Hedmarksvidda rundt
|
Re: Hedmarksvidda rundt
[Re: Andrehua]
14/08/2010 16:28
|
Peters
Entusiast
|
Entusiast
Flott ritt og løype. Takk til alle medsyklister som skaper en hyggelig atmosfære. Merker at folk litt bak i rekkene begynner å lære av "proffene". Takk til Skarnes karen som "orget" fin rulle.
Redigert av Peters; 14/08/2010 16:30.
|
|
|
[Re: Peters]
14/08/2010 17:19
|
endred
Avhengig
|
Avhengig
Takk for i dag! Jeg ble ikke sist;-) Gjørmen gjorde girene mine kranglete, men ellers er jeg godt fornøyd med rittet og arrangementet. M+
|
|
|
[Re: thomasengen]
14/08/2010 18:10
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Var å kikke på, bra tråkka folkens, men så tungt ut ja så glad jeg bare så på og ikke ble med. Heller spare beina til i morgen (og det veldig mye morsommere) Varlitråkket. Skjønte myrpartiet var BLØTTTTT! Er nok et bra arrangemang og mye folk, men ikke mange morsomme partier da for en som vil har mye sti. Men her er vel apellen for Birken sykelisten det viktigeste. Og nå har jo vi etterhvert en god del terrengritt i Hedemark som har bra med stier og morsommt terreng så bra for mangfoldet at det er et rent grus (og myr hehe) ritt.
|
|
|
[Re: Oddefa]
14/08/2010 18:52
|
Pedalsyre
Veteran
|
Veteran
hvordan får jeg sett resultater i xls fil da?
det er i motbakke du når toppen i livet... Tidligere nick: Helium team carbonium.
|
|
|
[Re: thomasengen]
14/08/2010 19:02
|
efira
Fersking
|
Fersking
Mitt aller første ritt vel gjennomført og det var Kjempemoro  , jeg var grusomt nervøs før start men det var jo bare hyggelige folk i løypen  og jeg lært masse underveis, blant annet hvordan man skal feste drikkeslange og bakhjul slik at de ikke løsner og faller av.. (bakhjulet falt heldigvis ikke helt av før jeg fikk festet det igjen!  Nå gleder jeg meg til Birken... å neste års Hedmarksvidda rundt!
En gang til....
|
|
|
[Re: efira]
14/08/2010 19:16
|
Aerial
Ringrev
|
Ringrev
Resultatliste (som pdf) er lagt ut.
"Train hard, Train smart, Rest harder and be what you can be"
"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"
Lillehammer CK
|
|
|
[Re: Aerial]
14/08/2010 19:53
|
Aerial
Ringrev
|
Ringrev
Så at det var mye fotografer rundt omkring i løypa... Blir disse bildene å finne noe sted?
"Train hard, Train smart, Rest harder and be what you can be"
"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"
Lillehammer CK
|
|
|
14/08/2010 21:19
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
ResultatlisteGrei dag i løypa for egen del. Litt uorganisert start, gjorde at det ble blandings mellom 1. og 2. puljene. Her kunne nok arrangøren gjort en litt bedre jobb. Havna mao nesten bakerst i starten, men fortserte greit opp til en ok pulje før terrengpartiet startet. Her var det bare å finne frem gjørmesvømmeføttene. Utrolig gjørmete, sikkert vanskelig å få til noe bedre med det sinssykt regnværet som kom i går og dagene før, men kjipt å sykle i åkke som. Lite trøkk i beina ut fra Rødsetervollen, men det bedra seg oppover gamlevegen, og beina funka greit når vi kom ut på fjellvegen. Det kom igang en god rulle som gikk til litt før "terrengpartiet" ved brennsetersaga. Da prøvde jeg å stikke fra hele feltet. Klarte å ta de fleste, men noen tok meg igjen. Tungt på tømmervegen som alltid, og begynte å kjenne at gjørme koster krefter her, men biter tenna sammen og passerer gåsbu + rødsetervollen igjen i OK tempo. Andre gang i gjørmehelvete blir helt stopp. Må ta sykkelen på slep og løpe/gå mesteparten av partiet. Asfalten opp igjen til skistadion var et ok syn da  Kommer til å vurdere deltakelse her neste år hvis det blir for mye regn i forkant. Ellers et ok ritt ift. trening til birken. Greit fornøyd med tida, med 1 ukers ferie innabords med null sykling. Takk til Oddefa som dukket opp to steder i løypa og heiet på oss! Moralsk støtte trenger vi! Gåsbubakken var rekordtung i år etter gjørmepartiet i beina! 
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
14/08/2010 21:49
|
Moyez
Fersking
|
Fersking
Så at det var mye fotografer rundt omkring i løypa... Blir disse bildene å finne noe sted? 364 bilder fra utforkjøringa før Brennsetersaga: flickr.comFikk nok ikke med riktig alle, beklager til dere...
|
|
|
[Re: Moyez]
15/08/2010 06:04
|
hundenjanson
Ivrig
|
Ivrig
Så at det var mye fotografer rundt omkring i løypa... Blir disse bildene å finne noe sted? 364 bilder fra utforkjøringa før Brennsetersaga: flickr.comFikk nok ikke med riktig alle, beklager til dere... Supert! Fant meg selv og mine 2 kompiser:-) Er det mulig å få lastet ned et bilde av seg selv?
Redigert av hundenjanson; 15/08/2010 06:12.
|
|
|
[Re: hundenjanson]
15/08/2010 08:08
|
Moyez
Fersking
|
Fersking
Supert! Fant meg selv og mine 2 kompiser:-)
Er det mulig å få lastet ned et bilde av seg selv?
Værsågod! Jeg har lagt til mulighet for nedlasting (en forglemmelse)  Skulle noen ønske en større kopi, send meg en PM med e-postadresse og link til bildet.
|
|
|
15/08/2010 15:28
|
KJar
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Min deltakelse i Hedmarksrittet endte med kollbøtte og besøk på Elverum sjukehus, CT-scanning røntgen. Jeg er skrevet ut og alt har gått bra, dvs jeg har skubbsår og har en mørbanka skulder. Hjelmen tok den verste støyten og er klar for kassering.
Men hva skjedde egentlig? Jeg husker ikke noe etter at jeg kom opp på grusveien etter det første terrengpartiet i følge med 4 – 5 andre og fram til jeg begynte å snakke med en vakt og et par hjelpsomme publikummere et stykke etter matstasjonen. Mellom der er det helt mørkt. Jeg er blitt fortalt at jeg er observert noe blodig på matstasjonen der jeg visstnok tok til meg både mat og drikke.
Har noen sett noe? Har jeg kjørt ned noen? Kjørte noen ned meg? Har jeg fått et illebefinnende (neppe i følge Elverum Sjukehus)? Var det noen som hjalp meg? Jeg fant briller, skjermen fra hjelmen, sykkelcomputeren og en girdel i baklomma på drakta seinere. Har jeg lagt det der sjøl, eller har noen bidratt?
Dersom noen har flere opplysninger så vil det være veldig fint å få høre det. Jeg hadde en hvit/svart CSC-drakt med lange ermer, blåhvit hjelm og startnummer 279.
|
|
|
[Re: KJar]
15/08/2010 18:08
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Det jeg hørte når jeg kom i mål var at "en hadde tryna i nedkjøringa v/brennsetersaga". Jeg aner ikke hvor nøyaktig dette er, men påstanden ble fremsatt av Rune på Sykkel og Fritid (de som hadde sykkelstanden på stadion). Du kan jo evt. sjekke vidre med de.
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
|
|
|
[Re: Elgvenn2]
15/08/2010 18:53
|
Moyez
Fersking
|
Fersking
Det jeg hørte når jeg kom i mål var at "en hadde tryna i nedkjøringa v/brennsetersaga". Jeg aner ikke hvor nøyaktig dette er, men påstanden ble fremsatt av Rune på Sykkel og Fritid (de som hadde sykkelstanden på stadion). Du kan jo evt. sjekke vidre med de. Det er jeg sikker på at ikke stemmer. Vi stod i bakken før saga fra første til (så og si) siste syklist. Det var ingen større uhell der. Men vi snakket med en funksjonær ved matstasjonen på Gåsbu da vi kom opp igjen. Han kunne fortelle en lignende historie som KJar skriver. En syklist hadde kommet noe forslått opp til Gåsbu, og hadde (trolig) besvimt litt bortenfor matstasjonen. Vedkommende var blitt hentet med ambulanse ifølge funksjonæren. Han visste ingenting om forløpet til denne hendelsen da.
|
|
|
15/08/2010 19:27
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Men vi snakket med en funksjonær ved matstasjonen på Gåsbu da vi kom opp igjen. Han kunne fortelle en lignende historie som KJar skriver. En syklist hadde kommet noe forslått opp til Gåsbu, og hadde (trolig) besvimt litt bortenfor matstasjonen. Vedkommende var blitt hentet med ambulanse ifølge funksjonæren. Han visste ingenting om forløpet til denne hendelsen da.
Det betyr jo at trynet må ha skjedd mellom saga og parkeringa på Gåsbu. Ikke så mange utforkjøringer det går fort i der, men man han jo skade seg alikevel seff. Det går vel raskest det lille partiet fra skistadion og ned på parkeringa. Jeg har også klart å tryne der man svinger inn på selve skiløypa på stadion (100m etter høgspenten). Det er vel sikkert også mulig å gjøre en kollbøtte mellom utforkjøringa v/saga og brua, er jo noen steiner/glatt rett før brua. Morro å spekulere 
|
|
|
15/08/2010 20:12
|
Moyez
Fersking
|
Fersking
Såvidt jeg forstod skjedde dette inn til første passering ved Gåsbu...
|
|
|
15/08/2010 20:19
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Ah. Kanskje ferista ut fra Rødsetervollen?
|
|
|
15/08/2010 22:24
|
endred
Avhengig
|
Avhengig
Det er vel bare en bakke mellom første runde i gjørmen og matstasjonen på gåsbu, og det er etter hva jeg husker bakken ned mot feristen.
Godt det ikke gill verre og så håper jeg atdu finner ut av det Kjar!
Redigert av endred; 15/08/2010 22:24.
|
|
|
[Re: endred]
16/08/2010 15:28
|
KJar
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Da har jeg fått en del ting klarere med bidrag fra arrangør, vakter og en telefon fra en som kom rett bak meg. I god fart i en liten nedoverbakke etter ei grind ved Rødsætervollen har jeg i følge med andre kjørt forbi en eller flere ryttere, og i det jeg krysser grastustene i midten har jeg fått sleng på forhjulet og stupt over og ut i grøfta. Heldigvis uten å rive andre med meg. Vakta ved grinda ble ropt på av andre ryttere. Jeg har tydeligvis klart å overbevise denne vakta om at alt var i orden og sykla videre. På matstasjonen har jeg igjen overbevist funksjonærene om at alt var i orden, til tross for ødelagt hjelm, blod på knea og grus rundt øret. Det er ca 2,5 km fra der jeg velta til der jeg til slutt stoppa ved skiløypa på Gåsbu. Jeg har ikke noe minne om noe som helst fra jeg kom opp på grusveien etter det første terrengpartiet til jeg høyst forvirra blei tatt hånd om.
Tusen takk til alle som hjalp meg, både underveis (inkludert frakt av sykkel) og med oppklaring av hva som skjedde. Takk også til ambulanse og Elverum sjukehus. Klønete uhell skjer før eller siden, denne gangen gikk det tross alt bra. Om det er noen moral her: BRUK ALLTID HJELM! Hadde hue mitt sett ut som hjelmen så hadde jeg vært ferdig.
|
|
|
[Re: KJar]
16/08/2010 20:29
|
Bobben
Fersking
|
Fersking
Bra oppfordring fra KJar. Faktisk sjelden å se seriøse terrengsyklister uten hjelm.
Deilig med et lite ritt med god stemning og enkel logistikk. Egentlig utrolig at Birken har blitt så populært...
Og på tross av mye trening i låra gikk det ganske bra. Særlig gikk det unna i ei bra gruppe fra Gåsbu til Brennsetersaga. Og det siste terrengpartiet gikk overraskende bra når det ble litt mer vann (!) mellom syklistene.
|
|
|
[Re: Andrehua]
16/04/2011 20:28
|
nlski-sykkel
Fersking
|
Fersking
Da er påmelding til årets Hedmarksvidda Rundt åpnet - rittet går i år 2. juli
|
|
|
[Re: nlski-sykkel]
13/06/2011 20:12
|
advance
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Meldte meg på idag,gleder meg til start.
|
|
|
[Re: advance]
13/06/2011 21:01
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Også påmeldt, er jo ikke begeistret for traseen, men god trening og lokalt ritt så viktig å støtte opp.
|
|
|
13/06/2011 23:26
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Jøss, skal du sykle her Odd Erik...  Da bytter vi kanskje roller fra i fjor, jeg kommer og heier på deg hehe.. 
|
|
|
14/06/2011 04:22
|
anerz
Veteran
|
Veteran
Får vurdere deltakelse i år jeg også, så kan jeg slå det sammen med en tur på hytta på Budor, er der alt for sjeldent  Sikkert fin gjennomkjøring for beina før Bukkerittet..
After climbing a great hill, one only finds that there are many more hills to climb.
|
|
|
[Re: anerz]
14/06/2011 14:58
|
ArneW
Ringrev
|
Ringrev
Hei
Jammen er ikke jeg også påmeldt. Uten peiling på hvordan løypa er eller hva jeg kan vente meg så stiller jeg altså til start.
Får sikkert ikke prøvd løypa før rittet skal gå heller, så fint vis noen kan si litt om løypa. Grus/asfalt kontra sti osv....
|
|
|
[Re: ArneW]
14/06/2011 15:13
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Kan raskt oppsummere traseen fra i fjor: - Start på Budor skistadion med en liten runde her inne - Asfalt nedover til bommen, her går det fort, 60-70km/t - Ta til høyre på grusveg vestover mot Mattisrud, går over til - Sti/Gjørmebryting i 1km. Dette partiet hata jeg i fjor.- Grusveg igjen mot Rødsætervollen - Asfalt opp til Gåsbu - Traktorveg nordover fra gåsbu - Går over til sti noen km etter Lageråkvisla - Tilbake til traktorveg - Mer sti/Myr. Egentlig er ikke dette partiet så værst, selv i fjor var det helt greit selv med mye regn på forhånd - traktorveg i 1km før - Fjellvegen sydover til St. Olav, svinger høyre her - Til venstre etter brua v/Tørbustilen, mer grusveg, til venstre i neste T-kryss, mer grusveg. - Til venstre på traktorveg/sti, bratt ned til Brennsætersaga og løypas laveste punkt ved kryssing av Flagstadelva (på bru) - Følger "tømmervegen", grusveg over mot Ormseter/Gåsbuvegen - 200m på asfalt før - tømmerveg til venstre mot Ormsetermyra/Hamar hundekjørearena. - Bred sti over til Gåsbu igjen, en sving inne på GÅsbu skistadion kan være litt myraktig hvis vått. - Samme asfaltstrekket sydover igjen fra GÅsbu - Grusveg til venstre mot Rødsetervollen (samme som tidligere) - Sti/Traktorveg, nå trolig enda mer harva opp og enda mer hat. Dette partiet er grunnen til at jeg ikke gidder sykle her igjen i år. - Kommer ut på grusveg, og fortsetter nordover mot Bårdsætra - traktorveg til høyre rett før Bårdsætra, følger denne ned igjen til grusvegen mot Mattisrud - Til venstre på asfalten ved bommen, bratt opp igjen til Budor skistadion - avslutter med en runde på Budor skistadion. -Mål! 
|
|
|
14/06/2011 23:25
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jøss, skal du sykle her Odd Erik...  Da bytter vi kanskje roller fra i fjor, jeg kommer og heier på deg hehe.. Kom igjen da og bli med, så kan vi hate sammen gjennom gjørma! Litt overrasket selv også, men som Anders sier så er det helt sikkert bra gjennomkjøring før Skeikampen!
|
|
|
15/06/2011 10:09
|
Elgvenn2
Besatt
|
Besatt
Jøss, skal du sykle her Odd Erik...  Da bytter vi kanskje roller fra i fjor, jeg kommer og heier på deg hehe.. Kom igjen da og bli med, så kan vi hate sammen gjennom gjørma! Litt overrasket selv også, men som Anders sier så er det helt sikkert bra gjennomkjøring før Skeikampen! Ikke 100% avgjort enda, men planne var å kjøre Bukkerittraseen samt ha en hyggelig hyttetur m/kollegaer på Skeikampen den helga. Så får vi se. 
|
|
|
15/06/2011 10:23
|
Otoen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Så på facebook ista at Elvdal`n rundt er avlyst, så da blir det vel deltakelse her tenker jeg:)
CK ELVERUM
|
|
|
|
|