Her er min selvbygde Cannondale CAAD 10 Sram Red FSA SL-K krank FSA K-force cockpit FSA K-force setepinne på vei Selle Italia SLR carbon sete Tune TSR 27 hjul Speedplay pedaler
De Veloflex-dekkene er litt tøffe. Var litt småskeptisk da jeg mottok mine kanttråd-dekk (trodde jeg hadde bestilt helsvarte dekk), men skepsisen forsvant fort da jeg fikk dem på.
Bianchi Oltre Nero. En av 125 laget ifob med 125 års jubileet til Bianchi. Hvor mange det er i Norge aner jeg ikke,men min er hentet i England(av 40 dit) og spekket etter anvisning, Ramma sies å være 100 gram lettere enn en med lakk på
Vanskelig å ta kun ETT bilde som rettferdigjør derfor:
Styret er på vei nedover og flaskestativer er på vei de og.
Fantastisk vakker sykkel. På Onsdag bygde jeg opp en Oltre Nero for en kompis, som var i Danmark og hentet seg en slik ramme. En av 20 som ble levert til Danmark. Når jeg så ramma live angret jeg litt på at jeg valgte å kjøpe Colnago M10 i stedet for denne.
Genialt opplegg på den integrerte wireføringen med en stor slisse nederst som man kan fiske ut kablene fra. Det sparer jo mye vekt at man ikke trenger trekkerør inni ramma.
PS: gå inn på bianchistore.com og kjøp deg grønne rammebeskyttere som du fester på kablene. Det ser penere ut enn blanke rammebeskyttere rett på en matt ramme.
PS2: Ramma er vel lakkert, men med matt sort lakk. Det er i alle fall ingen antydning til karbonstruktur på rørene, så noen form for overflatebehandling har den i hvertfall fått.
PS2: Ramma er vel lakkert, men med matt sort lakk. Det er i alle fall ingen antydning til karbonstruktur på rørene, så noen form for overflatebehandling har den i hvertfall fått.
Karbonstruktur er jo i seg selv en kosmetisk overflatebehandling. Ensrettet karbon er mer matt svart enn rutete.
Karbonstruktur er jo i seg selv en kosmetisk overflatebehandling. Ensrettet karbon er mer matt svart enn rutete.
Eks: Enve sin styrer (bilde lånt fra RobG sin tråd
Det er jo selvfølgelig riktig! Jeg har jo drevet aktivt med bueskyting, og har brukt karbonpiler siden 1989. De er jo helt sorte og matte da alle fibrene er ensrettet. Så dette burde jeg visst.
Hvorfor legger produsentene karbonvev utenpå rammene da? Jeg har hatt tre sykler der dette er gjort; Storck, De Rosa og Colnago. De Rosa gjør jo også et poeng med at det er 1K vev lagt som ytterste lag på ramma.
Kan det ha noe med at rørene blir mer resistente for støt med en duk ytterst?
En av grunnene er at de fleste karbonrammer må ha endel sparkel og annen fyllmasse for å få en pen profil. Dette skjules fint av lakk men dersom man skal ha en naken ramme byr dette på utfordringer. Da løser man det med å legge et tynt, kosmetisk lag med karbonduk som er pen (1K, 3K whatever) over den sparklede rammen. Så kan man reklamere for det og få kundene til å tro at dette bedre enn konkurrentens lakkerte ramme.