Fikk min 29'er idag. Legger ut ett bilde av den, siden de vel ikke har vært vist med ny ramme enda. Synes den er skikkelig lekker! Nesten identisk ramme som Intense Hard Eddie.Har ikke tatt første tur med den enda, så det kan jeg komme tilbake med senere.
Sykkel og ski........ G-Sport Svinesundparken -------------------------------------------------------- Commencal Meta AM VIP Diamant Apex 29.2
Re: Diamant Apex T 29.2 Ventetiden er over
[Re: RuneJ]
#137067912/04/201221:00
Takk! Sykkelen vil bli brukt til trening på asfalt, grus, grenseritt og litt sti. Har en fulldempa stisykkel i tillegg, så den blir brukt når det blir rufsete.
Sykkel og ski........ G-Sport Svinesundparken -------------------------------------------------------- Commencal Meta AM VIP Diamant Apex 29.2
#137076813/04/201204:20
Oppgitt vekt er 9.3 kg. . Har ikke veid den. Kan komme tilbake med veieresultat senere. Dekkene har jeg ingen personlig formening om da jeg ikke har syklet på den ennå. http://www.geax.com/en/products/?cat=2&prod=2
#137079013/04/201205:57
Og hvor har du kjøpt den. Jeg spurte en rekke G-sport i butikker i påsken (Oslo/Akerhus) og ingen hadde da fått den inn.
Kjøpt her i Halden, men dette var den eneste som var kommet inn her. Disse syklene er på vei inn i butikkene nå, så du kan jo sjekke i de samme butikkene til uka kanskje.
#137089813/04/201207:41
Går selv og venter på en T29 LTD. Håper det kommer en gledelig SMS i dag. Har hørt at de er på vei ut i butikk denne uka og det hadde vært veldig fint med ny sykkel før helga..
Fikk min 29'er idag. Legger ut ett bilde av den, siden de vel ikke har vært vist med ny ramme enda. Synes den er skikkelig lekker! Nesten identisk ramme som Intense Hard Eddie.Har ikke tatt første tur med den enda, så det kan jeg komme tilbake med senere.
Har nå vært ute på de første turene på nye sykkelen. Turene har bare vært på asfalt. Må si att inntrykket av 29'ern er veldig positivt. Sykkelen er meget rask på flatene og nedover. Betydlig raskere en den gamle sykkelen som var en 26". I oppoverbakkene merker jeg ikke noen forskjell fra den gamle. Ramma virker stiv og fin. Tror dekkene ruller bra. De lager relativt mye lyd, så er litt usikker her. Skal sette på Race King 29*2.2 Racesport slangeløst så snart de er i hus. Blir lettere å sammenligne da.
#137258315/04/201212:46
De dekka ruller nok bra ja, har brukt 26"-versjonen. Lette og ikke særlig punkteringssikre dekk som egner seg til asfaltsykling og grusritt. Er nok ikke dumt å bytte dem ut.
#137272115/04/201216:15
Jeg er 187, og vurderer 18", men geometrien sier 20". Vanskelig dilemma:)
Da kan du bare glede deg. Den er enda råere i virkeligheten:-) Jeg er 180 cm. høy, og har 18". Velger du 18" må du ha setepinnen veldig høyt opp. 18" er lang til str. Den har også relativt høy standover pga. det buede overrøret. Om du skal ha 18" eller 20" må du finne ut selv. Du kan sikkert bruke str.
#138004523/04/201219:50
jeg har kjørt endel på de dekkene der. De er raske på grus og asfalt, dekkene har jo rekorden på birken. Jeg syntes de er ok i terrenget når det er tørt, ikke veldig bra. men når det er vått er de veldig glatte!
[Re: stosu]
#138004623/04/201219:50
Nei egentlig ikke. Ruller bra. Men med så lite volum og mønster har de nok ikke de aller beste egenskapene i terrenget antar jeg. Har desværre ikke hatt tid til å sykle så mye enda.
jeg har kjørt endel på de dekkene der. De er raske på grus og asfalt, dekkene har jo rekorden på birken. Jeg syntes de er ok i terrenget når det er tørt, ikke veldig bra. men når det er vått er de veldig glatte!
Det er vel Panaracer som har rekorden i birken, ikke Geax. Eller har det skjedd et oppkjøp eller en navneendring jeg ikke har fått med meg?
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
[Re: ChrisA]
#138081324/04/201219:01
Ikke for å avbryte en hyggelig 29" tråd, men har noen sett apex S2 i butikk enda? http://www.gmax.no/produkt/413523(BC_4)/diamant-apex-s2-terrengsykkel/ Syntes syklene kommer sent ut i butikk. G-sport river seg vel i håret etter at de bommet så mye med logisitikken i og med at våren kom så tidlig.
Ikke for å avbryte en hyggelig 29" tråd, men har noen sett apex S2 i butikk enda? http://www.gmax.no/produkt/413523(BC_4)/diamant-apex-s2-terrengsykkel/ Syntes syklene kommer sent ut i butikk. G-sport river seg vel i håret etter at de bommet så mye med logisitikken i og med at våren kom så tidlig.
Sjekket 5x G-sport på østlandet i går, står er 20" på Kløfta ellers er det noen som gjetter på 1-2uker, mens andre ikke vet. Ene selgeren mente at det skyltes overgang til annen produsent på karbonrammen...