Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Birkebeinerrennet 2012

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353330 17/03/2012 20:54
D
Dragev87 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
D
2.58 fra pulje 1 og utrolig fornøyd. Greide i dag det som har virket som en urealistisk drøm, nemlig å gå Birken på under den magiske 3 timers grensen ICON_SMILE Var vel 15-20 minutter raskere enn det jeg hadde håpet på forhånd. Hadde 2.25 på Sjusjøen og øynet håpet da, og tror aldri jeg har vært lengre ned i kjelleren over så lang tid. Etter målgang måtte jeg stå helt stille i 10 min for å ikke besvime eller kaste opp ICON_SMILE

Hadde gode ski, med unntak av noen glipptak opp Raudfjellet. Hadde KB 20, KR 35 Fiolett og Rode Multigrade klister. Glidet med HF8 og FC8 pulver, 1 mm rett rill.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353345 17/03/2012 21:08
V
Victory Offline
Entusiast
Entusiast
V
Jeg hadde nok riktig klister, men hadde lagt for tynt. Hadde nesten ikke feste i det hele tatt.

Har aldri løpt så mye fiskebein i motbakker noen gang.

Var nær ved å gå på en skikkelig smell før Skramstad.

Roet ned, og kom meg i mål på 3t 30m.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353369 17/03/2012 21:46
T
Torp Offline
Avhengig
Avhengig
T
Jeg var nok også litt beskjeden med klisterlagene, og hadde tidvis dårlig feste. Går fryktelig dårlig teknisk ved usikkert feste og da er den onde sirkelen igang. På den andre siden var gliden god:)

Uansett, hardeste skirenn til nå og en knall treningsøkt. Ganske fornøyd med tiden, 3.04 fra pulje 1, etter en måned med mye sykdom.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353379 17/03/2012 22:04
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Diskuterer livlig på Facebook også...og ikke alle var fornøyd med Swix. Her er svar fra Bjørnar Myren-Swix:

Det er på klisterføre det er størst forskjell på ski, og det er kanskje der det skiller mest. 1 mm rett rill har vært er brukt som det desidert beste alternativet på klisterføre så lenge jeg har jobbet i bransjen. Jeg mener at det helt klart var beste alternativet i dag også. Det har vi også fått mange gode tilbakemeldinger på også i dag. Bla 2 og 3 plass i eliteklassen. Hva mener du var bedre alternativ Rolf?? Når det gjelder klister er den største feil ofte at det blir lagt for tynt. For tynt med klister gir selvfølgelig dårlig feste, men også sug og dårlig glid. Overflaten på klister som er for tynt blir blank, og gir mye mere sug i forhold til klister som legges på tykt nok. På dagens føre skal klistrer legges på så tykt at det 'lugger' litt de første 50-100 meterne før du får gått det til. Jeg er 100% sikker på at du kunne vunnet klassen din i dag Rolf på ski som var rillet med 1mm rett rill hardt nok, og med KB20 grønt i bunn, KR35 Violett spesial som mellom lag, og k22 universal på toppen. Men det forutsetter at du har gode nok ski, og legger klistret tykt nok.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353449 18/03/2012 06:36
U
Unparalleled Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
U
Da jeg ikke har noe erfaring med klisterføre leste jeg en del smøretips på nett og så diverse youtube videoer om hvordan jeg skulle legge klisteret. Trur nesten samtlige understrekte betydningen av å legge tynne nok lag. La derfor tre tynne lag etter swix sin anbefaling og fikk dårlig feste. Etter skramtsad stoppet jeg å klinte på et skikkelig lag med rødt klister og fikk fantastiske ski frem til kvarstad. Derifra var det litt mer variabelt, men det skyldtes muligens også dårlige spor og stokke stive bein. Ned fra sjusjøen hadde jeg veldig dårlige ski, og når jeg kjenner på skiene nå så ser jeg at en del av klisteret har blitt dratt utover bakre glidsone. Dette må vel være en risiko ved å legge tykt lag med klister

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: kaiost] #1353451 18/03/2012 06:49
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Hur fungerade Oslo sportslagers tips med start universal eller swix k21n? Om det är blöt i spåren så ger väl de rätt mycket sämre fäste än k22n med eller utan i blandat rött klister?

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Unparalleled] #1353462 18/03/2012 07:47
P
Petterbe Offline
Entusiast
Entusiast
P
Klister og gel+ annet smuss tror jeg alle har i glidsonen etter kun kort tid. Ellers er jeg ikke fornøyd med kuzmin i går. Kuzminjobben min: kuz orginal, børstet med de tre nye hsa- børstene + 2mm. Rill. Relativt tykt lag med klister. Sug hele heien. Dårlig glid i forhold til de rundt. 4.30 fra pulje 22. Hva gikk galt? Til opplysning; kompis som gikk, jeg bare preppa.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353467 18/03/2012 07:58
R
Red Devils Offline
Besatt
Besatt
R
Hvordan så sålen ut etter løpet da? Kuzmin i birken uten fluor på toppen gjør at sålen metter seg med klister og annet smuss i fra sporert. En i klubben fikk erfare dette for 2 år siden, han hadde utrolig dårlig glid. Når han sjekket sålen var den full av klister.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353468 18/03/2012 08:07
S
sls Offline
Veteran
Veteran
S
Jeg gikk med pulver, men hadde klister diverse plasser bakover på skia uansett. Det var imidlertid litt stykkvis, noe som tyder på at klisteret ikke heftet så lett. Gliden var uansett god hele vegen.

Hadde forøvrig 2 topplag. Først kort VM Universal - deretter Vauhti Universal Fluor. Noen glipptak der det var is og bittelitt ising etter Kvarstad, men i snitt kjempeski. Og nok under skiene når jeg kom i mål til å fortsette flere mil. Så skispenn kombinert med riktig tykkelse er nok viktigere enn hvilke merke det står på Universal-tuben.

Stig (3.09 fra pulje 2)

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: JayTe] #1353473 18/03/2012 08:26
M
MrAdHd Offline
Entusiast
Entusiast
M
Sitat: JayTe
En dårlig dag, dårlige feste og dårlig form. Ble 3.38 fra pulje 7, 3 min bak merket. La et nervelag med swix KR6o oppå Multigrade rett før start. Det funket ikke! Stoppet å la på multigrade på nytt, da funket det ok til jeg skulle ta fatt på Raufjellet. Derfra og inn var alt bare vondt.

Madamen er glad da; jeg hadde lovet henne rittplassen min hvis jeg ikke klarte merket!

Takk i lige måde, Kao! Sier meg fornøyd med 3.34 og første merket. Hadde smurt altfor tynt med klister, og merket at kroppen ikke var helt i slag etter streptokokker og penicillin.

Skia legges bort for sesongen og jeg venter på få den nye sykkelen ICON_SMILE

Blogg: http://roarsollie.net
Instagram: @roarsollie
Gutua29@http://rojanrundfahrt.no
Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Red Devils] #1353475 18/03/2012 08:42
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Red Devils
Hvordan så sålen ut etter løpet da? Kuzmin i birken uten fluor på toppen gjør at sålen metter seg med klister og annet smuss i fra sporert. En i klubben fikk erfare dette for 2 år siden, han hadde utrolig dårlig glid. Når han sjekket sålen var den full av klister.

Jeg har samme erfaringen. Det lå klister utover bakskien, og klisterflekker på fremskien. Jeg hadde ikke noe topplag med teflon. Dette er ikke noe problem når det er tørrvoksføre, men kommer til å gå til innkjøp av teflonpulver og smelte inn på slikt føre nestegang.

Ekstremt god glid til å begynne med, Kuzmin universal og riller. Kunne gå lange dobbeltak med fraspark i lett stigning. Sug i sporet til tider, men det gikk som nesten "for" fort mellom sporene på fjellet da passering av løpere ble problematisk. Hadde ganske lik glid med mange ned fra Sjusjøen og kom tilslutt i mål på 3:29 fra pulje 6.

Hadde lagt isklister som grunning og multigrade med rossa som 50/50 topplag. Det var muligens noe mykt for de harde sporene på fjellet, men hadde ekstremt godt feste til å begynne med.

Ellers var det slitsomt å måtte løfte ski for flasker og tomme gelposer. Det så ikke ut på fjellet der.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: fredriks] #1353503 18/03/2012 09:55
C
Christen Offline
Ex Trippelbirker
Ex Trippelbirker
C
Sitat: fredriks
Hur fungerade Oslo sportslagers tips med start universal eller swix k21n? Om det är blöt i spåren så ger väl de rätt mycket sämre fäste än k22n med eller utan i blandat rött klister?

Vi var tre som smurte KB20, KR35 og 2 lag Start universal. Det var kun litt glatt over Raufjellet og steder hvor det var klink is, ellers var skiene meget gode.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353508 18/03/2012 10:01
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Hadde ikke noe klister bakover skiene mine- sålen så ut som om da jeg kom til start. Kuzmin med Flytende SkiGo cera og Hydrex i tillegg. Kanonglid.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353515 18/03/2012 10:15
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Dreit meg ut med for tynt/kort klisterlag i forhold til de blanke sporene. Hadde gode ski i blautsnøen på start...:)
3.39 og 1 min. bak merket..

iq
Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Petterbe] #1353549 18/03/2012 11:30
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Petterbe
Klister og gel+ annet smuss tror jeg alle har i glidsonen etter kun kort tid. Ellers er jeg ikke fornøyd med kuzmin i går. Kuzminjobben min: kuz orginal, børstet med de tre nye hsa- børstene + 2mm. Rill. Relativt tykt lag med klister. Sug hele heien. Dårlig glid i forhold til de rundt. 4.30 fra pulje 22. Hva gikk galt? Til opplysning; kompis som gikk, jeg bare preppa.

Også Aukland hadde sug i skiene, det er veldig vanlig med våte spor.

Redigert av Ottoturbo; 18/03/2012 11:31.
Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353561 18/03/2012 11:52
L
Lundby89 Offline
Entusiast
Entusiast
L
Misset merke med 3 min, og er to grunner til det; en var at hadde lagt for tynt med klister, funket bra til skramstad, men dårlig opp midtfjellet. Grunn nummer to, som sannsynligvis var mest utslagsgivende var stavene mine. Fra pulje 8 hadde jeg store problemer med trinsene på one way storm 10. Har en stakestil som egner seg best på harde forhold. Det var utrolig mange ganger jeg trodde stavene knakk fordi jeg kjørte de langt nede i snøen.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353564 18/03/2012 11:59
Ottoturbo Offline
Ringrev
Ringrev
Det samme følte jeg, Oneway medium trinser. Kunne gjerne hatt litt lengre staver igår.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Gammelogdesperat] #1353601 18/03/2012 13:16
H
hcs Offline
Fersking
Fersking
H
Samme her.. Min første birk og smurte meg bokstavelig talt til helvete og opplevde et mareritt med veldig bakglatte ski opp til Skramstad. Dette tok mye tid og krefter, passerte der på 52 min og allerede 10 min bak skjema. Var veldig nær å bryte på Skramstad. Fikk hjelp av swix og hadde ok ski til Raudfjellet, dårlig derfra og inn med glipptak og kladding opp mot Midtfjellet. Skjønner ikke hvordan jeg klarte merket, gikk inn til 3.36. Veldig fornøyd med merket, men samtidig veldig skuffet over tiden når den kunne vært så mye bedre med optimale ski. Også veldig skuffet over smøreferdighetene mine, men hørte på ekspertene og smurte veldig tynt:-) (eller om det var rode multigrade klisteret som var problemet).

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: hcs] #1353850 18/03/2012 20:02
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
3.19.30 fra pulje 3 og godt fornøyd med det etter litt over en måned med sjukdom og en betent muskel i ryggen. Fram til Skramstad lå jeg bare i køen og synes egentlig det gikk ganske sakte. Gikk forbi litt folk oppover mot Dølfjellet, men sleit grasalt med stakinga og tapte mye plasser på flatene. Klarte også å tryne på vei ned fra Dølfjellet fordi jeg skulle prøve glien utafor sporet og var litt uoppmerksom når det lugga. Dette gikk heldigvis uten brekkasje og skiløpere i ryggen. Fra Kvarstad og oppover mot Sjusjøen ble jeg grådig sliten, men fikk henta meg inn fra Sjusjøen og inn. Kjente litt murring i låra ganske tidlig, og krampene satte inn ved tokilometersmerket før mål. Dette gjorde ikke så mye herfra og inn og jeg tror løpet ble bortimot optimalt etter forholda. Er glad for at jeg bare lå i køen opp til Skramstad. Mye rutine i feltet!

Hadde vært litt raus med klisteret og hadde litt subb til Kvarstad, men hadde kanonfeste og gled godt. Fulgte Swix-tipset som tidligere og var godt fornøyd med KB20, KR35 og K22n. Hadde glida med HF8 og FC8X. Hvordan skia så ut når jeg kom i mål aner jeg ikke, de ligger i skiboksen fortsatt...

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353875 18/03/2012 20:24
L
Lundby89 Offline
Entusiast
Entusiast
L
noen som forresten vet om, evt. når og hvor disse flotte listene med statistikker som en person på forumet her lager ligger?

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Ottoturbo] #1353886 18/03/2012 20:37
P
Petterbe Offline
Entusiast
Entusiast
P
Sitat: Ottoturbo

Jeg har samme erfaringen. Det lå klister utover bakskien, og klisterflekker på fremskien. Jeg hadde ikke noe topplag med teflon. Dette er ikke noe problem når det er tørrvoksføre, men kommer til å gå til innkjøp av teflonpulver og smelte inn på slikt føre nestegang.

Ekstremt god glid til å begynne med, Kuzmin universal og riller. Kunne gå lange dobbeltak med fraspark i lett stigning. Sug i sporet til tider, men det gikk som nesten "for" fort mellom sporene på fjellet da passering av løpere ble problematisk. Hadde ganske lik glid med mange ned fra Sjusjøen og kom tilslutt i mål på 3:29 fra pulje 6.

Hadde lagt isklister som grunning og multigrade med rossa som 50/50 topplag. Det var muligens noe mykt for de harde sporene på fjellet, men hadde ekstremt godt feste til å begynne med.

Ellers var det slitsomt å måtte løfte ski for flasker og tomme gelposer. Det så ikke ut på fjellet der.

Teflonpulver? Mener du fluor, eller har jeg gått glipp av noe?
Jeg akter å fortsette med Kuzmin, men er på søken etter en vann og smuss-avstøtende topping. Flytende eller pulver. Vi har på pauserommet på jobben drodlet mye rundt hvorfor ikke sålene inneholder teflon. Derfor skvatt jeg når teflonpulver blir nevnt. Hva anbefales ved slike forhold som på lørdag?

Ellers er jeg litt skuffa over at man må tilsette noe på en kuzminsiklet såle. Det skulle jo være fordelen til kuzmin at den harde overflaten ikke tar til seg smuss kontra en steinslipt/glidet såle. Hater å gi poenger til glide-folket.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Petterbe] #1353903 18/03/2012 20:55
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Petterbe
Sitat: Ottoturbo

Teflonpulver? Mener du fluor, eller har jeg gått glipp av noe?
Jeg akter å fortsette med Kuzmin, men er på søken etter en vann og smuss-avstøtende topping. Flytende eller pulver. Vi har på pauserommet på jobben drodlet mye rundt hvorfor ikke sålene inneholder teflon. Derfor skvatt jeg når teflonpulver blir nevnt. Hva anbefales ved slike forhold som på lørdag?

Ellers er jeg litt skuffa over at man må tilsette noe på en kuzminsiklet såle. Det skulle jo være fordelen til kuzmin at den harde overflaten ikke tar til seg smuss kontra en steinslipt/glidet såle. Hater å gi poenger til glide-folket.

Når man vasser i gel, saft, sportsdrikk og matrester skal det vel godt gjøres at ikke noe fester seg i såla etterhvert. Er vel ofte egen klister som legger seg bakover hvis man er litt raus med den.

iq
Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1353973 18/03/2012 22:19
S
Siphlonurus Offline
Fersking
Fersking
S
Gikk på 3,26 fra pulje 6.
Blått isklister i bunn, rode fiolett som mellomlag og Swix Universal på toppen med litt Rossa innimellom. Etter å ha testet ski så la jeg et ekstra et ekstra lag på toppen med samme blanding.
Dårlig feste der det var mest isete, men greit nok for det meste.
Variabel glid og ganske mye sug i utforkjøringene. Gikk endel i sporet helt til høyre som var minst brukt og hadde litt under snittet glid for de jeg hadde rundt meg?
Gikk på helt nye ski (Madshus klisterski) som jeg hentet ut dagen før. Sikla med Kuzmin + og la Cera FC8? pulver rett på sålen og rilla med Swix 1 mm rett rill (den gamle typen som skjærer). Skulle kanskje hatt grovere rill eller traktor??

Redigert av Siphlonurus; 18/03/2012 22:21.
Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1354057 19/03/2012 08:15
Rockefoten Offline
Ivrig
Ivrig
Kuzmin sine prinsipper har lite med sug å gjøre. Suget kommer av for lite struktur det.. Eventuelt litt fluortopping.. Men fluoret er jo bare det lille ekstra. Fluoret er ikke noe automatisk antisugfix.

Redigert av Rockefoten; 19/03/2012 08:17.

I've got a bike, you can ride it if you like.
It's got a basket, a bell that rings
And things to make it look good.
I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1354102 19/03/2012 09:03
B
Bing Offline
Entusiast
Entusiast
B
3:29 fra pulje 6, 4:18 fra pulje 13 i fjor. Bra forbedring som skyldes mye sykling i fjor sommer, løping i høst og 90 mil langrenn før rennet - samt at jeg ikke sprakk som en ballong på Midtfjellet.

Hadde bestemt meg for å starte rolig, det tror jeg nok ga en mye bedre tid og et morsommere løp. Var ett minutt etter merket på Skramstad, 3 foran på Kvarstad, 7 forran på Sjusjøen og 9 i mål.

Smurte med Gurupute, Violet Special, (begge disse veldig tynt) og Multigrade. Kjempeski, men det er nok som tidligere nevnt her, at det var avgjørende å legge klisteret passe langt og tykt. Snakket med en i mål som er god, topp 200 i Vasaloppet, han hadde smurt med det samme som meg og fikk rennet ødelagt pga elendig feste.

Redigert av Bing; 19/03/2012 09:59.
Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Bing] #1354195 19/03/2012 11:02
Mastodon Offline
Avhengig
Avhengig
3:50 fra pulje 4. Horrible ski og en frustrerende tur over fjellet!

KB 20, Rode Violet og Rode Multigrade. Var redd for å legge for tykt, og har sannsynligvis lagt hårfint for tynt og kort. Ikke noe feste, og resten av pulja forsvant før jeg hadde gått 1 km. Stoppet etter 3 km og la på Rode Rossa. Dette hjalp fint lite for festet. Til gjengjeld fikk jeg tydeligvis ikke dratt det godt nok ut, og den klassiske komboen dårlig glid og dårlig feste var et faktum. Opp Midtfjell begynte plutselig klisteret å sitte bedre, og jeg fikk faktisk til en god avslutning. Gikk for øvrig en lang tur fra Sjusjøen igår, og da var det fantastisk vær og glimrende forhold, så det snur fort;-)

Ellers begynner jeg å lure på om grunnen til at folk drasser med seg energibarer og porsjonspakker med gel, er for å sabotere for de som kommer bak. De treffer i hvert fall sporene med en imponerende presisjon! Rett og slett et tragikomisk og provoserende syn! Man klarer seg helt fint uten å spise i Birken. Å ta én bit av en stivfrossen bar og kaste resten i sporet er helt unødvendig. Anbefaler alle å heller skaffe seg en eller to av gelholderne til Squeezy eller tilsvarende produkter. Gel + drikke gir deg all den energien du trenger, det er enkelt å få i seg, du slipper å ødelegge for andre, du forårsaker ikke farlige situasjoner i utforkjøringer, og du forsøpler ikke naturen. Spis lefse eller banan på matstasjonene om du ikke tåler gel eller absolutt må ha mat.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Mastodon] #1354201 19/03/2012 11:14
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Mastodon
Ellers begynner jeg å lure på om grunnen til at folk drasser med seg energibarer og porsjonspakker med gel, er for å sabotere for de som kommer bak. De treffer i hvert fall sporene med en imponerende presisjon! Rett og slett et tragikomisk og provoserende syn! Man klarer seg helt fint uten å spise i Birken. Å ta én bit av en stivfrossen bar og kaste resten i sporet er helt unødvendig. Anbefaler alle å heller skaffe seg en eller to av gelholderne til Squeezy eller tilsvarende produkter. Gel + drikke gir deg all den energien du trenger, det er enkelt å få i seg, du slipper å ødelegge for andre, du forårsaker ikke farlige situasjoner i utforkjøringer, og du forsøpler ikke naturen. Spis lefse eller banan på matstasjonene om du ikke tåler gel eller absolutt må ha mat.

Enig. Det var en forsøpling som ikke lignet noe i nedoverbakkene. Det må ha vært en vanvittig jobb å rydde opp (for det blir vel gjort..?).

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1354207 19/03/2012 11:21
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Jepp. Allerede i pulje 6 så det for jævlig ut i sporet. Kona gikk i useeda, og tryna to ganger pga geltuper, og fikk bar-papir i klisteret.

Hadde de disket de som ikke klarer å la være å forsøple, så hadde vel 2/3 av deltakerne røket ut av lista tenker jeg.

Dette er bare flaut og pinlig, og legges til kontoen for om jeg gidder å stille neste år eller ikke.

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Joar71] #1354238 19/03/2012 11:49
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Joar71
Jepp. Allerede i pulje 6 så det for jævlig ut i sporet. Kona gikk i useeda, og tryna to ganger pga geltuper, og fikk bar-papir i klisteret.

Hadde de disket de som ikke klarer å la være å forsøple, så hadde vel 2/3 av deltakerne røket ut av lista tenker jeg.

Dette er bare flaut og pinlig, og legges til kontoen for om jeg gidder å stille neste år eller ikke.

Det skal ikke være en menneskerett å pælme søpla si overalt. Jeg mener birken bør innføre dedikerte soner for avfallskasting, i tillegg til områdene ved matstasjonene. Om folk ikke overholder dette, kan disk bli resultatet.
Blir ikke et slikt system allerede gjennomført i enkelte terrengsykkelritt?

Re: Birkebeinerrennet 2012 [Re: Dragev87] #1354244 19/03/2012 11:53
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Etter å ha sett en time av dette rennet fra tilskuerplass langs løypa er det et stort spørsmål jeg sitter igjen med: HVORFOR???

I helvette så glad 16 000 må være i å stirre inn i brun-øyet på andre mennesker. Tettere kø enn 17.maitoget i Oslo, uten stopp! Det så mer klaustrofobisk ut enn et kjøpesenter under januarsalg. Er dette virkelig det folk kaster bort tid og penger på å være en del av?

Eller kortversjonen: Jeg skjønner ikke hvorfor dere gjør som dere gjør!

Trønder osv
Side 7 av 9 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå