Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Smaalenene Rundt 2012

Re: Smaalenene Rundt 2012 [Re: erling] #1385360 30/04/2012 08:16
E
Emulius Offline
Medlem
Medlem
E
Fint ritt på fantastiske veier og i flott vær - så lenge det varte for min del. Veltet ut før 40 km. Skylden må jeg ta selv, jeg var ikke oppmerksom nok et øyeblikk, og mangler rutine. Men siden feltet var stort, og ingen holdt farten oppe i front ble rykkene og nappene voldsomme i halen av feltet. Det var vekselvis full gass og hard bremsing så lenge jeg var med. Ikke rart det ble noen velt.

Om man skal starte så store felt burde noen (arrangørklubben eller andre) sørge for litt jevn høy fart de første milene, så man får brutt opp feltet.

Re: Smaalenene Rundt 2012 [Re: erling] #1385377 30/04/2012 08:41
shibby Offline
Entusiast
Entusiast
Ang gjennomføring er jeg veldig enig.

Før start var det meldt om to puljer, men på startstreken endte det med at alle sto sammen, og fikk stå sammen. Tidtaking, eller ihvertfall en sluse som fungerte, ville gjort resultatlisten bedre.

Traseen derimot var helt super! Og digg med en skikkelig fellesstart!

Student og syklist i Oslo?

Meld deg inn i OSI Sykkel!
www.osisykkel.org

Følg meg på twitter:
http://twitter.com/HaakonMlster
Re: Smaalenene Rundt 2012 [Re: shibby] #1385568 30/04/2012 12:01
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Jeg hadde min rittdebut på landeveien i går, og må bare slå fast at det var sinnsykt moro! Var veldig overrasket over hvor mye action det var underveis i feltet, selv om det dessverre resulterte i mange velt og noen som måtte ut av veien når feltet ble komprimert ved møtende trafikk. Jeg så flere velt, stoppet og kikka en gang når sidemannen gikk ned (så ut som om det gikk bra med han og kjørte inn feltet igjen), en gang måtte jeg stoppe for to som måtte kjøre av kanten helt til høyre og til slutt ble jeg stående bak velten ved den trange brua etter ca. 50km. Prøvde i nesten ei mil å kjøre inn feltet og så stort sett halen av det like foran, men kom dessverre aldri helt opp. Kjørte de siste 40km stort sett sammen med tre andre i godt samarbeid og rulla inn til 2.52.15.

Jeg har som sagt aldri sykla landeveisritt før og må si at jeg hadde bremsene i umiddelbar nærhet fram til jeg mista hovedfeltet. Jeg er uvant med å kjøre i felt, men syntes det var greit å manøvrere i feltet. Problemet var nok mest at feltet blir komprimert i bunnen av bakker hvor de i front må ta vinden og resten kommer lett bak og oppbremsingen kjedereagerer bakover til omtrent full stans. I tillegg brukte vi en del steder begge kjørefelter, og da blir det nødvendigvis trangere når man møter biler i mot.

Ref. Lurifax sitt innlegg må jeg si meg enig. Vet om en som kom inn et stykke etter meg. Han sto uten tid første gang jeg sjekka, seinere i går kveld sto han oppført med 2.37.00. De kunne i det minste slusa rytterne mellom to kjegler eller noe etter målgang for å registrere nummeret?

Alt i alt en kjempemorsom dag, blir nok flere ritt på landeveien! ICON_SMILE

Re: Smaalenene Rundt 2012 [Re: Boas] #1385598 30/04/2012 12:23
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Jeg vet ikke hvor nyttig det er, og personlig er det samme f, men når en sammenligner resultatlista fra arrangøren og Strava-segmentet som er opprettet ser en at dette stemmer bra på mange, men er helt gale-Mathias på andre.

Re: Smaalenene Rundt 2012 [Re: erling] #1385612 30/04/2012 12:36
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Skal notere mye av det som folk melder her og forsøke å formidle budskapet på en ryddig og fin måte til de som styrer.
Klubben trenger rett og slett mer hjelp rundt arrangemang. Her kan jeg og mange andre helt sikkert forsøke å få med søsken samboere ++, kan bli en fin sosial greie å være med på slikt også, om man bare vinkler og gjør ting riktig.

Men stor takk til de som ga oss rittet i går, var flott for mange av oss, men poenget er jo at man ønsker et så sikkert og trygt ritt som mulig slik at man får tilnærmet null skader i det minste.
Uhell kan jo skje uansett, men enkelte uhell kan man unngå ved å tilrettelegge så godt som mulig også :-) Til dette trenger man hjelp og støtte fra lokale helter :-)

Re: Smaalenene Rundt 2012 [Re: erling] #1385641 30/04/2012 13:00
G
GVI Offline
Fersking
Fersking
G
Resultatlisten er helt feil. Sikkert ikke så nøye for de som tar dette som en trim tur, men når en kjemper seg inn til en bedre plassering så betyr det nok litt mer. En kan jo da lure på hva vitsen var. Vi kunne tatt det som en trim tur hele gjengen, kjøre i rulle og se på naturen underveis. Resultatet blir jo lotto uansett. Med litt googling ser en at det ikke er første gang smaalenene rundt har dette problemet:-(

Re: Smaalenene Rundt 2012 [Re: erling] #1387327 02/05/2012 12:06
shibby Offline
Entusiast
Entusiast
Noen som har bilder fra løpet?

Student og syklist i Oslo?

Meld deg inn i OSI Sykkel!
www.osisykkel.org

Følg meg på twitter:
http://twitter.com/HaakonMlster
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå