Her er årets sti(og altmulig)-sykkel, en 2012 Specialized Enduro Expert EVO. På bildet er den på tur ved Fagervann i Nordmarka, men den tåler også en tur Hafjell. Når den i tillegg tar tekniske klatringer med bravur så kan man ikke bli annet enn imponert over allsidigheten.
Stilig i tilnærmet Stealth utførelse Kos deg med en diggbar sykkel!
Et råd, ta deg tid til å justere slangen til Reverb'en. Den kan havne i klem ved vugga, alternativt borti beina når setet er nede. Min ble justert mye i begynnelsen før jeg fant en grei løsning. Jeg snurrer setet en runde rundt så slangen går rundt pinnen, og byttet qr seteklemma med en skrueklemme. På den måten går slangen fritt uten å komme i koflikt med vugga eller beina mine.
Et råd, ta deg tid til å justere slangen til Reverb'en. Den kan havne i klem ved vugga, alternativt borti beina når setet er nede.
Takk, men har faktisk funnet en måte som fungerer på Enduro-ramma. Seteklemma har spor til slangen, og bruker i tillegg bakerste åpningen i ramma til å føre slangen gjennom og bytte side. Slangen tar ikke borti hverken bein eller bakramma da
Et råd, ta deg tid til å justere slangen til Reverb'en. Den kan havne i klem ved vugga, alternativt borti beina når setet er nede.
Takk, men har faktisk funnet en måte som fungerer på Enduro-ramma. Seteklemma har spor til slangen, og bruker i tillegg bakerste åpningen i ramma til å føre slangen gjennom og bytte side. Slangen tar ikke borti hverken bein eller bakramma da
Helge du posta mitt i mellom den posten jeg svarte på og min post. Mitt svar gjalt Canyon'en, som er funksjonsmessig lik min. Jeg er ikke rette personen til å gi deg tips og triks
Trek Remedy 7 med nødvendige oppgraderinger: single (32t) fra trippel(22,33,44), foran, kjedefører, Goodrigde sintret bremsebelegg, 60mm stem og Butcher SX dekk. Sram S1000 krank og Gxp BB som kommer org. med radiell slark og for lang aksel skal byttes ut.
Er det full XT-gruppe med 3x10 og RS Rev du kjører? Kjøpt hos Probike?
Sykkelen er et fantastisk stykke, men et par modifikasjoner og tweaks kan likevel anbefales (Selv har jeg satt opp med SRAM X.9 (2x10) og Talas 36, samt moddet med Ibis' MRP chainguide, RS juksepinne og Atlas AM-styre++)
Sykkelen er et fantastisk stykke, men et par modifikasjoner og tweaks kan likevel anbefales (Selv har jeg satt opp med SRAM X.9 (2x10) og Talas 36, samt moddet med Ibis' MRP chainguide, RS juksepinne og Atlas AM-styre++)
På bildet ser det da ut til å være en Lyrik.... og muligens R1 bremser om jeg ikke bommer helt...
På bildet ser det da ut til å være en Lyrik.... og muligens R1 bremser om jeg ikke bommer helt...
Takk takk! XT 3*10 med RS Lyrik 160, The One bremser og Syntace styre/stem. Skal nok skaffe et styre med mindre rise. 2" står på nå, føler fronten er litt for høy og 0,5" rise ser mye bedre ut
Hele listen er : Liteville 301 størrelse medium med Fox rp23 Kashima. Syntace SCS II Middleburn duo 27-39 XT760 pedaler Bakhjul Hope pro II Evo nav med ZTR crest. Forhjul tune nav (kong king) med Mavic felg. SLX e-type gir. SRAM XO bakgir. Syntace Superforce 70 mm stem. Syntace Vector low rize 740 mm. ODI holker. Blacx Jewel DH teleskoppinne. Brakeforce One bremser, BF1 180 mm bakskive. Hope 183 skive foran. Rubber queen 2,35. Goodridge slanger. Syntace superspin styrelager. Rockshox Revelation XX. SRAM XX girskiftere. Syntace Superlock2. fizik Gobi.
Jeg kommer fra Avid Juicy 7, og selv om jeg ikke er særlig tunge karen sleit jeg med at de ikke stoppet meg når jeg ville, men 10 - 15 meter lengre nede. Prøvde bytte litt på klosser og slikt men hjalp ikke. Men Brake force one er noe helt annet. Følelsen på hendelen og reguleringsmulighetene er langt bedre enn aj7. Disse stopper deg på flekker, er kraftige og lette. Hendelen føles kanskje litt plastikk ut, men det er gummi med karbon. Jeg tørr faktisk å gi mer gass, for jeg vet at jeg har gode bremser. Klossene som kommer med originalt er litt så som så når det er vått. Så nå har jeg byttet til noen sintered klosser fra Goodridge. Og det lille jeg testet de i går, virker som det er bedre klosser.