Ser ut som jeg akkurat klarte målet mitt om topp 25 plassering i mitt første NC ritt. Og sannelig tror jeg at tidsmålet på 3:15 også gikk.
Men jeg er noen erfaringer rikere.
Å ende opp bakerst av 150 ryttere før start er ikke optimalt, heller ikke å rote vekk hanske 15 minutter før start = gnagesår i henda
Det er lurt å bruke rittskoene FØR ritt siden treningskoene har cleatsene plassert litt annerledes = MYE kløning med innklikk
Gardfangåsen er ikke min beste venn. Tryna ned der på begge rundene. Prøvde redaktøærkanten Sigmundveggen begge ganger, kom opp, men kløna det til og måtte nedi med foten (men det så jeg Aslak måtte på 2. runden også, så da er det greit)
Det er ikke gøy å få kramper etter Gardfangåsen med 1 time å sykle igjen. Måtte av sykkelen i 2 minutter mens flere konkurrenter passerte smilende. Måtte også gå halve bakken fra Skullerud til Fjellstad, men i gangfart passerte jeg allikevel noen som syklet opp der.
Dagens kommentar går til Aslak. Da han passerte meg etter Gardfangåsen mens jeg lå å vrei meg i kramper hadde følgende kommentar "Herlig!" Jeg tok dog igjen en totalt utkjørt Mørstad 300 meter før mål. Jeg spurte "Gått på en smell?" Hvorpå han bare svarte "Jeg aner ikke hvor jeg er engang." Den som ler sist ler best?
Men dagens hødepunkt var å ta igjen onkelen min 100 meter før mål ( han hadde syklet siste 2km på punktert bakhjul.) Han startet i M45+ 1 runde og hadde som mål at jeg ikke skulle ta han igjen. Det klarte han ikke
Prøvde redaktørkanten Sigmundveggen begge ganger, kom opp, men kløna det til og måtte nedi med foten (men det så jeg Aslak måtte på 2. runden også, så da er det greit)
Neste gang du ser redaktøren kan du spørre hvem han lærte det trikset av ...
It's never gonna be mainstream like football. -Cav
Ufint å ta igjen en gammel mann med luft i bare et hjul når det bare er 30 meter igjen til mål, men hva gjør vi ikke for å glede "unga". Men pungtering og noen innlagte over styret opplevelser så må jeg si meg godt fornøyd med gjennomføringen. Dette gir mersmak så neste år er jeg tilbake igjen. Takk til både publikum, arr. og ikke minst alle hyggelige deltakere ute i løypa.
flotte bilder! godt vi andre kan dra glede av din motvillige skrott:) smiler av en blodsliten 205 - Øyvind Lie som enten kommer i ensom majestet eller på jumboplass
Skulle plasseringene holde sånn nogen lunde bør jeg vel være ganske fornøyd, selv om jeg hadde håpet på bedre plassering.
Når man tar med omstendighetene med megatryn og utslått tann + diverse løse tenner er jeg mer interessert i tiden. Da jeg tror jeg tidsmessig kommer bedre ut i år, selv med ca 15 minutter pause med leting etter tann og Oacley brillene. Brillerene fant jeg, men tanna ligger godt gjemt i Østmarka
Må også takke Frøysyklisten jeg lå bak i første stipartiet som fant et utrolig bra linje.
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Det står vel ganske klart at det er uoffisielle lister.. Det ligger ingen lister på arrangørens (dvs terrengsykkelrittet) side, så de må da kunne ha sitt på det tørre her...
Listene er jo bare publisert på et tilfeldig nettsted som arrangøren nesten ikke er involvert i.
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
Det stemmer Joar. Hadde følge med deg en stund på siste Nissan Cup i fjor
Syklet TSR 1 runde på 1:50 i fjor. Å bytte ut en 10k HT med en Scott Spark hjalp veldig i år + en betraktelig bedre form selvsagt.
Kan røpe at jeg har trent mye sone 3 på rulla i vinter og faktisk trent veldig lite sone 4/5 fram til mai for å holde igjen formen.
Ja, jeg husker deg fra Langsetløkka. Jeg synes jo du bør ha såpass respekt for de eldre at du hadde fortsatt å holde deg bak i år også .
Nå kjører du på samme sykkel som meg, og treningsmetoden er faktisk også den samme jeg kjører etter. Ser ut som det funker bra!
Jeg tar alltid de 2-3 første rittene som sone4/5-trening etter en vinter i sone 3 og terskel, og formen bruker å komme. Du kom tydeligvis kjappere i form enn meg, men jeg følte i går at noe var på gang. Håper på en 2-3 uker med godform nå framover. Mer kan jeg neppe håpe på før sommerferien, da grunnlaget bare er på rundt 5-6 time per uke.
Kikket forresten på loggen min. Lurer på hvordan mine ca 6.10-6.20 (helt uoffisielt selvsagt) plasserer seg på utforrankingen...
Takk til alle for et glimrende ritt, og spesielt takk til deg som delte ut cola på toppen av Fjellstadbakken! Det var perfekt, selv om det nesten var umulig å svelge...
Godt fornøyd med egen innsats og klarte målet jeg hadde satt meg. Neste år må jeg gå hardere ut fra start for å unngå litt av køen ved første stiparti!
Redaktørkanten ? er det den bratte stigningen på Slettfjell, ned den dumpa og opp den bratta ? i såfall respekt. Syklet til jeg var par meter under og gjorde ikke noe forsøk.
Fordel med å være kjent i denne løypa mht sporvalg (mer en andre ritt). Nå har jeg syklet rittet 3 år på rad, men ikke syklet utenom en gjennomkjøring for 3 år siden. Husker likevel mange av kruxene, men mest oppover da har en mulighet til tenke litt. Nedover går det mer på innstinkt (og flaks hehe) og ned Slettefjell hadde jeg bakjulet på en som var kjent, da føyk vi forbi mange og det føltes bra å følge linje hans! Ned Skullerud hadde jeg også et bra bakhjul når kjede skilte seg mellom ramme og drev. Når jeg skulle sykle alene var jeg mer usikker/ukonsentrer, og da punkterte jeg naturligvis, eller sigepunkterte for å være mer korrekt. Kjørte alt for lenge med den og hadde flaks at jeg ikke vrengte bakjulet.
Neste år skal jeg sykle to runder, hadde hatt bein til det nå. Får vi se hvordan det er neste år, ikke sikkert en får syklet like mye i april da. Ellers ikke noe stress med resultatene, de kommer. Er nr 8 i aldersklassen følge den uoffesielle lista, siden Jørn over her kom først og ikke er med på liste så antar jeg at det er en del andre som kom foran meg også, spesielt siden jeg også sto i ro en stund.
Første året jeg syklet dette rittet klarte jeg til min store skuffelse å ikke kose meg på stiene, ble for stressa/sliten + at jeg ikke var klar for to runder. De to siste årene derimot har jeg kost meg og hatt det moro. I går gliste jeg stort sett hele veien minus de småprobleme tidligere nevnt. Har det stort sett som delmål hvært ritt at jeg skal ha de moro underveis og ikke bare tenke tid/prestasjon. Spesielt Slettefjell er pur gleder, på svabergene var det bare kos! Syntes også kommunikasjonen var veldig bra, de som ble tatt igjen stoppet opp, gikk/syklet til siden. Nå og da dukket den gode samtalen og kommentaren opp hehe.
Vil også takke de kjekkasene på toppen av slalombakken (som er en personlig favoritt, har alltid kommet opp der, selv med megakrampe og chainsuck på runde 2 for 2 år siden) for cola og god stemning.
Min kamerat Hans Olav Hamran startnummer 694 og starttid 0944 hadde GoPro kamera på brystet under lørdagens morsomme ritt.
Her finner dere hans Youtube video med skikkelig action, mye bra stisykling og et og annet fall. Tror også det er innlagt noe som ligner treklatring.
Selv felte jeg et tre som ble liggende på tvers av løypa, men jeg tok meg tid til å få det fjernet før jeg raste videre.
Hans Olav kjørte med lycra og knebeskyttere, ikke sant? Han startet rett ved meg og er rimelig sikker på at han var før inn på Gardfangeråsen. Et eller annet sted må jeg ha tatt han igjen, ettersom han endte to plasser bak meg. Uansett, veldig morsom video og sikkert høyt nok spenningsnivå hos rytter/fotograf gitt snurring, treklatring og faceplant
Redaktørkanten ? er det den bratte stigningen på Slettfjell, ned den dumpa og opp den bratta ? i såfall respekt. Syklet til jeg var par meter under og gjorde ikke noe forsøk.
Niks, det er Petterbakken.
It's never gonna be mainstream like football. -Cav