Ser det er ruta mi du har kopiert.Jeg skulle også kommet igjen ved Ringen,men havnet ned på jordet til Herberg.Kjørte på jordet ned til Borgen.Det står skilta Henrikstua like nedenfor Lundhøgda(minneplate fra krigen),jeg tok til høyre der og skulle nok tatt til høyre en gang til kort tid etter for å kommet til Ringen.Tenkte jeg skulle prøve å ta turen fra Ringen og opp for å se om jeg finner fremm da.
Takk for tips! Nå skjønner jeg kartet hvis du har kjørt over jordet. Jeg syklet stien i overkanten av beitene ovenfor Herberg gård, og kom igjen i den gamle igjengrodde hoppbakken. Det var også en fin sti, men hele nedkjøringen på sti fra toppen og helt ned virker fristende... Jeg har tydeligvis ikke sjekket nøye nok rundt krigsminnemerket etter skiltet. Jeg har tenkt som deg, at jeg må prøve gå stien opp fra Ringen en gang.
1. Neste helg, muligens Lørdag blir det uttesting av stier i Eltdalen/trysil Knuts verden (nord for Trysil), en tur på ca 5 timer. Muligens klar for noe "lokalt" på søndag
2. Stangetur
3. Moelv-Brummundal
4. Budor-Gåsbu (barfrost over lenger tid er kriterie)
5. Afterbiketur i Elverum, lykt, øl, siste uken i oktober ? Noen ønsker ? fredag ? evt ukedag ? Jon A kjører dere fra Mjøsa!
6. En laaaaaaaaaaangtur til i Elverum som tidligere nevnt.
Forslag på datoer, dager og hvem som kan/ønsker hva ?
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Uke 42 er uaktuell for meg, ellers er jeg åpen for det meste. Jeg kommer nok til å kutte en dag når det er planer om to laaange stiturer en helg. Venstre kneet har krangla litt etter løpebirken, og blir aldri helt bra. Trenger nok en 2-3 uker kontinuerlig hvile med bare korte turer, og det blir det ikke før snøen kommer tipper jeg.
Guiding i Moelv kan jeg godt ta på meg. Her er det mye spennende, og vi må bare bestemme oss for hvor lang tid vi skal bruke her oppe før vi evt. drar vidre mot brdal. Kunne godt tenke meg en kortere (3-timers tur i sykkeltid, dvs. 4-5 timer totalt) ekspedisjonstur til med bare Moelv. Er nok av gulmerka morro på kartet til at man kan finne nytt gull fortsatt!
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Tok stien opp fra Ringen rek i dag.Det ble mest trilling da skogsmakiner har ødelagt første del av stien.Stien ender rett nedenfor Herbergskaret.Turen kan ses her:http://www.endomondo.com/workouts/24752660
Tok stien opp fra Ringen rek i dag.Det ble mest trilling da skogsmakiner har ødelagt første del av stien.Stien ender rett nedenfor Herbergskaret.Turen kan ses her:http://www.endomondo.com/workouts/24752660
Page not found: workouts/24752660
Blir Eltdalen/Trysil Knuts fjellverden på Lørdag. Antar dette blir siste "fjell" tur for i år. Har ikke vært der, men fått noen gode tips + Frode har jakta der. Værmelding ser flott ut iallefall. Ikke avtalt når vi drar, men ca 9.30 fra Elverum er greit tidspunkt. Hvem ? Frode, Hans Olav og u.t iallefall. Gi lyd andre som vil være med.
Øyvind/ØyNe: klar for en Stangetur 15 eller 16 oktober jeg!
Blir Eltdalen/Trysil Knuts fjellverden på Lørdag. Antar dette blir siste "fjell" tur for i år. Har ikke vært der, men fått noen gode tips + Frode har jakta der. Værmelding ser flott ut iallefall. Ikke avtalt når vi drar, men ca 9.30 fra Elverum er greit tidspunkt. Hvem ? Frode, Hans Olav og u.t iallefall. Gi lyd andre som vil være med.
Øyvind/ØyNe: klar for en Stangetur 15 eller 16 oktober jeg!
Kan dessverre inte vara med til helgen... Men om du sender din e-post adresse på PM så sender jag GPS-spor til dig
Her er en beskrivning av turen i Trysil-Knut Fjellverden som jag lagt ut tidigare. Kan vara bra i kombination med kart.
Før en langtur så kan du ta bilen till TrysilKnut fjellverden (ca 30 min norr om Innbygda vid Eltdalen). Parkera nær du kommit upp till snaufjellet och ta blåsti upp till pilgrimsleden som du sedan føljer till Munkbeitsætra. Fra Munkbeitsætra ta søderut igjen ner mot Øverbekken (se ordentligt på kartan så att du kommer på rett sti vid Munkbeitsætra). Missa inte bron øver Krokbekken, straks efter Munkbeitsætra. Vid Ryensjøen mellan Munbeitsætra och Øverbekken finns det ett vindskydd som kan funka bra før en paus. Vid Øverbekken ta stien østerut. Følg denna till straks innan Fiskbekktjønna dær du tar av søderut mot lågfjellet och Trysilknut fjellverden. Tillbaka i Trysilknut fjellverden blir det lite grusveg tillbaka till bilen. Detta er en fin tur i fjellterreng. Det allra mesta går att sykla, men man blir bløt om føtterna på ett par stællen. Turen er længre en man kan tro, rækna med minst 5 timmars sykling.
Takk for beskrivelsen Ola, har egentlig allerede merket opp på kartet etter det du viste meg på Lørdag.
Vanskelig å si Sindre når vi kan være tilbake, men vi kan godt dra før for min del, helt sikkert ok for de andre også. Men er vi på sykkel 11 så skal vi være av ca 16. Da er du tilbake i Hamar ca 18 ++ på litt treghet og innom butikk. Tilbake ca 19. Men da må en påregne avreise Elverum senest kl 9. Det bør vi voksne mennesker få til hehe.
Supert, da skal jeg teste ut en gang til. Linken fungerte hos meg nå.
Det ble krøll med Opera.... Virka i annen nettleser.
Jeg er med så fremst kneet roer seg litt til da.
ja vi kommer, ikke Otoen han sa i tråden på ritt at det kræsjet med familie. Har bare stisykkelen og de blir vel litt mye jyning på denne løypa med asfalt og flatt.Men blir med:)
ja vi kommer, ikke Otoen han sa i tråden på ritt at det kræsjet med familie. Har bare stisykkelen og de blir vel litt mye jyning på denne løypa med asfalt og flatt.Men blir med:)
Ta landeveissykkelen !
Hatt en fin fjelltur på sykkel i dag.Sykklet fra Prøva til Lyngkampen(1229 meter),om Steinbua og tilbake.Mye fin sti med enkelte steinete partier.http://www.endomondo.com/workouts/25138018 Så både Ryper,Ørn og flere Reinsdyr.
Årets fineste stitur ? Tror jaggu meg en av de fineste runder jeg har syklet. Med utgangspunkt i Trysil Knuts fjellverden/Eltdalen fikk vi en fantastisk tur på høyfjells stier mellom Trysil og Rendalen, ikke brattere en at så og si alt kan sykles, gikk vel 200 meter tilsammen, inkl 100 meter i myr. Utover det masse flyt ispeed småtekniske partier som krydder. Sterk vind, spesielt første delen av Pilgrimsleden nordover mot Rendalen, uten at det plaget oss veldig mye, sånn i ettertid hehe. Været ellers var jo knall. Neste år skal jeg hit ihvertfall 2-3 ganger, så flere stier som må testes. Takk Hans Olav og Frode for turen!
Flott att ni fick en bra tur! Litt surt att jobba idag... Men visst er pilgrimsleden helt episk?! Och bakken ner mot øverbekken er inte fel heller:) Fann ni stien over lågfjellet? Kan vara litt vansklig att finna...
Ja den ned mot Øverbekken er episk, faktisk var det veldig lettsyklet hele det partiet fra Munkbeitsætra til Øverbekken, både opp og ned, og stien rundt Ryensjøen er vakker, mens det partiet ned til nevnte Øverbekken var morsomt hele veien, selv styrketråkk over den ene myra. Stigningen etter den var fysisk småhard men også lettsyklet på morsomme stier. Rundt Sutarust var det litt småkrevendes og var her vi gikk mest også, ble et par over the bars tryns på u.t, ingen skader utenom på ego, men det er bare sundt. Når vi kom dit hvor stien over Lågfjell gikk fant vi den egentlig ikke (gikk den fra der skiltet sto ? blir den tydeligere ?). I alle tilfeller fortsatte vi litt til og plutselig var vi ved Fiskbekksjøen. Klokken tikket mot mørketid. og det fristet med å komme rett til bilen og ikke så mye grus opp igjen, derfor fortsatte vi stien, over myra og til grusveien. Var morsomme partier der også og ble da en fin avslutning, og kort grusstrekke til bilen.
Takk for turen i dag gutta. En utrolig flott tur, men her skulle vi nok vært fler. Utrolig sur og kald motvind fra start og til Munkbeinsetra. Blåste av stien flere ganger, men litt spenning skal en ha. Knall stier, må prøves igjen. Er som Odd Erik sier tydlig flere muligheter her oppe, og det går ann å bruke noen dager her for å utforske.
Hadde ikke helt dagen teknisk, og knota litt unødig, men morro læll!