Birken 2012
|
Re: Birken 2012
[Re: Terjers]
26/08/2012 08:19
|
Zachi
Fersking
|
Fersking
Kjørte på 3.18.20 Fornøyd med det. Selv om det sa stopp fra rosinbakkene til storåsen. Merker at kroppen ikke har de lange turene i beina og da går det ikke bedre.
|
|
|
26/08/2012 08:51
|
Christen
Ex Trippelbirker
|
Ex Trippelbirker
Hadde en utrolig tung dag i fjor etter dobbeltkjøring og tok det litt roligere i UB i år slik at jeg skulle ha litt krefter igjen til lørdagen. Problemet er at det nok ikke er så lett å spare krefter når man er ute i 7 timer... Startet i pulje 5 og ble frakjørt direkte. Etterhvert samlet det seg en gjeng med UB som nok hadde like dårlige bein som meg. Prøvde å kjøre jevnt til Skramstad, blei med tog resten av turen og rett før Sjusjøen løsnet det og jeg fikk supre bein og i mål var beina lette og supergode. Tydelig at jeg trengte 2timer med oppvarming.
Maks puls 82% og gjennomsnitt 75%!!!!! Likevel mye andpusten. Tid:3:16
|
|
|
26/08/2012 09:08
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Hei Christen. Du var vel en av de 4 UB-erne fra p5 som kjørte sammen et stykke. Hadde ikke spessielt gode bein, men mye bedre enn i fjor minnes jeg. Lå så vidt oppe i sone 3 opp til Skramstad, og pesa værre. Beina ville ikke mer. Pulje 6 kom ca. 500m før målmatta (det var tidligere enn i fjor da jeg starta i p7 og p8 kom rett etter målmatta). Deretter ble det bare å sleppe forbi tog etter tog. Hadde en kort stans i bunn av bakken før grusen ned mot djuposet for å ta av brillene. Klarte å bruke 1 minutt(!!) på det. Det var egentlig først etter Kvarstad jeg begynte å vokne, beina føltes fine opp kvarstadsæterlia (aldri har bakken føltes kortere og slakere, kan ha noe med trans alp å gjøre... ;-) ), og klarte å henge på et stort tog frem til Rosinbakken. Fra toppen av Rosinbakken fant jeg igjen Oddefa, og vi kjørte sammen et stykke helt til jeg rykka for å ta igjen en pulje på Elgåsen. Disse kjørte imidlertid fra meg ned fra Storåsen da jeg ikke makta å støte over toppen. Tok igjen en fyr nedover på asfalten som jeg kjørte med helt inn til tiden 3.33.05. Merke med 5 minutter, og enda enn minutt nærmere merketiden i år enn i fjor. Det var også veldig høyt merkekrav i år. Selv i toppåret 2008 var det lettere merkekrav. Tipper utbedringen av terrengparti 1 og 2 har noe av "skylda" for dette. Merket meg også at ballettbakken var betydlig utbedra fra Fredag til Lørdag. På fredag var den slageste og humpete, men ikke noe problem på fulldemper. På Lørdag var det bare å dure rett ned med HT, og kjørte faktisk raskere ned da. Tungt som før, men 3. gang dobbel sykkelbirken. Gjør jeg det igjen neste år? Helt sikkert..... 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
26/08/2012 09:09
|
Zaskarin
Avhengig
|
Avhengig
Total kollaps etter Bringebu, stokk stiv av kramper, kvalm og hodepine deluxe, pulje etter pulje passerte uten sjanse til å henge, årets største nederlag sykkelmessig. Kommer sterkere tilbake neste år.
|
|
|
[Re: marvin]
26/08/2012 09:18
|
CyberTrack
Veteran
|
Veteran
Jeg startet i Pulje 9. Flere her inne som startet i pulje 9 som jeg kanskje kjørte sammen med ?
Jeg satt fremst frem til den bratte bakken ned etter Skramstad, men der forsvant det en gjeng som kjørte sånn ca dobbelt så fort som meg ned :-) Ble sittende i en ganske stor gruppe etter terrengpartiet som syklet på ca 3:15/3:16 Jeg startet i pulje 9 og kom inn på 3.16. Satt midt i pulja opp til Skramstad, og var med i denne 3.15/3.16-gruppa helt inn.
Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
|
|
|
26/08/2012 09:22
|
Rockefoten
Ivrig
|
Ivrig
Kom i mål og fikk ikke skoen ut av pedalen siden cleaten hang og slang i de siste to gjengene på den ene skoen. Kritikk til meg selv for å ikke sjekke før start.
Synes det var vanskelig å ta ut alt i går fra pulje 15. Er ikke god nok til Skramstad, til tross for 90% av maks hele veien, og den gjengen som samlet seg med en blanding av pulje 15 og 16 deretter gikk hele tiden litt for behagelig.. Jaja, ble merket, så da føler jeg meg vaksinert. Ellers er løypa utrolig kjedelig bortsett fra de siste 10 km.
Bill mrk. terrengsykkelritt, skagerakkritt og stitur i august til neste år.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
|
|
|
26/08/2012 09:32
|
RGi
Entusiast
|
Entusiast
Startet i pulje 32.. kjørte noe lunde ok opp til skramsta og bringebu.. men så begynte kroppen å takke for seg etter noen dager med dårlig mage.. fikk ikke i meg næring og sleit med å drikke vann.. hadde regnet med ca 5minutter forbedret merketid kontra i fjor.. men bommet kraftig siden det ble 9minutter bedre merketid.. så eg safet inn til 3:42.. og trodde eg var innen merketiden.. men den gang ei.. bittert i ettertid når eg vet eg kunne gasset litt mer på enkelte steder.. men men  ellers fornøyd med 55minutt bedre tid kontra 2011.. 
|
|
|
26/08/2012 09:32
|
Sidsel
Medlem
|
Medlem
Dette var gøy! Startet i pulje 43, prøvde å ikke gi alt oppover til Skramstad og det gikk fint. Var på forhånd ganske så redd for nedkjøringen mot Djuposet, safet der og lå pent til høyre. Ble liggende helt alene fra Bjønnåsen og nesten til Nysætra! Så noen rygger foran meg innimellom, men nådde ikke igjen noen før bakkene tok til. Var egentlig sånn hele veien, kjørte alene og fant noen innimellom som jeg kunne samarbeide med, men noen organisert gruppekjøring i flere kilometer i slengen var det dårlig med dessverre, det ble mest kjøring alene. Er litt usikker på om det hadde lønt seg for meg å vente på grupper baki der jeg er ? - jeg valgte å kjøre på det jeg hadde alene og heller henge på i kortere perioder med grupper jeg enten tok igjen eller som tok igjen meg. Mulig jeg gjør noe veldig dumt i det, men innbiller meg at gruppekjøring er bedre i puljene lenger fram fordi nivået kanskje er jevnere? Mye forbikjøring bak der jeg var iallfall.
Var debutant og strålende fornøyd med å klokke inn til 4:00:01. De to sekundene jeg var unna 3 tallet er dog litt sure, men, men. Jeg tror jeg nå omdefinerer meg selv fra "ei som sykler" til syklist :-) Nå settes sykkelen bort 3 uker, løpebirken neste. Blir spennenende å se hvordan løpeformen er, har løpt lite i det siste. Men sykkelen tas definitivt fram igjen etter det, sykkel er moro!
|
|
|
[Re: CyberTrack]
26/08/2012 09:35
|
marvin
Entusiast
|
Entusiast
Jeg startet i Pulje 9. Flere her inne som startet i pulje 9 som jeg kanskje kjørte sammen med ?
Jeg satt fremst frem til den bratte bakken ned etter Skramstad, men der forsvant det en gjeng som kjørte sånn ca dobbelt så fort som meg ned :-) Ble sittende i en ganske stor gruppe etter terrengpartiet som syklet på ca 3:15/3:16 Jeg startet i pulje 9 og kom inn på 3.16. Satt midt i pulja opp til Skramstad, og var med i denne 3.15/3.16-gruppa helt inn. Jeg hadde grønn trøye (rulletour trøye), Hvit Silvercape sykkel og kamera på styret. Hvem var du ? Det er gode muligheter for at du er på film :-)
|
|
|
26/08/2012 09:43
|
Vektfriken
Fersking
|
Fersking
Vi fikk en fin dag igår, tørt og fint i forhold til det mange fryktet etter å ha sjekket yr og storm.no hundre ganger forrige uke...
Jeg hadde en litt ruskete dag med 2 punkteringer (det er IKKE RaceKing 2.2s feil, som jeg kjørte med...tipper jeg har vært uheldig med slangene, første punkteringen kom halveis til Skramstad. Pinlig å stå på asfalten og bytte slange...Har ikke punktert på årevis men nå fikk jeg dosen). Fikk en luftetur i sikkerhetsnettet midtveis nede i brattbakken etter Skramstad også, ene alene min egen feil, dæven så stor fart man får når man har bakken for seg selv :-) Mente å huske den bakken var rettere, hadde ikke tjangs i den slake høyresvingen når jeg velger å miste hue ved å gønne på i hundre ned grusen.
Det ble en innholdsrik dag med andre ord, en veldig fin tur, godt humør blant alle - og lite uvettig kjøring (bortsett fra at det alltid dukker opp en og annen gærning som skal hente et par sekunder ved å kjøre sikksakk ned den trange skogsstien ned mot Håkons Hall. Fy skamme seg!). Dagens høydepunkt for min del var å få æren av å trekke et 30-talls karer ned fra Sjusjøen. Det var moro! Og den første ølen etter en god dusj var selsvagt også et høydepunkt.
Men jeg må si en ting: altså, jeg syns jeg er i ganske bra form. Uten slangebyttene idag hadde jeg nok kapasitet til ned mot 3.10 men det er med maks klaff. Da er jeg ikke engang inne blant top100 i klassen, og jeg har ikke summert opp men totalt må det da være flere hundre bedre enn 3.10? Jeg må si det er mange sprekinger der ute! Det er ikke mange år siden man kunne kontrollere inn til Top50 i klassen, nå er det en vanvittig bredde på et veldig høyt nivå. Moro at så mange er hekta på sykkel! Gleder meg allerede til neste år
"I have spent half my life riding my bike. The other half I've wasted." Nakamura Grade 9.0 7,4kg med Furious Fred 2,25
|
|
|
[Re: Christen]
26/08/2012 10:00
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hadde en utrolig tung dag i fjor etter dobbeltkjøring og tok det litt roligere i UB i år slik at jeg skulle ha litt krefter igjen til lørdagen. Problemet er at det nok ikke er så lett å spare krefter når man er ute i 7 timer... Startet i pulje 5 og ble frakjørt direkte. Etterhvert samlet det seg en gjeng med UB som nok hadde like dårlige bein som meg. Prøvde å kjøre jevnt til Skramstad, blei med tog resten av turen og rett før Sjusjøen løsnet det og jeg fikk supre bein og i mål var beina lette og supergode. Tydelig at jeg trengte 2timer med oppvarming.
Maks puls 82% og gjennomsnitt 75%!!!!! Likevel mye andpusten. Tid:3:16 Jupp, vi var et 4 manns lag med UBere der, men jeg slapp først ( 1 km før grusen tenker jeg, muligens enda før), gikk for fort til at jeg syntes det var moro he he. Men jeg tok ut alt på UB og litt til (riktig prioritering for min del) så måtte finne eget komftempo. Hadde min beste periode fra Bjønnåsen og til opp Kvarstad lia, rosinbakken gikk veldig greit (vel alt er relativt) men hadde ikke orket til å henge på Elgvenn når han gikk etter en gruppe i bakken etter. Men fra Storåsen og til mål funket det bra, men det gjør det jo alltid.
|
|
|
26/08/2012 10:05
|
wirre
Avhengig
|
Avhengig
Som flere her inne, så hadde jeg en dårlig natt med våt dyne og antydninger til sår hals. Våknet opp (for siste gang den natta) kl 0600, og ordnet meg... Det var småkaldt ute på den tida... Klarte å klore meg fast halveis opp til Skramstad, men når vi kom til det lille partiet som et bittelitt brattere klarte 2:55 og 3:01 gjengen å kjøre fra meg, så etterpå at 3:01 gjengen var 20 sekunder før meg på toppen  Ble derfor liggende med 3:07 gjengen, og kom inn sammen med de. Vi var i utgangspunktet 7-8 stykket ut av terrengpartiet i djuposet (der så vi 3:01 gjengen på toppen av bakken). Gruppa vokste seg ettet hvert feit, med ryttere som falt av pulje 1 2 og 3... Typisk seeding fra birken 2007  . Tipper vi var 50-60 stykker siste biten ned på asfalten.. Kom i mål sammen med gruppa på 3:07, og er godt fornøyd med det.. Eneste som var litt surt, er at jeg er sikker på at jeg hadde hengt med på 3:01 gruppa, hvis jeg hadde kommet meg med opp til skramstad 20 sekunder fortere, så på mellomtidene at vi lå rett bak de på de to første mellomtidene, så ble det 5 minutter til storåsen, ned til mål kjørte vi tilnærmet likt. Ble nr 43 i klassen før eliten kjørte, kunne nok blitt 39 hvis jeg hadde satsa helsa ned ballet bakken, men så på klokka, og tenkte at dette blir såpass ok tid, at nå safer vi! Takk til harene i gruppe 3 som endelig kom frem etter bjørnåsen, dere gjorde en fantastisk jobb. Jeg dro selv en del frem Ti dette, men fant ut at hvis jeg skulle være sikker på holde inn, så måtte jeg legge meg bak.
Feit og i dårlig form..
|
|
|
26/08/2012 10:10
|
Horgen
Veteran
|
Veteran
Om flere tar merket tyder det kanskje litt på at folk har mere fokus på trening og da særlig på sykkel? Det er vel stadig flere som begynner å sykle og birken er jo et fint trenings mål for mange.
Cube Agree SLT Di2 Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm
|
|
|
26/08/2012 10:12
|
hJürg1
Ivrig
|
Ivrig
Grattis til lrm, vel fortjent. Syk fart nedover ballettbakken. Observerte at mange i eliten kjøre 29er med stiv gaffel.
For min del var det nesten samme tid som i fjor, ergo kjørte man bedre i fjor..hehe..
facebook.com/secondhandsessions
|
|
|
[Re: Oddefa]
26/08/2012 10:26
|
Vektfriken
Fersking
|
Fersking
Maks puls 82% og gjennomsnitt 75%!!!!! Likevel mye andpusten. Tid:3:16 Jupp, vi var et 4 manns lag med UBere der, men jeg slapp først ( 1 km før grusen tenker jeg, muligens enda før), gikk for fort til at jeg syntes det var moro he he. Men jeg tok ut alt på UB og litt til (riktig prioritering for min del) så måtte finne eget komftempo. Hadde min beste periode fra Bjønnåsen og til opp Kvarstad lia, rosinbakken gikk veldig greit (vel alt er relativt) men hadde ikke orket til å henge på Elgvenn når han gikk etter en gruppe i bakken etter. Men fra Storåsen og til mål funket det bra, men det gjør det jo alltid. Dere er gærne. 'Normaldistansen' dagen etter Ultrabirken? Seige jævler...Ultrabirken er jo en manndomsprøve i seg selv, har dere ikke vett til å hvile litt...Må si jeg er imponert over (vilje)styrken!
"I have spent half my life riding my bike. The other half I've wasted." Nakamura Grade 9.0 7,4kg med Furious Fred 2,25
|
|
|
26/08/2012 11:19
|
Gaga
Veteran
|
Veteran
Jobbet i serviceteamet på torsdag kveld og hele fredagen. ca 3-4t søvn de to foregående nettene.
Startet pent og forsiktig fra #55. Siden kroppen hadde absorbert 10kg ekstra fra jo fjor tok jeg sjansen på at en lettere sykkel kunne være hjelpsomt over fjellet. Satte på stiv gaffel og annet lettvektsutstyr funnet i heimen.
Stoppet og pratet litt med mekanikerene på Kroksjøen (der jeg stod på fredag) samt heiagjengen min (samboer og stemor) på Storåsen. Kom et kamera oppi trynet i det jeg skulle stjele meg et kyss.
I mål kom jeg på 2min bedre tid enn i fjor, ikke ille mtp de ekstra kiloene og betydelig mindre trening (halvparten av i fjor) pga ryggproblem (3mnd i vinter) samt infeksjon (4 uker i sommer).
|
|
|
26/08/2012 11:30
|
Lurifax
Besatt
|
Besatt
Pulje 30, flotte forhold - kjørte mye solo og klarte merket for første gang :-) Målet var å komme inn under 4 timer, ble 3:40. Hadde ikke klart å tyne ett eneste sekund til ut av kroppen, så dette var rett og slett all out og maks uttelling på form for min del :-)
Veldig mange åpner hardt og sykler ujevnt i de bakre rekker. Tror vi kunne fått bedre tider om flere hadde sett fordelen av å samarbeide.
Kjørte tidvis sammen med en kar med Rye drakt, mistet han på siste matstasjon så veit ikke helt hvordan det gikk med han til slutt.
Kjørte etter min standard sterkt fra Storåsen og inn, her har jeg tapt tid i alle år, men i år syklet jeg inn 5 minutter på merkekravet. Lå 10 sek foran merket på Storåsen, var 5 minutter foran i mål. Har aldri hatt fokus på tid, men var jo litt artig å klare dette merket også - må innrømme det :-)
10 kg mindre å drasse på, samt løpe trening på vinteren har gjort at tiden ble 40 minutter bedre enn i 2011.
Redigert av Lurifax; 26/08/2012 11:32.
______________________________________________________________ "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett."
|
|
|
26/08/2012 11:36
|
Rønnern
Skrotnisse
|
Skrotnisse
Årets mål ble nådd, naboen ble slått sønder og sammen og jeg er godt fornøyd med tiden 3:16:17. Fin tur, lite behov for å dra mye i front da det var nok av dravillige folk hele veien og gode bein fra Kvarstad og inn. Fikk ikke opp farten fra start og måtte slippe tetgruppen opptil Skramstad, det var litt surt for resten av rittet gikk i et tempo som ikke var spesielt skremmende for å si det sånn. Blir vel UB neste år, tør ikke å stille i vanlig Birken i tilfelle naboen skulle finne godformen. Nå vil han for alltid være slått av meg 
|
|
|
26/08/2012 11:38
|
espenhelgesen
Fersking
|
Fersking
Etter vell gjennomført Birkebeinerritt skulle jeg søndag morgen ned i garasjen til min mor og far for å rengjøre og mekke sykkel for så å få meg en rolig restitusjons tur, og for å pleie formen til Skarverittet. Men i garasjen står det ingen sykkel. For der er sidedøren brutt opp og sykkelen stjålet. Mer ræva start på dagen går det ikke ann å få! Sykkelen en KV+ Dieder 29 er en av få sykler i Norge. Og bygd opp med mye nye komponenter, slik som XTR shadow pluss bakgir, 3T Xida styre, 3T Arx team stem, ESI lyse grønne grips, KCNC setepinne, King Cage flaskeholdere. I tillegg satt det for anledningen Maxxis Maxlite dekk på, og Eclipse slanger.
Så trenger så mye hjelp jeg kan for å finne denne sykkelen slik at siste Norges Cup i maraton hos dere på Geilo og Skarverittet om to uker kan reddes!
|
|
|
26/08/2012 12:53
|
prøver
Avhengig
|
Avhengig
Kramperekord? Fikk kramper rett etter Bringbu (på oppsatt skjema til ca. 3:25) når kjedet trøblet opp en bakke. Det ga seg aldri, og krampen dukket opp jevnt og trutt i alle bakker og ved flere anledninger på flatene. Det ble 2t 30min med kramper som kom og gikk, og tiden ble naturlig nok ingenting å skryte av - 3:50. Trøster meg med at jeg fikk med meg mye mer av liv og røre langs løypa, plus stiftet bekjentskap med en meget hyggelig kar som jeg tok igjen rundt Kvarstad. Vi safet inn til mål med mye latter og moro på hverandres bekostning etterhvert som krampene slo inn  To uker ferie er nok ingen ideell oppladning 
Redigert av prøver; 26/08/2012 12:56.
Scott Foil Premium Scott Scale 30
|
|
|
[Re: espenhelgesen]
26/08/2012 12:57
|
Vektfriken
Fersking
|
Fersking
Etter vell gjennomført Birkebeinerritt skulle jeg søndag morgen ned i garasjen til min mor og far for å rengjøre og mekke sykkel for så å få meg en rolig restitusjons tur, og for å pleie formen til Skarverittet. Men i garasjen står det ingen sykkel. For der er sidedøren brutt opp og sykkelen stjålet. Mer ræva start på dagen går det ikke ann å få! Sykkelen en KV+ Dieder 29 er en av få sykler i Norge. Og bygd opp med mye nye komponenter, slik som XTR shadow pluss bakgir, 3T Xida styre, 3T Arx team stem, ESI lyse grønne grips, KCNC setepinne, King Cage flaskeholdere. I tillegg satt det for anledningen Maxxis Maxlite dekk på, og Eclipse slanger.
Så trenger så mye hjelp jeg kan for å finne denne sykkelen slik at siste Norges Cup i maraton hos dere på Geilo og Skarverittet om to uker kan reddes! Trist å høre, håper den kommer til rette. Erfaringsmessig går syklene utenlands eller de bygges om til det 'ugjenkjennelige'. Det siste er at sykkeltyvbandene fester en søkbar sender på sykkelen (de festeste syklene selvsagt), deretter slår de til om natten. Mye penger i sykkel nå.
|
|
|
[Re: marvin]
26/08/2012 13:47
|
CyberTrack
Veteran
|
Veteran
Jeg satt fremst frem til den bratte bakken ned etter Skramstad, men der forsvant det en gjeng som kjørte sånn ca dobbelt så fort som meg ned :-) Ble sittende i en ganske stor gruppe etter terrengpartiet som syklet på ca 3:15/3:16 Jeg startet i pulje 9 og kom inn på 3.16. Satt midt i pulja opp til Skramstad, og var med i denne 3.15/3.16-gruppa helt inn. Jeg hadde grønn trøye (rulletour trøye), Hvit Silvercape sykkel og kamera på styret. Hvem var du ? Det er gode muligheter for at du er på film :-) Orange Fuji Miracle 2007-modell, svart/grå/orange no-name trøye, sølvfarget hjelm. Hadde vært litt morsomt med noen klipp fra feltet. 
Det er ikke så enkelt å være menneske som folk tror
|
|
|
26/08/2012 14:16
|
reppa
Fersking
|
Fersking
Er det noen som vet hva slags sykkel Manengen syklet med? Hjul, gaffel osv..?
|
|
|
[Re: wirre]
26/08/2012 14:20
|
brede
Entusiast
|
Entusiast
Gruppa vokste seg ettet hvert feit, med ryttere som falt av pulje 1 2 og 3... Typisk seeding fra birken 2007  . Jeg ser smilefjeset, men jeg vil bare avlive myten om at deltagere lever lenge på gamle resultater og tar opp plasser i pulje 1-4. I år var det 2 -to- ryttere i pulje 1-4 totalt med seedingsgrunnlag fra 2007. Den ene ble nr 5 i M45, den andre kjørte på 2:55:37 i pulje 4. Det er med andre ord IKKE folk med gammel seeding som detter av de første puljene.
Når sykkelparken har høyere verdi enn bilparken er prioriteringene i vater.
|
|
|
[Re: reppa]
26/08/2012 14:38
|
lrm
Maratonmannen
|
Maratonmannen
Er det noen som vet hva slags sykkel Manengen syklet med? Hjul, gaffel osv..?
Scott Scale Premium 26" DT XCR demper Shimano XTR, gir og bremser Tune Prince/Princess med Innolite ring og titan eiker Ceramicspeed kranklager og trinsehjul. 44-30 foran og 11-36 bak
|
|
|
26/08/2012 14:39
|
lrm
Maratonmannen
|
Maratonmannen
|
|
|
26/08/2012 14:44
|
Hæ?
Navnet skjemmer ingen.
|
Navnet skjemmer ingen.
Gratulerer så mye Lars! Det var høyst fortjent. 
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
|
|
|
26/08/2012 14:50
|
gnosegnatten
Medlem
|
Medlem
Rekordforhold! Selv om jeg så vidt rakk starten og havnet bakerst ut syklet jeg inn på 3.18 fra pulje 13. Kjempefornøyd med den tiden. Samarbeidet fint med 3-4 mann fra Bringebu og inn. Deilig å ikke sykle i regnvær for en gangs skyld.
|
|
|
26/08/2012 15:06
|
TealC
Fersking
|
Fersking
Første tur over fjellet fra pulje 31. Kom så langt som litt forbi andre matstasjon, så var det stopp. Måtte bremse for det stoppet opp framfor meg. Han bak bremset ikke, men stoppet i mitt bakhjul. Kraftig bulk i felgen. Ingen sjanse til å komme videre, noe han som kørte på meg gjorde. Buss over fjellet er ikke kult. Mye venting. Deretter ny venting på at sykkelen skulle komme frem.
Surt for jeg følte meg bra. Gruppen som jeg låg i da uhellet skjedde kom inn på rundt 3:41, noe som ville gjordt at jeg hadde klart merket om jeg hadde klart å følge gruppen inn.
|
|
|
26/08/2012 15:06
|
silverwrx
Besatt
|
Besatt
Hadde en tung dag på lørdag fra pulje 10. Slitt med sykdom i bihuler og lunger, pennicilin har gitt en ikke fungerende ballongmage. Testene viser 20prosent dårligere enn mai, og fikk bekreftet det. Kjente første bakken at beina sa stopp, uten at det gikk spesielt fort. Lå greit helt foran i puljen helt kontrollert, og ser de rullet inn til 3.05-10, men etter drøye halvtime så sa det pang stopp og måtte slippe uten at jeg presset! Beina sa bom stopp. Sleit med mot motivasjonen, vondt i mage, kald på mage. Reorganiserte og tok veldig rolig tempo hele veien. Kjenner ikke igjen beina. Bom stopp i alle bakker og hang knapt på flatene. Ble mye alene. Pleier å danse opp bakker. Karret meg inn på 3.53 uten mye stress, men i mål. 82kmt ned balletten hu hei! Hvordan jeg kom meg under 4t med denne gangfarten i bakkene skjønner jeg ikke. Må få orden på daglige mageknipen.
|
|
|
|
|