Tilbyderne av gps-baserte treningsprogrammer på telefon/web er mange og voksende. Jeg har valgt strava.com som nav for mine duppeditter, iPhone og Edge 500. Jeg har allerede funnet et par forumdeltagere på Strava, bla. redaktøren.
Er du Strava-bruker så er det på tide å komme ut av skapet.
Fikk iPhone av jobben i går. Aktiverte den for 10 minutter siden. Har nettopp installert Strava. Kommer nok noen sykkelturer der etterhvert. http://app.strava.com/athletes/parob
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
antar du kjenner til at du kan eksportere fra annet gps-program og importere til strava. Kjører både endomondo og strava logging enkelte ganger. Men blir mer og mer strava jf segmentene som finnes på mange steder og automagisk plassering ut i fra tid
du kan i hvertfall konkurrere med andre når det opprettes det som kalles "segmenter" og man får gps start-mål og eksakt tid pr person som sykler samme ruten. Kan også opprete segmenter for seg selv eller felles og gi kudos til andre som har gjort det bra. Tilsvarende vil du se noe av det samme på Strava app'en for android (sikkert også iphone).
Jeg hadde jo egentlig giftet meg med Endomondo, men jeg lot meg lede ut i fristelse. Dette ser bedre ut! Jeg lastet ned gpx'er fra Endomondo og sendte de i en mail til strava som lastet opp alt for meg. Ikke verst!
Vi får håpe at ingen finner på å lage noe lignende for bilister, kanskje med det betegnende navnet "Autostrava".
Er ikke helt sikker på om at enhver strekning/segment kan bli "konkurranseutsatt", er noe som fremmer trafikksikkerheten. Det er noe med hvilken holdning man bør ha og formidle overfor andre trafikanter. Ikke minst tatt i betraktning hvor mange moralske pekefingre som eksisterer på disse forumssidene overfor bilistene.
Men, men, det koker vel ned til hvor mye impulskontroll den enkelte har i visse trafikale situasjoner og ikke gir etter for konkurranseinstinktet.
Vi får håpe at ingen finner på å lage noe lignende for bilister, kanskje med det betegnende navnet "Autostrava".
Er ikke helt sikker på om at enhver strekning/segment kan bli "konkurranseutsatt", er noe som fremmer trafikksikkerheten. Det er noe med hvilken holdning man bør ha og formidle overfor andre trafikanter. Ikke minst tatt i betraktning hvor mange moralske pekefingre som eksisterer på disse forumssidene overfor bilistene.
Men, men, det koker vel ned til hvor mye impulskontroll den enkelte har i visse trafikale situasjoner og ikke gir etter for konkurranseinstinktet.
Martin, surpomp
I den sammenhengen er det nesten litt provoserende med de som har opprettet segments av strekninger som går gjennom byen og over lyskryss. Strava-segmentene bør være trafikkuavhengig og ikke forutsette slangesykling og grønn bølge. Slikt vil bare skape trøbbel.
Grus-utforkjøringer bør også holdes utenom rangeringen.
Jeg hadde jo egentlig giftet meg med Endomondo, men jeg lot meg lede ut i fristelse. Dette ser bedre ut! Jeg lastet ned gpx'er fra Endomondo og sendte de i en mail til strava som lastet opp alt for meg. Ikke verst!
Jeg har et sett røde fine CK nav i stua, felger på vent hos CRC, Supercomp-eiker på vei fra Jenson, diverse skrot i kjellern. (og en commuter som jeg kan legge inn, nå som jeg er klar over at man kan legge inn sykkel)
Med andre ord burde jeg være klar til Nordic24 til neste år!?