no2 sykkelen min. Mye skitt og vann, så fryser "palene". Litt kjærlighet og grease så funker det igjen(kanskje)
Veldig synd jeg ikke fikk vært med i dag. ........derfor tur i morgen ca 12 og onsdag mellom 9 og 12. Ser gjerne flere. Marsan, du snakket om en tur i ukedagene? Asmund? Flere?
Blir seint med 12, skal på seinvakt. Tar en tur nu jeg. Er å finne på vestdelen forbi setra. Det er så utrolig fine forhold nå så kan ikke vente.
Topp-forhold i dag. Jeg fant nedoverstia som krysser Skånesveien på vestsida. Utrolig kul! Litt strategisk utsatt "dump" nederst i veien der men pytt,pytt. Jeg tok veien opp i gjen.
Fant begge Bypass-stiene i dag, den orange tror jeg kommer ut på veien ca 1 cm på kartet til høyre enn det som er inntegna????? Spiller forsåvidt ingen stor rolle. Det ligger en skrothaug imellom disse "stiene" . Skjønner ikke at det er lov å rote slik, selv om vedkommende eier grunnen....
Fra det fine området inni skogen bak sætra.
Fant begge Bypass-stiene i dag, den orange tror jeg kommer ut på veien ca 1 cm på kartet til høyre enn det som er inntegna?????
Du har rett Asmund. Litt unøyaktig tegna. Glem den orange i midten, tegnet inn rett som blå. Det tror jeg stemmer bedre:-) Men den gule stemmer bedre. Det er på den gule at strømgjerdet er lagt ned.
KJempeforhold i Bøsåsen i dag. Tørt, snøfritt og gjørma begynner å fryse til. Takk til Finn, Asmund og Jens for god guiding. Og for at dere holdt ut med en litt mindre teknisk stisyklist.