Hamilton så Armstrong injesere EPO
|
Hamilton så Armstrong injesere EPO
20/05/2011 01:32
|
supernalle
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Every man is guilty of all the good he did not do.
- Voltaire
|
|
|
Re: Hamilton så Armstrong injesere EPO
[Re: supernalle]
20/05/2011 06:02
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Ikke bra for sporten. Hvem vet hva som er sant.
|
|
|
[Re: mtbmaniac]
20/05/2011 06:08
|
jan erik
Besatt
|
Besatt
Hamilton? Er ikke det han som er tatt flere ganger for doping? Og som har en tvilling i kroppen som produserer "fremmed" blod for ham?
|
|
|
[Re: jan erik]
20/05/2011 06:25
|
jon-a j.
Avhengig
|
Avhengig
Det man kan spørre seg er: Er det mulig å vinne tour de france 7 ganger uten å dope seg, all den tid man konkurrer mot så mange andre som har dopet seg?
|
|
|
[Re: jon-a j.]
20/05/2011 06:34
|
kolli
Ringrev
|
Ringrev
Det man kan spørre seg er: Er det mulig å vinne tour de france 7 ganger uten å dope seg, all den tid man konkurrer mot så mange andre som har dopet seg? I utgangspunktet skal det være tilnærmet umulig. Men hvis noen syklister gjennom tidene kunne klart den bragden så er det Armstrong. For å være fair: Lance er uskyldig fram til det motsatte er bevist gjennom dom.
|
|
|
[Re: kolli]
20/05/2011 06:37
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg tror at blant snart 7 milliarder (?) mennesker, finnes det en som med riktig trening, kunne blitt enda bedre enn Armstrong uten å dope seg.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
20/05/2011 06:43
|
EgilS
More than words
|
More than words
Jeg tror at blant snart 7 milliarder (?) mennesker, finnes det en som med riktig trening, kunne blitt enda bedre enn Armstrong uten å dope seg. Sjansen for at denne personen skal begynne med sykling er dog forholdsvis liten.
|
|
|
20/05/2011 06:48
|
Brusdalen
Ivrig
|
Ivrig
Det man kan spørre seg er: Er det mulig å vinne tour de france 7 ganger uten å dope seg, all den tid man konkurrer mot så mange andre som har dopet seg? Er det mulig å være dopet og vinne TdF 7 ganger i konkurranse mot mange andre som er dopet, og ikke selv bli tatt etter uttallige dopingtester?
|
|
|
20/05/2011 06:51
|
tygster
Veteran
|
Veteran
Hvis du ser på hvor liten andel av verdens befolkning som faktisk prøver sykling på et høyt nivå så ville jeg tro det finnes mange som kunne gjort det bedre.
Statistisk sett så er det veldig usansynlig at de med best forutsetninger for å lykkes har prøvd seg i den idretten de burde kunne gjøre det best i.
|
|
|
[Re: tygster]
20/05/2011 07:01
|
KenR
Besatt
|
Besatt
Statistisk sett så er det veldig usansynlig at de med best forutsetninger for å lykkes har prøvd seg i den idretten de burde kunne gjøre det best i.
De store ubenyttede ressursene ligger vel heller hos alle de lutfattige og sultne som aldri får muligheten til å bedrive idrett.
|
|
|
[Re: Brusdalen]
20/05/2011 07:03
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det man kan spørre seg er: Er det mulig å vinne tour de france 7 ganger uten å dope seg, all den tid man konkurrer mot så mange andre som har dopet seg? Er det mulig å være dopet og vinne TdF 7 ganger i konkurranse mot mange andre som er dopet, og ikke selv bli tatt etter uttallige dopingtester? Nu har ju Armstrong faktiskt lämnat positiva epo tester 99. Det är ju också många dopare som inte har blivit tagna i några vanliga dopingtester och många som tror att de som tillslut har testat positivt också har dopat sig tidligare. Sen går det ju fortfarande inte att påvisa vanlig bloddoping.
|
|
|
[Re: fredriks]
20/05/2011 07:10
|
kjerts
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg tror det er nok forskjeller i gener, psyke og treningsmoral til man fint kan vinne uten å dope seg, og motsatt, dope seg uten å vinne. Det er i alle fall ingen automatikk i at alle over en doper på resultatlista må være dopet.
Armstrong er jeg likevel skeptisk til..
|
|
|
[Re: fredriks]
20/05/2011 07:15
|
Livestrong
Ringrev
|
Ringrev
Nu har ju Armstrong faktiskt lämnat positiva epo tester 99.
Det är ju också många dopare som inte har blivit tagna i några vanliga dopingtester och många som tror att de som tillslut har testat positivt också har dopat sig tidligare.
Sen går det ju fortfarande inte att påvisa vanlig bloddoping.
Men det som er litt rart ang denne episoden i 1999 er at det ble bare påvist EPO på B prøven mens A prøven var helt fin. Da begynner enn jo å lure på om de har byttet litt rundt på prøvene.. litt sånn "Tysse" fakter....
If you worried about falling off the bike, YOU`D NEVER GET ON.
- Lance Armstrong
|
|
|
20/05/2011 07:18
|
chippo
Entusiast
|
Entusiast
Jeg tror at blant snart 7 milliarder (?) mennesker, finnes det en som med riktig trening, kunne blitt enda bedre enn Armstrong uten å dope seg. Når man ser på effekten av "riktig" doping tror jeg faktisk ikke det. Se på Johann Muehlegg. Middels langrennsløper med dårlig teknikk og middels støtteapparat. Knuser plutselig Alsgaard, Elofson & co. Selv Dæhlie på sitt beste ville ikke hatt muligheter til å følge.
|
|
|
[Re: Livestrong]
20/05/2011 07:18
|
Tgabriel
Besatt
|
Besatt
Tar man B-prøver når A-prøven er negativ?
|
|
|
20/05/2011 07:23
|
oevk
Entusiast
|
Entusiast
Nå er vel Contador et større talent enn Armstrong, og har vunnet flere GT en det Armstrong hadde på samme alder. Han har også vunnet alle tre GT, og da med mye svakere lag. Contador er pt. like lite dømt for bruk av doping som Lance, men det er en pågående anke sak. Uansett er anklagene han står ovenfor av mindre omfang enn de mot Lance, da de bare gjelder en enkelt prøve.
Armstrong er under etterforskning. Utalelser fra etterforskningsleder tyder på at det er gode beviser mot han. I tilllegg er det vitnebeskrivelser forran en federal jury som knytter han til dopingmissbruk. Å lyve til denne juryen medfører fengselsstraff, så det er grunn til å tro at vitner ikke finner på ting. Videre har vel omtrent alle hjelperytterne til Lance blitt tatt en eller annen gang, og flere av disse har vitnet mot han.
Øyvind
|
|
|
[Re: chippo]
20/05/2011 07:24
|
GeirK
More than words
|
More than words
Jeg tror at blant snart 7 milliarder (?) mennesker, finnes det en som med riktig trening, kunne blitt enda bedre enn Armstrong uten å dope seg. Når man ser på effekten av "riktig" doping tror jeg faktisk ikke det. Se på Johann Muehlegg. Middels langrennsløper med dårlig teknikk og middels støtteapparat. Knuser plutselig Alsgaard, Elofson & co. Selv Dæhlie på sitt beste ville ikke hatt muligheter til å følge. Jeg lurer på om du ikke leste hva jeg skrev. Dette er vel knapt et motargument mot min påstand, eller?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
20/05/2011 07:29
|
Dan
More than words
|
More than words
Statistisk sett så er det veldig usansynlig at de med best forutsetninger for å lykkes har prøvd seg i den idretten de burde kunne gjøre det best i. Tenk hvis det plutselig skulle vise seg at eskimoer har gener som gjør dem til perfekte syklister etter litt trening, slik at alle profflagene drar til Grønland og Kanada for å kjøpe inn ryttere, mens européere etter hvert blir like uvanlige på startlinjen som de er i en 100 meters løpesprint. Hvem vet at det ikke kan være slik? Hvor mange eskimoer har prøvd sykling? Kanskje jeg ikke skulle ha skrevet dette men heller tatt et stort banklån, startet et eget profflag og forbauset verden i Tour de France 2012? Jeg tror jeg er inne på noe her...
|
|
|
20/05/2011 07:32
|
chippo
Entusiast
|
Entusiast
Jeg tror at blant snart 7 milliarder (?) mennesker, finnes det en som med riktig trening, kunne blitt enda bedre enn Armstrong uten å dope seg. Når man ser på effekten av "riktig" doping tror jeg faktisk ikke det. Se på Johann Muehlegg. Middels langrennsløper med dårlig teknikk og middels støtteapparat. Knuser plutselig Alsgaard, Elofson & co. Selv Dæhlie på sitt beste ville ikke hatt muligheter til å følge. Jeg lurer på om du ikke leste hva jeg skrev. Dette er vel knapt et motargument mot min påstand, eller? Det var forsåvidt ikke ment som et motargument. jeg mener bare at det er tilnærmet umulig å vinne touren uten doping dersom de fleste andre sammenlagtkandidatene doper seg.
Redigert av chippo; 20/05/2011 07:36.
|
|
|
[Re: Dan]
20/05/2011 07:35
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Statistisk sett så er det veldig usansynlig at de med best forutsetninger for å lykkes har prøvd seg i den idretten de burde kunne gjøre det best i. Tenk hvis det plutselig skulle vise seg at eskimoer har gener som gjør dem til perfekte syklister etter litt trening, slik at alle profflagene drar til Grønland og Kanada for å kjøpe inn ryttere, mens européere etter hvert blir like uvanlige på startlinjen som de er i en 100 meters løpesprint. Hvem vet at det ikke kan være slik? Hvor mange eskimoer har prøvd sykling? Kanskje jeg ikke skulle ha skrevet dette men heller tatt et stort banklån, startet et eget profflag og forbauset verden i Tour de France 2012? Jeg tror jeg er inne på noe her... Større sjanse for at disse sherpaene i himalaya skal ha anlegg for sykling enn eskimoer, men jo - tanken er ikke urimelig. Jeg tror forøvrig at anlegg ikke er det eneste som må til. Man må også klare å motivere seg til å kjøre seg hardt på trening over mange år. Det er ikke trivielt. Armstrong er god bl.a. fordi han er treningsnarkoman, og var det helt fra han var liten. Northug er samme type.
|
|
|
[Re: Dan]
20/05/2011 07:41
|
femte_gir
Besatt
|
Besatt
Da ville arrangørene av Grand Tour laget en regel der minst fire ryttere på et lag må ha fransk, italiensk eller spansk pass.
|
|
|
[Re: Livestrong]
20/05/2011 07:48
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Nu har ju Armstrong faktiskt lämnat positiva epo tester 99.
Det är ju också många dopare som inte har blivit tagna i några vanliga dopingtester och många som tror att de som tillslut har testat positivt också har dopat sig tidligare.
Sen går det ju fortfarande inte att påvisa vanlig bloddoping.
Men det som er litt rart ang denne episoden i 1999 er at det ble bare påvist EPO på B prøven mens A prøven var helt fin. Da begynner enn jo å lure på om de har byttet litt rundt på prøvene.. litt sånn "Tysse" fakter.... Detta har jag aldrig hört något om. Jag kan inte heller se hur b-pröven kommer in då dissa testerna handlade om forskning om epo testen och Armstrongs namn kom först fram 2005 (tror jag det var) i samband med de positiva testerna från 99.
|
|
|
[Re: chippo]
20/05/2011 07:55
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg tror at blant snart 7 milliarder (?) mennesker, finnes det en som med riktig trening, kunne blitt enda bedre enn Armstrong uten å dope seg. Når man ser på effekten av "riktig" doping tror jeg faktisk ikke det. Se på Johann Muehlegg. Middels langrennsløper med dårlig teknikk og middels støtteapparat. Knuser plutselig Alsgaard, Elofson & co. Selv Dæhlie på sitt beste ville ikke hatt muligheter til å følge. Jeg lurer på om du ikke leste hva jeg skrev. Dette er vel knapt et motargument mot min påstand, eller? Det var forsåvidt ikke ment som et motargument. jeg mener bare at det er tilnærmet umulig å vinne touren uten doping dersom de fleste andre sammenlagtkandidatene doper seg. Är enig med slutsatsen men tror också att just Muehlegg nog använde så pass mycket doping att det var klart att han skulle åka ditt. Det går nog att dopa sig på ett sätt som ger mindre effekt men som också gör det mindre troligt att man åker det. Dopingen som tex Riss bedrev när han vann touren skulle inte fungera idag på grund av att han hade alltför höga blodvärden (tror han hade det ialla fall).
|
|
|
[Re: Tgabriel]
20/05/2011 08:00
|
kensol
Entusiast
|
Entusiast
Tar man B-prøver når A-prøven er negativ? A- og B-prøver tas samtidig. Du tisser på to glass. Glassene blir forseglet mens utøveren ser på. Det er ikke normalt å teste B-prøven hvis ikke A-prøven er positiv. (Det er jo ingen grunn til det da)
"It doesn't get easier, you just go faster" -Greg Lemond
|
|
|
[Re: kensol]
20/05/2011 08:14
|
MarkusK
Medlem
|
Medlem
Tar man B-prøver når A-prøven er negativ? A- og B-prøver tas samtidig. Du tisser på to glass. Glassene blir forseglet mens utøveren ser på. Det er ikke normalt å teste B-prøven hvis ikke A-prøven er positiv. (Det er jo ingen grunn til det da) Mener du ikke negativ? Det er vel nettopp ved en positiv A-prøve verdt å teste B-prøven. Dette for å sikre at ikke A-prøven har blitt kontaminert og derfor slår positivt ut.
Redigert av MarkusK; 20/05/2011 08:15. Rediger grunn: leif
|
|
|
[Re: kensol]
20/05/2011 08:14
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Desperat markedsføringsstunt fra Hamilton. Prøve å få vekk negativ omtale om seg selv ved å peke på andre. Hørt det før... er som golddiggers som ligger med kjentfolk for å få publisitet, evnt penger.
Noen bør sjekke bankkonto til Hamilton, tipper den er ganske nære null.
Kan godt hende Armstrong var dopa, men dette er ikke måten å få det fram.
DusteHamilton, som en gang var skikkelig helt...
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
20/05/2011 08:17
|
Liol
Ringrev
|
Ringrev
Er det mulig å vinne tour de france 7 ganger uten å dope seg, all den tid man konkurrer mot så mange andre som har dopet seg? Det samme spørsmålet kan jo bli stilt om diverse norske skiløpere. Hvis en velger å tro at disse ikke har dopet seg så må en også akseptere muligheten for at Armstrong heller ikke dopet seg.
|
|
|
[Re: RazeFaze]
20/05/2011 08:18
|
EgilS
More than words
|
More than words
Desperat markedsføringsstunt fra Hamilton. Prøve å få vekk negativ omtale om seg selv ved å peke på andre. Akkurat det er vel neppe motivasjonen da han er såpass lite i søkelyset for øyeblikket at det å stå frem nå kun vil gi ham mer negativ omtale.
|
|
|
[Re: Liol]
20/05/2011 08:21
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Er det mulig å vinne tour de france 7 ganger uten å dope seg, all den tid man konkurrer mot så mange andre som har dopet seg? Det samme spørsmålet kan jo bli stilt om diverse norske skiløpere. Hvis en velger å tro at disse ikke har dopet seg så må en også akseptere muligheten for at Armstrong heller ikke dopet seg. Armstrong var i disse årene i praksis den eneste som KUN satset på Tour'en også. Ullrich, tja, fylla resten av året, satsa litt på VM og andre tempe-ritt... Armstrong var 100% fokusert og dedikert til 3 uker i Franrike hvert år, og KUN det. Northug kan vel sammenlignes, EN formtopp i vinter, under VM. De andre var bedre resten av året... tror ikke Northug er dopa heller, bare veldig målbevisst. Velger å tro at det er saken til Armstrong også. Man skal heller ikke undervurdere respekten han fikk av de andre, han virka uslåelig, da spiller det mentale inn, samme hvor dopa du er. I tillegg kommer man nok ikke lang ved å bare dope seg, man må ha trent litt også, OG VITE at man kan vinne. Watt spiller ingen rolle om ikke det mentale er på plass. Armstrong VISSTE han kunne vinne, han VISSTE han var bedre, og jeg tror motstanderne VISSTE at Armstrong var bedre enn dem... da hadde han nesten vunnet på forhånd.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
|
|