Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Blod og amputater

Blod og amputater #1522937 19/11/2012 17:23
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Må bare ventilere litt.

Nå er Mats Gillbært i Gaza igjen og sier det er folketomt. Ja så flott , da slipper du å vasse i blod og amputater da din PR kåte ****.

sånn! ferdig!

"If you are going to die! make sure
its in the front of the peloton!"
Raphael Geminiani to Jacques Anquetil

If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1522943 19/11/2012 17:34
anderfo Offline
Besatt
Besatt
Hva er amputater?

(google visste ikke)

Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1522945 19/11/2012 17:37
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Ja, vi må for all del ikke eksponeres for den smerten sivilbefolkningen på Gaza utsettes for.
Og ja det er nok viktig for en norsk lege med pr for seg sjøl...
Håper du har litt mere i knotten en det innlegget viste, ellers blir jeg mørkeredd.

Re: Blod og amputater [Re: vortex surfer] #1522950 19/11/2012 17:53
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: vortex surfer
Ja, vi må for all del ikke eksponeres for den smerten sivilbefolkningen på Gaza utsettes for.
Håper du har litt mere i knotten en det innlegget viste, ellers blir jeg mørkeredd.

så så, er akkurat passe nok i denne knotten.

Har du fulgt med på Gilberts handlingsmønster? En større nikkedukke skal du lete lenge etter. Jeg er ikke redd for å bli eksponert for noe. Det klarer vi meget godt uten at Gilbert flyr rundt å "vasser i blod og amputater" Han jobber på en slik måte at han skaper mer ufred ved å ta parti i en konflikt. Han hater jo jøder lidenskapelig. Det får da være måte på hvor langt man skal strekke lege eden. Er man nå mot Jøder by default ved å være lege?

If your not sleeping you should be eating.If your not eating you should be cycling
Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1522957 19/11/2012 18:07
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Spiffhopeless

så så, er akkurat passe nok i denne knotten.

Sorry, men akkurat det er et tema som kan diskuteres ut i fra disse kommentarene.

Er det ikke topp at vi har en lege som faktisk ser hva som skjer? Under forrige terroraksjon mot Palestina nekta vel Israel det meste av observatører og media å komme seg inn i områdene, og vår lege var derfor en av få kilder. Selv FRP tok Hamas's side forrige gang, da er det vel ikke helt unaturlig at han som faktisk sto midt i blodbadet og måtte lappe sammen ofrene for Israels tyrani ikke er helt objektiv?

Det står forresten en helt unik respekt av folk som drar til en krigssone og dermed utsetter seg selv for livsfare for å hjelpe folk han ikke kjenner. Han gjør meg rett å slett stolt av å være norsk!

Trønder osv
Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1522971 19/11/2012 18:31
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Vel. Når en lege bruker sin makt til å fremme et eget politiske standpunkt så synes jeg man går for langt. Det er greit å være i Gaza og hjelpe og få en reportasje derifra men Gilbert bruker jo dette på samme måte som Palestinerne. Vi er så navlebeskuende til tider at det er fælt. Det første som dør i en krig er sannheten og hvis folk tror Gilbert er noen slags forsvarer av sannheten så er det en smule blåøyd. Gilbert og Bhatti har samme fiende og bruker samme taktikk for å fremme sin sak etter min mening. men når det kommer til Bhatti så sier vi fysj og når Gilbert bruker sin makt til å fremstille en gruppe som barbarer og en gruppe som helter så er det ok. Gilbert har alltid "slåss mot overmakta" og "pampevelder" og så benytter han seg av legevirket sitt til å få fram et politisk budskap og ikke nødvendigvis til å skape fred og redde liv. Han vil jo ikke ha slutt på krigen han vil ha slutt på Israel. Jeg synes og det står respekt av folk som redder liv og det under slike forhold. Men det kunne ikke falle meg inn å gjøre det og samtidig fronte en politisk holdning. For de som jobber med dette så er det snakk om etikk og holdninger som avgjør hvem du gir hjelp og hvilken hjelp de får.

Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1522975 19/11/2012 18:41
T
Tommy D. Offline
Ringrev
Ringrev
T
Er han i mot jøder eller Isreal?

Det er en vesentlig forskjell, men virker ikke som om det er mulig å skille når der kommer til denne typen diskusjoner.

For meg er dette en trist sak der to sider lider i denne saken i varierende grad, men primært (ikke utelukkende) takket være det politiske system på den ene siden.

Bare trist at det er DETTE som får deg til å bikke over!

T.

Re: Blod og amputater [Re: Tommy D.] #1522985 19/11/2012 19:04
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
"Vi er så navlebeskuende til tider at det er fælt."
Ja, DU er navlebeskuende! Å kritisere noen som bidrar med humanitær hjelp er jaggu rimeilg frekt!

Redigert av vortex surfer; 19/11/2012 19:04.
Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1522987 19/11/2012 19:05
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg har bikka for lenge siden når det kommer til konflikten i Midtøsten. det jeg synes er trist er at en så godt sirkulert fyr som Gilbert ennå tar part i saken.

Re: Blod og amputater [Re: vortex surfer] #1522988 19/11/2012 19:05
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
"Vi er så navlebeskuende til tider at det er fælt."
Ja, DU er navlebeskuende! Å kritisere noen som bidrar med humanitær hjelp er jaggu rimeilg frekt!

men så gjør han jo så mye mer og....

Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1523000 19/11/2012 19:29
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har jobbet med Gilbert, og han er en meget engasjert type som alltid setter andre forran seg selv. Han er også en dyktig lege.
Å våge å ha meninger er kanskje litt unorsk, men ikke mindre modig i mine øyne. Når noen i hans stilling mener noe er det jaggu ikke rart at media setter sitt søkelys mot ham. Tviler på at motivasjonen til Gilbert er å komme på TV for å si det slik.
Når Spiffhopeless ikke liker fyren, eller det han gjør, så er mitt tips: skru av TVen, og finn deg noe viktigere å fyre aggresjonen din mot.

Rust? Fordi det rimer på dust.
Re: Blod og amputater [Re: DavidS] #1523020 19/11/2012 19:53
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: DavidS
som alltid setter andre forran seg selv.

Nåja ...

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1503616.ece

Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1523026 19/11/2012 20:07
progres Offline
Besatt
Besatt
MG er en KRAFT, med integritet. Men han er også åpen på at han suger eksistensiell kraft via (media)oppmerksomhet. Noen er slik. Gjør det noe?

Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1523030 19/11/2012 20:09
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Man trenger vel ikke være enig i alle hans meninger, det er ikke jeg heller, derfor forsvarer jeg ikke alle hans uttalelser. At han ikke støtter MSF derimot forandrer ikke mitt inntrykk av en mann som setter seg selv i andre rekke. Og det respekterer jeg.

Rust? Fordi det rimer på dust.
Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1523058 19/11/2012 20:33
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Gilbert har flere agendaer enn å redde liv sånn er det bare. Dette er fyren som mener det var Arbeiderpartiet som satt en stopper for hans karriere som brannmann fordi de var så redde hans meninger. Det virker så tilforlatelig rosenrødt og hederlig når han driver på men spå kommer han hjem og begynner å jobbe mot slemmingene som ikke har støttet han nok. Vi fikk forespørsel fra han om å støtte Palestinerne, han ville ikke at vi skulle gi til Norsk folkehjelp eller noen som var der. Nei. Denne karn hadde en hyggelig Hamas ordfører som venn som gjerne ville ha pengene rett på konto. djeesus sier nå jeg.

Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1523070 19/11/2012 20:41
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Herlig at noen er litt politisk ukorrekte. Det er en spennende øvelse som vi burde gjøre mer av.

I told u so!
Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1523072 19/11/2012 20:46
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Jeg kan godt forstå at man blir engasjert når man står midt opp i slike handlinger. Ikke desto mindre synes jeg det er viktig at helsepersonell begrenser hvor mye de tar sider i konflikter, av den enkle grunn at det er mindre sannsynlig at de blir hindret i arbeidet av motparten om de er mer leger og mindre politikere.

Det er en grunn til at man ikke vil utstyre ambulanser i krigssoner med våpen, av samme grunn bør man ikke utstyre de med politikere eller retorikere heller. Begge deler utsetter hovedoppdraget for å bli mål for militære eller politiske handlinger hhv.

Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1523073 19/11/2012 20:47
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Nå har han vært der nede i regi av Norsk Folkehjelp.

Men når du snakker om at han ba dere, hvem er dere?

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Blod og amputater [Re: Espen J] #1523151 19/11/2012 22:23
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Espen J
Det står forresten en helt unik respekt av folk som drar til en krigssone og dermed utsetter seg selv for livsfare for å hjelpe folk han ikke kjenner. Han gjør meg rett å slett stolt av å være norsk!

HahahahahLOLOLOLOL....

NULL respekt. Å putte en kirurg i et traumehælvete fritt for helsetilsyn er jo som å putte en pedofil i barnehage, helt himmelsk. Det er faktisk ikke så mange kirurger som får operere alt nå lenger, alt er så jævla spesialisert, selv en jævla finger må jo inn til bergen/st.olav/riksen/ullevål. I araberjødeland kan jo duden få lappe sammen hva faen han lyster, og improvisere on a whim.
Så kan han etter å ha storkost seg som cowboy mens han løper mellom granater og spretter opp buker og kapper armer i øst og vest, stå fram på TV som Norges Chuck Norris og belønne seg selv med noen svært unge studiner når han kommer tilbake.
Jess, helt uselvisk han der.

Dessuten, hvorfor rakker folk ned på det å være PR-kåt? Er det så mye verre å være oppmerksomhetshore, enn det er å være en påtrengende misjonerende agitator? Me not know.

Re: Blod og amputater [Re: ElGordo] #1523156 19/11/2012 22:29
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Sitat: ElGordo
Herlig at noen er litt politisk ukorrekte. Det er en spennende øvelse som vi burde gjøre mer av.

Tenker du på gilbert eller spiffhopeless nå egentlig ?

Re: Blod og amputater [Re: Hvilepuls] #1523164 19/11/2012 22:57
S
Storkopp Offline
Entusiast
Entusiast
S
Hvilepuls; Gilbert er anestesiolog.

Re: Blod og amputater [Re: polkaDOT] #1523170 19/11/2012 23:14
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: polkaDOT
Nå har han vært der nede i regi av Norsk Folkehjelp.

Men når du snakker om at han ba dere, hvem er dere?

Noen måtte jo selvsagt betale billetten hans. Leger uten grenser gjør det ikke lenger.

Angående vi; jeg kan framvise offentlige åpne protokoller hvor hans venner/medspillere/sympatisører ber om penger som skal gå uavkortet til en Navngitt Hamas ordfører i Gaza. Annet er ikke å si om den saken , hvem jeg er eller hva jeg representerer har ingenting med dette å gjøre. Jeg er bare over middels interessert i hva folk bruker skattepengene til. Vi referer til et samfunn og ikke en institusjon/organisasjon.

Re: Blod og amputater [Re: Storkopp] #1523171 19/11/2012 23:15
Spiffhopeless Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: Storkopp
Hvilepuls; Gilbert er anestesiolog.

Mannen har da en sidekick som alle andre superhelter. ICON_LAUGH Ok den var under beltet...

Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1523344 20/11/2012 10:22
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vi fikk forespørsel fra han om å støtte Palestinerne, han ville ikke at vi skulle gi til Norsk folkehjelp eller noen som var der. Nei. Denne karn hadde en hyggelig Hamas ordfører som venn som gjerne ville ha pengene rett på konto. djeesus sier nå jeg.

Du mener jo at han misliker Norsk folkehjelp eller andre NGO'er som er der nede. Dette skjønner jeg ikke hvorfor du mener det når mannen er en fanebærerne til NF. Så du kommer bare med oppspinn i mine øyner.

Angående vi; jeg kan framvise offentlige åpne protokoller hvor hans venner/medspillere/sympatisører ber om penger som skal gå uavkortet til en Navngitt Hamas ordfører i Gaza. Annet er ikke å si om den saken , hvem jeg er eller hva jeg representerer har ingenting med dette å gjøre. Jeg er bare over middels interessert i hva folk bruker skattepengene til. Vi referer til et samfunn og ikke en institusjon/organisasjon.

Hvilket samfunn mener du, han har aldri bedt meg om penger, selv om jeg er deltagende i det norske samfunnet. Ei har han heller ikke bedt staten om pengeroverføringen til en ordfører i Gaza. At han har prøvd å få Tromsø kommune til å bli vennskapskommune med et sted nede i Gaza betviler jeg ikke. Men det betyr ikke at pengene skal gå i lomma på en ordfører, eller?

Jeg hverken forsvarer ham eller er i mot ham, men jeg misliker at folk bare ser en side av konflikten. Jeg har flere jødiske venner jeg ikke diskuterer slike ting, for de støtter blindt staten Israel og den zionistiske tanken, de vet at jeg ikke støtter zionismen. Selv om jeg mener at du kan være jøde selv om du ikke er enig i Israels håndtering av Palestina. Statistikken er ganske klar, 3 drept i Hamas eller palestinske angrep, det tyder ikke på en forsvarpolitikk hos israelske politikere.

Team Ibis / Probike

Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1523465 20/11/2012 12:35
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Har du snev av selvrespekt så kaller du deg ikke jøde. Jødedom er tåpelig sammenblanding av eventyr, etnisitet og kultur. Ateistisk jøde... rofl.

Jeje, han er anestesiolog ja. Ble fort litt mer sympatisk. Et hakk, kanskje.

Re: Blod og amputater [Re: Hvilepuls] #1523482 20/11/2012 12:57
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Hvilepuls
Har du snev av selvrespekt så kaller du deg ikke jøde. Jødedom er tåpelig sammenblanding av eventyr, etnisitet og kultur. Ateistisk jøde... rofl.

OK? Forsøk på å være ironisk?

Team Ibis / Probike

Re: Blod og amputater [Re: larsb] #1523760 20/11/2012 21:45
ElGordo Offline
Ringrev
Ringrev
Gilbert er vel tilnærmet politisk korrekt? Jeg tenkte på vårt forummedlem.

I GeirK stil venter jeg nå på muligheten til å kritisere deg for å tillegge meg meninger som er et resultat av din tolkning av mitt innlegg. Hvilket soleklart er din feil.

Redigert av ElGordo; 20/11/2012 21:49.

I told u so!
Re: Blod og amputater [Re: polkaDOT] #1523784 20/11/2012 22:22
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Hvilepuls

OK? Forsøk på å være ironisk?

Er du jøde? Eller tror du på andre eventyr?

Re: Blod og amputater [Re: Spiffhopeless] #1523791 20/11/2012 22:31
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Er sterkt imot religioner.

Team Ibis / Probike

Re: Blod og amputater [Re: polkaDOT] #1523812 20/11/2012 23:01
Hvilepuls Offline
Besatt
Besatt
Er sterkt imot religioner.

Da skjønner du kanskje at jeg syns jødedom er utrolig teit, latterlig, dustete osv, uten at det betyr at jeg misliker de jødene jeg også har hatt i omgangskretsen?
Det opplegget med å fødes inn i et fellesskap som også inneholder religiøse og kulturelle forestillinger, det er ganske fucka og totalt imot alt folk som ønsker å betrakte mennesker som individer står for.

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå