Noen som veit hvordan denne trx-filen er laget? Er den basert på virkelige data eller er den basert på gjennomsnittsfart? Vil jeg få en bedre sammenlikning ved å velge en trx-fil fra Strava eller Garmin Connect, der sluttiden er i nærheten av det jeg sikter inn på?
Jeg vet ikke sikkert, men antar den automatisk genererte fila er basert på gjennomsnittfart på hver etappe (start-skramstad, skramstad-bringebu etc). Og dette gir etter min mening en ikke-så-veldig-interessant Virtual Partner. For det er først når du passerer målepunktene (skramstad, bringebu etc) du ser hvordan du faktisk ligger an ift måltiden. F.eks vil du i "gåpartiet" etter Djuposet ha en hastighet som er langt tregere enn VP for så å knipe gradvis innpå igjen mot Bringebu.
Så jeg vil anbefale å finne en fil på Garmin Connect. Da har man mulighet til å se om det å "gi litt ekstra" i et parti kan gjøre at man kniper innpå noen sekunder eller ikke.
Om målet er "pers" er selvsagt det aller beste å ha sin egen fil fra tidligere år om man har det. Fortløpende sekundering mot seg selv på hver eneste meter i løypa er veldig moro og inspirerende! :-) Bruker man eget spor får man også hensyntatt om man man er ekstra god/dårlig i spesielle partier av løypa. Laster man en tilfeldig fil kan det hende at denne er kjørt en som er helt rå i utforkjøringer og er du selv litt mer "pingle" har du f.eks. trøbbel med å følge VP'en fra Storåsen til mål selv om du har klart å holde følge resten av rittet.