Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 11 av 16 1 2 9 10 11 12 13 15 16

Grenserittet 2011

Re: Grenserittet 2011 [Re: Oddefa] #1229269 07/08/2011 08:42
R
robinoy Offline
Fersking
Fersking
R
Sitat: oddefa

Foresten dere exel nerds, hvordan marker jeg arket for å få sjekket resultatet i puljen ? Eller på en annen måte!

Jeg trykker på en knapp øverst som heter data og velger så sort.
Da kan jeg sortere på hva jeg vil. Jeg soreterer da først på pulje og så på tid.

Jeg har mac og det kan godt hende dine knapper ser litt annerledes ut, men poenget er sikkert omtrent det samme.

robin

Re: Grenserittet 2011 [Re: robinoy] #1229273 07/08/2011 08:50
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: robinoy
[quote=oddefa]
Jeg har mac og det kan godt hende dine knapper ser litt annerledes ut, men poenget er sikkert omtrent det samme.
robin

Likt på Mac og Windows så lenge det er MS Office vi snakker om her.

Re: Grenserittet 2011 [Re: robinoy] #1229289 07/08/2011 09:18
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: robinoy

Foresten dere exel nerds, hvordan marker jeg arket for å få sjekket resultatet i puljen ? Eller på en annen måte!

Jeg trykker på en knapp øverst som heter data og velger så sort.
Da kan jeg sortere på hva jeg vil. Jeg soreterer da først på pulje og så på tid.

robin

Takk for den, ser jeg ble nr 56 i pulje 2, trodde jeg hadde minst 100 foran meg. Da forsvarte jeg greit den puljestarten iallefall! Ser ogsa Erik fra pulje 3 hadde en foran seg, så da var det nok en racer som kom forbi meg som jeg ikke regisetrerte! Kan ikke huske at noen syklet i fra meg siste 4 mila!

Redigert av oddefa; 07/08/2011 09:19.
Re: Grenserittet 2011 [Re: Oddefa] #1229298 07/08/2011 09:29
esv Offline
Avhengig
Avhengig
Utrolig bra ritt! Godt arrangert og fin løype!
Applaus til arrangør for å ta forsøplingsproblemet på alvor gjennom å sette ut søppelkasser omtrent ved hver eneste kilometer.

Artig løype og akkurat passe sølete/gjørmete. Tok igjen en del folk i pulje to i Berbybakken og det andre litt tekniske partiet, og må si det var litt overraskende at alle gikk på beina. Det var ikke sååå vanskelig å sykle opp, til tross for slalomkjøring mellom traskende syklister. Passerte anslagsvis 25 stk i hvert parti..

Jeg og han som syklet raskest i pulje tre samarbeidet bra selv om han dro litt lengre føringer. Så takk for samarbeidet Erik fra Rye!

Takk i like måte! (tror forresten det var en i pulje 3 foran meg). Var deilig å finne noen som var litt dravillige. Herlig kjøring i den ene utforkjøringa forresten!
I de store puljene jeg passerte virket det som om folk var mer opptatt av å ligge bak og spare krefter enn å kjøre. Mulig de var i bra form til spurten..? Skylder også en takk til Stig Roar fra Brumundal for bra samarbeid i store deler av rittet!

Alt i alt en utrolig bra opplevelse, sikkert mye grunnet godfølelsen i beina, men uansett bra arrangert. Godt fornøyd med 2.53 fra pulje 3.

Re: Grenserittet 2011 [Re: roa] #1229305 07/08/2011 09:34
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: roa
Punkterte for 3 år på rad i Grenserittet! Punkterer dog aldri ellers. Race King Race Sport med guffe. Sigepunktering i terrengparti som gjorde at jeg måtte slippe gruppa (elite bakre del). Tettet seg selv, men mistet såpass mye luft at jeg begynte å sjangle. Jeg måtte fylle på med gasspatron (maks 30 sekunder) og borte var alle...

Finnes det noe sikrere dekk-alternativ som ruller godt og ikke punkterer så lett?

Race King er leie å sette opp uten at det siver luft.
Men det går:
1. Vask felgen og dekket med zalo-vann
2. Bruk microballonger i guffa, da tetter den bedre i dekkets sidevegger.

I Birken kjører jeg med FF 2.0 UST, de ruller utrolig bra og holder på lufta men er visst litt usikre mtp punktering. Har dog aldri punktert med de.

Re: Grenserittet 2011 [Re: Oddefa] #1229309 07/08/2011 09:44
anerz Offline
Veteran
Veteran

Takk for den, ser jeg ble nr 56 i pulje 2, trodde jeg hadde minst 100 foran meg. Da forsvarte jeg greit den puljestarten iallefall! Ser ogsa Erik fra pulje 3 hadde en foran seg, så da var det nok en racer som kom forbi meg som jeg ikke regisetrerte! Kan ikke huske at noen syklet i fra meg siste 4 mila!

Bra det odd erik, ble selv nr 35 i pulje1. Trodde ikke det lå så mange i gruppa foran slik at det ble så mange foran. Men mulig det dannet seg en gruppa foran den jeg trodde var første gruppe.
Samme hva, flott ritt, i grunn det rittet hvor jeg får best total opplevelse, så stiller som vanlig også neste år.
Tror det er eneste rittet jeg har fått med meg hvert år siden jeg startet å sykle ritt.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Grenserittet 2011 [Re: esv] #1229311 07/08/2011 09:48
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: esv

Applaus til arrangør for å ta forsøplingsproblemet på alvor gjennom å sette ut søppelkasser omtrent ved hver eneste kilometer.

Bra tiltak, men fortsatt mange ryttere som må ta seg selv i nakken. Så flere fra pulje1 som kastet søppel utenfor kastesonene, burde være unødvendig da det ikke er noe problem å stikke en tom gelpakke under trøya eller i trøyelomme.

After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.

Re: Grenserittet 2011 [Re: anerz] #1229346 07/08/2011 10:45
J
jimmyboy Offline
Entusiast
Entusiast
J
Et flott ritt med gjennomgående bra logistikk. Med tusenvis av biler,sykler og folk som skal dusje,ha mat og diplom må jeg si ting virkelig går på skinner.
Helt greit med solskinn mtp fredagens og dagens høstvær også.
Mye hyggelig folk i pulje1 og en strålende heiagjeng langs store deler av løypa.
Bajaskjøringa i strømstad er nevnt før..

Er det bare meg eller er det flere som undres litt over "hysteriet" rundt at Kjetil og Lasse sykler grenserittet? Gutta er fine de men slapp av litt a. ICON_WINK
Speaker gikk jo helt i fistel når Kjetil nærma seg festningen. ICON_SMILE

Jim
Mossck.

Redigert av jimmyboy; 07/08/2011 10:51.

Jim Risan
Moss Cykle Klubb
Re: Grenserittet 2011 [Re: anerz] #1229366 07/08/2011 11:05
Moose Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: anerz

Bra tiltak, men fortsatt mange ryttere som må ta seg selv i nakken. Så flere fra pulje1 som kastet søppel utenfor kastesonene, burde være unødvendig da det ikke er noe problem å stikke en tom gelpakke under trøya eller i trøyelomme.

Folk som kaster søppel i naturen bør bli diskvalifisert eller få en times tidsstraff. Det er slik de gjør andre steder.

E6 "kryssingen" ble ikke så vellykket for meg og noen gutter fra pulje 1. Det var ingen av vaktene som viste veien så vi syklet rett fram og måtte snu igjen :-( ...

Starten var dessverre preget av en massevelt på grusen slik at vi ble hindret noe. Jeg håper at ingen pådro seg noen alvorlige skader!

Grenserittet er et kult arrangement, fin løype, bra stemning, veldig profesjonelt!
Intervjuene med de som kom i mål litt senere på dagen var morsomme å følge med på. "Hva er det som gjør mest vondt nå?".
Grenserittet er et godt eksempel på hvordan "bredden" kan være i fokus. Veldig vellykket!

FATBIKE UTLEIE Geilo - www.geilo-aktiv.com
FAT VIKING - www.fat-viking.com
Re: Grenserittet 2011 [Re: anerz] #1229373 07/08/2011 11:15
stosu Offline
Besatt
Besatt

Bra det odd erik, ble selv nr 35 i pulje1. Trodde ikke det lå så mange i gruppa foran slik at det ble så mange foran. Men mulig det dannet seg en gruppa foran den jeg trodde var første gruppe.
Samme hva, flott ritt, i grunn det rittet hvor jeg får best total opplevelse, så stiller som vanlig også neste år.
Tror det er eneste rittet jeg har fått med meg hvert år siden jeg startet å sykle ritt.

Tar ikke lang tid før du tar steget opp i elite-pulja nå, Anders. Dritbra å komme inn som nummer 35 i pulje 1.
Kom selv inn som nummer 77. Forsåvidt greit med alt trøbbelet, men fortsatt surt når jeg lå foran i pulja og hadde det fint før trøblinga begynte. Men samme det- livet går videre. Til neste år skal jeg satse på grusritt, Helgøya og Terningen. Hadde som mål å seede meg oppover. Det gikk nok åt skogen, men for nok av sjanser i grusrittene til neste år ICON_SMILE
Forøvrig utrolig bra kjørt av oddefa som nesten kun er å se på grus i ritt ICON_SMILE

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Grenserittet 2011 [Re: jimmyboy] #1229387 07/08/2011 11:27
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: jimmyboy

Er det bare meg eller er det flere som undres litt over "hysteriet" rundt at Kjetil og Lasse sykler grenserittet? Gutta er fine de men slapp av litt a. ICON_WINK
Speaker gikk jo helt i fistel når Kjetil nærma seg festningen. ICON_SMILE

Jeg synes fokuset på de to er et fantastisk krydder for både Grenseritet og Birken. De er to folkehelter som aldri har konkurrert mer enn to og et halvt minutt av gangen. Så legger de ut på slike dueller som Grenserittet og Birken.

Jeg synes det setter et flott fokus på sykkel og kan være med på å gjøre sykkelbølgen ENDA større her til lands.

Re: Grenserittet 2011 [Re: ] #1229388 07/08/2011 11:27
stosu Offline
Besatt
Besatt
Ideelt sett kunne de satt opp kasser på lange asfalt-strekker også, da folk ofte bytter flasker og spiser der. Blir trælete å dra med seg tom flaske på lomma når til søplakassa når man har et felt man skal prøve å følge.

Re: Grenserittet 2011 [Re: ] #1229390 07/08/2011 11:30
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: pedaIglipp

Enig! Og veldig bra med et varselskilt i forkant.

Men både utforming og plassering bør nok vurderes. Det er ikke like lett å treffe kassene når man sykler i 40 kmt og man er 4-5 meter unna. På slutten gikk gelpakkene inn i trøya istedenfor.

1. Få kassene med justerbar vinkel på toppen, slik at man kaster søpla inni istedenfor oppi. 45 grader fra horisontalplanet og vinklet mot veien er sikkert greit.

2. Ikke plasser kassene på høyre side like før en sving. Det er greit å kunne ha hånda på bakbremsen når et felt begynner å gjøre seg klar for svinging.

Jeg tror ikke det er meningen at alle skal kaste i bøttene. For mosjonistene som sykler i 15-20 km/t er det ikke noe problem å treffe bøttene.

Det å ha slike kastesoner gjør at de som skal rydde opp får et område på kanskje 10-15 kvadratmeter pr bøtte å rydde i stedet for å måtte traske gjennom hele løypa. Selv om bøtta ikke treffes av alle så er dette et utrolig bra tiltak som har veldig god effekt i forhold til alternativet.

Men jeg la merke til at mange trenger å stramme flaskestativene sine. Enormt mange flasker i de humpete utforkjøringene. ICON_SMILE

Re: Grenserittet 2011 [Re: Raskall] #1229391 07/08/2011 11:31
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Her er min rapport fra Grenserittet på vegne av meg selv og Team Gravity:

http://krympe.surrehuer.net/?p=3048

Re: Grenserittet 2011 [Re: Moose] #1229403 07/08/2011 11:49
L
lille gutt Offline
Avhengig
Avhengig
L
Første gang med grenserittet, prøvde meg i elite og fikk kjørt meg kraftig, kom rett i stor og alvorlig velt i en grusutforkjøring med en lite oversiktlig grushaug?, var så sykler og mann føyk vegg immellom
Håper det gikk bra med alle, selv om det ikke så bra ut, beklager at jeg kjørte over 3 stk men alt gikk så fort.....

Havnet i en liten 4 manns gruppe med Nina G, som ble innhentet av en større gruppe med Jens A Svartedal, da vi kjørte feil i E 6 kryssingen ble heldigvis ropt på rimelig raskt slik at vi slapp å fortsette helt til Gøteborg?? Vi kjeftet på vakten som vi synes sto i feil kjørefelt, han var svensk å svarte; jag jer faen

Takk til Jens A som fortalte hva som hele tiden ventet når jeg maste om trasen underveis!

Imponert over Nina G som syklet utrolig hardt,meget god i terrenget og hele tiden ville ha fart og gikk frem å prøvde å få opp mer fart, så at Nina kun var 1 min bak vinneren så det var synd med velten og feilkjøringen..

Traseen var gild og rask, syklet med rk 2.2 og stiv gaffel og det
var et bra valg.
Arrarngementet var veldig bra gjennomført, flott med fin t- skjorte, pasta ved henting av startnr og mat/drikke ved målgang
god stemning i løypa og ved målgang i festningen.
Synes grenserittet gir mye mere igjen for startkontigenten enn birken- meget bra!
Jeg hadde stor glede av de utsatte søppel stativene, i tilegg fikk vi jo info 5oo m før også noe som gjør at jeg blir mint på at jeg må spise å drikke underveis, var vel flere enn meg som hadde moro med å prøve å treffe dunkene.
Skuffende å lese at det fortsatt er mye søppel ute i løypa.....

Re: Grenserittet 2011 [Re: lille gutt] #1229415 07/08/2011 12:10
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Noen som vet hvordan det gikk med han som måtte ha ambulanse ca 200 meter før målgang? så dramatisk ut for oss som så på. Tankene går til både han, familie og venner.
Håper alt gikk bra med han.

Re: Grenserittet 2011 [Re: Lurifax] #1229418 07/08/2011 12:19
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Lurifax
Noen som vet hvordan det gikk med han som måtte ha ambulanse ca 200 meter før målgang? så dramatisk ut for oss som så på. Tankene går til både han, familie og venner.
Håper alt gikk bra med han.

Vi var også vitne til det. Jeg velger å anta at han i hvertfall lever siden det ikke har vært noe om det i avisene.

Re: Grenserittet 2011 [Re: Raskall] #1229426 07/08/2011 12:31
vegar Offline
Entusiast
Entusiast
Da er mitt første Grenseritt og mitt første sykkelritt på 17 år unnagjort. Målet var å fullføre på under fire timer og ha en fin tur underveis. Slo jeg en kollega eller to var det en bonus.

Oppkjøring: Tre uker med grilling og øl og èn treningstur over en og en halv time.

Jeg stilte i pulje 25 med en 6 år gammel Fuji Raceway hybridsykkel (6990,- den gang) m 31 mm cyclocross-dekk og stiv gaffel, så jeg var spent på om denne holdt 84 km i varierende terreng.

Resultat: 3.44.56, ingen tekniske problemer, litt nummen i håndledda og kramper i alle mulige muskler fra passerte 40 km og inn. Måtte stoppe og strekke ut tre ganger.

Likte løypa godt. Mer teknisk enn jeg trodde og det var gøy å sykle forbi 40-åringer med karbon-fulldempere i de sølete stipartiene. Lurte fælt når publikum ropte navnet mitt første gang:)

Alt i alt fornøyd og kanskje klar neste år også.

PS: 30 min etter målpassering, mens kona holdt sykkelen, sa det "pffft" og bakdekket takket for seg ICON_SMILE

Redigert av vegar; 07/08/2011 12:34.

- I know that human beings and fish can coexist peacefully (George W. Bush)
Re: Grenserittet 2011 [Re: vegar] #1229430 07/08/2011 12:37
O
ohjelm Offline
Ringrev
Ringrev
O
Flere enn meg som sliter med å få ned resultatlista i Excel? Uansett hva jeg prøver så vil den ha meg til å laste ned en zip-fil.

You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Re: Grenserittet 2011 [Re: vegar] #1229431 07/08/2011 12:41
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Sitat: vegar
Likte løypa godt. Mer teknisk enn jeg trodde og det var gøy å sykle forbi 40-åringer med karbon-fulldempere i de sølete stipartiene. Lurte fælt når publikum ropte navnet mitt første gang:)

Alt i alt fornøyd og kanskje klar neste år også.

PS: 30 min etter målpassering, mens kona holdt sykkelen, sa det "pffft" og bakdekket takket for seg ICON_SMILE

Det er dette som er så bra med sykkesporten, det er plass til alle, også de som kjøper seg en ny og dyr sykkel :-)
Tror ikke det er så veldig mange som mener det er sykkelen det kommer an på. Selv er jeg midt i førti årene, sykler en helt fantastisk Carbon sykkel som helt sikkert er mye dyrere enn hva jeg hadde hatt behov for.

Gratulerer så mye med en flott prestasjon og en god tid. Stiller neste år også jeg, på min skinnende flotte Carbon, og jammen blir jeg frasyklet av mange da også - helt uavhengig av sykkelen de måtte velge å bruke.

Re: Grenserittet 2011 [Re: Lurifax] #1229442 07/08/2011 13:05
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Etter sesongens desidert dårligste opplevelse forrige helg på Sandefjordrittet, var det med særs dempede forventinger jeg stilte opp på start. Oppvarminga var nedslående også, så fort jeg forsøkte meg med noen spurter og litt trøkk, så ble jeg sykt andpusten og melkesyra kom alt for fort.

Startet i pulje fire og tenkte at jeg skulle gå all inn, men selv om jeg syklet det jeg var god for fra start, så ble jeg frasyklet av en del puljekamerater. Etter hvert hadde jeg ikke noe valg og måtte roe ned og konservere krefter for å det hele tatt å komme i mål.

Etter hvert våkna beina sakte med sikkert og jeg fikk også god hjelp fra Øyvin fra Frøy som startet i pulje tre. Han hadde fått punktering og når han tok meg igjen, så hang jeg meg på ham som en klegg og ble med i dragsuget. Etter hvert så klarte jeg også å dra en del og vi ble kjørende mye sammen og støtet fra gruppe til gruppe. Til slutt så var jeg så sterk at jeg rett og slett stakk fra alt og alle. Ser at jeg summasummarum endte høyt opp plasseringsmessig i forhold til pulja mi, så jeg tok igjen en del på siste delen.

Kom inn på 3:07:57, i fjor syklet jeg på 3:20:24. Målet var under tre timer i år, men det var før omlegginga av løypa, så det tatt i betraktning så må jeg si at jeg klarte det målet.

Eneste lille nedturen var at en klubbkompis slo meg med 2 minutter og det betyr at jeg har forpliktet meg til å bli med på klubbens lag på Lillehammer - Oslo neste år. Jeg er ikke veldig komfortabel med å skulle begynne med landeveissykling....

Så får jeg håpe at kroppen trengte denne gjennomkjøringen og at det er det som skal til for at det skal løsne skikkelig. Er lysten på en god tid fra pulje 1 i Drammensrittet, i fjor syklet jeg i pulje 3.

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Grenserittet 2011 [Re: Lurifax] #1229444 07/08/2011 13:09
vegar Offline
Entusiast
Entusiast
Det var ikke vondt ment Lurifax ICON_SMILE. Jeg er bare svært fornøyd med at den holdt hele veien inn selv om det var flere (inkludert meg selv) som lurte på hvordan det ville gå med 3 cm brede dekk i skogspartiene. Synes imidlertid utstyrs-fokuset har tatt litt av og særlig i denne typen ritt.

Når det er sagt, hadde jeg ikke takket nei til en 29'er i karbon selv...

- I know that human beings and fish can coexist peacefully (George W. Bush)
Re: Grenserittet 2011 [Re: vegar] #1229459 07/08/2011 13:23
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Kan trygt anbefale en slik du selv ikke ville takket nei til.
Terrengsykling er en helt annen sak etter at jeg byttet.
La gå, den er muligens bitte litt tregere i akslerasjon, men der tror jeg det er mer å hente på trening. Sykkelen gjør at jeg i dag sykler alle partiene i Grenserittet, det gjorde jeg IKKE tidligere.
Så for meg så er saken klar, jeg smiler, selv med høy puls og har en topp dag ute i det fri. Heller det enn ny Mac, PC, TV eller alskens annet vi uansett bruker midler på :-)

Og joda, du har et visst poeng. Ser helt klart at både jeg og mange andre med meg kjøper sykler som om vi hadde regnbuetrøye alle mann :-) Men tross alt, sykkel, helse og fri natur er vel strengt tatt ikke det værste man kan bruke penger på.

At vi blir frasyklet av folk i god form på en gammel sykkel synes jeg egentlig bare er til å smile av. Det bekrefter nemlig poenget ditt, det er IKKE sykkelen det står på for å komme raskt fra A-B, form, trening er mye viktigere.
Samtidig er det nok slik at med en ny flott sykkel så tror jeg mange blir motivert til å trene - øve jevnt og trutt, tja en og annen gir seg sikkert og har et nok et $ glis hengende unødig i garasjen, men for min del så har det ikke blitt slik. Jeg startet så smått for fem år siden, hadde sykt mye vekt å bli kvitt. Er i dag like ivrig, trener masse og er nesten like glad i sykkelen min, som andre er i bikja si :-) Hvis andre også har det slik så tror jeg dette bare er bra. Både for sykkeleieren, og for samfunnet.

My 5 cents, også lar jeg dette bli mine siste ord i en slik sak.

PS. Tok det ikke ille opp jeg, syntes egentlig bare det var greit å gi en tilbakemelding fra en som er i gruppen, hvor du helt korrekt traff spikeren på hodet :-)
Like blid, fortsatt like glad i sykkelen min, og kommer til å smile av meg selv neste gang en på en gammel sykkel "peiser" forbi meg.

Opplevde dette i Birken i 2008, kom en med en gammel DBS Kilimanjaro, det skranglet og knaket noe ille. Smilte og tenkte, han der - han var i form. Håper sykkelen holder helt inn (hørtes ikke slik ut), men det tror jeg den gjorde :-)

Redigert av Lurifax; 07/08/2011 13:28.

Re: Grenserittet 2011 [Re: Lurifax] #1229479 07/08/2011 13:48
S
suzuki421 Offline
Avhengig
Avhengig
S
17.30 bak fjorårstiden, er formen virkelig så dårlig?
Ingen uhell eller andre ting å skylde på, gikk bare tregt hele tiden. Endte på 3.23.01

Re: Grenserittet 2011 [Re: stosu] #1229486 07/08/2011 13:56
anerz Offline
Veteran
Veteran
Sitat: stosu
Tar ikke lang tid før du tar steget opp i elite-pulja nå, Anders.

Om jeg skal det så må jeg begynne å trene først, vet ikke om jeg gidder det, tar så mye tid ICON_WINK
Om jeg greier å kvalifisere meg for elite start på grenserittet neste år, og om treningsgrunnlaget er som i år eller bedre så skal jeg vurdere det.
Hadde vært moro å ha som mål frem til neste sesong:)

Re: Grenserittet 2011 [Re: anerz] #1229497 07/08/2011 14:09
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Det var det jeg sa, ingen vits i å trene.

Re: Grenserittet 2011 [Re: anerz] #1229509 07/08/2011 14:26
Oddefa Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Om jeg skal det så må jeg begynne å trene først, vet ikke om jeg gidder det, tar så mye tid ICON_WINK
Om jeg greier å kvalifisere meg for elite start på grenserittet neste år, og om treningsgrunnlaget er som i år eller bedre så skal jeg vurdere det.
Hadde vært moro å ha som mål frem til neste sesong:)

Det tror jeg du vil klare!

Re: Grenserittet 2011 [Re: Oddefa] #1229530 07/08/2011 14:49
stosu Offline
Besatt
Besatt
Anerz: Virket både i går og på Ottestad MTB som om du har hevet deg en del siden Helgøyatråkket. Som nummer 35 i pulje 1 er det jo bare å klinke til det du har tid og motivasjon til ICON_WINK

Du har jo bra trøkk til mosjonist å være i teknisk terreng- du fløy jo forbi meg i skogen på Sanderud lætth!!
Og selvfølgelig har du trent- selv om du har kost deg på sykkelen i skogen ICON_SMILE

Re: Grenserittet 2011 [Re: Raskall] #1229533 07/08/2011 14:51
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Raskall
Sitat: pedaIglipp

Enig! Og veldig bra med et varselskilt i forkant.

Men både utforming og plassering bør nok vurderes. Det er ikke like lett å treffe kassene når man sykler i 40 kmt og man er 4-5 meter unna. På slutten gikk gelpakkene inn i trøya istedenfor.

1. Få kassene med justerbar vinkel på toppen, slik at man kaster søpla inni istedenfor oppi. 45 grader fra horisontalplanet og vinklet mot veien er sikkert greit.

2. Ikke plasser kassene på høyre side like før en sving. Det er greit å kunne ha hånda på bakbremsen når et felt begynner å gjøre seg klar for svinging.

Jeg tror ikke det er meningen at alle skal kaste i bøttene. For mosjonistene som sykler i 15-20 km/t er det ikke noe problem å treffe bøttene.

Det å ha slike kastesoner gjør at de som skal rydde opp får et område på kanskje 10-15 kvadratmeter pr bøtte å rydde i stedet for å måtte traske gjennom hele løypa. Selv om bøtta ikke treffes av alle så er dette et utrolig bra tiltak som har veldig god effekt i forhold til alternativet.

Men jeg la merke til at mange trenger å stramme flaskestativene sine. Enormt mange flasker i de humpete utforkjøringene. ICON_SMILE

Tviler sterkt på disse kurvene var noen stor suksess, men håper jeg tar feil. De praktiske problemene med disse var at jeg spiser gel etter mitt eget skjema og da putter jeg gelen på innsiden av trøya. Å begynne å fikle med å få tak i gelen under trøya ved passering av kurvene er en for stor sikkerhetsrisiko. å se etter de er jo bare tullete, har nok med å sykle. Når jeg kom i mål så jeg etter en kurv jeg kunne slippe de ned i men fant ingen så jeg ga de til en funksjonær som ikke visste hva han skulle gjøre med de.
Bedre å bare droppe geltubene ved drikkestasjonen så kan de rydde etterpå.

Re: Grenserittet 2011 [Re: Hekta-MTB] #1229546 07/08/2011 15:18
M
MoHo Offline
Entusiast
Entusiast
M
Kjørte i fjor på 3.48 og i år på 3.03, altså 15 minutter dårligere (kjører i Menn 50-54).

Treningsgrunnlaget er mer eller mindre eksakt det samme som i fjor, men spiste og drakk klart bedre før og under rittet i år. Hadde ellers en bedre følelse i år; bedre grupper over lengre tid, beina føltes noe bedre hele veien + var bedre til å jobbe mentalt i siste halvdel. Synes + opplevelsen av føret i sum i år var ca det samme som i fjor. Likevel, + 15 minutter.

I år veier jeg 2,5 kg mer enn i fjor, + kjørte med et forhjul som sikkert totalt veide 750 gram mer enn i fjor (oppdaget torsdag kveld at lagret i ritthjulet var totalt gåent og måtte over på tungt umoderne treningshjul + måtte sette på gammelt RR dekk + slange istedet for lett dekk med guffe).

Om noen her har peiling på dette med vekt og resultater - er det mulig å si at de la oss si ekstra 5 minuttene ut over forventningene (+10 minutter) kan ha noe med vektøkningen + at jeg har blitt ett år eldre?

Har selv erfart at kraftig vektreduksjon (kroppen) har gitt radikalt bedre resultater, men usikker på om + 3 kg i et ritt som Grenserittet naturlig gir ca 5 minutter dårligere tid.

"A singletrack require a multimind"
Side 11 av 16 1 2 9 10 11 12 13 15 16

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå