Birken 2011
|
Re: Birken 2011
[Re: Kjesk]
28/08/2011 11:02
|
Radival
Ivrig
|
Ivrig
Juhuu! Første gang på flere år jeg har vært fornøyd med Birken Perset på 3.41 og fikk endelig tatt et av de hersens merkene. På 6. forsøket, så det føltes som om det var på tide. Over en time raskere enn "sammenbruddet" i fjor. Var 3 minutter foran kravet på Kvarstad, men slet med krampe rundt Elgåsen, og ser at jeg tapte halve forspranget opp til Storåsen. Men fikk tydeligvis bra fart mot slutten, hadde ca 4 min på merket til slutt. Definitivt raskeste passering til nå av det andre "stipartiet"  Hvis resultat-søket på pulje stemmer, så ble jeg nr 3 i pulje 35. Det er selvfølgelig en ordentlig tullekategori, men litt morsomt allikevel da. Var med teten av pulja ut fra starten og fikk opp skikkelig bra fart. Det føltes egentlig for fort, men ser ut som om det var riktig fart. Ble ikke akkurat så mye rullekjøring ut av det, men det hjalp som sagt på farten. Det føltes som om jeg lå i front fra Bringbu til Elgåsen, så jeg gjorde vel min del av jobben etter hvert  Raven 2.2 foran og Crow 2.0 bak (på en 29er) føltes riktig hele veien. Jeg punkterer forøvrig svært sjelden uansett. Så lite med brillene på, så jeg syklet mye uten. Grus i øynene, men det lot seg vaske ut etterpå Største problem: finne igjen bilen (leiebil) på Lillehammer. Må da ha vaset rundt i 15 min før jeg fant den
|
|
|
28/08/2011 11:06
|
Radival
Ivrig
|
Ivrig
Hva er egentlig korrekt premiering første gang man tar merket?
Egen pin og diplom? (slik jeg fikk nå) Eller egen pin + diplom + liten pokal (som jeg fikk første gang jeg tok merket på løpet)
Eller er det forskjeller mellom løp og ritt?
|
|
|
28/08/2011 11:22
|
zen-rotor
Medlem
|
Medlem
Jeg syklet Fredagsbirken i år, og endte på 3:30. Veldig fornøyd :-)
Fulgte teten en stund, men måtte slippe. Da satt jeg plutselig helt mutters alene og syklet i "ingenmannsland". Helt til jeg tok igjen en i samme situasjon, og vi hadde et fantastisk samarbeid fra rett etter Bjønnåsen og helt opp til Sjusjøen.
Takk til deg (sykkel med lefty-gaffel og sør/ vest norsk dialekt på syklisten var det jeg fikk med meg), du reddet dagen min!
|
|
|
[Re: zen-rotor]
28/08/2011 11:48
|
endred
Avhengig
|
Avhengig
Kom i mål på 3:30:20 fra pulje 20. Meget fornøyd! Hadde under fire timer som utalt mål, men håpet på 3:45. Klarte å holde puljen opp til skramstad og tror jeg ble nr åtte i puljen totalt. Bein og sykkel fungerte bra og selv om jeg ikke så en drit så var det en fin tur med nok krefter til å gønne på de siste 2,5 mila.
Redigert av endred; 28/08/2011 17:09.
|
|
|
28/08/2011 11:49
|
Perrimeisen
Fersking
|
Fersking
Startet i pulje 28 med et håp om å komme under 4 t. og kanskje klare merket i 50-54. Hadde 4.11 i fjor og med forholdene som var i år skulle ikke det være noen umulighet, normalt. Jeg har en Fuji Raceway hybrid (fy) med stiv gaffel og et par Maxxis 42 profil dekk. Kjøpte dessuten gir og bremsewirebeskyttere fra biltema som dekket alle nakne wiredeler med plastrør, fungerte kanon, ikke noen problemer med hverken gir eller bremser.
Det begynte bra, startet langt bak i pulja, og sakte men sikkert avanserte jeg meg fram til fremste del av pulja. Kjente meg fin og Skramstadsetra passerte jeg på 36 tallet og ting så lyst ut. Har en Garmin 305 men ser nesten ikke på den under ritt i det hele tatt, stoler mer på "følelsen", men det er kjekt å se på dataen etterpå.
Men så var det slutt, resten av rittet var et spørsmål om å klare å fullføre, folk som jag hadde passert før bare suste forbi uten at jeg hadde noen mulighet til å henge på, og etterhvert kom folk fra pulje 29,30,31 osv. Jeg var skuffet, syntes veldig synd på meg selv, var lei, og skjønte ikke hvordan det er mulig at det kunne smelle så til de grader. Ja,ja, tenkte jeg, da gjorde jeg det som alle hadde advart mot, å åpne for hardt og så få betalt for det resten av rittet. Det var altså dette jeg hadde trent til hele vinteren og sommeren bare for å ende med å lure på om jeg skulle kunne klare å fullføre. En ting er å bli frakjørt i terrenget nedover, jeg er en skikkelig pingle, men ikke oppover og bortover, hybriden ruller meget bra på grus og asfalt og normalt skulle det ikke være problem. Men det var tomt, orka nesten ikke å drikke og spise, krampa kom og tok meg rett som det var og mål var alt for langt borte.
Jeg kom meg til mål på 4.07.48 i ammetåke og skuffelsen var til å føle på. Det som irriterte meg mest var at redskapen fungerte perfekt men ikke kroppen selv jeg trodde det på forhånd og i begynnelsen av rittet. Nuvel, gikk gjennom de vanlige prosedyrene med dusjing,spising og alt det der og omsider kommer meg hjem, kobler GPSen til dataen og der åpenbarer sjokket seg, jeg har virra rundt i fjellheimen med puls på 200-220 i 82 kilometer! Hjerteflimmer! Min maxpuls er ca.180.
Det må nevnes at flimmer er noe jeg hatt siden tennårene med jevne mellomrom opp igjennom og er en forholdsvis mild utgave av lidelsen, ganske ufarlig er jeg blitt fortalt. Men skuffelsen er dermed blitt litt mindre og prestasjonen mere forståelig ut i fra dette. Men det som bekymrer meg er hvor skadelig det kan være i lengden å presse hjertet så mye så lenge i flimmertilstand? Er det noen orakler her på forumet som kan noe om dette?
Tilslutt: Birkebeinerrittet er for meg årets høydepunkt, masse hyggelige mennesker, suverent arrangement, greit å gjennomføre for den vanlige mann i gata med litt trening og for terrengpingler som meg. Det ble ikke noe merke på meg denne gangen heller, men neste år, da!
|
|
|
[Re: Perrimeisen]
28/08/2011 12:04
|
kennyo
Entusiast
|
Entusiast
5. gang i år og i kvoten på påmelding  Hadde pers som realistisk mål og lå godt an på Kvarstad, ca. 10 min. foran skjema. Så fikk jeg chainsuck (blanding av klønete giring og møkk i drivverket) og slo fremveksleren ut av posisjon. Klarte å få den noenlunde til igjen, men måtte stort sett bruke midterste klinga videre. I tillegg kom krampa lurende, så på Storåsen var 10 min. foran blitt til 10 min. bak i stedet... Ikke vet jeg hva som skjedde, men derfra og inn kjørte jeg som jeg aldri har gjort før, og sammen med utbedringene i løypa gjorde det sitt til at jeg kom inn på ny pers likevel! 2 1/2 min. foran fjoråret, og rett under 4:35. Kjempefornøyd! Prøvde å få giret til igjen i går kveld etter å ha gjort sykkelen ren og smurt den, men får det ikke 100%. Ser ut som om noe er blitt litt skeivt. Får levere den inn til noen som kan dette, tenker jeg  Litt irriterende, siden jeg akkurat har skiftet ut hele drivverket inkl. fremveksler, men lite å gjøre med. Burde kanskje stoppet en gang ekstra underveis for å få spylt drivverket, men det hjelper ikke å være etterpåklok. Hadde alt i alt en fin opplevelse i år igjen
|
|
|
[Re: Statham]
28/08/2011 12:13
|
Torlog
Avhengig
|
Avhengig
3.13.08 og fornøyd med innsatsen i går, fikk litt problemer med venstre kne fra Kvarstad, men smertene ga seg litt ved Storåsen.
29er'n fungerte perfekt, men gjorde en feil før birken, hadde syklet 5 timer på 29er'n etter ferdig bygg, og syntes at jeg satt litt for oppreist, byttet derfor til 100mm stem på torsdag kveld, det skulle jeg ikke ha gjort... det kjenntes i korsryggen og jeg merket at jeg ubevist kompasserte ved å sitte lenger frem på setet.
Så det var en del sykler med sirkushjul og det er vel ingen tvil om hva trenden er fremover når det gjelder hjulstørrelse.
sykler man med stiv gaffel, så er det ingen tvil om at 29er er mer komfortabel eller 26.
Bontrager 29-0 dekken overbeviste bare mer i går, ruller som fy og har også meget godt grep, og jeg hadde nok ikke syklet noe fortere om jeg satt på min 1 kg lettere 26er Kjente igjen sykkelen din under oppvarminga på Rena lørdags morgen, så det var artig  Kjørte 29" Scott RC med samme dekk og er også meget fornøyd med oppsettet. Ruller meget godt og satt godt i svingene.
|
|
|
[Re: Torlog]
28/08/2011 12:22
|
JTE
Avhengig
|
Avhengig
Jeg vil takke alle medsyklister for en flott opplevelse. Nå må sykkelen vike plassen for joggesko de nærmeste tre ukene.
|
|
|
[Re: Victory]
28/08/2011 12:36
|
Rune S Bergh
Fersking
|
Fersking
Ja jeg skulle ha hørt på ditt råd med hensyn til valg av dekk så hadde jeg trolig ikke punktert i det hele tatt. Satser påd et beste innen terrengdekk i Birken 2012.
Helst ute og sykler
|
|
|
28/08/2011 12:43
|
Rune S Bergh
Fersking
|
Fersking
Takk for beste Birkebeinerritt på mange år. Det var fantaststike forholdt og veldig god stemning blant syklistene.
Nå som jeg har kommet meg over den veste skuffelsen så er jeg fornøyd med resultatet mitt på 4,34. jeg har regnet ut at jeg mistet mye tid i forbindelse med 2 punkteringer og problemer med å holde luftrykket opp etter å ha bulket felgen på den siste punkeringen. Måtte stopp for å pumpe opp dekket flere ganger. Jeg tapte 30-45 min samt at jeg mistet kontakten med puljen min som jeg lå i tet sammen med. Nå er tiden inne for en full gjennomgang av sykkelutstyret og bytte ut det som er skadet dårlig for å komme tilbake å levere en god tid neste år
Helst ute og sykler
|
|
|
28/08/2011 13:17
|
zen-rotor
Medlem
|
Medlem
Jeg sitter og evaluerer mitt eget ritt (det tar jo litt tid å komme ut av den "Birken-boblen" jeg fremdeles befinner meg i). I denne forbindelse er det et par ting jeg lurer på:
- Hvor mye drikke er det "vanlig" å laste opp sykkelen med. I Birken pleier jeg å ha med 2 stk 0,75l flasker med sportsdrikk. Men både i fjor og i år opplevde jeg at det er en god del drikke igjen i siste flaske. Jeg pleier også å ta drikke på en del av matstasjonene. Er det jeg som drasser med meg unødig dødvekt, eller drikker jeg rett og slett for lite? (med utgangspunkt i vanlig Birken-temperatur 10-15 grader)
- I fjor og i år syklet jeg Raven 2.0 med guffe. Forsåvidt fornøyd med det, men jeg ser for meg at 2.2 kan være enda smartere. Og hvorfor ikke RK 2.2 tenker sikkert mange og det gjør jeg også. Er det noen reell forskjell på Raven 2.2 og RK 2.2? Og så er det jo så mange forskjellige varianter av RK, hvilket er det man skal ha hvis man bruker guffe?
|
|
|
28/08/2011 13:26
|
moster
Medlem
|
Medlem
Førstereis og 4.04.12 fra pulje 32. Kjempefornøyd selv om 4-timersgrensa var innefor rekkevidde :-) tror det er en fordel å ha sykla løypa før så man vet hva som kommer, både Rosin- og Balettbakken kom bardust på denne gangen :-) men sier som Terminator; I'll be back! Kjempearrangement og masse trivelige folk!
|
|
|
28/08/2011 13:54
|
=DAZHOFF=
Entusiast
|
Entusiast
Hei, Jeg syklet mitt første birkenritt i år. Begynte å trene i april, da var jeg 96 kg fordelt på 178 cm, rimelig rett opp fra TV-stolen og ut på sykkeln...Før Birken var jeg nede i 86 kg. Ulike varianter av harde intervaller (Pyramider med 2-4-6-8-10-8-6-4-2)og knallharde drag med 6-8min x 6-8 drag, blogglesing og loggskriving har gitt ok avkastning. Rimelig få langturer har det blitt og kun et seedingritt (enern) hvor jeg mista minsteklinga og bakbremsa, resulterte i at jeg startet i pulje 30. Under Birken sleit jeg litt med at kjedet klumpet seg og ei bakbremse som kom og gikk. Føler likevel at det gikk tålelig bra. Hadde ikke peil på hvordan jeg lå ettersom jeg nulla ut speedometeret etter et par mil. En eller annen plass mot slutten fikk jeg vite hva klokka var og at jeg hadde sykla i tre timer, oi ikke så verst, tenkte jeg og økte på. Fikk haik med en spreking i rødt som dro noe vanvittig mot slutten->takker  . Avsluttet med masse folk fra pulje 29 og 28. Sluttid: 3.45.24 og 20 sek margin på merkekravet. Takk Gud for en super opplevelse! Neste år; riktig oppladning i vinter, kanskje 8-10 kg lettere og 30 min bedre tid? Hvem vet? Jeg elsker i hvertfall å sykle!
|
|
|
28/08/2011 14:15
|
shan
Fersking
|
Fersking
M55, P37: Var med som planlagt til Kvarsta selv om kjedet allerede tidlig hang på et ledd. Etter Kvarstad ble det stopp gang på gang og med det forsvant merket i løpet av et par bakker. Brukte egne flasker og ble spylt et par ganger. Smurte etterhver skylling, men probleme fulgte meg hele veien. Motivasjonen for merket forsvant når dritten ikke ga seg. Tok det som en tur på slutten.
|
|
|
28/08/2011 14:26
|
wir3d
Entusiast
|
Entusiast
Takk til en med "sement" på ryggen i blå/hvit trøye. Som dro meg gjennom terreng partiet etter sjusjøen asfalten. Hadde kramper av en annen verden, kom nesten ikke framover. Takket være deg fikk jeg spinnt ut krampene i bra tempo  Hadde rød/hvit trøje med grønne armer. Fant deg ikke i mål.. Havnet på 3:43 fra pulje 28, godt fornøyd.
|
|
|
[Re: Aerial]
28/08/2011 15:25
|
erikt
Medlem
|
Medlem
Eliten sykler faktisk litt kortere pga avslutninga etter ballettbakken. der vi sykler bortom sletta og gamle nordsetervei, så sykler de rett ned til hallen. skulle fort bli rundt en 5-700 meter kortere tenker jeg. Om jeg ikke tar helt feil brukte Remme ca. 2:30 fra toppen av Ballettbakken og inn. Det skal vel godt gjøres å sykle turrittversjonen fra Ballettbakken på så veldig mye under 3:30-4 min. så jeg vil anta at besparelsen her for eliten er ca. 70-90 sekunder. Er det andre forskjeller på løypene? For øvrig, hvorfor står Repshus og Karlsen oppført i resultatlistene for M45 som nummer 1 og 2? I reglene står det: "Ryttere som stiller i eliteklassene (jr og sr) får resultat i både eliteklassene og i sine respektive aldersklasser. Ryttere som tilhører K/M 45 og oppover og starter i eliteklassen får kun resultat i eliteklassene."
Redigert av erikt; 28/08/2011 15:46.
|
|
|
[Re: Danica]
28/08/2011 15:35
|
jon-a j.
Avhengig
|
Avhengig
4:52 fra pulje 73, fint driv til Skramstad, men måtte slippe de store gutta rett før toppen, endte med at jeg havna rett etter ulykken ned mot Djuposet, resulterte i stopp på 5 min mens de lastet han opp på atv`en. Håper det går bra med han, så ikke pent ut. Resten av turen ble solo inn, var umulig å finne en gruppe å kjøre med.
Angående gir og vedlikehold, X7 skifterne gikk helt bananas fra Kvarstad å inn, måtte kjøre på storeskiva bak derfra til og til mål,ble derfor kun rulling i alle nedoverbakkene på slutten. Disse går i søpla nå!
Neste år blir det seeding i forkant og en noe lettere sykkel en X-caliber`en på 13,5 kg :-) Måtte kaste X7erne mine etter i fjor jeg også  Akkurat samme problem. I fjor syklet jeg på 4:43. I år 3:27, grei forbedring 
|
|
|
[Re: jon-a j.]
28/08/2011 15:40
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
4:52 fra pulje 73, fint driv til Skramstad, men måtte slippe de store gutta rett før toppen, endte med at jeg havna rett etter ulykken ned mot Djuposet, resulterte i stopp på 5 min mens de lastet han opp på atv`en. Håper det går bra med han, så ikke pent ut. Resten av turen ble solo inn, var umulig å finne en gruppe å kjøre med.
Angående gir og vedlikehold, X7 skifterne gikk helt bananas fra Kvarstad å inn, måtte kjøre på storeskiva bak derfra til og til mål,ble derfor kun rulling i alle nedoverbakkene på slutten. Disse går i søpla nå!
Neste år blir det seeding i forkant og en noe lettere sykkel en X-caliber`en på 13,5 kg :-) Måtte kaste X7erne mine etter i fjor jeg også  Akkurat samme problem. I fjor syklet jeg på 4:43. I år 3:27, grei forbedring Knallbra det da, så du hadde bra driv når du kjørt forbi meg, opp bakkene etter Kvarstad hvis jeg husker riktig.! Grattis!
|
|
|
28/08/2011 15:48
|
paalbn
Ivrig
|
Ivrig
Dagen startet med en skikkelig nedtur, våknet med hodepine og stiv nakke. Målet om 3:45 ble da revurdert uten å komme frem til noe nytt mål. Starter i pulje 23 og merket allerede i første oppoverbakke at hodepine skvatt et hakk til opp. Roet heldigvis seg etterhvert. Syklet kontrollert opp til Skramstadsætra og var nøye med å ikke gå over 90% av målt max i år (190). Da Grenserittet ble en real nedtur hvor puls lå i taket første 1,5 timen og gikk på en smell. Brukte da 39 minutter til Skramstad. Hodepinnen kjente jeg fortsatt, men hemmet meg ikke stort. Etter gåpartien fant jeg en rygg å henge på. Uvist hvem, men holdt godt driv oppover. Tok igjen en hel del folk og så både pulje 22 og 21. I bakkene til Kvarstad fant vi en gruppe å ligge i, men ble aldri noe av noe rulle. I nedover bakkene før Kvarstad syklet jeg fra denne gruppen og syklet mer eller mindre alene i mål. Utrolig kick å ta igjen folk hele tiden og ga meg mye ekstra power. Siste grusstrekke før asfalten (før balettbakken igjen) begynte bakkdekke å gi fra seg en ukjent lyd. Da jeg aldri tidliger har punktert i ritt og dette var et fremmed fenomen. Det forsvant mye luft, men gikk greit å sykle i moderat dempo.
I balettbakken vrengte dekket seg og resten av luften forsvant. Prøvde å fylle luft med en patron med resultat at jeg knakk ventilen. Hadde da rotet bort 3 minutter i følge gpsén. Da må jeg si at jeg følte en hvis rookie følelse. Ga f%$# og syklet til mål . Klokket inn på 3:41:15 og tok merke med underkant av 5 minutter. Så dagen endte i et stort smil...
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
|
|
|
[Re: Oddefa]
28/08/2011 15:51
|
jon-a j.
Avhengig
|
Avhengig
Takk for det. Mista kjedet i rosinbakken, satt seg fast mellom hjulet og kasetten. Heldigvis fikk jeg hjelp av en publikummer så problemet løste seg raskt. Tenkte med skrekk på forrige gang det skjedde, da tror jeg at jeg fomlet i 10 minutter før jeg fikk løs kjedet..
|
|
|
[Re: =DAZHOFF=]
28/08/2011 16:17
|
Kriss
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
3.13.08 og fornøyd med innsatsen i går. Grattis Statham.. Ser ut som formen kom i tide. For egen del gikk det dritt (igjen).. Satt greit med teten til djuposet da en Hedemarkfyr tryner foran meg og jeg fyker over han.. Ble en bra trøkk for både meg og sykkelen. Brudd i bakramma og såpass skeivt framhjul at det tok i gaffelen på begge sidene pluss at styrelageret hang og slang. Fikk summa meg og skrudd litt sykkel, mens jeg så resten passerte og kom meg nå til mål før det ble mørkt.. Kanskje pluss i margen til svegar for å fullføre, men det var nok mest for å forenkle logistikken.. Litt surt da beina var gode og slapp og gå helt i kjelleren for å være med til Skramstad. Men bare et år til neste gang..
|
|
|
28/08/2011 16:20
|
Thomasx75
Entusiast
|
Entusiast
Det ble langkjøringstempo fra toppen av Rosinbakkene og inn omtrent da krampene ingen ende ville ta. Lå an til å perse med ca 15-20 min på Kvarstad, men begynte å kjenne litt napping i ene leggen etter Kvarstad. Da vi svingte av ved Storstilen før Rosinbakkene så mistet en foran meg all fart pga en bomgiring og jeg måtte bremse opp og gasse på igjen.. Da kom krampa i begge bakside lår!! Sto vel i bakken i 3-5 minutter for at smertene skulle gi seg Derfra var det bare å kontrollere så krampene ikke skulle ta overhånd. Føler jeg spiste og drakk nok, men dagsformen var kanskje ikke helt på topp med forkjølelse i kroppen. Følte meg veldig bra før krampene kom.. MÅ få skryte av dekkene, Panaracer MX som var utrolig bra på møkkaføret som var fra Kvarstad. Ruller bra! Og takk til han som ga meg olje på Storåsen! :-)
Noen som vet vindstyrken ned fra Sjusjøen? Holdt jo på å blase av veien flere ganger...
Redigert av Thomasx75; 28/08/2011 16:21.
Det skal svi litt. Man blir god på det man trener på.
|
|
|
28/08/2011 16:45
|
Aerial
Ringrev
|
Ringrev
3.14.25 fra pulje 6. 22 minutter raskere enn i fjor.
Godt fornøyd med dagen. Fikk en "gratispassasjer" (kong krampe) som ville sitte på fra Rosinbakken og hjem. Synd at han ikke ville bidra noe særlig, for lå an til å karre meg over fjellet på rundt 3t10min. Så det gikk veldig i rykk og napp på slutten, spesiellt fra Storåsen og ned. Synes grusen var like sement-aktig å sykle på i år som i fjor, kanskje noe tyngre til tider også. Godt at det var noe varmere i år enn i fjor...
Men som de fleste sier idag... Neste år... Da skal jeg f... ta de...
"Train hard, Train smart, Rest harder and be what you can be"
"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"
Lillehammer CK
|
|
|
[Re: jon-a j.]
28/08/2011 16:46
|
svine
Entusiast
|
Entusiast
"Angående gir og vedlikehold, X7 skifterne gikk helt bananas fra Kvarstad å inn, måtte kjøre på storeskiva bak derfra til og til mål,ble derfor kun rulling i alle nedoverbakkene på slutten. Disse går i søpla nå!"
X9-sjalteren min foran nekta å gire ned fra storskiva i samme bakken (rett etter Kvarstad) i 2009 og 2010. En vennlig mekaniker langs løypa reddet meg etter mye banning i fjor ved å sprute olje inn der wiren skal inn - derfra og inn gikk det bortimot knirkefritt. Hvis det er samme problem på X7, trenger de ikke kastes - bare husk å tette hullet med gaffa før søleritt.
(Jeg oppgraderte til X0 i år (den er konstruert mye tettere), mest fordi en spak på den høyre X9-sjalteren knakk under trening for flere år siden. Har ikke lyst til å få tilsvarende tretthetsbrudd en gang det gjelder.
It doesn't get any harder - you just go slower
|
|
|
[Re: Radival]
28/08/2011 16:48
|
svine
Entusiast
|
Entusiast
Egen pin og diplom? (slik jeg fikk nå) Eller egen pin + diplom + liten pokal (som jeg fikk første gang jeg tok merket på løpet)
Eller er det forskjeller mellom løp og ritt? Du er korrekt premiert. Kommer du inn blant den beste fjerdedelen i klassen, vanker det et drammeglass i tillegg: http://birkebeiner.no/Birkebeinerrittet/Om-selve-rittet/Premiering/
It doesn't get any harder - you just go slower
|
|
|
[Re: Radival]
28/08/2011 16:49
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Eller er det forskjeller mellom løp og ritt? Pin 1. (sølv) og 5. (gull) gang du klarer merkekravet, plakett 10. gang. Uavhengig av dette: "Pokal" til de 25% beste (forutsatt at de også er innenfor merkekravet)
|
|
|
28/08/2011 16:57
|
Alltid sliten
Entusiast
|
Entusiast
3.38 fra pulje 21 ble fasit på meg. Dette er bedre enn ventet på forhånd, men er alikevell litt skuffa. Hadde store girproblemer fra Kvarstad. Kunne kun kjøre på største skiva forran og ikke noe høyere enn 3. høyeste bak. Det ble tungt opp rosinbakken, opp til elgåsen og opp til storåsen. Krampe flere ganger, men inntak av gel reddet meg fra de lengste stoppene. Fikk heldigvis heng på en gjeng ned fra toppen og klarte så vidt å henge på halen helt ned.
Uten girproblemene er jeg sikker på at jeg kunne kommet meg ned mot 3.32.
Så en kar som tryna skikkelig i den første 180 graders svingen ned fra skistadion. Håper det gikk bra med vedkommende, det så ikke bra ut. Heldigvis var det to fra røde kors som stod der på vakt.
Hilsen Alltid Sliten
|
|
|
28/08/2011 17:09
|
maghva
Ringrev
|
Ringrev
Hvem produserer det smarte excel-arket med "all" info...... plassering i pulje ved mellomtider osv...
|
|
|
[Re: maghva]
28/08/2011 17:13
|
thomasengen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Hvem produserer det smarte excel-arket med "all" info...... plassering i pulje ved mellomtider osv... pleier å være plassering i gruppe her, men ikke ennå.... rittranking.merida.no
|
|
|
[Re: svine]
28/08/2011 17:18
|
Radival
Ivrig
|
Ivrig
Takk til deg og Oystein_L for oppklaring. Da har jeg tydeligvis vært innenfor 25% på løpet det året. Som dere skjønner har jeg da aldri egentlig skjønt hva den "pokalen"/drammeglasset var for
|
|
|
|
|