tror du får mer igjen for turen om du sykler med RK. Slangene er tynne butyl-slanger, som etter min mening ikke har noe i et ritt å gjøre pga. punkteringsfaren
Svine: jeg er veldig enig med deg ift. dekk, men placebo-effekten er viktig i startbåsen. For min egen del har jeg to alternativer, og bestemmer meg ikke før lørdag morgen. Det tar forresten ikke mer enn 5 minutter å bytte dekk om man sykler med slange
Om det er
denne pakka det er snakk om, så tror jeg det er snakk om helt ordinære butylslanger, ikke noe lettvekt. Det står at slangen veier 190 gram, som vel er vanlig for en normal slange? Jeg kjørte alle ritt ifjor med Supersonic-slanger, som er den lette varianten (100 gram, tror jeg). Hadde ingen punkteringer da, men i år har jeg kjørt med grønn lateks, som er et lite hakk tyngre, men føles bedre, og skal være mer punkteringssikkert. For øvrig tror jeg RK er et bedre valg enn Rocket Ron, selv om man med Rocket Ron sannsynligvis vil være i stand til å takle det siste terrengpartiet vesentlig bedre.