HiVis, fluo, neon er utrolig fristende men det er viktig å være klar over at disse fargene falmer forholdsvis fort.
Ja det frister svært mye. Når jeg så disse teamsyklene i vår tenkte jeg at "Dette er akkurat slik jeg har lyst på!" Og nå har jeg muligheten... Akkurat om fargen falmer bekymrer meg lite da Vanilla ordner opp i så fall.
Sitat: parkprest
Orker du å linke til en oversikt over alternativene?
De befinner seg inne i årets guide så det kan ikke linkes. Men den ene fargen er så og si identisk med fruens hvite IF og den andre er matt militærgrønn. Siden vi har en hvit sykkel utgår det valget og i og med jeg ikke greier å begeistre meg for militærgrønn er det fluoriserende gul eller "Surprise Me!" som står igjen. Med unntak av min 2010-modell SM! og andre produksjonen i 2011 har jo de andre vært litt lite engasjerende (i Road, CX har noen pene). Mine favorittfarger så langt er Pank! (fluoriserende rosa) og "The Drool" som var gull-utgaven.
Og siden jeg har Oakley Radar i Retina Burn og Giro Aeon i Highlight Yellow sparer jeg jo masse penger på fargematching! Vinn-vinn der altså...
2011 2. utgave Surprise Me!:
Pank!
Glad SV-eier med sin CX i "The Drool"
Fluo gul med litt annen designpakke en hva jeg kommer til å velge. Dette er Gentle Lovers sine teamsykkler:3
Hohoho! Det er berre jappe-/neontid ein gong pr mannsalder, så heilt klart Pank! Evt ta The Drool vidare eit skritt med bladgull. Ikkje sånne nedtona greier **. Neonrosa er eit skikkeleg friskt tutti-fruttiglis. Rosaen står seg godt åleine, i kontrast til neongult som eg synes må balanserast med ein god slump svart for å fungera.
Eg ventar berre på at Mapei skal entra proffsirkuset igjen.
**Det må nemnast at den matte olivengrøne er fantastisk. Den som rullar i Oslo har eg snudd meg etter fleire gonger.
Nå kom det kanskje ikke klart fram, men det er bare den gule jeg kan velge nå. Gull og rosa er by-gone og kommer nok bare på CX'ene.
Gul med alt resten i sort er tanken om det går den veien. Ser nå at første generasjon SM fra 2011 var pen også. Skal oppdatere tråden med flere fine varianter i ettermiddag
Akkurat nå er det 50/50 mellom gul og SM. Vanskelig dette... Mye enklere å velge komponenter enn farge så det er kanskje like greit å ta SM så få Sacha&Co velge det for meg.
Olivengrønn er for lik min matte grå til at det blir aktuelt selv om den er fin.
Det blir lekkert med gult, men eg synes det er ein vanskelegare farge. Eg slit litt med Willier og Cipo sine variantar av neongul, men det hindrar absolutt ikkje at tilsvarande frå SV blir eit klassebygg.
SM kan jo bli bra, men vanskelegare å jobba med resten av pakken om du ikkje veit kva du får.
Hm.. Din SM! ser som kjent helt fantastisk ut, og jeg synes også 2. utgaven fra 2011 var fin, men jeg forstår din skespis. Jeg ville blitt veldig skuffa hvis jeg la så mye engasjement i et rammekjøp og fikk denne i posten:
I denne sammenhengen blir altså Neongul det sikre valget, noe som virker litt rart, man angrer som kjent mest på de tingene man ikke gjør...
Konklusjonen blir SM. Fluoen er fin, men ikke fabuløs.
Jeg har nevnt det for flere i PM at den SM'en du viser over er en jeg ville blitt kjempeglad for Jeg siklet mye på den originale utgave som kom fra Klein så de fargene er utelukkende forbundet med positive minner for.
Nå har jeg jo allerede en SV så jeg føler at dersom neste ikke er i samme divisjon blir jeg ikke trist og vonbroten. Det er bare lakk og den kan fjerne og man kan få noe annet istedenfor.
Syntes den sykkelen er så ren og fin at logoer på dekkene gjør den masete. På bildene på forrige side, med logofrie dekk syntes jeg sykkelen så mye råere og barskere ut.
Helt enig med deg! Sykkelen er kjempefin, og trenger ikke forstyrrende elementer. Hvis noen eventuelt synes det ser "billig" ut så får de bare sveve i lykkelig uvitenhet.
Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte)
[Re: anderz]
#146382614/08/201212:57
Jeg heller mer og mer mot å gå for SM igjen. Da kan jeg gru-glede meg igjennom hele vinteren og ha mareritt/euforiske drømmer om hva som dukker opp til våren. Da trenger jeg jo ikke matche en dritt og bare la det stå til...
Nå svarer du jo på en 13 måneder gammel post, Myrulv. En god del har skjedd siden den gang og sykkelen ser slik ut nå:
Som du ser har hjula logoer, men av en roligere type.
Oppdaga det etter hvert, ja. Logoene her er mye bedre! Personlig liker jeg veldig dårlig stilen i dag med store flater og tilsvarende store logoer og masse "bråkete" grafiske lemlester. Er derfor ikke veldig glad i høye felger heller.
Sjelden jeg gidder tråder over 20+ sider, men kjempemoro å følge dette prosjektet som aldri har vært på lavere karakter enn "Særdeles elegant".
#147133223/08/201215:41
Flere ting å velge i: Nye Dura-Ace Di2 (9070) eller Campa EPS?
Shimano gir meg helt ren ramme med batteriet inne i setepinnen og veier det samme som mekanisk Super Record. Ser at det hintes til at dette blir en ny milepæl på gruppefronten. Minus er at jeg ikke kan bytte med noen av de andre hjula jeg har liggende.
EPS er jo Campa men jeg får en klump utenpå ramma samt koster det hvite i øya.
Jeg har ikke noe fornuftig å komme med egentlig. Men jeg hadde hatt seriøse problemer med å bytte ut Campa på en landeveissykkel. Selv med en stor klump på ramma. Er ikke mekanisk Record bra nok da?
#147135923/08/201216:25
Nå har jeg jo allerede en Speedvagen med Super Record så litt av motivasjonen bak å handle en til er for å få elektronisk giring integrert i ramma. Når det er sagt er alle de tre Ultrashift-gruppene til Campagnolo helt fantastiske.
Sikkert ikke så mye mindre kostbart med nye Dura-Ace men jeg vet ikke da det må jeg se når den kommer på markedet på ny-året i så fall. Det er eneste gruppa jeg ikke kan få levert ferdig med sykkelen. Det er jo et usikkerhetsmoment når Chris King er klar med det nye 11girs-kompatible navet også....
Ehhh, skal selveste SjefsCampa-isten bytte til Shimano?? Du lister jo strengt tatt bare opp tulleargumenter for å IKKE velge EPS, du som bytter hjul oftere enn andre bytter bib skal ikke fundere på når King kommer med 11-delt Campa-nav, det kommer du jo til å kjøpe når den tid kommer uansett
Dessuten kommer sikkert Calfee eller noen andre med en svindyr fix med batteri i setepinnen for Campa også.
Sånn, ingen problemer igjen, bare velge det rette
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
#147142523/08/201218:27
Valget er tatt og bestilling er fullført Da er det bare å vente (igjen...)
Og gare; King har nav for 11s campa, det er bare Shimano som tuller seg med ny boss/kassett-standard nok engang slik at bortimot ingen hjul/boss på markedet passer nye 11s Dura-Ace.
EPS. Fordi det hender at man sykler med langfingerhansker i dette landet og Shimanos Di2-skifterergonomi om mulig er enda mer elendig enn deres mekaniske.
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
#147152923/08/201220:43