Kjærgaard innrømmer endelig doping!
|
Re: Kjærgaard innrømmer endelig doping!
[Re: HNK]
25/10/2012 12:09
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
....utrolig mange narkomane som blir tatt for sykling i disse dager.
|
|
|
[Re: Espen]
25/10/2012 12:46
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
+1 Dette har jeg etterlyst i flere tråder tidligere når tema har vært LA, for slik jeg ser det, er det GL skriver her spot-on! Her er det jo noen andre som har latt seg kjøpe, lukket øya eller hva man enn kaller det. Disse er jo etter mitt syn muligens værre enn de som tar dop for å prestere bedre. Man må ta ondet ved roten, i syklingen ser det ut til å begynne med korrupte ledere på toppen, få de vekk sier nå jeg.
Redigert av Lurifax; 25/10/2012 12:46.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
25/10/2012 12:48
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Kan nesten virke som de nasjonale forbundene heller ikke tør å kritisere sette fingeren på et problem "alle" tydeligvis vet om. Frykten for å bli "frosset" ut, ikke få mesterskap osv er tydeligvis større enn æren man får ved å jobbe for et rent miljø.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
[Re: sigmund1]
25/10/2012 13:22
|
supernalle
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ja Koss hadde vært god fø, ja Koss hadde vunnet mye før, men aldri på tider i nærheten av de i OL 94. Ja Koss trente mer enn alle andre. Men det ble stilt spørsmål med hva som gjorde at Koss faktisk tålte diss enorme mengdene med trening. Utøvere som i nyere og moderne tid har prøvd seg på samme treningsbelastning har ikke tålt opplegget.
Som sagt, han gjorde det som ung også. Uvitende tror han plutselig begynte med det. Jeg har selv sett ham trene hele kvelden og i helgene, rundt og rundt på Strømmen stadion. Jeg har venner som trente skøyter med ham og kan fortelle det samme. Det du derfor må sannsynliggjøre er at han ble dopet som barn. Så derfor, til alle som påstår at treningsmengdene er en indikasjon på at han var dopet: Dropp det, dere er totalt på jordet. Dette ikke for å påstå at Koss var dopet, men denne argumentasjonen er akkurat den samme som Armstrong brukte. Hvem husker vel ikke nå Nikes reklame med Armstrong, hvor han retorisk spør, what Are you on? I am on my bike, eller noe slikt. Det kan forøvrig være slik at kroppen til Koss hadde fått nok ved 26 års alder. Med så mye trening den kroppen hadde måtte tåle opp gjennom tiden, så hadde kanskje bare doping vært den eneste løsningen for å fortsette. Han ville uansett aldri tatt tre verdensrekorder på tre distanser i et OL igjen. Jeg var forøvrig der og så 5000 meteren selv..... for en fantastisk opplevelse. Jeg angerer forøvrig på at jeg ikke startet med skøyter selv. Han hadde jo vært en fin treningskompis....  (Vi er forøvrig bekjente). Forøvrig må det sies at det var et helt ekstremt treningsmiljø på Strømmen på den tiden. Der både skøyter og FOT.BALL var spydspissene. Spesielt gjaldt dette generasjonen som var tre år eldre enn Koss. De rykket egenhendig opp i øverste serie med kun to andre spillere på laget (begge disse var tre år eldre enn dem igjen og også fra Strømmen). De tok 40 av 44 mulige poeng, noe som er en uslåelig rekord på nest høyeste nivå.
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
[Re: Lurifax]
25/10/2012 13:22
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
+1 Dette har jeg etterlyst i flere tråder tidligere når tema har vært LA, for slik jeg ser det, er det GL skriver her spot-on! Her er det jo noen andre som har latt seg kjøpe, lukket øya eller hva man enn kaller det. Disse er jo etter mitt syn muligens værre enn de som tar dop for å prestere bedre. Man må ta ondet ved roten, i syklingen ser det ut til å begynne med korrupte ledere på toppen, få de vekk sier nå jeg. Men hva eller hvem erstatter man dem med? http://inrng.com/2012/09/how-to-replace-pat-mcquaid/Ikke Fat Pats sønn, trur eg: For ordens skyld: A. McQuaid strøk denne tweeten, men ikke før noen hadde gjort en grab, hehe.
Redigert av Valentino; 25/10/2012 13:29.
|
|
|
25/10/2012 13:32
|
rockphotog
Besatt
|
Besatt
Et betenkelig probem nå, er jo at det kun snakkes om EPO i gamle dager.
Denne bizn har alltid ligget i forkant av jegerne, men ikke nå lengre? Det er slettes ikke betenkelig. Dagens tester er mye bedre enn for få år tilbake. Nå kan man til og med avsløre bloddoping ved å sammenligne sammensetningen av alderen på røde blodlegemer. Jo mer avansert dopingmetodene blir, hvor dyrere blir de. Til slutt vil det ikke lenger være økonomisk lønnsomt for en idretssutøver/et lag å kjøpe slike tjenester. Derfor vil dopingjegerne "vinne" oftere og oftere.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
|
|
|
[Re: rockphotog]
25/10/2012 14:53
|
ElGordo
Ringrev
|
Ringrev
Et betenkelig probem nå, er jo at det kun snakkes om EPO i gamle dager.
Denne bizn har alltid ligget i forkant av jegerne, men ikke nå lengre? Det er slettes ikke betenkelig. Dagens tester er mye bedre enn for få år tilbake. Nå kan man til og med avsløre bloddoping ved å sammenligne sammensetningen av alderen på røde blodlegemer. Jo mer avansert dopingmetodene blir, hvor dyrere blir de. Til slutt vil det ikke lenger være økonomisk lønnsomt for en idretssutøver/et lag å kjøpe slike tjenester. Derfor vil dopingjegerne "vinne" oftere og oftere. Det resonnementet holder jo ikke vann. Man finner nye stoffer og metoder fordi markedsmekanismene fungerer. En basketballspiller eller baseballproff som tjener 100 millioner i året har råd til å gå til leger og kjemiker og kjøpe tjenestene deres. Parallelt utvikles drøssevis med nye produkter hele tiden, til hvermannsenmarkedet. Bare i Norge omsettes det doping for ekstreme beløp, vi snakker ca tohundremillioner i året. Så det er relativt naivt å tro at kampen vinnes fordi det ikke er lønnsomt å dope seg. Produsentene finnes fordi markedet er der.
Redigert av ElGordo; 25/10/2012 14:53.
I told u so!
|
|
|
25/10/2012 15:04
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
ElGordo: Du har litt rett, men også litt feil. For de kjemper mot et mye større og voksende apparat i andre enden i dag enn tidligere. Nye kjemiske produkter vil helt sikkert komme, men de vil bli oppdaget - og trolig ekstremt mye raskere i dag enn for ti år siden. Derfor blir det mye større gambling å dope i dag enn tidligere.
Se på tidene på fjelletapper osv, det trenes minst like mye og med like bra kvalitet i dag. Likefullt går etappetidene i "været" tidsmessig. Det er et tegn i riktig retning som viser at det blir færre som tør i dag enn tidligere.
Utover dette så bør jo straffene justeres, null tolleranse ville f.eks. medført - one strike and your out. Ikke like kult å ta sjansen lenger da.
Hvis man i tillegg innførte lagstraff, altså gjør at laget må svare for syndebukker, da ville kontrakter og mulige økonomiske konvsekvenser blitt så store at INGEN gamblet lenger.
Tviler på at det siste der skjer, men det første burde vært innført for lenge siden.
Redigert av Lurifax; 25/10/2012 15:09.
|
|
|
25/10/2012 15:05
|
ute-og-sykler
Entusiast
|
Entusiast
Jeg tror en av de viktigste endringene er WADAs anledning til i dag å gjøre retrospektiv testing ( http://www.smithsonianmag.com/science-na...?c=y&page=3). Hvis du doper deg i dag, bør du føle deg trygg på at jukset heller ikke kan avsløres om 8 år. Hvis ikke risikerer du å ende opp like avkledd som Kjærgaard.
|
|
|
26/10/2012 07:13
|
hJürg1
Ivrig
|
Ivrig
Antidopingbyråene vil heller aldri si noe om hvor langt de er kommet i sitt arbeid med nye tester. Retrospektivt vil man alltid se at man ikke var kommet langt nok, man blir aldri ferdig.
facebook.com/secondhandsessions
|
|
|
26/10/2012 07:37
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg så Debatten på NRK1 i går, og det moret meg storligen hvordan sykkelpresidenten gikk inputmodus da Eline Gleditsch Brustad fortalte hva hun savnet i antidopingopplæringen: Hvordan takle dopingpress ifm. proffovergang.
NCF burde sende inn Kjærgaard. Han vet endel om hvordan man ender opp på feil side. Nå kommer det neppe til å skje all den tid norsk idretts antidopingarbeid er så skinnhellig som tilretteleggingen for Tysses comeback viser.
|
|
|
[Re: Valentino]
26/10/2012 07:51
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Nå kommer det neppe til å skje all den tid norsk idretts antidopingarbeid er så skinnhellig som tilretteleggingen for Tysses comeback viser. Det gikk ikke 5 minutter engang, fra at alle fordømte den kulturen som alle ser er pill råtten, til toppidrettssjefen forklarte klart og tydelig at "så lenge de kunne vise til at de fulgte reglene, så hadde de ingen moralske betenkeligheter med det som skjedde i Tysse-saken". Er det ikke nettopp denne mangelen på moral som har gjort det mulig for juksere å være på toppen som aktiv og som ledere etter endt karriere!?
|
|
|
26/10/2012 08:13
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: Brusdalen]
26/10/2012 08:55
|
SimonS
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nå kommer det neppe til å skje all den tid norsk idretts antidopingarbeid er så skinnhellig som tilretteleggingen for Tysses comeback viser. Det gikk ikke 5 minutter engang, fra at alle fordømte den kulturen som alle ser er pill råtten, til toppidrettssjefen forklarte klart og tydelig at "så lenge de kunne vise til at de fulgte reglene, så hadde de ingen moralske betenkeligheter med det som skjedde i Tysse-saken". Er det ikke nettopp denne mangelen på moral som har gjort det mulig for juksere å være på toppen som aktiv og som ledere etter endt karriere!? Helt klart. "Så lenge vi følger reglene og sikrer oss selv og penga kommer inn og vi får det vi mener vi selv skal ha i lønningsposen så bryr vi oss ikke egentlig". Var det jeg hørte da jeg så på programmet selv. Jeg er for større straff og fokus på å hindre juks i alle idretter jeg. Holding i trøya når det gjelder ballspill: Direkte rødt kort, karantene samt bøter. Uthaling av tid og usportslig oppførsel innen idretter : Utvisning,lagstraff osv. Men så lenge man ikke vil ta jukset,ja da lærer man stadig nye generasjoner opp til at juks er lov,det som ikke er lov er å bli tatt.
|
|
|
[Re: SimonS]
26/10/2012 09:51
|
Glenn_M
Avhengig
|
Avhengig
Les Bradley McGees personlige refleksjoner rundt Armstrong-saken: How dopers stole the best years of my careerBeklager hvis denne er postet før!
If it's not broken, fix it until it is
|
|
|
28/10/2012 08:51
|
HNK
OP
Besatt
|
OP
Besatt
Nå forsvinner Michael Barry, Steven de Jongh og Sean Yates fra Team Sky. Alle pga kontraktene.
|
|
|
28/10/2012 10:46
|
Valentino
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det Dag Erik Pedersen sier er helt streit.
Det var ikke før eksdoper J. Vaughters og andre trykket på at det ble nåleforbud i sporten.
Pussig hvordan det trykkes på for å bli kvitt dem som forteller oss om hvordan de hadde det, synes jeg. For å ta en Goodwin-parallell til hva mange krever: Så du var i Wehrmacht under krigen? Flytt til Argentina! Galskap.
Redigert av Valentino; 28/10/2012 10:46.
|
|
|
[Re: Raskall]
28/10/2012 10:53
|
Trond Vidar
I want to ride my bicycle
|
Hvis dere mener Arvesen, Hushovd, Knutsen, Lauritzen, Pedersen, osv, osv, osv er dopet alle sammen så bør det være på et annet grunnlag enn at "alle var dopet på den tiden". Bevis det, for faen! Hva skjedde med å være uskyldig inntil det motsatte er bevist?
Brent barn skyr ilden, vettu. Argumentet ditt er det samme som Lance forfektet i alle år. Ikke noe galt i det, men når det skjer gjentatte ganger så blir man skeptisk. Hva syntes du om at Contador, Valverde og Rubiera mener at Lance er ren? Han er jo ikke "tatt" Jeg mener at det er helt menneskelig å være skeptisk til slike situasjoner, selv om det ikke er politisk korrekt. Jeg er skeptisk til Koss, hvor jeg har hørt rykter fra andre leger - og tredjehåndsinfo på en "langer" fra Horten. Jeg er skeptisk til Kurt Asle, som i mircera-året 2008 (Kohl, Ricco, Piepoli mm) satt og dro feltet langt opp i monsterbakkene - og våre kommentarorer var over seg over hvor rå han var dette året. Jeg er skeptisk fordi det er fortsatt 18 positive prøver fra Tour de France de året, som skulle vært publisert men aldri kom ut. Historien har lært meg at det er lurt å være skeptisk, selv om jeg har lyst til å tro noe helt annet. Og det gjelder ikke bare sykkel.
|
|
|
[Re: Trond Vidar]
29/10/2012 10:12
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Brent barn skyr ilden, vettu. Argumentet ditt er det samme som Lance forfektet i alle år. Ikke noe galt i det, men når det skjer gjentatte ganger så blir man skeptisk.
Hva syntes du om at Contador, Valverde og Rubiera mener at Lance er ren? Han er jo ikke "tatt"
Jeg mener at det er helt menneskelig å være skeptisk til slike situasjoner, selv om det ikke er politisk korrekt.
Jeg er skeptisk til Koss, hvor jeg har hørt rykter fra andre leger - og tredjehåndsinfo på en "langer" fra Horten. Jeg er skeptisk til Kurt Asle, som i mircera-året 2008 (Kohl, Ricco, Piepoli mm) satt og dro feltet langt opp i monsterbakkene - og våre kommentarorer var over seg over hvor rå han var dette året. Jeg er skeptisk fordi det er fortsatt 18 positive prøver fra Tour de France de året, som skulle vært publisert men aldri kom ut.
Historien har lært meg at det er lurt å være skeptisk, selv om jeg har lyst til å tro noe helt annet.
Og det gjelder ikke bare sykkel.
Jeg f.eks. - er mer enn skeptisk til både Contador og alle de andre som hevder at LA er uskyldig. Jeg er imdlertid veldig skeptisk til at det nå på en måte er fritt frem å kaste ut beskyldninger og navngi personer i hytt og pine, og at man kanhevde at både den ene og andre har vært dopet på bakgrunn av at en mann, ett styre og ett lag viser seg å ha vært gjennområttent og at de har vært skikkelig korrupte. Ledere osv bør stilles til ansvar på like linje, ja de bør endog dømmes hardere enn Lance etter mitt syn. De som har tatt i mot pengene er de som virkelig har skadet sporten. Skal man følge argumentet om at "jeg har hørt ditten og datten" osv, vel da kan man like gjerne konkludere med at ALL idrett er pill råtten - full av dop og legalisere alt sammen. Vil utøvere satse eget liv og helse for gull, ære og noen få år med berømmelse ja så la de få lov, da er det i det minste rettferdig. At noen vil ha et støtteapparat i ryggen som gir bedre dop enn andre, kan sidestilles med at mange utøvere har bedre utstyr enn andre. Man må kjempe seg frem her i verden - uansett hvor syk denne verden er, blir, har blitt. Jeg tror Johan Olav Koss var ren, inntil noe annet er bevist. Jeg trodde Lance Armstrong var ren, inntil dette ble motbevist. Jeg velger å tro at Edvald, Thor, kommende ungutter som Korset, Svendsen osv er rene helt til de blir tatt. Jeg velger å tro at folk flest følger spillereglene, inntil det motsatte er bevist. Jeg ønsker ikke et samfunn der alle skal gå rundt å mistenkligjøre alle som får til gode resultater. Den dagen dette knekker sammen for meg, så kan jeg like gjerne hevde OG tro at alle dere som sykler om kapp på tour de finance, og som har veddemål med kolleger og andre venner er såpass "crazy" at dere doper dere - dere også. Hvorfor skulle jeg ikke tro det? Dere sykler jo tross alt 45 minutter raskere enn meg, da må jo noe være galt. For det har ikke noe som helst med meg, mitt talent, form og helse å gjøre. Nei, jeg velger å ha trua på folk i fremtiden også. Norske som utenlandske. Mer skeptisk til noen land, men som sagt, er de ikke tatt så er de gode. Arvesen må være Norges største idiot i følge dere, siden han skriver under på en slik kontrakt - nå som alle de andre tar hatten sin å går. Skremmende å tenke på at han har klart å tråkke pedalene rundt til og med, med så lav IQ - i følge dere andre. Viser det seg at han har drevet med noe tullball og blir tatt, vel så har juksen vist seg. Jeg føler meg nemlig mye sikrere på at Antidoping har kommet langt og lenger enn langt de siste to-tre årene. Juks VIL vise seg. Det gjorde det rett og slett ikke tidligere. Er jeg naiv og tror at ingen vil forsøke seg? Neppe, det er derimot et stykke fra dette, til å hevde at alle doper seg. Ikke minst er det en lang vei å gå for meg før jeg går ut og hevder at navngitte folk MÅ ha vært dopet, simpelthen fordi de vant. Tenke mitt - ja det kan jeg, men navngi folk uten noen som helst slags form for håndfast informasjon, annet enn at nabokjærringa satt i vindu og ropte med ropert... nope, sånnt vil jeg ikke være med på.
Redigert av Lurifax; 29/10/2012 10:27.
|
|
|
29/10/2012 10:30
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Er faktisk litt sånn at jeg skulle ønske denne tråden ble belyst i media, og at de av dere som er såpass frekke som dere til tider ER faktisk måtte stå til ansvar for slik omtale av navngitte personer.
Ytringsfrihet? ja takk, Stå til ansvar? ja takk, både dopere og anklagere.
|
|
|
29/10/2012 11:08
|
Trond Vidar
|
Brent barn skyr ilden, vettu. Argumentet ditt er det samme som Lance forfektet i alle år. Ikke noe galt i det, men når det skjer gjentatte ganger så blir man skeptisk.
Hva syntes du om at Contador, Valverde og Rubiera mener at Lance er ren? Han er jo ikke "tatt"
Jeg mener at det er helt menneskelig å være skeptisk til slike situasjoner, selv om det ikke er politisk korrekt.
Jeg er skeptisk til Koss, hvor jeg har hørt rykter fra andre leger - og tredjehåndsinfo på en "langer" fra Horten. Jeg er skeptisk til Kurt Asle, som i mircera-året 2008 (Kohl, Ricco, Piepoli mm) satt og dro feltet langt opp i monsterbakkene - og våre kommentarorer var over seg over hvor rå han var dette året. Jeg er skeptisk fordi det er fortsatt 18 positive prøver fra Tour de France de året, som skulle vært publisert men aldri kom ut.
Historien har lært meg at det er lurt å være skeptisk, selv om jeg har lyst til å tro noe helt annet.
Og det gjelder ikke bare sykkel.
Jeg f.eks. - er mer enn skeptisk til både Contador og alle de andre som hevder at LA er uskyldig. Jeg er imdlertid veldig skeptisk til at det nå på en måte er fritt frem å kaste ut beskyldninger og navngi personer i hytt og pine, og at man kanhevde at både den ene og andre har vært dopet på bakgrunn av at en mann, ett styre og ett lag viser seg å ha vært gjennområttent og at de har vært skikkelig korrupte. Ledere osv bør stilles til ansvar på like linje, ja de bør endog dømmes hardere enn Lance etter mitt syn. De som har tatt i mot pengene er de som virkelig har skadet sporten. Skal man følge argumentet om at "jeg har hørt ditten og datten" osv, vel da kan man like gjerne konkludere med at ALL idrett er pill råtten - full av dop og legalisere alt sammen. Vil utøvere satse eget liv og helse for gull, ære og noen få år med berømmelse ja så la de få lov, da er det i det minste rettferdig. At noen vil ha et støtteapparat i ryggen som gir bedre dop enn andre, kan sidestilles med at mange utøvere har bedre utstyr enn andre. Man må kjempe seg frem her i verden - uansett hvor syk denne verden er, blir, har blitt. Jeg tror Johan Olav Koss var ren, inntil noe annet er bevist. Jeg trodde Lance Armstrong var ren, inntil dette ble motbevist. Jeg velger å tro at Edvald, Thor, kommende ungutter som Korset, Svendsen osv er rene helt til de blir tatt. Jeg velger å tro at folk flest følger spillereglene, inntil det motsatte er bevist. Jeg ønsker ikke et samfunn der alle skal gå rundt å mistenkligjøre alle som får til gode resultater. Den dagen dette knekker sammen for meg, så kan jeg like gjerne hevde OG tro at alle dere som sykler om kapp på tour de finance, og som har veddemål med kolleger og andre venner er såpass "crazy" at dere doper dere - dere også. Hvorfor skulle jeg ikke tro det? Dere sykler jo tross alt 45 minutter raskere enn meg, da må jo noe være galt. For det har ikke noe som helst med meg, mitt talent, form og helse å gjøre. Nei, jeg velger å ha trua på folk i fremtiden også. Norske som utenlandske. Mer skeptisk til noen land, men som sagt, er de ikke tatt så er de gode. Arvesen må være Norges største idiot i følge dere, siden han skriver under på en slik kontrakt - nå som alle de andre tar hatten sin å går. Skremmende å tenke på at han har klart å tråkke pedalene rundt til og med, med så lav IQ - i følge dere andre. Viser det seg at han har drevet med noe tullball og blir tatt, vel så har juksen vist seg. Jeg føler meg nemlig mye sikrere på at Antidoping har kommet langt og lenger enn langt de siste to-tre årene. Juks VIL vise seg. Det gjorde det rett og slett ikke tidligere. Er jeg naiv og tror at ingen vil forsøke seg? Neppe, det er derimot et stykke fra dette, til å hevde at alle doper seg. Ikke minst er det en lang vei å gå for meg før jeg går ut og hevder at navngitte folk MÅ ha vært dopet, simpelthen fordi de vant. Tenke mitt - ja det kan jeg, men navngi folk uten noen som helst slags form for håndfast informasjon, annet enn at nabokjærringa satt i vindu og ropte med ropert... nope, sånnt vil jeg ikke være med på. Takk for et godt innlegg. Du er og jeg er ganske enige. Sykkelsporten er på sitt absolutte bunnnivå, og det ramler skjeletter ut av skapet både i øst og i vest. Mine helter ramler som fluer, utøvere jeg har støttet og heiet på gjennom 20 år med sykkelinteresse. Utøvere hvor jeg har vært skråsikker på at de har tatt like stor avstand fra doping som meg. Jeg er skuffa og skikkelig forbanna, og jeg er oppriktig bekymret for at det er flere der ute som sitter inne med dårlig samvittighet. For øyeblikket er jeg såpass skuffet at jeg velger å skrive det jeg tenker. Særlig Arvesen er en av de syklistene jeg setter aller, aller høyest. Et forbilde for meg og mange andre. Allikevel klarer jeg ikke å fri meg for tanken, men skulle kanskje latt det være med det.
|
|
|
29/10/2012 11:23
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Som sagt jeg kan tro ting jeg også, tror vi er veldig enig på veldig mange punkter.
Håper bare flere kan tenke seg om et par ganger før dem i frustrasjon over tapte helter, henger ut noen som kanskje tross alt kan vise seg å være de ekte heltene. Alt rakner på en måte hvis vi først går nedover den veien der. Da mister vi helt trua.
JEG trenger trua, både innen idrett og annet her i livet :-)
Var og så på SykkelCross i Tønsberg i helgen. Flott idrett, utført av flotte utøvere. Flott dag i flott vær. Livet var flott i Tønsberg i helgen :-) Liker slike flotte dager jeg, for det er så mange andre dager i livet som ikke er slik.
Jeg reiste til Tønsberg for å støtte Norsk Sykkelsport, ja jeg vet jeg var en person (men fikk med meg samboeren min også) Så da var vi to som viste vår støtte, var en del andre der også som gjorde som oss. Viste sin støtte ved å trosse 2+ grader og all negativ omtale. Takk til alle utøverne for en artig og FLOTT lørdag.
PS. Fikk sett masse nytt på sykkelfronten også, testa en Merida BIG nine el sykkel gjorde jeg også. Morsom sak, sikkert gull for folk som gjerne vil sykle til og fra jobb som ikke får dusja!
Også er jeg redd jeg kommer til å ende opp med en Giant neste sesong. Høydahl & Co hadde demo modeller av de også. Fine sykler a gitt :-):-)
Redigert av Lurifax; 29/10/2012 11:25.
|
|
|
29/10/2012 11:32
|
Trond Vidar
|
Håper bare flere kan tenke seg om et par ganger før dem i frustrasjon over tapte helter, henger ut noen som kanskje tross alt kan vise seg å være de ekte heltene. Amen. Jeg lover å skjerpe meg 
|
|
|
29/10/2012 12:24
|
Stein
Yozo Fanboy
|
Yozo Fanboy
Er faktisk litt sånn at jeg skulle ønske denne tråden ble belyst i media, og at de av dere som er såpass frekke som dere til tider ER faktisk måtte stå til ansvar for slik omtale av navngitte personer.
Ytringsfrihet? ja takk, Stå til ansvar? ja takk, både dopere og anklagere. Send tips til media, da? Hva er det som er så graverende her at du mener noen må "stå til ansvar". Mener du at det har blitt sagt injurierende eller svertende ting her som burde (straffe)forfølges? Selv vet jeg forøvrig godt at jeg er ansvarlig for alt jeg skriver og sier.
|
|
|
29/10/2012 12:27
|
Espen
More than words
|
More than words
Ytringsfrihet? ja takk, Stå til ansvar? ja takk, både dopere og anklagere. Det er legitimt og bli skuffa, og det er legitimt å bli skeptisk. MEN, jeg anklager ingen hvis jeg skriver at "etter alt som har kommet fram, har jeg begynt å tvile på andre ryttere også" Spesiellt når vi vet (som Trond skrev) at feks Arvesen presterte enormt høyt, og trakk et kjempefelt med dopeheads langt oppover i fjellene. Han var som en fuglehund, og sykla opp og ned i hele feltet i time etter time. Alle inkl. meg selv ønsker å tro at han var ren, men det er normalt å stille spørsmål. Avesen var dopa = beskyldning Jeg har begynt å tvile = ikke beskyldning. Ser du forskjellen? E
|
|
|
29/10/2012 13:04
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Ytringsfrihet? ja takk, Stå til ansvar? ja takk, både dopere og anklagere. Det er legitimt og bli skuffa, og det er legitimt å bli skeptisk. MEN, jeg anklager ingen hvis jeg skriver at "etter alt som har kommet fram, har jeg begynt å tvile på andre ryttere også" Spesiellt når vi vet (som Trond skrev) at feks Arvesen presterte enormt høyt, og trakk et kjempefelt med dopeheads langt oppover i fjellene. Han var som en fuglehund, og sykla opp og ned i hele feltet i time etter time. Alle inkl. meg selv ønsker å tro at han var ren, men det er normalt å stille spørsmål. Avesen var dopa = beskyldning Jeg har begynt å tvile = ikke beskyldning. Ser du forskjellen? E Stor forskjell, og at man hentyder til at EN spesifikk sport f.eks kan ha et stort problem er heller intet problem synes jeg, det jeg har litt problemer med er at tidligere / lenger tilbake i tråden, så gikk man rett og slett ut og navnga, Johan Olav Koss, Eric Hayden, Kurt Asle Arvesen og noen til. Om dette er redigert bort nå, vel da følte de seg sikkert litt truffet. Grenser mot æreskrenkelse når man bastant står frem og hevder at f.eks. Koss var dopet. Det er slikt jeg mener man skal holde seg for god til, med mindre man kan stå for det man sier. Kan man det, vel da har jo ovenfornevnte et stort problem. Slik som Lance og flere andre har nå.
|
|
|
29/10/2012 13:08
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Og når første dette er "ute" så slenger en haug med folk seg på å nører rundt andre utøvere innen andre grener, som langrenn +++ Er det virkelig riktig at vi skal slenge rundt oss med slikt uten noen form for kilde / dokumentasjon osv?
Blir ikke dette rett og slett bare ufint?
I en annen tråd her så sammenligner man f.eks. Nina G med en mann, fordi hun etter det som har kommet frem har fått i seg noe pulver hun skulle holdt seg for god til å bruke. Det faktum at hun har trent sykt hardt gjennom et langt liv er borte.
Litt sånn, har du kjørt for fort EN gang, så kjører du ALLTID for fort. Ja og det gjorde forresten XXX og XXX også! BASTA BOM! Veit ikke helt hvem som er verst jeg da.
Redigert av Lurifax; 29/10/2012 13:17.
|
|
|
29/10/2012 13:20
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Og nok en gang - bare så det er helt klinkende klart. Jeg ønsker og håper at alle som tar dop skal oppdages og straffes. Inntil de da ER tatt, så ønsker jeg å følge idretten, glede meg over prestasjonene og glede meg over idretten.
Hvis ikke så kan man snu på dette og innføre en sistemann er best på det hele.
Morsomt å se på 100m hekk uten hekker osv, fordi de er i så dårlig form at de ikke klarer å hoppe over hekkene.
Redigert av Lurifax; 29/10/2012 13:24.
|
|
|
|
|