Utrolig flott område! Var en tur på Mefjellet i fjor, men ente opp med å kjøre en litt bredere gammel "postvei" fra det øverste gårdene og ned til sjøen. Er det noen som kan gi en beskrivelse av hvor stien som blir kjørt i andre halvdel av filmen begynner?
Vi tok til høyre på stien man ser litt ned fra toppen istedet for å sykle rett ned til hyttene der veien slutter da vi var der i fjor. Syklet utover på eggen ned mot nabodalen og bort til den "sukkertoppen" man ser i bakgrunn når det filmes mot fjorden. Brukte vel 5-6 timer ned og avslutta med veldig tilsvarende nedkjøring som på filmen, men på et annet sted tror jeg. Kom ned ved en camping og tunellmunning der. Helt utrolig sted å sykle! Sykla sammen med Morten som var en veldig god guide og hadde knakende fine hytter til hyggelig pris
Hatlaåsen bruker jeg til åtrene, Emblemsfjellet er en vinner for helgeturer som bør avsluttes med en knotete stinedkjøring ned stien til skåthaugen etterpå. Sukkertoppen ser jeg for meg som en fin tur, sulafjellet, frostatind er turmål jeg skal prøve i sommer.
"Blindheimstråkket" som går fra Høgkubben og ned til helsehuset på Blindheim er også en flott avslutning på en tur på Emblemsfjellet. Kan brukes til å teste om utstyr og ferdigheter holder til stiene rundt Fjørå.
BTW: Filmen til Norrøna mikser inn en del klipp fra avslutningen i Liabygda.
"Blindheimstråkket" som går fra Høgkubben og ned til helsehuset på Blindheim er også en flott avslutning på en tur på Emblemsfjellet. Kan brukes til å teste om utstyr og ferdigheter holder til stiene rundt Fjørå.
BTW: Filmen til Norrøna mikser inn en del klipp fra avslutningen i Liabygda.
Kan jeg få en litt presis forklaring på hvor den stien går?