Voldsomt mye pepper for noen bagateller. Rett opp sete og styre,så har du en kjempe sykkel.Er det noen, så betaler du for en service hos en sykkel butikk. (ikke hos xxl altså )
Det er en knallsykkel for en nybegynner, det er det ingen tvil om. Hadde ikke sagt noe om den ble levert heller, men så lenge de stilte inn sykkelen i butikken, så reagerer jeg på hvordan den ble stilt inn, må jo ha vært noen i jakt og fiske avdelingen som har gjort det.
Nei, det er sykkelen til Eivind94 som er satt opp av XXL. Veldig bra sykkel, men det ser ut som om den som har skrudd den sammen ikke har noen som helst anelse om hvordan en racersykkel ser ut.
Her er min nye Trek Madone 5.9 2011-mod. Komplett satt opp med SRAM Red, Bontrager Race X-lite hjul, Selle Italia Flow sadel og Look Keo karbon-pedaler.
Min Caad9 foreviget på årets beste nyanskaffelse; innendørs spylestasjon. Økonomimodell, 105 5600 på gir og bremser, 105 5700 kompaktkrank, PRO PLT setepinne, stem og kompakt styre, Fulcrum Racing 3 hjul, Arione sete, Premium fullkarbon gaffel,Keo classic pedaler. 8,3kg med pedaler og flaskeholdere.
Stilpolitiet vil vel ha innvendinger mot oppovervendt stem, men sånn må det bli hvis jeg skal puste og ligge i bukken samtidig.
Redigert av trebor; 03/05/201108:11.
Re: Vis oss din 2011 racer!
[Re: sam]
#116348403/05/201110:15
Jeg trenger nok litt starthjelp, både når det gjelder sittestilling, renngjøring(smøring, etc) og mye mer.
Dette er min 2 sesong på 2 hjul. Syklet bare terreng i fjor, det er en helt annen opplevelse å sykle på racer.
Kjøpt 2 nye sykler på 2 år, så føler jeg har svidd av mye penger. Startet helt fra scrath når det gjaldt alt av utstyr.
Det var det jeg mistenkte. Ville ikke spørre direkte, er jo noen som mener det er så høy kompetanse hos XXL.
Kanskje lurt å gå over hele sykkelen. Han som har satt den sammen har tydeligvis ikke snøring. Kjedelig hvis deler begynner å ramle av i fart.
Tipper det er en av mine uttalelser du sikter til (ja, jeg jobber hos XXL). Vel å merke spissformulert, generalisert og tatt ut av sin sammenheng. Jeg har påpekt at flere av XXLs 14 sykkelavdelinger med tilhørende serviceverksteder har høy kompetanse, deriblant min egen avdeling. Ja, jeg er lei av å bli stemplet som inkompetent. Hadde det ikke vært mer betimelig å nyansere spørsmålet til "Hvilken XXLavdeling handlet du hos"? Det er en ganske så bred generalisering å kalle dette for "XXL-fit". Du ville ikke fått utlevert sykkelen i den tilstanden der jeg jobber.
Uten at det er ment som noen unnskyldning; det er allerede en i tråden som har bemerket at prisdifferansen i forhold til andre som selger samme modell kanskje er verdt bryet med selv å sette setet i vater og vippe opp styret? Første treff med google på ""giant TCR1" ga meg treff på utsalgspris 12.990,- hos en norsk forhandler. Dersom Eivind94 handlet sykkelen i løpet av forrige uke mens den var på tilbud hos XXL, så er prisdifferansen 5.000,- i forhold til hva han betalte. For den summen kan en sikkert få en "proff" bikefitter på hjemmebesøk. Det ble solgt store mengder av sykkelen mens den var på tilbud, etterspørselen var stor, spesielt stort press på tilbudets siste dag; lørdag. Likevel burde den ikke blitt utlevert i den tilstanden, selv ikke tidspress unnskylder dét.
Sam; har du montert mange sykler opp fra eske selv? Jeg kan betrygge deg med at på TCR1 modelllen, så er det meste allerede skrudd fast fra fabrikkens side. Det er ikke annet enn forhjulet, styret, og setepinne som monteres av montørene. Resten av sykkelen justeres; bremsekalipere, gir, vinkler, etc, og luften etterfylles. (Verkstedet eller butikkmedarbeider monterer pedaler om kunden også handler dette.) For sikkerhet skyld sjekkes det at alt sitter tight. Heldigvis er altså sjansen for at deler vil ramle av i fart, slik du skisserte, ikke større på den sykkelen, enn det er på en hvilken som helst annen sykkel fra Giantfabrikken, uavhengig av salgsted.
Jepp, det var en hoooorribel justering av den avbildede sykkelen. Håper at gir og bremser i det minste var greit justert. Om det er noen trøst så kommer jeg til å sende en en intern e-post med link til denne tråden til de andre sykkelavdelingene, slik at synderene kan tas tak i og lignende episoder forhåpentlig vis unngåsi fremtiden. Til Eivind94; jeg har sendt deg en PM.
Gjort er gjort og spist er spist. Sykler med rare vinkler på styre og sete, eller som er skrudd sammen på en rar måte kommer heretter til å hete xxl-fit
Veldig bra sykkel til dem prisen. Skjønner at dette var en glipp fra xxl's jakt og fiskeavd (de som har ansvaret for Shimano?), men uansett så er det ustyrtelig morsomt.
En ting er at styre og sete er satt opp i blinde, det kan man lett fikse selv. Men, noe man skal være obs på er om noen har vært litt vel ivrig i "etterstramminga" når sykkelen ble montert opp. Små skruer på stem, hendler, setepinne etc. skal ikke dras til alt for hardt før delene tar skade. Selv om mange liker å tro det, så er det ikke "bare" å sette sammen en sykkel riktig.
Jeg trenger nok litt starthjelp, både når det gjelder sittestilling, renngjøring(smøring, etc) og mye mer.
Dette er min 2 sesong på 2 hjul. Syklet bare terreng i fjor, det er en helt annen opplevelse å sykle på racer.
Kjøpt 2 nye sykler på 2 år, så føler jeg har svidd av mye penger. Startet helt fra scrath når det gjaldt alt av utstyr.
Det var det jeg mistenkte. Ville ikke spørre direkte, er jo noen som mener det er så høy kompetanse hos XXL.
Kanskje lurt å gå over hele sykkelen. Han som har satt den sammen har tydeligvis ikke snøring. Kjedelig hvis deler begynner å ramle av i fart.
Tipper det er en av mine uttalelser du sikter til (ja, jeg jobber hos XXL). Vel å merke spissformulert, generalisert og tatt ut av sin sammenheng. Jeg har påpekt at flere av XXLs 14 sykkelavdelinger med tilhørende serviceverksteder har høy kompetanse, deriblant min egen avdeling. Ja, jeg er lei av å bli stemplet som inkompetent. Hadde det ikke vært mer betimelig å nyansere spørsmålet til "Hvilken XXLavdeling handlet du hos"? Det er en ganske så bred generalisering å kalle dette for "XXL-fit". Du ville ikke fått utlevert sykkelen i den tilstanden der jeg jobber.
Uten at det er ment som noen unnskyldning; det er allerede en i tråden som har bemerket at prisdifferansen i forhold til andre som selger samme modell kanskje er verdt bryet med selv å sette setet i vater og vippe opp styret? Første treff med google på ""giant TCR1" ga meg treff på utsalgspris 12.990,- hos en norsk forhandler. Dersom Eivind94 handlet sykkelen i løpet av forrige uke mens den var på tilbud hos XXL, så er prisdifferansen 5.000,- i forhold til hva han betalte. For den summen kan en sikkert få en "proff" bikefitter på hjemmebesøk. Det ble solgt store mengder av sykkelen mens den var på tilbud, etterspørselen var stor, spesielt stort press på tilbudets siste dag; lørdag. Likevel burde den ikke blitt utlevert i den tilstanden, selv ikke tidspress unnskylder dét.
Sam; har du montert mange sykler opp fra eske selv? Jeg kan betrygge deg med at på TCR1 modelllen, så er det meste allerede skrudd fast fra fabrikkens side. Det er ikke annet enn forhjulet, styret, og setepinne som monteres av montørene. Resten av sykkelen justeres; bremsekalipere, gir, vinkler, etc, og luften etterfylles. (Verkstedet eller butikkmedarbeider monterer pedaler om kunden også handler dette.) For sikkerhet skyld sjekkes det at alt sitter tight. Heldigvis er altså sjansen for at deler vil ramle av i fart, slik du skisserte, ikke større på den sykkelen, enn det er på en hvilken som helst annen sykkel fra Giantfabrikken, uavhengig av salgsted.
Jepp, det var en hoooorribel justering av den avbildede sykkelen. Håper at gir og bremser i det minste var greit justert. Om det er noen trøst så kommer jeg til å sende en en intern e-post med link til denne tråden til de andre sykkelavdelingene, slik at synderene kan tas tak i og lignende episoder forhåpentlig vis unngåsi fremtiden. Til Eivind94; jeg har sendt deg en PM.
Jeg har faktisk bare montert 1 sykkel opp fra eske. Jeg hører ikke hjemme på et profesjonelt sykkelverksted, men litt hobby-mekking går.
Som du påpeker, er XXL ofte uslåelig på pris i Norge og det er verdt å ta med i vurderingen når man skal handle sykkel. Jeg syns bare man skal vite på forhånd hva man kan forvente. Vet man hva man skal ha (og tar vare på ALLE kviteringer) er XXL tipp topp, trenger man hjelp kan det bli helt feil hos XXL. Som du har påpekt flere ganger trenger man ikke nødvendigvis å møte en inkompetent selger hos XXL, flere av de er dyktige fagmenn. Men sjansen er stor spør du meg.
Jeg er enig i at det hadde vært bedre å spørre "Hvilken XXL avdeling handlet du hos". Kanskje som første spørsmål også?
Jeg syns vi lar diskusjonen ligge og heller gleder oss over at vi har fått ett nytt navn på en ny fit.
CK Fix
Re: Vis oss din 2011 racer!
[Re: sam]
#116364603/05/201112:29
Man skulle da ikke være nødt til å spørre hvilken XXL-avdeling det er handlet hos. XXL er XXL. Det blir litt det samme som om man skulle være nødt til å spørre når på døgnet sykkelen ble handlet,
"...å handlet du sykkelen på ettermiddagen??? det må du ikke gjøre. De med peiling på sykkel går hjem klokken 15".
Kunder vil ha trygghet for at når de går inn i en sykkelbutikk og spør om råd og veiledning så blir de møtt av profesjonelle. Det kan man kanskje bli på enkelte XXL-butikker til enkelte tider av døgnet, men går man f.eks. på Spinn Sykkelshop så vet man at alle som jobber der har peiling på sykkel.
Kan ikke dere ta denne xxl diskusjonen på PM eller i en annen tråd. Alle skjønner at monteringen av denne sykkelen var en glipp fra xxl. La oss gå tilbake til å poste bilder av sykler.
Etter mye fram og tilbake har jeg landet på å bestille en Cannondale Synapse Carbon m Sram Apex slik at jeg kommer meg opp alle bakkene på Vestlandet
Jeg er fullstendig klar over at jeg møter meg selv i døra her ved å kjøpe en svart/hvit sykkel, men det er det fargevalget jeg har og sykkelen er jo pen da