Dette er helt latterlig!
|
Re: Dette er helt latterlig!
[Re: Tor Arne]
02/07/2011 21:15
|
Christian82
Ivrig
|
Ivrig
Sendte mld til fyren å gjorde meg interessert i rammen.. Han opplyste da at det ikke var en ekte Pinarello, men en kopi..
it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
|
|
|
[Re: NjalVM]
02/07/2011 21:23
|
Fast gjest
Ivrig
|
Ivrig
Åååå haha... Robin igjen.
Jeg har en hærlig dialog hvor plutselig faren blander seg inn signert Advokatfirmaet Nidaros DA
Jeg spurte bl.a. om kjøpers rettigheter, opphav til produkter etc. Selv syntes han sønnen gjorde en kjempejobb, og jeg må jo si
Kopien ser virkelig bra ut den.
Når jeg kom til spørsmål om reklamasjon og garanti, så var svaret at neida. Det var han fritatt, men en har jo alltid fabrikkgarati.
Uh...Ja....Springende regress mot en ukjent kinesisk produsent. Jada. Det funker som regel bra. Noe Advokatfirmaet Nidaros DA tar seg av?
Nei uff.........
|
|
|
[Re: Christian82]
02/07/2011 21:32
|
Ketle
Ivrig
|
Ivrig
Sendte mld til fyren å gjorde meg interessert i rammen.. Han opplyste da at det ikke var en ekte Pinarello, men en kopi.. Dette er helt klart ulovlig. Dette er ikke et engangstilfelle og jeg vil anta at det er å anse som næringsvirksomhet. Vil vel sterkt råde de som importerer Pinarello til Norge om å skaffe seg advokat og gå til sak.
|
|
|
[Re: Ketle]
02/07/2011 22:54
|
leppo
Fersking
|
Fersking
Jeg har hatt Cannondale rammer som Taurine, Flash carbon, Giant xtc. Har nå en såkalt Kina ramme. Må ærlig talt si at den er like god de andre rammene jeg har hatt. Sammenligner du den med en Hard Rocx så er den prikk lik. Så og si alt av carbon rammer produseres i Østen. . . Les denne saken. Where was my bike made. . http://allanti.com/articles/where-was-my-bike-made-pg328.htm
|
|
|
[Re: leppo]
03/07/2011 04:03
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Jeg er også av den oppfatning at kinarammene er av god kvalitet, og gir mye sykkel for pengene. Men jeg er ikke tilhenger av å lakke de som en merkesykkel, og selge som piratkopi.
Er det ikke ulovlig å importere og selge kopier i Norge?
|
|
|
[Re: traktoregg]
03/07/2011 08:06
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Men jeg er ikke tilhenger av å lakke de som en merkesykkel, Jeg er ikke tilhenger av å betale ekstra for å sykle med reklame for div. merker.
Redigert av cvrokka; 03/07/2011 08:06.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
03/07/2011 08:11
|
Fast gjest
Ivrig
|
Ivrig
Jeg har hatt Cannondale rammer som Taurine, Flash carbon, Giant xtc. Har nå en såkalt Kina ramme. Må ærlig talt si at den er like god de andre rammene jeg har hatt. Sammenligner du den med en Hard Rocx så er den prikk lik. Så og si alt av carbon rammer produseres i Østen. . . Les denne saken. Where was my bike made. . http://allanti.com/articles/where-was-my-bike-made-pg328.htm At det lages fantastiske ting i Kina er helt korrekt At det lages like mye forbanna drit, like korrekt...Som i alle land. At du ikke merker forskjell på en typisk åpen CF modell fra kina og en C.Dale etc sier mer om dine krav til sykkel enn noe annet. Det er dog en helt annen diskusjon. Diskusjonen her er at det selges en piratkopi av en ramme Selgeren, Robin B, har holdt på med dette ganske lenge nå og har gjentatte ganger fått beskjeder om å slutte å villede kunder. Det selges heller ikke gjennom noe registrert foretak, selv om omsetning for lenge siden må ha overskredet 'fribeløpet' Han vil derfor ikke gi noe reklamasjon/garanti på produktet ...Et produkt han selger for 7000 og er en piratkopi
|
|
|
[Re: Fast gjest]
03/07/2011 09:13
|
leppo
Fersking
|
Fersking
Er helt klart enig at man ikke kan selge pirat kopier. . Men dette skjer så åpenlyst på ebay. De har og egne hjemme sider hvor de selger disse "pinarello" rammene. Skjønner ikke at de får lov til dette. .
Men til deg "Fast gjest" Jeg har høye krav til rammer. Har som sagt hatt flere topp rammer og jeg kan ikke si at denne "no name" rammen er dårligere. Alt av rammer kommer fra østen. Se på Everest, Hard Rocx, Diamant osv. Like rammer men annerledes logo. Men det er selvfølgelig lovlig å lage sitt eget merke. Sykler til 59000 kan fåes til under 20 hvis man kjøper en ramme uten merker og bygger den opp med tilsvarende utstyr. Betaler i så fall mye for merkene.
Det er alle leddene frem til slutt kjøper som virkelig koster. Ikke å produsere syklene. Kjøper man direkte slipper man disse leddene. Så enkelt er det. .
|
|
|
03/07/2011 09:35
|
Fast gjest
Ivrig
|
Ivrig
De aller fleste house brands har et stort problem med kvalitetskontroll. De tar heller ikke hensyn til de foskjellige størrelsers krav til forskjellig geometri og gaffel. En kan ikke bare plukke en hvilken som helst no-name kinakarbon og så få en bra sykkel ut av det, billig ja, bra nei. En kan derimot ende opp hvis en sjekker rundt litt og har kontakter med et meget bra produkt. Ha bare i minne at der er ikke foretatt noen som helst kvalitetskontroll, og geometrien kan avvike kraftig fra hva som eroppgitt. Når du trekker frem housebrands til 59.000,- så er jeg enig at det er helt på trynet. Da kjøper en fra de store hvor en vet hvordan sykkelen oppfører seg før en kjøper den..Og ikke minst at den fortsetter med det. Storck, trek, felt...U name it er produsert i de store fabrikkene i Kina, Taiwan de også, men. Det er ikke de samme rammene som går ut bakdørene Flere og flere fabrikker har også sluttet å hore seg til for gud og hver mann, men prøver heller å rekruttere 'seriøse' merker Det kan også være en av grunnene til at man i år stort sett ser Axman sine sykler som 'housebrands'....Og der skal sannelig mange firmaers reklamasjonsavdelinger få jobbe hardt gitt :-) Av de 29e tester som har vært har den rammen fått rimelig slakt av alle og i noen tilfeller vært grunn til at den ikke når opp i tet eller som vinner. Nei leppo, så enkelt som du vil ha det er det ikke. At mange overpriser 'dritt' er riktig, men kvaliteten stiger ikke om man setter ned prisen
|
|
|
03/07/2011 17:05
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Storck, trek, felt...U name it er produsert i de store fabrikkene i Kina, Taiwan de også, men. Det er ikke de samme rammene som går ut bakdørene
Hvordan vet du at det ikke er de samme rammen, eller at de ikke har samme kvalitet?
|
|
|
[Re: cvrokka]
03/07/2011 17:33
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Men jeg er ikke tilhenger av å lakke de som en merkesykkel, Jeg er ikke tilhenger av å betale ekstra for å sykle med reklame for div. merker. Ikke jeg heller.
|
|
|
03/07/2011 17:46
|
Fast gjest
Ivrig
|
Ivrig
Storck, trek, felt...U name it er produsert i de store fabrikkene i Kina, Taiwan de også, men. Det er ikke de samme rammene som går ut bakdørene
Hvordan vet du at det ikke er de samme rammen, eller at de ikke har samme kvalitet? Hvordan jeg vet det får være min greie, men det er selvfølgelig ikke noe som opplyses allment. Ved å søke internett lenge nok, så finner du akkurat den 'sannheten' som støtter dine ønsker, men sorry M8. Det gjør det ikke alltid til en sannhet. Jeg diskuterer ut i fra hva jeg vet, ikke hva jeg syns. Ja egentlig har jeg sjelden tid lenger å surfe rundt på forumer, så jeg gjør jo knapt nok det. Uansett. Den kunnskapen jeg har om sykkelbransjen og sykkel forøvrig er ikke noe en tilegner seg over natten og jeg skriver hemningsløst uten referanser da jeg ser på dette som min egen viten. Om du ønsker å overprøve det så er du hjertelig velkommen, men det får bli med mer enn et copy/paste sitat fra en eller annen e-bay selger  Hvorfor får du ikke kjøpt Cervelo eller Look rammer? De er jo også laget på samme fabrikker.
|
|
|
03/07/2011 18:13
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Eneste måten du kan være så sikker på er vel at du har vært på en fabrikk der det lages Cervelo eller Look-rammer, i tillegg til no name-rammer, og har sett at prosessen ved laging av sistnevnte er simplere. Eventuelt kan du ha testet et utvalg av både merkerammer og no name-rammer, og kunnet bevise at merkerammen er av bedre kvalitet. Hvis du i tillegg kan dokumentere dette så vet du mer enn meg, og det er sikkert mange her inne som er interessert i informasjonen du sitter på.
Det eneste jeg har funnet ut, ved å lese en del brukererfaringer om slike rammer på nettet, er at folk som bruker disse stort sett virker like tifredse med disse som med dyrere merkerammer. Jeg sier ikke at dette er sannheten, da jeg ikke kan dokumentere dette. Det burde ikke du heller.
|
|
|
03/07/2011 18:35
|
Lars K
Avhengig
|
Avhengig
|
|
|
03/07/2011 18:41
|
leppo
Fersking
|
Fersking
Spør du meg så er "fast gjest" en av de som vil bli lurt av all markedsføring fra de forskjellige merkene. Som sagt tidligere så har jeg prøvd mange forskjellige sykler i gjennom ett langt sykkel liv og det jeg har prøvd av såkalte no name rammene er udelt positive. Bransjen vil jo selvfølgelig ikke innrømme dette som "fast gjest" er en del av. .Jeg ytrer bare mine opplevelser kan ikke dokumentere noe.
Me det handler om å skape ett merke. Samme som med feks merke vesker. De med Gucci merke (eller hva det heter) går i en kurv på fabrikken i østen, mens den med "no name" går i en annenkurv og selges for en liten brøkdel av prisen. Men vi vil bli lurt. Alle er opptatt av en merke vare
Ett eksempel på markedsføring er jo Hard Rocx. De er opptatt å ha flest mulig klassevinnere i birken og har bla annet på det og annen god markedsføring klart å opparbeide seg en god markeds andel. Ære være de for det. Men det er jo samme rammene som "no name" rammene så kvaliteten på de er den samme. .
|
|
|
03/07/2011 18:49
|
bjerkseth
Besatt
|
Besatt
Ett eksempel på markedsføring er jo Hard Rocx. De er opptatt å ha flest mulig klassevinnere i birken og har bla annet på det og annen god markedsføring klart å opparbeide seg en god markeds andel. Ære være de for det. Men det er jo samme rammene som "no name" rammene så kvaliteten på de er den samme. .
Nå skal jeg ikke ødelegge din illusjon her. Men HR eier faktisk sine egne støpeformer til 26" HT karbonrammene. Så de er nok hakket over no-name rammene du får hos G-sport og XXL.
Instagram: @oivindbjerkseth
|
|
|
[Re: bjerkseth]
03/07/2011 19:03
|
nicolai
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
|
Ja, men først og fremst i den forstand at de har egen geometri mm. Men for all del, HR legger absolutt ressurser i produksjonen av sine rammer, og de er forsegjorte og vellagede konstruksjoner. Noen dedikert R&D avdeling har de som svært mange andre mindre merker, selvfølgelig ikke.
Som en del av "bransjen" med litt kunnskaper om emnet, må jeg si til alle skeptikerne her inne at "Fast Gjest" har helt rett. Fabrikkene lager tildels fine ting selv, og pusher hverandre fremover, men de mest dedikerte produsentene slik som Cannondale, Cervelo, Scott, Trek, Specialized (og en mengde andre) utvikler konstruksjoner i en litt annen liga.
Uten at det betyr at rammer produsert av fabrikkene selv (open-mold) ikke kan være gode, til en mer levelig penge.
/Are Nicolai
|
|
|
[Re: bjerkseth]
03/07/2011 19:11
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Slik jeg har forstått det, bjerkseth, så var disse rammene no name-rammer før HR kjøpte rettighetene til akkurat den støpeformen? Vet du om HR kvalitetssikrer produksjonen ved å kontrollere fabrikkene og/eller å teste et utvalg av rammene som produseres? (Bare så det er sagt: Jeg spør ikke for å være "vanskelig". Jeg er bare interessert.  )
|
|
|
[Re: nicolai]
03/07/2011 19:27
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
de mest dedikerte produsentene slik som Cannondale, Cervelo, Scott, Trek, Specialized (og en mengde andre) utvikler konstruksjoner i en litt annen liga. Hvor er dokumentasjonen? Hvorfor vinner ikke alltid disse merkene tester i blader osv? Jeg mener å huske å ha sett hvertfall Nakamura bli testvinner i TS, selv om jeg ikke sitter med tester foran meg nå. Noen som har noen statistikk på hvilke merker som vinner flest tester? Noen som har lest en test mellom en tilfeldig ramme fra ebay og en merkesykkel? Det hadde vært interessant. Jeg tviler ikke på at de store merkene bruker mest tid og penger på å utvikle rammer, takk til dem for det, og kanskje burde vi "støtte" dette arbeidet?
|
|
|
03/07/2011 19:31
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
At du ikke merker forskjell på en typisk åpen CF modell fra kina og en C.Dale etc sier mer om dine krav til sykkel enn noe annet. Merker du forskjell da, eller bare vet du at det er en forskjell? At det er forskjell i kvalitetskontroll, finish, utvalg i størrelser o.s.v. tviler jeg ikke på. Men på hvilken måte merker du forskjell på disse når du er ute og sykler? Og hvor mange av disse merkene har du faktisk prøvd sjøl?
|
|
|
03/07/2011 19:38
|
hinault
Ringrev
|
Ringrev
Hvorfor får du ikke kjøpt Cervelo eller Look rammer? De er jo også laget på samme fabrikker. Eeeh, jeg var ( er) enig med deg hele veien men mister sporet når du snakker om Look : sannt nok har bare Look en liten enhet igjen i Nevers og har delokalisert produksjonen men de handler ikke fra Asia, de produserer rammene i fabrikken i Tunisia.
|
|
|
[Re: -Jan]
03/07/2011 19:42
|
traktoregg
Besatt
|
Besatt
Det får vi vel neppe svaret på før vi evt kunne ha arrangert en rekke blindtester.
|
|
|
03/07/2011 19:56
|
nicolai
|
Jeg av alle vet at man kan få kjempegode såkalte "open-mold" rammer og med rett utstyr, gode sykler. Det er heller ingen tvil om at en del merkevareprodusenter har så høye priser at jeg har forståelse for at man ikke syns prisforskjellen rettferdiggjør en evnt. annen "merverdi".
Likevell har f.eks Scott (899, 949), Cervelo (S5, Project CA), C´Dale Flash, Scalpel m.m. ekstreme egenskaper som du ikke pdd. finner i fabrikkenes egne konstruksjoner.
Når man tester en sykkel, er det jo hele pakka man tester. Ikke kun ramme. Hvis prisen i tillegg er riktig vil jo sykkelen gjøre det godt i en test, og kanskje vinne. Det blir ofte litt av sakens kjerne, de tydeligste eksemplene på forskjeller (vekt, stivhet, styrke, kjørekomfort) viser seg ofte (evnt. tydeligst) i de ekstreme prisklassene (hvis man liker alle typer geometrier like godt osv (urealistisk).
/Are Nicolai
|
|
|
03/07/2011 20:46
|
Fast gjest
Ivrig
|
Ivrig
Spør du meg så er "fast gjest" en av de som vil bli lurt av all markedsføring fra de forskjellige merkene. leppo da....Personangrep gjør deg ikke smartere og feilantakelser vil heller ikke nærme seg fakta
|
|
|
03/07/2011 21:20
|
EgilS
More than words
|
More than words
Spør du meg så er "fast gjest" en av de som vil bli lurt av all markedsføring fra de forskjellige merkene. leppo da....Personangrep gjør deg ikke smartere og feilantakelser vil heller ikke nærme seg fakta Spør du meg blir vi nok alle lurt avmarkedsføring, enten det gjelder sykler, shampoo, hifi, mat, eller hva annet det skal være.
|
|
|
[Re: EgilS]
03/07/2011 21:25
|
Fast gjest
Ivrig
|
Ivrig
Selvfølgelig blir alle påvirket av markedsføring, men det var vell strengt tatt ikke det det ble siktet til i posten.
|
|
|
[Re: EgilS]
03/07/2011 21:41
|
leppo
Fersking
|
Fersking
Var ikke ment som noe person angrep "fast gjest" og det er ikke for å gjøre meg smartere ( selv om jeg sikkert skulle vært det). Kjenner folk som har vært på fabrikker bla i Kina. Skal ikke si hva som ble sett der. Men en ting vet jeg, og det er jeg ikke kommer med feil antakelser.
|
|
|
03/07/2011 22:35
|
asbjorjo
Ringrev
|
Ringrev
Bare å kjøpe skikkelig ramme produsert i Europa, så slipper du lure på om du kunne fått samme ramme billigere eller bedre ramme ved å betale litt mer. ;-)
|
|
|
[Re: asbjorjo]
03/07/2011 22:58
|
hinault
Ringrev
|
Ringrev
for å komme tilbake til utgangspunktet : siden annonsen fortsatt er aktiv til tross for at flere har rapportert den leste jeg igjen beskrivelsen.
Beskrivelse Selger splitter nye Karbonrammer av beste kvalitet!
Spesifikasjoner:
Styrelager: 1-1/8" Standard
Setepinne Diameter: 31.6mm
Krank: BB68 (Engelsk)
Krankstørrelse: 68mm
Størrelse: 50/52/54/56/58
Gaffel som vist på bildet følger med!
Ta kontakt om evt spm. Ny eller brukt: Ny
den var utspekulert !
|
|
|