Men virker for meg som det LETT kan bli uforklarlige forskjeller. På et segment vi kjørte i går, så har kompis fått 4 sekunder BEDRE tid enn meg. Han logget med Iphone i sekken, jeg med Garmin på styret. Vi startet likt (ca 4 min nedkjøring). Jeg HELE tiden foran han. Han mistet bakhjulet et par ganger men kom seg opp igjen. I bunn av bakken var jeg kanskje 10 meter foran han.
Strava sier jeg var 4 sekuder BAK han. Slik segmentet er skjønner ikke jeg hvordan det kan bli slik.
Noen som opplever lignende?
Skummelt ja.... må jo ut å kjøre enda fortere ned der nå!
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Er det mulig å editere en løype? Jeg har fått en liten avstikker på 2 km rett opp i lia pga feil på gpsén når jeg var inne på butikken. Skulle gjerne ha lagret denne turen som et privat segment for å sammenligne med tidligere turer. Bruker Garmin 500 men heller ikke der ser det ut som om det er mulig å slette denne feilplasseringen.
Strava sier jeg var 4 sekuder BAK han. Slik segmentet er skjønner ikke jeg hvordan det kan bli slik.
Hvis jeg har skjønt det riktig så teller et segment som ferdig på det tidspunktet hvor loggen har sitt første punkt over målstreken. Hvis kompisen var heldig og fikk sitt punkt rett etter målstreken mens du fikk ditt litt lenger fremme så bør resulatet kunne bli at hans tid ble bedre. Tipper dette gjelder hvis man har smart lagring. Hvis man isteden har sekundvis lagring så skal man aldri kunne få mer enn et sekunds "tilleggstid".
Se på dette bildet for et relevant eksempel. Her har jeg syklet det samme segmentet, Steinshøgda, seks ganger etter hverandre, ved å snu på toppen og trille ned igjen. Jeg snur altså der vannet er som nærmest gangveien, for å være sikker på ikke å snu for tidlig. Men legg merke til at målpunktet for segmentet ligger seks forskjellige steder, selv om det er det samme segmentet. Dette sikkert grunnet at min GPS har valgt å legge inn punkter akkurat der, slik at hver røde prikk med et firetall er det første registrerte punktet etter at jeg passerte mållinjen.
Du kan eksportere fra Garmin Connect, legge alt sammen i en mail og sende (fra den mailadressen du er registrert med) til upload@strava.com. Etter noen minutter er alt på plass i Strava.
Har aldri fått noen flagget, så det tør jeg ikke uttale meg om.
Dog lurer jeg litt på de to øverste tidene på dette segmentet. Folk i området vet hva jeg prater om når jeg synes det ser rart ut hvis ikke vedkommende henger fast i ei bildør: http://app.strava.com/segments/666421
Resten av turen ser jo (nesten) kosher ut, men det kan lukte litt av biltur. Flagge for vurdering av noen andre, la det gå? Nr to på lista også - enormt mye bedre tid enn alle andre og med 79 BPM på pulsklokka? Resten av turen til denne ser jo enda mer normal ut, så her kan jo pulsbeltet ha herja, men snittfarten er jo langt over hva som burde være oppnåelig for en mosjonist opp den bakken.
To sjeler, en tanke der. Det var nettopp dette sgmentet jeg selv vurderte å flagge for de to på toppen av lista. Begge to har et avbrudd før / etter Ullandhaugsbakken, mistenker overgang til / fra bil her.
The pen is mightier than the sword. But even mightier than the pen, is the pen that shoots laser beams.
Hvis jeg har skjønt det riktig så teller et segment som ferdig på det tidspunktet hvor loggen har sitt første punkt over målstreken. Hvis kompisen var heldig og fikk sitt punkt rett etter målstreken mens du fikk ditt litt lenger fremme så bør resulatet kunne bli at hans tid ble bedre. Tipper dette gjelder hvis man har smart lagring. Hvis man isteden har sekundvis lagring så skal man aldri kunne få mer enn et sekunds "tilleggstid".
Se på dette bildet for et relevant eksempel. Her har jeg syklet det samme segmentet, Steinshøgda, seks ganger etter hverandre, ved å snu på toppen og trille ned igjen. Jeg snur altså der vannet er som nærmest gangveien, for å være sikker på ikke å snu for tidlig. Men legg merke til at målpunktet for segmentet ligger seks forskjellige steder, selv om det er det samme segmentet. Dette sikkert grunnet at min GPS har valgt å legge inn punkter akkurat der, slik at hver røde prikk med et firetall er det første registrerte punktet etter at jeg passerte mållinjen.
Takk for forklaring og bilde. Skjønner at det kan bli litt forskjellige målinger da, MEN liker det ikke. Det var JEG som SKULLE HA KOM på det segmentet Garminen står forresten med 1-sek lagring...
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
(Bakgrunn: I forsøket på å matche de raskeste på et segment i Eiker bomma jeg ut av en bro og smakte tømmer+svaberg så det sang. Tapte et lite halvminutt på krasjet, samt en god porsjon stolthet. Opp for å prøve igjen når skulder og kne er mindre kranglete)
Grattis! Min dukket også opp i postkassa i går :-) De sa det fulgte med "bragging rights" så ;-) Stiller riktignok bak deg i skrytekøen siden jeg var feig nok til å bruke gear ;-)
Håper Strava tillater egne utfordringer a la Endomondo etter hvert. "Flest runder opp/ned Tryvann i august 2012", "Flest kilometer i januar" og "Laveste farten på Tour de Finans uke 30" kunne vært høydare.
For oss vanlige dødelige er det direkte demotiverende med utfordringer som "Sykle 100.000 høydemeter på 10 dager, og få et klistremerke!".
Tips til Endomondo-brukere: Vi er en gjeng som også konkurrerer om flest grilldager. 1 grilldag = 10 sekunder bordtennis. Viktig at idretten ikke tar helt overhånd. :-)
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
Grattis! Min dukket også opp i postkassa i går :-) De sa det fulgte med "bragging rights" så ;-) Stiller riktignok bak deg i skrytekøen siden jeg var feig nok til å bruke gear ;-)
Grattis til deg også! Det skal sies at nesten halvparten av høydemeterne ble tatt på 20-girs racer i Italia, så jeg jukset jo litt jeg også.
Kan noen forklare meg hvorfor denne turen opp til Grefsenkollen ikke har registrert seg i segmentet Skeidbanen - Grefsenkollen ? Dette er andre gang jeg ikke får registrert noe på et segment jeg vitterlig har syklet... moi moi skuffet...
Du må sykle segmentet. Det ser ut som du har begynt et par hundre meter for langt opp. Segmentet skeidbanen-grefsenkollen begynner i krysset ved lofthusveien, du startet å sykle nesten oppe ved fagerliveien.
Ser at noen har laget et segment for gang og sykkelveien ned fra Bjerke til Sinsen. Noen som har strammet sykkelhjelmen vel hardt og kuttet all blodsirkulasjon i hodet?
Etter å kjørt max innsats på et segment, så kommer ikke segmentet med på turen. Så mitt spørsmål er, er det noen måte å oppdatere turen på. Slik segmentet blir registrert. Har kjørt samme rute tidligere, å da ble segmentet registrert.
Etter å kjørt max innsats på et segment, så kommer ikke segmentet med på turen. Så mitt spørsmål er, er det noen måte å oppdatere turen på. Slik segmentet blir registrert. Har kjørt samme rute tidligere, å da ble segmentet registrert.
1. Har du gitt strava nok tid til å prosessere turen din (opp til et par-tre timer)? 2. Er du sikker på at GPS-data kvaliteten er god nok på økten din (ref telefon-gps med dårlig signal etc)?
Mange har mast på meg å linke meg opp i mot Strava, nå har jeg endelig gjort det. Men, jeg kjøpte 705 brukt her på forumet for noen år siden, tenkte ikke over det når jeg lastet inn, at tidligere eier også blir registert på mitt navn.
Så plutselig har jeg herjet vilt i Buskerud og Telemark på slutten av forrige tiår. Så får jeg plutselig masse mail over alle dere som absolutt skal ta KOMene mine. Drittsekker he he, Nei da. Men faen da, følte jeg hadde lagd meg et navn dere nede nå, uten å sykle en meter.
Men seriøst, hvordan får jeg slettet disse ? Har prøvd, men finner ikke ut av det.