Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7

SRAM XX1

SRAM XX1 #1509917 24/10/2012 06:53
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
Kan SRAM XX1 krank benyttes sammen med 10sp kjede og 10sp kassett?

Hva med SRAM XX1 krank sammen med 11sp kjede og 10sp kassett?




Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1509920 24/10/2012 06:58
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Raymond Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Sitat: parkprest
Mer om tune/xx1:





Ser da sånn ut....her er jo kranken parret opp med X.0 bak, som vel foreløpig ikke er mer enn 10-delt. ICON_SMILE

Mer om XX1 her.. ICON_SMILE

Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1509933 24/10/2012 07:16
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
Se der ja. Spørs om hun har 10 eller 11 sp kjede da?

Mon tro om kranken finnes i en utgave som passer der det i dag står en Shimanokrank med Innenlager PressFit SM-BB91-41?




Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1509937 24/10/2012 07:21
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Raymond Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Tja... Om hun har 10 eller 11 kjede skal ikke jeg synse altfor mye om, men det er jo i denne sammenhengen den "billigste" delen man evt kan bomme på.. ICON_SMILE

Du blir vel fort nødt til å gå for GXP kranken og et passende pressfit lager, fra Sram eller evt andre, men det skal ikke være noe veldig stort problem å få det til å passe sånn jeg har forstått det. Var inne på tanken selv, men har skrinlagt det inntil videre.

Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1509951 24/10/2012 07:38
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Jeg vil tippe det er 10-delt kjede, for i videoen i artikkelen jeg viser til under sies det at kjeder ikke er krysskompatible.

Uansett: den videoen er farlig for de som har vært skeptiske. Jeg er nå litt gira på XX1 monkey

http://dirt.mpora.com/news/new-cogs-on-the-block-sram-xx1.html


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1509965 24/10/2012 07:56
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
Er det slik at alle gpx-kranker passer om hverandre både Shimano og SRAM, og at de kan brukes både på pressfit-lager og på vanlige utenpåliggende lager nå? Før så måtte man ha forskjellige utenpåliggende lager på Shimano og SRAM pga. forskjellig diameter på krankaksel.




Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1509970 24/10/2012 08:01
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Akslingen er fortsatt forskjellig på GXP og HT2. Innfestningen av lagre er det som blir forskjellig. Men det finnes da muligheter for å sette inn et GXP-lager i samme innfestningen som et HT2-lager. Om ikke annet, finnes det ettermarkedsløsninger.


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: SRAM XX1 [Re: baronKanon] #1509976 24/10/2012 08:04
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
Sitat: baronKanon
Akslingen er fortsatt forskjellig på GXP og HT2. Innfestningen av lagre er det som blir forskjellig. Men det finnes da muligheter for å sette inn et GXP-lager i samme innfestningen som et HT2-lager. Om ikke annet, finnes det ettermarkedsløsninger.


Jeg vil anta at SRAM leverer pressfitlager til GPX-krank som passer rett inn der det satt et Innenlager Shimano PressFit SM-BB91-41.




Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1509982 24/10/2012 08:10
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Sitat: erling
Sitat: baronKanon
Akslingen er fortsatt forskjellig på GXP og HT2. Innfestningen av lagre er det som blir forskjellig. Men det finnes da muligheter for å sette inn et GXP-lager i samme innfestningen som et HT2-lager. Om ikke annet, finnes det ettermarkedsløsninger.


Jeg vil anta at SRAM leverer pressfitlager til GPX-krank som passer rett inn der det satt et Innenlager Shimano PressFit SM-BB91-41.

Det gjør jo det..
Flere Scott sykler kommer jo med slikt lager f.eks.

Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1509984 24/10/2012 08:15
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
Dette som passer?

http://www.sykkelkomponenter.no/products/sram-press-fit-gxp-team-cups

Selv om det er 92 mm. På Shimano sitt står det 91 mm. Hmmmm?




Re: SRAM XX1 [Re: baronKanon] #1509988 24/10/2012 08:21
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Raymond Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Sitat: baronKanon
Jeg vil tippe det er 10-delt kjede, for i videoen i artikkelen jeg viser til under sies det at kjeder ikke er krysskompatible.

Uansett: den videoen er farlig for de som har vært skeptiske. Jeg er nå litt gira på XX1 monkey

http://dirt.mpora.com/news/new-cogs-on-the-block-sram-xx1.html


Jeg står i stor fare for å gå på en smell i løpet av vinteren...... ICON_TONGUE

Re: SRAM XX1 [Re: Raymond] #1509989 24/10/2012 08:22
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 5,273
N
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
N
Registrert: Aug 2003
Innlegg: 5,273
Smellen er på vei snart hos meg.. :-)


/Are Nicolai
Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1509994 24/10/2012 08:30
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
BB91 er XTR-lageret og har ingenting med bredden å gjøre.

Ett dokument

Et annet dokument

Sjekk http://www.sram.com/service hvis du er usikker. Ikke vanskelig i det hele tatt.

Redigert av baronKanon; 24/10/2012 08:31.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: SRAM XX1 [Re: Raymond] #1509997 24/10/2012 08:31
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Offline
Valgets kvaler
Registrert: Apr 2007
Innlegg: 33,748
Sitat: Raymond
Sitat: baronKanon
Jeg vil tippe det er 10-delt kjede, for i videoen i artikkelen jeg viser til under sies det at kjeder ikke er krysskompatible.

Uansett: den videoen er farlig for de som har vært skeptiske. Jeg er nå litt gira på XX1 monkey

http://dirt.mpora.com/news/new-cogs-on-the-block-sram-xx1.html


Jeg står i stor fare for å gå på en smell i løpet av vinteren...... ICON_TONGUE
Har nettopp kjøpt meg nye krankarmer, og der passer ikke XX1-spideren. Så leit, for da får jeg spare penger heller.


-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: SRAM XX1 [Re: baronKanon] #1510008 24/10/2012 08:43
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Raymond Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jul 2009
Innlegg: 6,774
Sitat: baronKanon
Sitat: Raymond
Sitat: baronKanon
Jeg vil tippe det er 10-delt kjede, for i videoen i artikkelen jeg viser til under sies det at kjeder ikke er krysskompatible.

Uansett: den videoen er farlig for de som har vært skeptiske. Jeg er nå litt gira på XX1 monkey

http://dirt.mpora.com/news/new-cogs-on-the-block-sram-xx1.html


Jeg står i stor fare for å gå på en smell i løpet av vinteren...... ICON_TONGUE
Har nettopp kjøpt meg nye krankarmer, og der passer ikke XX1-spideren. Så leit, for da får jeg spare penger heller.


Jeg har ikke kjøpt ny krank ennå.....og XX1 er ikke nevneverdig dyrere enn de andre som evt blir vurdert, men ift XX1 smell, så er jeg mer opptatt av "det bak der" enn kranken, for kjedeføreren blir nok værende en stund uansett, og gjør jobben perfekt...

Men det byr meg (litt) i mot å betale SÅ mye penger for en kassett, og forsåvidt bakgir.......kassetten slites jo uansett rimelig kjapt, og bakgir....det kan holde lenge om man er heldig, og det kan ryke dag 1, i år har jeg hatt begge varianter, og jobbet meg gjennom 3 bakgir.... Hadde jeg kjørt XX1 og busta bakgir med samme frekvens hadde det blitt dyrt!?!

Re: SRAM XX1 [Re: Raymond] #1510015 24/10/2012 08:46
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Vil jo være meget merkelig om det ikke kommer diverse kassetter i løpet av vinteren.

Re: SRAM XX1 [Re: Raymond] #1510016 24/10/2012 08:47
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: Raymond
Sitat: baronKanon
Sitat: Raymond
Sitat: baronKanon
Jeg vil tippe det er 10-delt kjede, for i videoen i artikkelen jeg viser til under sies det at kjeder ikke er krysskompatible.

Uansett: den videoen er farlig for de som har vært skeptiske. Jeg er nå litt gira på XX1 monkey

http://dirt.mpora.com/news/new-cogs-on-the-block-sram-xx1.html


Jeg står i stor fare for å gå på en smell i løpet av vinteren...... ICON_TONGUE
Har nettopp kjøpt meg nye krankarmer, og der passer ikke XX1-spideren. Så leit, for da får jeg spare penger heller.


Jeg har ikke kjøpt ny krank ennå.....og XX1 er ikke nevneverdig dyrere enn de andre som evt blir vurdert, men ift XX1 smell, så er jeg mer opptatt av "det bak der" enn kranken, for kjedeføreren blir nok værende en stund uansett, og gjør jobben perfekt...

Men det byr meg (litt) i mot å betale SÅ mye penger for en kassett, og forsåvidt bakgir.......kassetten slites jo uansett rimelig kjapt, og bakgir....det kan holde lenge om man er heldig, og det kan ryke dag 1, i år har jeg hatt begge varianter, og jobbet meg gjennom 3 bakgir.... Hadde jeg kjørt XX1 og busta bakgir med samme frekvens hadde det blitt dyrt!?!


Med andre ord så blir det skikkelig dyrt for deg når det elektriske kommer for fullt :-)

Syntes strengt talt det er helt tullete selv jeg. Så sant man ikke kjører konkurranse og det står om marginer så er det meningsløst.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1510017 24/10/2012 08:48
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
erling Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Registrert: May 2003
Innlegg: 8,853
På en Cube Stereo 140 bør jeg vel ha en q-faktor på 168 vel. Eller holder det med 156.




Re: SRAM XX1 [Re: olechr] #1510021 24/10/2012 08:54
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Sitat: olechr

Syntes strengt talt det er helt tullete selv jeg. Så sant man ikke kjører konkurranse og det står om marginer så er det meningsløst.

Gruppa er ikke spes dyr i forhold til andre grupper..
Det som er teit er at man må ha nye boss i tillegg til prisen på kassettene.
Bremsene til sram tar jeg ikke i uansett, så det som er aktuelt er kun gir.
Trenger jo ikke kjøpe mange originale kassetter, det kommer jo garantert billige kopier i løpet av vinteren så man kan ha på treningshjula..
Konseptet har jeg trua på, en ting mindre å tenke på er bra.

Re: SRAM XX1 [Re: Kriss] #1510023 24/10/2012 08:55
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: Kriss
Sitat: olechr

Syntes strengt talt det er helt tullete selv jeg. Så sant man ikke kjører konkurranse og det står om marginer så er det meningsløst.

Gruppa er ikke spes dyr i forhold til andre grupper..
Det som er teit er at man må ha nye boss i tillegg til prisen på kassettene.
Bremsene til sram tar jeg ikke i uansett, så det som er aktuelt er kun gir.
Trenger jo ikke kjøpe mange originale kassetter, det kommer jo garantert billige kopier i løpet av vinteren så man kan ha på treningshjula..
Konseptet har jeg trua på, en ting mindre å tenke på er bra.


Jeg har trua når det gjelder rundbane. Men ikke på Maraton. Hadde jeg kjørt SRAM hadde jeg nok hatt rundbane med XX1 og maraton med todelt XX.
Ser egentlig bare en vekt fordel på maraton. Resten ulemper. Men kult er det.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1510032 24/10/2012 09:02
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Ikke helt enig..
Er det et marathonritt med mye fart så kan man kjøre med 38 skiva, 38-10 blir tungt nok til alt på en 29".
Er det et teknisk marathonritt med lav snitthastighet og mye bratte bakker kan man kjøre med 32 eller 34. 32-42 blir lett nok til alt.
Drev bytter man uten og ta av kranken.
Så ser ikke helt de ulempene.
Største fordelen jeg ser er ikke vekta, men at man slipper å gire foran.. Har man prakk med gira er det nesten alltid foran.

Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1510042 24/10/2012 09:10
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Ulempen er at man får så utrolig store steg bak. På maraton hvor det er mye sykling på lett underlag vil en del av stegene bli såpass store at man i mange tilfeller ikke vil finne det giret man trives best på.

Samtidig inneholder veldig mange maraton ritt både tekniske klatringer og steder man trenger gir. Det blir tungvindt å skifte drev underveis. ;-) Hvis man da feks kjører 32 foran på et ritt med mye bakker. Hva gjør man da med steder man trenger fart? Da vil man faktisk kunne bli tråkket ifra på disse partiene. Dette fordi man skulle slippe å trykke på en knapp noen ganger i løpet av rittet? Er faktisk folk som har tapt VM selv i rundbane på dette. Når spurten kom så var det ikke nok gir å gå på. Dette blir et enda større problem med det nye oppsettet.

Hvis man tenker på de rittene med mest bakker oppover. De har også gjerne flest bakker nedover ;-)

Hvor ofte har man problemer med en todelt krank og skifteren foran? Trur faktisk aldri jeg har tatt et frontgir med Shimano

På et rundbane ritt blir det helt annereldes for der kan man dreve sykkelen til hvert eneste ritt. Og der er det sjelden man trenger noe særlig gir for å gi gass med.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1510060 24/10/2012 09:31
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Sprangene blir større ja, men utrolig mye større blir de ikke..
Det er 11 delt mot 10 og det er disse dreva: 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42. Det nest største bak er jo 36, så forskjellen mot en 36 kassett er liten slik jeg ser det. Det 11 giret blir 42 drevet.
I f.eks gjørmeritt er det greit å slippe å gire foran selv om jeg heller ikke har hatt problemer med shimano skifteren.
Skal 32 være nok foran så må det være av det tekniske slaget.. Starter ikke i et ritt med 32 foran der det er mange partier nedover hvor man trenger mye gir.
Har kjørt mye med 38 foran i år uten å merket noe særlig behov for tyngre på 29". Så 34-10 blir litt lettere, men ikke mye. 36-10 blir kanskje likt.

Skjønner selvsagt at er det mye oppover er det også mye ned, men det spørs om det er ned på sti eller asfalt. Ned er ikke ned..
Og det er vel like enkelt å bytte drev før et maratonritt som før et rundbaneritt.

Re: SRAM XX1 [Re: Kriss] #1510072 24/10/2012 09:46
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: Kriss
Sprangene blir større ja, men utrolig mye større blir de ikke..
Det er 11 delt mot 10 og det er disse dreva: 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42. Det nest største bak er jo 36, så forskjellen mot en 36 kassett er liten slik jeg ser det. Det 11 giret blir 42 drevet.
I f.eks gjørmeritt er det greit å slippe å gire foran selv om jeg heller ikke har hatt problemer med shimano skifteren.
Skal 32 være nok foran så må det være av det tekniske slaget.. Starter ikke i et ritt med 32 foran der det er mange partier nedover hvor man trenger mye gir.
Har kjørt mye med 38 foran i år uten å merket noe særlig behov for tyngre på 29". Så 34-10 blir litt lettere, men ikke mye. 36-10 blir kanskje likt.

Skjønner selvsagt at er det mye oppover er det også mye ned, men det spørs om det er ned på sti eller asfalt. Ned er ikke ned..
Og det er vel like enkelt å bytte drev før et maratonritt som før et rundbaneritt.


Det er like enkelt, men i et maraton ritt er det så mye mer varierende. Der er det alt mulig. I et rundbane ritt sykler man igjennom løype opp mot 10 ganger og alle nedover er teknisk.

He he man gjør som man vil. Men jeg er 100% sikker på at kjangsen for å tape på å kjøre den nye XX1 gruppa er vesentlig større enn det man vinner når man snakker maraton.

Hva gjør man med de rittene feks hvor det er en skikkelig teknisk oppover hvor man trenger 32 foran for å komme opp. Men samtidig er parti hvor man gjerne kunne hatt 40? Hvor vil du da bestemme at man skal tape tid? Slike løyper er det mange av. Og hvor kjedelig er det ikke å tape en spurt på at man ikke har tunge nok gir?

Hva mener du man tjener i tid på å kjøre XX1 på et ritt? Hva man taper er vesentlig lettere å se. :-)


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: SRAM XX1 [Re: olechr] #1510082 24/10/2012 09:52
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
K
Kriss Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
K
Registrert: Aug 2008
Innlegg: 7,624
Sitat: olechr
Hva gjør man med de rittene feks hvor det er en skikkelig teknisk oppover hvor man trenger 32 foran for å komme opp. Men samtidig er parti hvor man gjerne kunne hatt 40?

Tar en annen sykkel med 2 delt gruppe selvsagt! ICON_WINK
Å gå inn i sesongen kun med xx1 som alternativ er uaktuelt..
Det det er snakk om for vår del er å ha det som et alternativ på en sykkel.
Vi kan ikke være enige om alt, men er vel egentlig ikke så uenige her heller, du bare overdriver litt.. Hehe!

Re: SRAM XX1 [Re: ] #1510094 24/10/2012 10:08
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: pedaIglipp
XX1 på norske maratonritt er vel forbeholdt de aller sterkeste rytterne.

Og selv dere vil vel slite med å velge utveksling på TSR? Lett nok til å trå effektivt opp Fjeldstadbakken og tungt nok til å henge på LRM på de lettere partiene?


Jeg har ikke noe valg. LRM kjører todelt. Så da kan man man gjøre det samme skal man henge med han.


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: SRAM XX1 [Re: Kriss] #1510096 24/10/2012 10:09
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
olechr Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 17,570
Sitat: Kriss
Sitat: olechr
Hva gjør man med de rittene feks hvor det er en skikkelig teknisk oppover hvor man trenger 32 foran for å komme opp. Men samtidig er parti hvor man gjerne kunne hatt 40?

Tar en annen sykkel med 2 delt gruppe selvsagt! ICON_WINK
Å gå inn i sesongen kun med xx1 som alternativ er uaktuelt..
Det det er snakk om for vår del er å ha det som et alternativ på en sykkel.
Vi kan ikke være enige om alt, men er vel egentlig ikke så uenige her heller, du bare overdriver litt.. Hehe!


Jeg overdriver aldri. ALDRI. Dere er dessuten ikke noe moro å diskutere med. For dere bare skaffer flere sykler. Det er JUKS .kremt kremt


Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1510104 24/10/2012 10:21
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 2,380
O
Open 1.0 Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
O
Registrert: Oct 2012
Innlegg: 2,380
Her er det en svært god nettside som viser de ulike utvekslingene og hvor det er mulig å sammenligne ulike oppsett.

http://www.ritzelrechner.de/#

Re: SRAM XX1 [Re: Kriss] #1510116 24/10/2012 10:31
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
gauter Offline
Søk hjelp!
Offline
Søk hjelp!
Registrert: Jan 2002
Innlegg: 9,316
Sitat: Kriss

Har kjørt mye med 38 foran i år uten å merket noe særlig behov for tyngre på 29".

Mener du ritt da? Konkret hvilke i så fall? Jeg vil bare ha det som referanse til folks påståtte behov for tunge gir. Med "folk" mener jeg da mosjonister som ikke nødvendigvis er av det spesielt raske slaget...


Gaute
Re: SRAM XX1 [Re: erling] #1510138 24/10/2012 10:51
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
sykkeloyvind Offline
More than words
Offline
More than words
Registrert: Feb 2002
Innlegg: 20,828
Jeg har trent på grus og sti i år med 38 foran på 29. Savner ikke tyngre gir.
Har dessverre ikke rittet i år.


Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 6 7

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå