Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 3 1 2 3

Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå?

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: BeefCake] #1298490 16/11/2011 14:05
jrm Offline
Sitat: BeefCake
Synes helle vi kan starte tråd og diskutere denne saken http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10015693
eller hvordan politiet utrykningstid har blitt til over 90 minutter(?) i snitt for grove handlinger som drap og overfallvoldtekter (siste var det bare en kollega som snakket om i lunchen, har ikke lest det selv...).

Mener du at du er redd for å bli sensuret på terrengsykkel.no?

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: jrm] #1298492 16/11/2011 14:10
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Jeg synes at noen skal komme med et en kopp kaffe til meg nå, for jeg er ganske kaffetørst!

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: GeirK] #1298503 16/11/2011 14:33
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: GeirK
Jeg synes at noen skal komme med et en kopp kaffe til meg nå, for jeg er ganske kaffetørst!

Her snakker vi om skikkelig stormannsgalskap,eller nei,kanskje ikke...

Gi den mannen kaffe for faen!

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: SimonS] #1298507 16/11/2011 14:41
Tex Offline
Besatt
Besatt
Vi hadde jo DENNE anti-Frp tråden for en tid siden.

Dvs. de par første sidene var tapre forsøk på FrP-kritikk før det hele smuldret bort.

Men moro var det!

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Espen] #1298508 16/11/2011 14:43
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Carl slutter ikke, han skal bare gjøre et nytt forsøk på å bestå grunnskolen før han fortsetter!
Det kan nok være lurt.

Trønder osv
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Tex] #1298509 16/11/2011 14:44
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Tex

Dvs. de par første sidene var tapre forsøk på FrP-kritikk før det hele smuldret bort.

Det at en påstand står uten å bli forsvart videre i tråden, betyr ikke at den ikke er sann. ICON_SMILE

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Trygve_] #1298522 16/11/2011 15:00
Tex Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Trygve_
Det at en påstand står uten å bli forsvart videre i tråden, betyr ikke at den ikke er sann. ICON_SMILE

EDIT: Jeg lar den heller stå uimotsagt. (Men det betyr ikke at den er sann) ICON_WINK

Redigert av Tex; 16/11/2011 15:39. Rediger grunn: Gidder ikke meta-diskusjon om gamle tråder
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Tex] #1298527 16/11/2011 15:08
Tex Offline
Besatt
Besatt
"Carl I. Hagen ble vraket som Frps kandidat i Den norske Nobelkomité og skjønner at han kan bli oppfattet som en sutrekopp."

http://www.aftenposten.no/webtv/Hagen---Jeg-har-grtt-6699145.html

- Alt det stygge som kan sies om meg, det har vært sagt før.

Redigert av Tex; 16/11/2011 15:15.
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Espen] #1298544 16/11/2011 15:49
Espen Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Dette er også klassisk.

Først hardt ut, så stakkars meg, så litt lett humring.

De to sista her, har han sikkert fått mye sympati for.

E

*** Hjulbygging, service Chris King og alle typer sykkelmekanikk***

post@espenwettre.no
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: SimonS] #1298565 16/11/2011 16:26
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Sitat: SimonS
Stort sett er det bare bla,bla som kommer fra norske politikere,overraskende få med store visjoner for samfunnet og fremtiden.

-det kalles demokrati, jeg er en mann med store visjoner for samfunnet og framtiden, men hadde nok aldri fungert som politiker da jeg fort hadde fått merke at flertallet nok er mest opptatt av å karre til seg mer av oljeformuen og nok ikke er villige til å lempe på levestandarden før det begynner å bli kamp om smulene.
t

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: RazeFaze] #1298575 16/11/2011 16:51
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Sitat: RazeFaze

Han framstår som en klovn...vekk med seg, flytt til Spania og hev trygd...

Eller enda bedre - begynne som programleder for Trygdekontoret! Han vil kunne rope Turboneger så mange ganger han ønsker uten å bli stemplet som rasist.

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Espen] #1298590 16/11/2011 17:25
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Hvor mange her er med i LO? er det greit for dere at LO sponser valgkampen til Ap og kjøper en båt til Jensemann?

Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Espen] #1298601 16/11/2011 18:02
Ynot Offline
Besatt
Besatt
JA, det er like greit som at private med penger har lov til å lobbyere på tinget.

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Espen] #1298609 16/11/2011 18:17
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Det er ganske så annerledes hva private foretar seg. Jeg snakker om Norges største organisasjon for arbeidstakere som bruker medlemskontigenten på gaver og sponsing av valgkampen til AP. Hadde jeg vært medlem i LO (haha, good one) og mine medlemskontigentpenger hadde gått til sånt formål hadde jeg blitt ganske opprørt. Snakk om rik onkel som spytter inn penger.

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Freakout] #1298614 16/11/2011 18:26
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Freakout
Det er ganske så annerledes hva private foretar seg. Jeg snakker om Norges største organisasjon for arbeidstakere som bruker medlemskontigenten på gaver og sponsing av valgkampen til AP. Hadde jeg vært medlem i LO (haha, good one) og mine medlemskontigentpenger hadde gått til sånt formål hadde jeg blitt ganske opprørt. Snakk om rik onkel som spytter inn penger.

Jeg er ikke medlem av LO, men jeg forstår dette uten problemer alikevel. Båndene dem i mellom er tette, og mange saker LO har fått igjennom - har de fått igjennom basert på båndene til AP.
En organisasjon må jo identifisere hvordan de kan best kan få gjennomslag for sine medlemmers interesser, og posisjonere seg deretter.

Uansett, lite å gjøre med hva Kong Carl nå skal gjøre.
Det er vel som en politisk kommentator sa på NRKNyheter isted, at Carl aldri klarte å forlate lederrollen psykisk, selv om han forlot den på papiret. Og det var vel derfor han og kona satt på tv i sommer å klagde over å ha blitt satt på sidelinjen.

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Freakout] #1298618 16/11/2011 18:32
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Hvis man ikke ser denne pengestøtten i ett historisk lys,så virker det nok rart ja.

Sitat: wiki
Det tette samarbeidet mellom LO og Arbeiderpartiet er i følge de to organisasjonene selv et samarbeid mellom selvstendige organisasjoner med sammenfallende interesser. Helt siden de første årene i 1899 hadde LO meget sterke bånd til Arbeiderpartiet, blant annet gjennom kollektive medlemskap. LO og Arbeiderpartiet har fortsatt tette bånd, eksempelvis vedtar tradisjonelt LOs kongress valgkampstøtte til Arbeiderpartiet. LOs valgkampbidrag har vært under stadig diskusjon.

Arbeiderpartiet velger også tradisjonelt LOs topptillitsvalgte inn i sitt sentralstyre. Dette har blitt kritisert, og i en periode valgte daværende LO-leder Gerd-Liv Valla å ikke stille til valg til Arbeiderpartiets sentralstyre. Flere sentrale tillitsvalgte i LO har også stilt til valg, - og blitt valgt, - til ulike verv i Arbeiderpartiet.

Jeg ser ingenting galt i at denne pengestøtten gis,så lenge det er medlemmenes ønske.

Finnes jo en drøss med organisasjoner som støtter de partiene som de tror vil gi deres medlemmer størst fordeler,men jeg mener at støtte til politiske partier/lobbyistgrupper skal være offentlig.

Viktig at man kan se hva som foregår,dog så er det vel ikke alle land der slik støtte bør være offentlig informasjon.

Vintage mtb,ikke noe annet
Spotify link:Trance and more..
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: SimonS] #1298621 16/11/2011 18:45
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: SimonS

Hvis man ikke ser denne pengestøtten i ett historisk lys,så virker det nok rart ja.

Sitat: wiki
Det tette samarbeidet mellom LO og Arbeiderpartiet er i følge de to organisasjonene selv et samarbeid mellom selvstendige organisasjoner med sammenfallende interesser. Helt siden de første årene i 1899 hadde LO meget sterke bånd til Arbeiderpartiet, blant annet gjennom kollektive medlemskap. LO og Arbeiderpartiet har fortsatt tette bånd, eksempelvis vedtar tradisjonelt LOs kongress valgkampstøtte til Arbeiderpartiet. LOs valgkampbidrag har vært under stadig diskusjon.

Arbeiderpartiet velger også tradisjonelt LOs topptillitsvalgte inn i sitt sentralstyre. Dette har blitt kritisert, og i en periode valgte daværende LO-leder Gerd-Liv Valla å ikke stille til valg til Arbeiderpartiets sentralstyre. Flere sentrale tillitsvalgte i LO har også stilt til valg, - og blitt valgt, - til ulike verv i Arbeiderpartiet.

Jeg ser ingenting galt i at denne pengestøtten gis,så lenge det er medlemmenes ønske.

Finnes jo en drøss med organisasjoner som støtter de partiene som de tror vil gi deres medlemmer størst fordeler,men jeg mener at støtte til politiske partier/lobbyistgrupper skal være offentlig.

Viktig at man kan se hva som foregår,dog så er det vel ikke alle land der slik støtte bør være offentlig informasjon.

Så alle medlemmene er enig at det burde gis pengestøtte til AP?

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Freakout] #1298623 16/11/2011 18:50
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Så alle medlemmene er enig at det burde gis pengestøtte til AP?

Så og si alle medlemmene er i alle fall inneforstått med at den gis. Det er ingen organisasjonsplikt i Norge så dette problemet er ikke spesielt stort, om man ikke liker LO kan man melde seg ut.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Espen] #1298625 16/11/2011 18:51
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Espen
Storingspresident ble han ikke, ordførervervet i Oslo utgikk også, og nå røyk jammen vervet i Nobelkomiteen også.
Som vanlig føler Carl seg dårlig behandlet.

det gjør han vel kanskje med rette, en menneskelig reaksjon. Men måten han takler dette på - flaut, og svekker inntrykket av en mann som ellers har vist styrke og pågangsmot gjennom lang tid.
vel vel - det er fortsatt ikke langt fra Kapitol til den tarpeiske klippe

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: progres] #1298700 16/11/2011 21:29
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Når en har gått på tre sånne nederlag, bør det være naturlig å reflektere litt over om det KAN ligge en forklaring hos edn selv.

- Robert Green Ingersoll
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Espen] #1298701 16/11/2011 21:33
Espen Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Jeg tror at årsaken til at mange misliker og kritiserer LO/AP-samarbeidet er at de har mye reel makt. Skulle gjerne sett en høyrepolitiker som sier at han ikke ønsket at Høyre hadde en fagbevegelse på en halv million medlemmer i ryggen.

E

post@espenwettre.no
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: GeirK] #1298704 16/11/2011 21:41
Espen Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
Jeg var i ferd med å skrive det i startinnlegget, og det var også en av grunnene til å poste.

Under valgkampen viste han hvor langt ute på sidelinja han faktisk er.

Tror mange av soloutspillene var med å å halvere partiet i hovedstaden.

Fyren framstår som en klovn. Før i tia, når partiet var et skikkelig protestparti, som hadde vind i seilene, hadde det kanskje vært stemmer å hente på slikt, men denne gangen var det ikke slik.

e

post@espenwettre.no
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: GeirK] #1298711 16/11/2011 21:47
progres Offline
Besatt
Besatt
Når en har gått på tre sånne nederlag, bør det være naturlig å reflektere litt over om det KAN ligge en forklaring hos edn selv.

Hvordan vet du at han ikke har gjort det - og tatt konsekvensen av det evt?

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Espen] #1298718 16/11/2011 21:57
Tex Offline
Besatt
Besatt
Denne saken viser at Siv Jensen setter partiets og ikke minst Nobelkomiteens interesser fremfor Carls. Og det er jo slik det skal være.

Carl fremstår som en litt trist klovn ...

Når det gjelder Nobelkomiteen kan det være et poeng at den for fremtiden fremstår som mindre politisert. AP utnevnte nettopp Reiss-Andersen som sin kandidat. Sikkert flink men ingen veldig profilert politiker. FrP følger opp og velger å beholde en helt perifer tidligere politiker, Ytterhorn, fremfor en av landets mest profilerte.

Så litt cred til FrP er kanskje på sin plass her?

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: progres] #1298722 16/11/2011 22:01
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: progres
[
Hvordan vet du at han ikke har gjort det - og tatt konsekvensen av det evt?

Er det noen indkasjoner på at han HAR gjort det?

- Robert Green Ingersoll
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: GeirK] #1298736 16/11/2011 22:11
progres Offline
Besatt
Besatt

Er det noen indkasjoner på at han HAR gjort det?

han har trukket seg fra rikspolitikken f.eks. ( uten at det besværer meg det minste grann)

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Espen] #1298738 16/11/2011 22:14
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Nå må man ikke glemme Gerd-Liv Valla da folkens. Mer sympatisk dame skal man lete lenge etter. Og siden alle LO folka er AP-ere så kan man vel si at hun var en representant for Arbeiderpartiet. Jaja, kan vel si at ingen av partiene er perfekte.

Og for å kommentere LO sin sponsing av valgkampen, makan til umoralsk for en interesseorganisasjon å bidra i valgkampen med penger for et politisk parti, uansett om de har sterke bånd. Dere trodde vel alle i LO stemte AP også så det er greit at medlemspenger brukes til sponsing: "Fagbevegelsen økte også sin oppslutning om Arbeiderpartiet ved årets valg. 53,8 prosent av medlemmene i Landsorganisasjonen (LO) stemte Arbeiderpartiet, som er en økning på over to prosentpoeng sammenliknet med forrige stortingsvalg."
http://arbeiderpartiet.no/Aktuelt/Nyhetsarkiv/Valg-2009/Rekordvalg-for-Arbeiderpartiet

Og nei, det er ikke bare å melde seg ut hvis man ikke ønsker å være der. På mange arbeidsplasser føler man seg pliktig til å melde seg inn i samme organisasjon som kolleger for å stå sammen. Snakket selv med læreren min om det, og han sa at man ble sett rart på hvis man ikke var med i de store interesseorganisasjonene for lærere. Man blir lett "fryst ut" hvis man ikke er med.

http://mobil.tv2.no/nyheter/innenriks/po...mp-3579697.html

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Freakout] #1298739 16/11/2011 22:18
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
... han sa at man ble sett rart på hvis man ikke var med i de store interesseorganisasjonene for lærere. Man blir lett "fryst ut" hvis man ikke er med. ...

For lærere og en god del andre yrkesgrupper finnes også alternativer til LO.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Tex] #1298740 16/11/2011 22:21
progres Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Tex

Så litt cred til FrP er kanskje på sin plass her?

nei-ikke umiddelbart , slik jeg er det. Nedtoningen av politisk profilering i Nobelkomiteen er som du sier sikkert et strategisk riktig valg, men når det gjelder den aktuelle saken kan det vel være vel så nærliggende å tro at dette har vært brukt som et vikarierende motiv i et politisk spill for å få CH ut av posisjoner?

Re: Hva slags jobb skal Carl se seg om etter nå? [Re: Garpen] #1298747 16/11/2011 22:33
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: Garpen
... han sa at man ble sett rart på hvis man ikke var med i de store interesseorganisasjonene for lærere. Man blir lett "fryst ut" hvis man ikke er med. ...

For lærere og en god del andre yrkesgrupper finnes også alternativer til LO.

Kleint at du ikke skjønte at jeg generaliserte...

Side 2 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå