Jeg ønsker å kjøpe meg en praktisk og litt tøff skulderveske til jobbbruk. Den skal romme iPad, noen få brosjyrer, litt papirer, iPhone samt litt standarstæsj. Har kikket litt på disse: Tokyotrend Cat
Noen andre forslag ?
Ps! Håper det er godt innenfor med skulderveske......., eller ??
Dessverre, man blir mobbet med skulderveske, siden ånklie stisyklister kun bruker ryggsekk. Selv liker jeg skulderveske selv om jeg veksler og sykler ganske mye med sekk også (mest fordi sekken er bedre med Camelbak).
Jeg har to skuldervesker. En Timbuk2 som funker veldig bra og former seg fint etter kroppen og sitter stødig. Den har til og med gjennomført et VM:
Og så vant jeg en veske på EM:
Det er en BagaBoo som funker ganske fint som skulderveske generelt, med masse fine rom og den er skikkelig stødig. Men den er dessverre ubrukelig på sykkel. Troligvis fordi den er for stiv til å forme seg etter kroppen og dermed sklir rundt alt for mye.
Skulle gjerne kjøpt ennå en bag fra Chrome, men med utvendig stoff av typen persiennestoff, innvendig stoff av typen oljehyre/solid regntøy, og en reim av bilbeltestoff, kommer jeg rett og slett aldri til å slite ut den jeg allerede har...For å hjelpe til med en omtrentlig beregning av volumet av den jeg har (utgått versjon av citizen) for en annen tråd her på forumet, fylte jeg den med vann. papiret jeg la i sidelomma som en test viste ikke antydning til fuktighet.
Tja... mulig. Noen tøffe vesker som har blitt vist frem her.
Selv har jeg aldri klart å forstå hensikten med bæreanordninger som på en eller annen måte okkuperer en hånd/arm når det finnes ryggsekker.
Joda, skuldervesker henger godt på av seg selv men enkelte ganger hender det at den sklir ned og man må bruke en hånd, som kanskje er opptatt med noe annet, for å skyve den på plass igjen.
Joda, skuldervesker henger godt på av seg selv men enkelte ganger hender det at den sklir ned og man må bruke en hånd, som kanskje er opptatt med noe annet, for å skyve den på plass igjen.
Hvis du ser på bildet av meg over så ser du at vesken har en ekstra reim i tillegg til skulderreimen. Denne holder vesken fra å skli rundt.
Tja... mulig. Noen tøffe vesker som har blitt vist frem her.
Selv har jeg aldri klart å forstå hensikten med bæreanordninger som på en eller annen måte okkuperer en hånd/arm når det finnes ryggsekker.
Poenget er jo at det ikke alltid "passer seg" med praktiske ting. Feks vil det stort sett alltid være mer praktisk med gore-tex sko, bukse med avtagbare bein, allværsjakke og rumpetaske enn dress og dokumentmappe;)
Kronargumentene for skuldreveske (til og fra jobb) og mitt eget bruk er først og fremst: det ser bedre ut, det er enklere å ta av og på når man spretter av og på busser, hvis man skal sykle eller gå med litt dårlig tid så blir det ikke så klamt på ryggen osv...
Har brukt Timbuk2 som jobb/laptop/1-2-døgns-reisebag i to-tre år nå, og er storfornøyd. Veldig god plass når det er behov, og ellers passe slank og lett når det er lite i den. Brukte Crumpler før, litt tøffere, men på langt nær så fleksibel.
Begge veskene har som de fleste "messenger-bagger" reim som du slenger vertikalt over brystet så de ikke fyker rundt og frem ved sykling.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
Brooks lager jo noen jålete bagger i skinn. De er hører visst til om man har en kul, laidback og passe urban livsstil med tilknytning til sykler. Flere utgaver å velge mellom er det også.
Dirk i München frakter alltid organiske grønsaker i en Brooks bag.Jeg for min del forbinder alltid menn og skulderbagger med ungdomsskolelærere. Alle sammen hadde "samestøvler" og skinnvesker i lyst materiale som ble mørkere av kaffe og sigarettpåvirkning. De ferskeste lærerene hadde vesker som knirka. Da trengte man ikke ta hensyn. De vikarene som hadde rutinen inne hadde myke stille vesker, og da var det best å passe seg.
Jeg foreslår heller å bli en av innovatørene. Det er bare ett tidsspørsmål før stresskofferten blir et uunværlig tilbehør for men on the move. Treholtsaken og tapebeviset er katalysatoren for dette. Det er bare å følge med på Grünerløkka. Snart kommer tynne unge menn med store briller til å sprette rundt med stresskofferter alle som en.
LarsB
Redigert av larsb; 05/05/201107:10. Rediger grunn: tenkte koffort
Takk så langt, mye å velge i ser jeg. Har så langt plukket ut disse to: Chrome Og Maxpedition Ingen kan beskylde disse for å være spesielt feminine vel .....? Sjekk video lenger ned på siden av den til maxpedition. Til og med plass til pistol, jaktkniv og patronmagasin, tøøøft !
Timbuk2 er bra, og holdbart. Har fortsatt den første baggen min fra 1992 (pluss flere andre).
<mimre> Jeg husker da jeg hadde Timbuk2-agenturet i forrige årtusen. Dessverre var prisene fra Europa-agenten så høye at det var like billig å bestille fra USA. </mimre>
Hvis vi er på North face pris og standard kan jeg og varmt anbefalle den (vi kjøpte den som stelleveske). Jeg så også på denne som jeg syntes så bra ut: http://www.sportsnett.no/s/p.aspx?pid=2519&cid=445 men den hadde de ikke inne i annet enn babyblå.
Sportsnett har generelt mye å tafse på hvis du stikker innom.
Jeg ønsker å kjøpe meg en praktisk og litt tøff skulderveske til jobbbruk. Den skal romme iPad, noen få brosjyrer, litt papirer, iPhone samt litt standarstæsj. Har kikket litt på disse: Tokyotrend Cat
Noen andre forslag ?
Du skal selvfølgelig ha en Freitag. De er laget av lastebilpresenning, brukte sikkerhetsbelter og sykkelslanger. De er vanntette (ikke i åpningene) slitesterke og ingen er like. "Dragnet" er en fin størrelse. Du kan til og med velge hvilken lastebilpresenningdin bag skal lages av på websidene deres. Har hatt min i mange år og bruker den nesten hver dag. (Les historien her.)
Er jeg virkelig blitt så konservativ? Synes en veske/bag på lik linje med klær ikke burde se ut som om en drar rundt på verktøy eller gymklær. Går folk rundt i Blåkläder og sykkeltrøye til vanlig? Eller er det jeg som er syk?
Den fra Maxpedition var jo ikke akkurat en estetisk høydare... Jeg har hatt Osprey sin Flap i et par år (dog i dameutgave), og er veldig fornøyd! Du finner herreutgaven her , tror de pleier å ha den på Anton Sport og Sportsnett blant annet.
Til dere menn som er redd for at skulderveske ser femi ut, det ser mye teitere ut med alle menn som går rundt i dress/jobbklær med en sekk på ryggen - veldig ola nordmann kind of...
Til dere menn som er redd for at skulderveske ser femi ut, det ser mye teitere ut med alle menn som går rundt i dress/jobbklær med en sekk på ryggen - veldig ola nordmann kind of...
argh enig. Når det finnes så mange bra bagger, så går man ikke runt med en dataryggsekk der det står HP/Dell/etc på. Lyser IT-konsulent.
Har god erfaring med min Chrome, veldig slitsterk. Daikine har noen bra de også, men mest i action/foto-ryggsekk segmentet. Ellers er de fleste nevnt over veldig bra.
Jeg har en Osprey Torque, og syntes egentlig ikke holdbarheten var altfor god på skumopplegget som lå mot ryggen, det ble slitt etter 1-2 års bruk, jeg forventer egentlig lengre holdbarhet på slike ting.
Nå bruker jeg F-stop sin Maverick fotobag til hverdags, denne har jeg vel hatt et par år nå, bortsett fra at den er litt stor, har den holdt seg prima.
I tillegg er det kjekt å ha muligheten til å sette i skillevegger så en kan ta med seg et stort fotokit om en har lyst, selv om det ergonomisk sett ikke er det ideelle å fylle opp en skulderbag med kilosvis av fotoutstyr.
De har i tillegg en mindre modell (Bard) om man ikke har behov for å pakke med seg hus + 4-5 objektiver og en 15.4" laptop i samme bag.
Men jeg kjenner jeg ble litt lysten på å teste ut fotomodellen til Timbuk2, noen som har testet denne?