Tviler på at gårdsdagens regnvær tørker før kulda kommer. Var ute å gikk tur med kjøtern i dag tidlig og det var veldig mye vann på vanligvis godt drenerte stier i østmarka. På en annen side så blir det sikkert gøy med piggdekk
Vent med piggdekk til det er snø og skikkelig is. Er ikke kult med alle piggskrapemerkene på røtter og sva.
Tviler på at gårdsdagens regnvær tørker før kulda kommer. Var ute å gikk tur med kjøtern i dag tidlig og det var veldig mye vann på vanligvis godt drenerte stier i østmarka. På en annen side så blir det sikkert gøy med piggdekk
Vent med piggdekk til det er snø og skikkelig is. Er ikke kult med alle piggskrapemerkene på røtter og sva.
slapp av onkel, har ikke tenkt å drive herverk på vår alles kjære natur.
17000 innlegg fordelt på 6 år. Det er over 7 innlegg per dag det.
slapp av onkel, har ikke tenkt å drive herverk på vår alles kjære natur.
17000 innlegg fordelt på 6 år. Det er over 7 innlegg per dag det.
har jeg bikka 17000? Dæven.
Grunnen til at jeg sa det, er at jeg har ant at andre har funnet ut at det er en "kjempegod" idé å heller sykle med pigg enn kliss når det er glatt i marka (les: våt høst - ikke frost)
Du sier noe. Er usikker på om jeg skal ha pigg eller Bontrager XR3 med 20 - 22 psi i Fetmarka i kveld, men jeg tror jeg satser på det siste. Skal avlegge rapport om jeg faktisk kommer meg ut på tur - og overlever. Blir det for glatt, setter jeg pigg på til helga.
Moro blir det lell! Makan til barfrostparadis som det tegner til i uka framover, er det alt for lenge siden vi har hatt!
Redigert av Lektoren; 20/11/201309:38. Rediger grunn: Vedlegget funka ikke
Morsomst nedover (synes jeg). Singletrack på jordbunn hele veien, forholdsvis lite røtter. En litt sårbar sti som helst bør sykles på tørt/hardt føre.
En veldig fin runde er E6 opp til den store lysningen i hogstfeltet. Herfra går det en liten sti til venstre. Følg denne to hundre meter, så til høyre opp Hobo-Skeletor ved svaberget. Når du kommer ned i dumpa der Gule og Hobo-Skeletor møtes, sykler du over kloppen. Baristaen går til venstre etter cirka hundre meter. Med litt hjelp fra kartet på Stiglede.no håper jeg du finner frem.
Regner med å ta denne turen i morgen en gang, ettermiddag/kveld-ish.
Edit: om alt går etter planen blir det tur i ett-totiden i morgen. I hyggelig tempo. Om noen vil ha los er det bare å henge på.
Var ute en kort tur rundt grefsenkollen med vanlige dekk i går.
Tidvis veldig glatt der det var fryst til is, litt glatt der det var røtter og stein med rim på, men også lange strekk med herlig frossen barnålsbunn med superfeste.
Unødvendig med pigg enda, så lenge man er obs på issvullene.
Kan bare gjenta det andre sier; flott i skogen nå og deilig med hardt underlag. Røtter og sva går stort sett bra, gikk bare på trynet én gang. Stort sett satt dekkene som spikret (uten spiker). Baristaen var nesten perfekt, gjennomslag i de dypeste hullene på toppen, ellers var det bare fryd og gammen. Gi det én natt til, så tror jeg vi er i mål.
Kom hjem fra barristaen nå. Fullstendig perfekt. Ingen gjennomslag.
Noen som har tips til hvilke stier som er finest nå`? alt er jo veldig bra, men er noe is både opp bunghole og E6. Dersom det er mulig å unngå det så er jo det konge.
Sørmarka har perleforhold. Svaene ned fra Verpåsen, Steinryggen og bakken før Karlsrudtjenet kjørt mot sør, er glatte. Ellers ingen grunn til pigg og en totimers tur uten sykkelvask er jo en liten opptur det også
Nydelig i Østmarka nå. Så si alt er bunnfryst. Men mere is en forventet. Hadde vært fordel med pigg i dag. I allefall framme.
Hadde også en tur i Østmarka, men tviler på at mange av piggene ville overlevd dagens tur. Kun unntaksvis var det så isete overalt at pigg ville vært å foretrekke.
Steder det normalt er vått, er det nå is, ref. Lillomarka. Forrige mandags regnvær rakk aldri å tørke for kulda kom. Og når det er sagt, så er det nydelige forhold nå!
Det var godt med is mange steder i Bærumsmarka også i går. Jeg var i området Haga, Sætern gård, deler av Pilegrimsleden og i Fossum-Løvenskioldbane-traktene. Jeg var glad for at ISP var på.
Syklet skiløypa fra Stein Gård til Burudvann og deretter en avstikker oppom Kirkebykollen på lørdag. Veldig bra forhold og lite is. Supert uten pigger. Anbefales. http://www.strava.com/activities/96672080
Lillo i dag var spennende og tidvis interessant, også uten pigger. Det er glatt alle plasser det kan tenkes å renne litt. Men alt inni skauen med barnåler på og myr var nydelig.