Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

HTC HD2 som ny med Android!

HTC HD2 som ny med Android! #1229382 07/08/2011 11:21
oivindg Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Holy Moses!

Jeg fikk en HTC HD2 på jobben i fjor vår fordi jeg sa meg villig til å være med å teste smarttelefoner. Opplevelsen har vært todelt. Jeg liker telefonen (hardware) veldig godt. Gode knapper, god skjerm, fint design o.s.v. Operativsystemet med HTC Sense på Windows Mobile 6.5 har vært dårlig, dog. Tungvint å bruke og ustabilt. I perioder har telefonen hengt seg, andre ganger slår den av sender/mottaker uten å si i fra. Jeg har ikke orket eller vært interessert i å involvere meg i noe feilsøking på telefonen, jeg har bare latt det skure og gå.

Så, til poenget. Her om dagen var begeret fullt, så jeg begynte å Google hva som skulle til for å oppdatere operativsystemet. De skremmende ROM-oppdateringene så plutselig ikke så skremmende ut lenger, så det første jeg gjorde var å laste inn en ny ROM. Siden det gikk knirkefritt, fikk jeg blod på tann. Under søkingen på Google hadde jeg tilfeldigvis lest om dualboot med Windows Mobile 7 og Android, så jeg fant ut at jeg måtte prøve det. Windows Mobile 7 ser veldig bra ut, men siden det ikke har noen gode løsninger for Outlook synkronisering, så var det uaktuelt. Jeg gikk derfor for en ren Androidløsning. Installerte en versjon av Nexus Android 2.3.5 (Gingerbread) som var tilpasset å kjøre i NAND på HD2. Dette gikk også knirkefritt, og plutselig hadde jeg en telefon med nyeste versjon av Android. ICON_SMILE

Det kan jo hende den har noen store feil, men så langt funker den bra. Har bl.a. testet synkronisering mot Outlook, trådløst nett og Bluetooth. Det morsomste av alt, er at telefonen er så mye raskere og touch-skjermen virker så mye mer presis, at den halvannet år gamle telefonen nesten er på høyde med de nyeste telefonene som jeg har klådd på ute i butikkene.

Nå gjenstår det bare å lage noen egne app'er til telefonen! ICON_SMILE

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: HTC HD2 som ny med Android! [Re: oivindg] #1229396 07/08/2011 11:38
gare Offline
More than words
More than words
Windows 6.5 er muligens det mest ubrukelige OS`et til en trykkfølsom skjerm. Jeg var dum nok til å kjøpe en Diamond 2 som bare var irriterende. Fikset den til å kjøre Android, men det var litt trøblete. Dermed "måtte" det bli en android-fon, men jeg måtte selvsagt fikle litt siden HTC lar vente på seg med opdatering til 2.3, litt rooting og flashing av ny ROM gjorde biffen og takket være xda-developers var det temmelig enkelt også.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: HTC HD2 som ny med Android! [Re: gare] #1229401 07/08/2011 11:43
oivindg Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: gare
... litt rooting og flashing av ny ROM gjorde biffen og takket være xda-developers var det temmelig enkelt også.

Det som gjorde susen for meg, var at jeg fikk tak i et program som lagde backup av hele telefonen. Etter at jeg oppdaterte WM6.5 ROM og kjørte restore, så var alle data og alt oppsett på plass igjen. Med kontroll på dette var det bare å begynne å leke seg. ICON_SMILE Når jeg så fant beskrivelsen for å laste inn Android på xda-developers var det ingen grunn til ikke å prøve.

For meg som har levd i Windows Mobile-verdenen frem til nå, er det helt magisk å ha tilgang på alle app'ene i Android Market. Telefonen får en ny dimensjon! (Men dette er selvsagt gammelt nytt for alle med iPhone eller Androidtelefon.

Øivind

21:53
Ride a stiffee and feel the earth move | NOTS | Advarsel! Innlegget kan inneholde ironi.
Re: HTC HD2 som ny med Android! [Re: oivindg] #1229996 08/08/2011 07:50
BeefCake Offline
Ivrig
Ivrig
Har selv HTC HD2 og fjernet kjapt den vanlige Sense systemet. Brukte først et en Win 6.5 løsning som var veldig fleksibel og likte det godt, men gikk lei etter en god stund.

Gjorde det samme som deg, googlet litt og leste på xda-forumet. Nå kjører jeg CyanogenMod på minnekortet. Det funker så og si perfekt. Eneste jeg ikke har fått til (har dog ikke knotet for mye med det) er MMS. Alt annet funker knall! Har fortsatt til gode å komme over ett spill som ikke kjører bre på telefonen.

Selv tror jeg HTC hadde solg flere telefoner om de hadde latt kundene bestemme hvilket OS de ville ha, ettersom telefonene deres er så felksible.

Har en fin side for android apps, send meg en PM om du vil ha link ICON_SMILE

- Mvh BeefCake
- - - - - - - - - - - - - - -
I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå