YEAH. Tv2 melder om at Hans Falk går inn som nye øverste sportsjef. Det er i så fall helt fantastisk for norsk sykkel. Jeg kjenner han ikke så godt. Men har aldri hørt noe negativt og det lille jeg har pratet med han virker han som en kjempe ryddig kar. Ble skikkelig glad når jeg leste dette og øyner et håp om forbedringer.
Ser også at Stig Kristiansen er snakk om som landeveissjef. Stemmer det er også landevei heldig. Stig er en kjempe flink person.
Så da mangler bare noen på terreng som fungerer like godt som de 2 her.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
Bør jo være en som kan få opp nivået på terreng da. Ref 2 VM sølv, må bli gull nå da? Det er vel sikkert mange grunner til å kritisere Lars, men resultatene er jo der.
Bør jo være en som kan få opp nivået på terreng da. Ref 2 VM sølv, må bli gull nå da? Det er vel sikkert mange grunner til å kritisere Lars, men resultatene er jo der.
Nå har jo ikke Lars noe særlig med Gunn Rita å gjøre. Hu er ikke på samme hotell en gang. ;-)
Nå har jo ikke Lars noe særlig med Gunn Rita å gjøre. Hu er ikke på samme hotell en gang. ;-) [/quote]
Nei ser den :-) Lars har vel bakgrunn fra landevei, så det hadde jo vært bra å fått inn en med terrengbakgrunn. Men seriøst så synes jeg du burde vurdere å søke, ikke i tvil om at det hadde vært positivt.
Nå har jo ikke Lars noe særlig med Gunn Rita å gjøre. Hu er ikke på samme hotell en gang. ;-)
Nei ser den :-) Lars har vel bakgrunn fra landevei, så det hadde jo vært bra å fått inn en med terrengbakgrunn. Men seriøst så synes jeg du burde vurdere å søke, ikke i tvil om at det hadde vært positivt. [/quote]
Nå er det vel ikke noe som tyder på ny terrengsjef. Det er ikke lagt ut at man kan søke om den stillingen. Eneste stillingen som er lagt ut er vel sportsjef totalt for NCF. Meg bekjent er det ikke lagt ut en stillingsannonse for mtb sjef. Hadde det vært det så kanskje jeg hadde lagt inn en søknad.
Dette tyder på at forbundet har gjort et godt og grundig arbeid, hvor utøvere og støtteapparat er blitt hørt i prosessen. Dette teamet tror jeg kan bygge svært gode forutsetninger for gode prestasjoner og en positiv vinnerkultur i alle grener i tiden som kommer. En god dag!
Dette er utrolig gledelig. Er ikke noe hemmelighet at det teamet som har vært særlig på terreng har vært omtrent umulig å samarbeide med og prate med. Det har sugd kreftene og gleden med å drive med MTB. Så er utrolig kult å få på plass folk som har erfaring og som har vist tidligere at de er dyktige.
Hans Falk var han jeg håpet skulle få jobben. Jeg kjenner han ikke så godt, men har aldri hørt et vondt ord om han verken i Sverige eller Norge. Og det han har gjort på med de unge på racer viser jo at han vet hva han gjør.
Stig har vært treneren min og er utrolig ryddig og seriøs samt virker som en veldig respektert type i miljøet.
Eddy har kanskje ikke mest terrengbakgrunn. Men det trur jeg ikke gjør noe så lenge man bruker folk i miljøet. Kjempe hyggelig fyr jeg trur kan gjøre en knall jobb.
Og til slutt Bjørn Sætre som generalsekritær. Helt topp.
NCF får mye pes, ofte er det velfortjent. Men her skal de ha skikkelig skryt for å ha fått inn folk som brenner for sykkel og for meg virker som toppers karer alle sammen.
Gleder meg til neste år. Alt ble mye lysere på noen få timer :-)
Eddy har vel egentlig ganske omfattende terrengerfaring... Han har vært trener for terreng- og landeveissyklister (og faktisk utfor også) på NTG siden 1995 (?). I denne perioden har det vært mange terrengsyklister som har hatt glede av Eddy, meg selv inkludert. Han har også tung faglig kompetanse om trening. Tror personlig Eddy kommer til å tilføre masse bra, og utifra hvordan jeg tolker innlegg her så kan det bare bli bedre....
Spennende tider og et meget bra sammensatt team ser det ut til. Moro for meg som gammel terrengsyklist å se at det blir tatt tak. Var selv rytter når terreng hadde skikkelig fokus også fra NCF og har sett det gå nedover i flere år. Blir moro å se fortsettelsen.
Dette er utrolig gledelig. Er ikke noe hemmelighet at det teamet som har vært særlig på terreng har vært omtrent umulig å samarbeide med og prate med. Det har sugd kreftene og gleden med å drive med MTB. Så er utrolig kult å få på plass folk som har erfaring og som har vist tidligere at de er dyktige.
Hans Falk var han jeg håpet skulle få jobben. Jeg kjenner han ikke så godt, men har aldri hørt et vondt ord om han verken i Sverige eller Norge. Og det han har gjort på med de unge på racer viser jo at han vet hva han gjør.
Stig har vært treneren min og er utrolig ryddig og seriøs samt virker som en veldig respektert type i miljøet.
Eddy har kanskje ikke mest terrengbakgrunn. Men det trur jeg ikke gjør noe så lenge man bruker folk i miljøet. Kjempe hyggelig fyr jeg trur kan gjøre en knall jobb.
Og til slutt Bjørn Sætre som generalsekritær. Helt topp.
NCF får mye pes, ofte er det velfortjent. Men her skal de ha skikkelig skryt for å ha fått inn folk som brenner for sykkel og for meg virker som toppers karer alle sammen.
Gleder meg til neste år. Alt ble mye lysere på noen få timer :-)
Får håpe dette blir bra, men hørt endel negativt fra bla forldre til juniorene som Falk har hatt ansvaret for. Er man i slag så er han veldig aktivt frempå, men sliter man litt så hører man ingen ting er det foreldre sier. Bør vel støtte opp god rundt de syklistene som er innenfor nåløyet til landslaget uansett om man er i slag eller ikke. kanskje vel så viktig hvis man sliter. Vil tro at Kjærgaard har forsøkt å støtte Husovd bra i år, ikke bare gitt f...
Får håpe dette blir bra, men hørt endel negativt fra bla forldre til juniorene som Falk har hatt ansvaret for. Er man i slag så er han veldig aktivt frempå, men sliter man litt så hører man ingen ting er det foreldre sier. Bør vel støtte opp god rundt de syklistene som er innenfor nåløyet til landslaget uansett om man er i slag eller ikke. kanskje vel så viktig hvis man sliter. Vil tro at Kjærgaard har forsøkt å støtte Husovd bra i år, ikke bare gitt f...
Noen vil alltid være negative til folk i en slik stilling. Samt på generelt grunnlag så er det mange foreldre som har et litt feil blikk på hva som skal brukes tid på. Jeg også hører det fra foreldre i terrengmiljøet som mener at landslagsledelsen burde tatt kontakt med ungene deres. Men i mange tilfeller så vet ikke jeg heller hvem disse ungene er da de ikke er med i toppen i hele tatt. PS sier ikke at det er tilfelle i ditt eksempel, men bare noe jeg har lagt merke til flere ganger.
Blir spenede å se
Eddy har vel egentlig ganske omfattende terrengerfaring... Han har vært trener for terreng- og landeveissyklister (og faktisk utfor også) på NTG siden 1995 (?). I denne perioden har det vært mange terrengsyklister som har hatt glede av Eddy, meg selv inkludert. Han har også tung faglig kompetanse om trening. Tror personlig Eddy kommer til å tilføre masse bra, og utifra hvordan jeg tolker innlegg her så kan det bare bli bedre....
Puh, på kvalifikasjonene det ble linket til, så det ut som landevei hadde fått en trener av internasjonalt snitt, mens terreng hadde fått en gymlærer....
Eddy er vel den i landet med mest allsidig treningsbakgrunn når det gjelder sykkel. Samtidig som han er en skikkelig trivelig og positiv fyr, som virkelig kan motivere ungdom til å prestere og ha det moro med idrett. Jeg hadde gleden av å ha Eddy som trener i IF Frøy da jeg var junior. Han er selv tidligere aktiv langrennsløper og et råskinn på tempo, men med erfaring fra terrengritt og masse kunnskap om de spesielle kravende som stilles til terrengsyklister og terrengsatsing.
Mer for å støtte og skaffe plasser i ritt. Flere tidligere utforsyklister som sykler fortere både opp og ned enn Doris
Ser at det ikke er særlig nødvendig for tiden, pga mangel på en serie, men en koordinator som hadde ordnet for at noen kunne konkurrert nede i Europa hadde vært nyttig, slik hadde overgangen vært lettere den dagen man trenger en landslagssjef. Men jeg hadde sendt ned Zakka, Haukom, Ressern, Joar og Carlson, med flere.
Mer for å støtte og skaffe plasser i ritt. Flere tidligere utforsyklister som sykler fortere både opp og ned enn Doris
Ser at det ikke er særlig nødvendig for tiden, pga mangel på en serie, men en koordinator som hadde ordnet for at noen kunne konkurrert nede i Europa hadde vært nyttig, slik hadde overgangen vært lettere den dagen man trenger en landslagssjef. Men jeg hadde sendt ned Zakka, Haukom, Ressern, Joar og Carlson, med flere.
Trur kanskje veien å gå er at noen kjører det på eget insjativ før man har full satsning på det ;-)
Joda, men feks for å delta i Trophies des Nations så må være en gruppe som representeres et land, ikke nødvendigvis et landslag, og da er det greit å ha en koordinator som kan samle denne gruppen. Men jeg er enig at det er alt for tidlig å lage et landslag og ha en egen stilling til det.
Joda, men feks for å delta i Trophies des Nations så må være en gruppe som representeres et land, ikke nødvendigvis et landslag, og da er det greit å ha en koordinator som kan samle denne gruppen. Men jeg er enig at det er alt for tidlig å lage et landslag og ha en egen stilling til det.
Det er nok en del andre ritt de som vil kjøre Enduro kan kjøre først. Er vel strengt talt ingen som satser noe som helst på Enduro.
Nå håper jeg at det blir et skikkelig fokus på rundbane i håp om å få opp noen der iløpet av en del år. Da særlig mot OL i 2020.