Unaas-hjul
|
Re: Unaas-hjul
[Re: Lectron]
21/02/2011 13:35
|
lim3
Ivrig
|
Ivrig
Kan gjerne sende deg noen eiker Lectron, for det virker som du vet og kan mer om formen og egenskapene til de gitt eikene enn hva jeg som sitter med de i hendene vet.
Jeg har bygget hjul med CX-Ray eiker tidligere, og de er kjempefine eiker. Dog har karboneiker mange gode egenskaper som i mine, og mange andres øyne gjør de bedre enn tradisjonelle ståleiker. Likevel vil vi til neste år også ha et hjulsett med CX-Ray eiker, ettersom de koster og veier veldig mye mindre enn karboneiker.
Vi prøver da ikke bryte med tradisjonelle lover, men vi vet akkurat som deg hvordan det er sammenheng mellom former og vind.
Samtidig er det flere faktorer enn bare eiker som avgjør hvor aerodynamisk et hjulsett er. F.eks vinkel på eiker fra nav til felg. F.eks LEW-hjulsett, og noen av de nye Reynolds hjulene har skjønt dette. Færre og mindre skjæringspunkt av eiker mot vind gjør også hjulsettet mer aerodynamisk. Problemet igjen da er å holde hjulet stivt nok om eikene sentreres for langt inn på navet.
|
|
|
[Re: lim3]
21/02/2011 14:58
|
Fast gjest
Ivrig
|
Ivrig
Alt er kompromisser.
Færre og mindre skjæringspunkt vil gjøre et hjul mer aerodynamisk Vuelta Carbon WR viste dette med sin gamle Zipp felg når veldig mange andre også kjørte med denne, og kom frem som den mest aerodynamiske. Dog veldig marginalt...Og dessverre ...som å kjøre på kokt spagetti.
Jeg tror totalt ikke Unaas sitt hjul er mer aero enn andre aktører med 50mm felg, snarere tvert imot, men uansett...
...Kun marginalt ved normale hastigheter
|
|
|
[Re: Fast gjest]
01/03/2011 08:46
|
El Pedro
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Er disse hjulene UCI-godkjente? For jeg finner ingenting som tyder på at de er det. Hjulene er skremmende like Novatec/Joytec sine og de er heller ikke godkjente.
"It never gets easier, you just go faster." - Greg Lemond
|
|
|
[Re: El Pedro]
04/06/2011 15:11
|
Molteni
Medlem
|
Medlem
Hva slags erfaringer har andre med Unaas CS-50?
Jeg har et sett som har gått ca 100 mil er er nå ubrukelige pga stadig økende sidekast, spesielt på framhjul. Har hatt framhjulet inne til rep en gang pga slark i navet. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, Unaas har sluttet å svare på mail og tar ikke telefonen. Får håpe de er inne og leser forumet av og til.
Hva gjør jeg? Jeg har iallefall blitt en erfaring rikere og 8000,- fattigere....
Redigert av Molteni; 04/06/2011 15:18.
Hvorfor ta korteste sti?
|
|
|
[Re: Molteni]
04/06/2011 15:39
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Jeg hadde heller gått for kinesiske/taiwanske no-name felger (søk på ebay) enn disse Unaas-hjula. Unaas-hjula virker iallefall ikke bedre, og på ebay får du de billigere.
|
|
|
[Re: El Pedro]
06/06/2011 18:07
|
eUnaas
Ivrig
|
Ivrig
Er disse hjulene UCI-godkjente? For jeg finner ingenting som tyder på at de er det. Hjulene er skremmende like Novatec/Joytec sine og de er heller ikke godkjente. Hjulene er ikke UCI-godkjente. Det koster svært mye penger å få sine produkter testet hos UCI. Vi har ikke følt dette har noen videre markedsverdi for oss til at vi har ønsket betale den prislappen.
|
|
|
06/06/2011 18:15
|
eUnaas
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har et sett som har gått ca 100 mil er er nå ubrukelige pga stadig økende sidekast, spesielt på framhjul. Har hatt framhjulet inne til rep en gang pga slark i navet. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, Unaas har sluttet å svare på mail og tar ikke telefonen. Får håpe de er inne og leser forumet av og til.
Hva gjør jeg? Jeg har iallefall blitt en erfaring rikere og 8000,- fattigere....
Vi bruker mye tid og ressurser på å svare på henvendelser på e-post og telefon. Jeg svarer på telefoner fra 07 om morgen til 23 på kvelden. En tid jeg tror våre kunder er svært fornøyde med. Men som andre personer og bedrifter sitter vi til tider i møter, trener og gjør andre aktiviteter som gjør oss utilgjengelig på e-post. Vi synes det er svært uriktig at du klager her på forumet uten å ta kontakt med oss først. Vi er selvsagt veldig opptatt av fornøyde kunder og våre kundeundersøkelser viser at så godt som samtlige av våre kunder er svært fornøyde. Men om du ikke tar kontakt med oss får vi heller ikke hjulpet deg! Vi leverer produkter av topp kvalitet til gode priser. Igjen vil jeg be deg om å kontakte oss så får vi ryddet opp i dette.
|
|
|
[Re: traktoregg]
06/06/2011 18:19
|
eUnaas
Ivrig
|
Ivrig
Jeg hadde heller gått for kinesiske/taiwanske no-name felger (søk på ebay) enn disse Unaas-hjula. Unaas-hjula virker iallefall ikke bedre, og på ebay får du de billigere. Det meste får man billig på e-bay, men der får man heller ingen garanti eller service om noe går galt. Er det en ting en syklist bør være klar over, så er det at hjulsett er en utsatt komponent på sykkelen for skader. Kvaliteten på billige Taiwan-varer holder også en svært varierende kvalitet, noe man bør være klar over før man bestiller.
|
|
|
06/06/2011 18:40
|
ThB
Besatt
|
Besatt
Unaas har sluttet å svare på mail og tar ikke telefonen. Men om du ikke tar kontakt med oss får vi heller ikke hjulpet deg! Er det rart det er krig i verden...? 
Thomas
|
|
|
[Re: eUnaas]
07/06/2011 07:49
|
Molteni
Medlem
|
Medlem
Vi bruker mye tid og ressurser på å svare på henvendelser på e-post og telefon. Jeg svarer på telefoner fra 07 om morgen til 23 på kvelden. En tid jeg tror våre kunder er svært fornøyde med. Men som andre personer og bedrifter sitter vi til tider i møter, trener og gjør andre aktiviteter som gjør oss utilgjengelig på e-post. Vi synes det er svært uriktig at du klager her på forumet uten å ta kontakt med oss først. Vi er selvsagt veldig opptatt av fornøyde kunder og våre kundeundersøkelser viser at så godt som samtlige av våre kunder er svært fornøyde. Men om du ikke tar kontakt med oss får vi heller ikke hjulpet deg! Vi leverer produkter av topp kvalitet til gode priser. Igjen vil jeg be deg om å kontakte oss så får vi ryddet opp i dette. Takker for svar, og beklager at du føler deg uriktig behandlet. Jeg har sendt mail , ringt uten å få svar, lagt inn melding på telefonsvarer, fylt ut kontaktskjema på unaas.no. Mitt siste forsøk var å få kontakt via forumet - og har fremdeles ett sett hjul som jeg ikke kan bruke. I går fikk jeg mail om at dere hadde mye å gjøre, og ville ta kontakt så fort som mulig. Det er greit det, men jeg mener alikevel at det har tatt for lang tid å komme i kontakt med dere. Som et seriøst firma mener jeg dere fremdeles har potensiale på kundeservice. Skulle jeg få en opplevelse av at det er riktig det du skriver om fornøyde kunder etc, skal jeg være den første til å bekrefte det her på forumet.
Hvorfor ta korteste sti?
|
|
|
[Re: ThB]
07/06/2011 18:55
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Unaas har sluttet å svare på mail og tar ikke telefonen. Men om du ikke tar kontakt med oss får vi heller ikke hjulpet deg! Er det rart det er krig i verden...? +1, kødder du eller eunaas, han har jo gjort mer enn nok for å prøve å komme i kontakt med dere.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
07/06/2011 22:45
|
eUnaas
Ivrig
|
Ivrig
I går fikk jeg mail om at dere hadde mye å gjøre, og ville ta kontakt så fort som mulig. Det er greit det, men jeg mener alikevel at det har tatt for lang tid å komme i kontakt med dere. Som et seriøst firma mener jeg dere fremdeles har potensiale på kundeservice. Skulle jeg få en opplevelse av at det er riktig det du skriver om fornøyde kunder etc, skal jeg være den første til å bekrefte det her på forumet.
Vi tar kritikk for at det har blitt misforståelser innad hos oss i forhold til oppfølging av deg som kunde. Du har hatt noen spesielt problemer med hjulsettet som vi har jobbet med for å løse. Samtidig har hjulsettet vært innom en tredjepart som har skapt noe forvirring på servicefronten. Vi som en relativt ny bedrift og med et nytt merkevare er svært utsatt for kritikk. Jeg vil igjen poengtere at kundeservice er absolutt første prioritet hos oss, og så godt som alle som tar kontakt med oss får svar i løpet av minutter eller timer. Beklagelig nok har du falt noe utenom, vi skal forbedre våre rutiner så det ikke skjer igjen.
Redigert av eUnaas; 07/06/2011 22:49.
|
|
|
08/06/2011 20:52
|
Cat68
Nytt medlem
|
Nytt medlem
For å balansere denne tråden litt må jeg meddele at jeg er en fornøyd kunde av Unaas. Både med hjulsettet og oppfølgingen av Unaas. Det kan se ut som om at det er lettere å klage enn å komme med positive tilbakemeldinger på dette forum. Jeg har brukt hjula ca 250 mil. I fjor på Trondheim Oslo og de er førstevalget også i år. Unaas CS-50 har en kombinasjon av komfort og stivhet som hjul jeg har sammenlignet med ikke kan vise til, og ruller utrolig bra. Jeg hadde kjøpt de samme hjula i dag.
|
|
|
09/06/2011 10:22
|
Molteni
Medlem
|
Medlem
Hjulene har jeg vært meget godt fornøyd med når det gjelder stivhet, rullemotstand etc. Problemet var bare at jeg fikk en mandagsversjon med problemer ett par andre kunder også hadde opplevd. Hovedproblemet var at det tok, etter min mening, for lang tid å få kontakt med kundeservice - og å få informert om problemene jeg hadde midt i rittsesongen.
Når vi endelig hadde opprettet kontakt, ville Unaas sende nytt hjulsett til meg uten diskusjoner. Helt topp, sendingen skal allerede være underveis! Kjøper gjerne Unaas hjul igjen nå som ting er på plass; kvalitet, forbedret kundeservice og pris!
Som lovet tidligere, så sagt nå!
Hvorfor ta korteste sti?
|
|
|
[Re: Skatvedt]
08/05/2012 19:10
|
Bitteboa
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Vil henge meg litt på denne tråden til Molteni ang, serivce som Unaas gir.
Hjulsettet er stivt, grei priset og har kuult utseend. Det er en positiv "skal ha" faktor.
Negativt: Kjøpte høsten 2011 et hjulsett av Unaas(CS50). Etter 50 mil så var hjullagrene på for og bakhjul, fullstendig ødelagte. Returnerte hjulsettet i midten av april i år til Unaas. Fikk positivt svar på epost at hjulsettet snart skulle sendes, med sporingsnummer. I ettertid har jeg insett at Unaas er på lange møter, sjelden på jobb og trener veldig mye. Kunden kommer i siste rekke,,, Veldig synd at det er servicen det skal stå på. Skjerpings må til!
|
|
|
15/05/2012 20:05
|
Bitteboa
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Mottatt hjulsett 14 Mai. Unaas har montert og satt inn nye lagre.
Flott om Unaas informerte kunden på hva en kan forvente av varighet på service. Vet at de har jobbet på spreng med den nye butikken.
Jeg ble iallfall glad til slutt :-)
Nå er det bare å få testet hjulsettet igjen.
|
|
|
12/10/2012 21:06
|
Bitteboa
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Hadde inne CS50 hjulsettet på en årlig service (justere spenn og små skjevheter).
Ble MEGET imponert! Må gi MYE skryt for rask service og kundebehandling. Det tok kun to dager!! Utrolig bra! Har aldri skjedd før med hjul som må sendes på service.
Terningkast 6 :-)
|
|
|
12/10/2012 21:28
|
Spartacus!
Ringrev
|
Ringrev
Er disse hjulene UCI-godkjente? For jeg finner ingenting som tyder på at de er det. Hjulene er skremmende like Novatec/Joytec sine og de er heller ikke godkjente. Hjulene er ikke UCI-godkjente. Det koster svært mye penger å få sine produkter testet hos UCI. Vi har ikke følt dette har noen videre markedsverdi for oss til at vi har ønsket betale den prislappen. Betyr det at man ikke kan bruke hjulene deres i ritt eller trenger ikke hjul å være godkjent?
|
|
|
[Re: Spartacus!]
27/01/2013 10:18
|
T.Surnevik
Avhengig
|
Avhengig
Er disse hjulene UCI-godkjente? For jeg finner ingenting som tyder på at de er det. Hjulene er skremmende like Novatec/Joytec sine og de er heller ikke godkjente. Hjulene er ikke UCI-godkjente. Det koster svært mye penger å få sine produkter testet hos UCI. Vi har ikke følt dette har noen videre markedsverdi for oss til at vi har ønsket betale den prislappen. Betyr det at man ikke kan bruke hjulene deres i ritt eller trenger ikke hjul å være godkjent? Noen som vet svaret på dette? Unaas-laget bruker vell disse hjulene?
|
|
|
[Re: T.Surnevik]
27/01/2013 11:05
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Er disse hjulene UCI-godkjente? For jeg finner ingenting som tyder på at de er det. Hjulene er skremmende like Novatec/Joytec sine og de er heller ikke godkjente. Hjulene er ikke UCI-godkjente. Det koster svært mye penger å få sine produkter testet hos UCI. Vi har ikke følt dette har noen videre markedsverdi for oss til at vi har ønsket betale den prislappen. Det er intet krav til UCI-godkjenning for å bruke utstyr i noen ritt. Betyr det at man ikke kan bruke hjulene deres i ritt eller trenger ikke hjul å være godkjent? Noen som vet svaret på dette? Unaas-laget bruker vell disse hjulene? Det er ikke krav til godkjenning for å delta i noe ritt, nei.
Redigert av Hæ?; 27/01/2013 11:05. Rediger grunn: Hvor i h.... ble det av innlegget mitt?
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
[Re: Hæ?]
28/01/2013 16:35
|
lim3
Ivrig
|
Ivrig
Det er ikke krav til godkjenning for å delta i noe ritt, nei. UCI lanserte et godkjenningsystem for noen år tilbake i forhold til godkjenning av hjulsett. Dette ble aldri tatt i bruk, utenom i Australia. Dog kommer UCI med et nytt system for godkjenning av hjul og endel annet utstyr (som klær og sko) som må godkjennes med UCI klistremerke. Akkurat som på alle ny rammer. Den dagen det skjer skal vi selvfølgelig også ha våre hjul godkjente igjennom UCI 
|
|
|
[Re: lim3]
28/01/2013 23:44
|
T.Surnevik
Avhengig
|
Avhengig
Bont har jo en temposko som er for aerodynamisk i UCI's øyne 
|
|
|
13/07/2014 18:34
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Er det noen som har noe peiling på hvordan Unaas AS-30 står seg i forhold til AmClas 420 Aero?
|
|
|
|
|