Kan også si at jeg hadde to problemer. Begge med setepinnen. I og med at den var lakkert så passet den ikke. Måtte slipe bort lakken nederst. I tillegg passet ikke pinnen til karbonrailene på det sete jeg hadde tenkt å bruke. Ellers er jeg superfornøyd med både ramme/sykkel og Dengfu som jeg kjøpte av.
Jeg bukete Skype og gjorde det meste av avtalen over Skype og brukete mail for e bekrefte avtaler.
Tilbake fra ferie og fått testet rammen bittelitt.
Første turen ble ikke veldig vellykket da setepinnen sklei ned 2-3 cm hele tiden. Har nå klint på friksjonspasta og håper den sitter bedre. Rammen er mindre enn min gamle og det er veldig merkbart, selv om den bare er 1cm mindre på overøret. Jeg sitter med mere setback og det funket mye bedre oppover fant jeg ut.
Ellers virker rammen bra, men den er langt fra så stiv som min gamle Nakamura Pursuit Build 38, usikker på om det er positivt eller negativt.
Re: Kina ramme: Erfaringer og råd ?
[Re: kitbay]
#148423911/09/201219:07
Jeg vurderer også å bygge en kinasykkel til våren og trenger noe veiledning. Ikke har jeg peiling på landeveissykler heller, så all veiledning mottas med takk... Hvor er detmest kurant å bestille? E-bay eller rett fra Hong Fu eller Deng Fu eller noen andre? Aero eller vanlig ramme? Pro's / Con's... Noen som har erfaring med kinarammer som skulle passe min vektklasse, ca 88-90kg?
-Håvar
#155459106/02/201311:50
Vil vel si at alle stedene du nevner er kurrante for å få tak i ramme? Og alibaba, hong fu og deng fu selger jo via disse kanalene og. Jeg og vurderer rammer, og vurderer blant annet fr315 fra ebay og fm098 fra deng fu
- Canyon Ultimate CF SL 9.0 - - Trek 2.1 -
#156441002/03/201314:58
Noen erfaringer med dette? Er det standard hull størrelser til brackett, gaffel etc?
Kjenner ikke til ramma så kan ikke kommentere ramma eller selger ut over:
Dersom du mener kranklager med brackett, er det BB30 på denne - en av flere standarder men ikke den vanligste. BSA (gjenget, britiske gjenger) er mer vanlig. Ang gaffel er det for konisk styrerør - også en standard men 1 1/8 hele veien er kanskje det du tenker på som standard..
#156640506/03/201321:32
Såvidt jeg har skjønt er Deng Fu sine modeller FM028/029 kopi av Trek Madone 5.? med H2 geometri, FM098 er Specialized Venge og FM066 Cervelo R5. Noen som vet om flere? Pinarello kopiene forstår man jo.
[Re: robst]
#161007220/05/201319:13
Du har 3 store og seriøse aktører. Hong Fu, Deng Fu og miracle trade. Disse er firmaer direkte linket til fabrikker. Disse tilbyr kun no name rammer. Min er fra hong fu. Finnes veldig mange litt useriøse selgere på diverse sider også som ofte kjøper feil varer eller ting som ikke kom igjennom tester hos fabrikker.
rammer som reklameres som no name er ofte mye safere enn fake produkter.
Når jeg kjøpte mtb ramme fra Kina var det flere seriøse enn de du nevner, LTK Bike var hyppig nevnt, antar de er å stole på landeveien også. Samme med Flyxii som selger mye via Ebay. Sikkert flere andre også. Roadbikereview har vel flere tråder om temaet for landeveien.
Vurderer sterkt å gå for en FM066 så fort jeg får spart opp litt kronasjer. Flytte over en full Force-gruppe og noen lette komponenter, så tror jeg det kan bli en fin og relativt lett sykkel.
Lurer dog på om det er noen vektbegrensning på SL utgaven, men det svarer vel produsenter på.
#167661106/09/201306:36
Har akkurat bygget meg en på fake Pinarello ramme fra Ali Express. Første inntrykett etter en liten test tur er meget bra, man føler virkelig at effekten av tråkket skyter fart på sykkelen. Noe helt annet enn en alu racer til 10K som jeg hadde Rammen hadde noen små finish detaljer som ikke var 100% strøkne men ellers virker alt lovende så langt.
American classic 420 aero 3 hjul Zipp styre Sram Force gir/bremsehendler Sram Force bremser Sram Red frem/bak gir Shimano Dura Ace krank og kasett Selle Italia XC flow sete Conti GP 4000s dekk Conti slanger Sykkelklar vekt med pedaler og 1 stk flaskeholder 6,85 kg
PS: Sykkelen var ikke helt ferdig når bildene ble tatt
Redigert av olavjoergensen; 06/09/201317:20.
Hjulbygger på hobbybasis
[Re: SBV]
#167717406/09/201318:11
sitat Trek: Denne overlappingen kommer an på fotstørrelse, lengden på pedalarmene, størrelsen på dekkene og hvilke pedaler du bruker. Hvis du bytter noen av disse delene, kan overlappingsavstanden endres.