Flere vin-kjennere deriblant Aftenpostens Geir Salvesen foretrekker Cola Zero for dens ekstra syre, fremfor vanlig Coca Cola. Salvesen anbefaler sågar denne som et alkoholfritt alternativ til mat.
Skal prøves!
Men som du sikkert vet,selvom du liker Zero er du ikke automatisk vinkjenner...
Reklamen for Makrell i tomat har også forholdsvis liten apell og jeg tror nesten jeg har sluttet å kjøpe flykræsj etter at han gamlingen begynte å synge historien om "de tre små fisk".
Her bryter jeg mitt ståsted totalt når det gjelder irriterende og dårlige reklamer, den reklamen fikk meg faktisk til å begynne å spise makrellitomat! Og JA, jeg er flau over det.
For pokker! Men sundt og godt pålegg da!
Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt!
Til mer edel mat er det alltid vin og vann som funker best. Øl synes jeg sjelden smaker godt til mat. Kanskje med unntak av salt julemat. Passer bedre til snacks.
Hvilke øl/matkombinasjoner har du prøvd siden du konkluderer slik?
Apropos øl (og reklame). I går var den rette anledningen til å teste ut ditt brygg, Jeg hadde pokerlag og folk hadde med seg diverse poløl. En av gutta skrøt også litt av at han i sin tid hadde jobbet på Beer Palace og hadde gått på diverse ølsmakerkurs. Vel, uansett. Jeg kom plutselig på at jeg hadde to flasker fra GeirK liggende og delte broderlig med de andre rundt bordet. Både julebrygget og amberen høstet annerkjennede nikk og mye skryt. Julebrygget vil jeg påstå er det beste juleølet jeg noen gang har drukket.
Så det så...
Redigert av DagRS; 03/02/201212:35.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
Jeg kan ikke tenke meg hva slags mat det er som smaker bedre med søt klissedrikke til.Jeg synes søtsmaken i brus kræsjer med smakene i maten og ødelegger matopplevelsen. Jeg drikker vin, vann eller øl til middag - ikke noe annet.
Jeg synes alkoholen i øl, vin og sprit kræsjer med smakene i maten og ødelegger matopplevelsen.
reklamer som bommer, hmmm... kan dele noen ord om reklamer jeg mener er villedende hvertfall
- nora syltetøy reklamen er et grovt eksempel på villedende markedsføring, de kaller syltetøy fra fabrikk for hjemmelaget og viser frem et rom fullt av gamle bestemødre som står å rører i syltetøyet, her spiller de på noe usant spør du meg.. de fleste har et godt forhold til hjemmelaget og lokal forankring kontra masseprodusert, jeg synes det blir trekt altfor billige veksler på dette, er det i det hele tatt lov? - husker ikke hvilket potetgull merke men reklamen viser hvordan potetene tas opp av en enslig bonde med gråtass liknende traktor og potetene legges i urgamle trekasser, her spilles det på hvordan vi bonderomantisk ser for oss norske produkter mens den garantert mer industrielle virkeligheten med moderne utsyr og høy automatisering gjemmes vekk
det legges større og større fokus på høy kvalitet og lokal forankring i markedsføringen av matvarer, det er jo greit det, men de to eksemplene mener jeg tar det litt vel langt
er bare hyggelig å kunne se på potetgull pakken hvilken gård den kommer fra, men jeg tror IKKE på at den poteten er tatt opp av enslig bonde som tøffa rundt på gråtassen sin
er bare hyggelig å kunne se på potetgull pakken hvilken gård den kommer fra, men jeg tror IKKE på at den poteten er tatt opp av enslig bonde som tøffa rundt på gråtassen sin
Denne er ganske fin synes jeg. (Litt ræva lyd i youtube-videoen dessverre.)
Denne er ganske fin synes jeg. (Litt ræva lyd i youtube-videoen dessverre.)
Selv gjorde denne at jeg en periode hadde dette som favoritt drikk, riktignok før jeg var gammel nok til å kjøpe alkohol. Med andre ord en god stund siden