Er litt spent på hvordan løypa holder seg etter denne gjennomkjøringen i morgen dersom Meteorologisk Institutt får rett i sin noe dystre spådom om antall mm nedbør i natt.
Tenkte å ta en runde i løypa i morgen tidlig for å sjekke formen, men vurdere å droppe det dersom det bøtter ned.
Kjørte gjennom løypa i flott vær i dag og det var to ting som slo meg:
- Hvor bra løypa er blitt både grunnet flott klopping og den varme våren :-)
- At det fortsatt er noen som ikke klarer å ta med seg søppel hjem! Plukket opp en håndfull emballasjer fra gel, barrer og rosiner og deponerte på dertil egnet sted.
Fikk i mail i forkant av helga at siste frist for å endre antall runder var i dag kl 09. Etter Helgøya fikk jeg litt lyst til å plage meg selv litt mer hehe. Men Øyvind eller andre hos arrangøren, er det for sent å gå fra 1 runde til 2 runde hvis jeg sender mail eller noe sånt i kveld ? Er det for sent så er ikke det noe stress, gleder meg likevel jeg!
Kjørte hardt gjennom løypa med øyvind i går med 1x10 , 36 /11-34.Kjørte hele løypa uten problemer men brukte i overkant mye krefter i de bratteste kneikene, mye syre i armene. Må på med 11-36.
Er det noen som vet hvordan forholdene er i dag ? Her i Nittedal kom det ned relativt store mengder med regn sent i går kveld og natt. Har gledet meg til gjennomkjøring i dag men har forståelse for en evt. avlysning for å spare på løypa. Gi tilbakemelding om det er noen som vet noe.
Jeg var ute i Østmarka nå nettopp, på grus og skogvei litt lenger øst enn skullerud. Det er vått, men ikke godt å si hvordan de stiene tåler en gjennomkjøring i dag. Blir jo en funksjon av hvor mange som stiller og.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
var greit vått idag, men ikke typisk høstvått. Kom noen dråper underveis også, men ikke så mye som fryktet. Røtter og steiner var glatt, men for meg satt det i allefall bra med seig gummi og fine pauser som ladet opp låra til sprettertsykling.
Pga nattens regnvær tok rittledelsen avgjørelsen om å kutte ut det første stipartiet, så vi syklet grus til Fjellstadbakken og fulgte løypa derfra som normalt. Totalt ble turen ca 15 km og jeg tror det var god stemning i sofaslitergruppa hele veien. Vi slo oss sammen med livsnytergruppa fra start og var mellom 40-50 stk. Som normalt ca 6-7 samlet i mål.
Ingen syklister skal ligge igjen i skogen såvidt jeg vet.
Har lest at påmelding/endringer osv må gjøres i sekretariatet mellom kl 0700 og 0815. Hentes startnummer også der før kl 0815 eller kan det hentes helt fram til start?
Flott gjennomkjøring og gode tips underveis! Som førstegangsdeltakende er jeg likevel ikke helt sikker på hvordan løypa vil gå under rittet da vi ikke syklet gjennom hele runden på tre mil - vi var jo ikke i nærheten av Gardfangåsen eller Mariholtet. (correct me if i'm wrong - vi syklet vel bare rundt Nøklevannet?)
Vi mottok i våres en revidert norm fra NCF, som sier at NC-klassene stenges for påmelding èn uke før rittstart. Følgelig måtte vi stenge påmeldingen nå på lørdag, dessverre. Listene kjøres i dag mandag, så hvis du er lynrask og mailer din etteranmeldelse til endre@friflyt.no, så får du være med. Dessverre er det stappfullt i Sportsklassene, så kun NC innen kl 10 på mandag får plass.
Som det står på artikkelen, Blå = grus, Rød = sti, Grønn = kjerrevei.
Man sykler til Østmarksetra på sti/skogsvei, grus over åsen til mariholtet og et stykke forbi dammen, super-duper megasti over gardfangåsen, skogsvei et stykke med litt klatringwe, opp slettfjell og ned slettfjell, nedovergrus forbi nøklevann til skullerud, opp Mördarbakken, jeksel-skranglende utfor til skullerudstua, litt grus og litt sti i fin blanding til Haraløkka via noen omveier.
Ferdig!
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Vi mottok i våres en revidert norm fra NCF, som sier at NC-klassene stenges for påmelding èn uke før rittstart.
De fellesfrister som ble avtalt på NC-møtet (hvor også TS-rittet var representert) var; - Påmeldingsfrist = Mandagen før rittet kl 23.59 - Etteranmelding inntil dagen før kl. 23:59; dobbel pris. Ingen etteranmelding på rittdagen
(dette ble deretter oversendt samtlige NC-arrangører)
Kun NC-klassene kan melde seg på via epost før kl 23:59 den 16.mai.
All øvrig påmelding (og muligheter for endring) er nå stengt foran rittet. KUN NC-klassene kan sende påmelding per epost til endre@friflyt.no innen kl 23:59 den 16.mai med data:
Navn Adresse Epost Mobilnr. Fødselsdato (ddmmaa) Klasse / Distanse Klubb Helårslisens (oppgi lisensnummer) Birken ID
Listene er i ferd med å settes opp, med reviderte starttider og klasser. Disse blir sendt ut sammen med neste nyhetsmail til deltakerne. Stay tuned!
Startfeltet klokka ni med over 150 stk, nå også med 34 av våre kommende håp i 15-16. Kan'ke sove mye på start da gitt før man er forbikjørt av et lass med ivrige unger..