Jeg blir fordømt øltørst etter de hardeste treningene, kanskje spesielt etter en lang tur i marka fremfor gymmen
Er det hjernen som assosierer til dopamin? Så enkelt som behov for karbo?
Moi trener mye: Sykling på sti/terreng/grus,markagåing hardt, 3t, hjemme Tidligere ircer + *.forum 17 år oxo, krever Tålmodighet de neste 2 ukene ERFARING over spam. Peace & Luv
Hadde det vært en kosetur ville jeg sagt go for it. Men trening og alkohol er ingen god kombinasjon. Ta heller et par Clausthaler så blir du også forelsket i damen fra reklamen.
Pøh. Munkholm er riktig så godt til alko-fritt å vere. Om eg er "øltyst" etter trening, når eg vaskar hus, eller kva som helst, tyr eg gjerne til ein Munkholm eller tre. (Clausthaler derimot. Det tykkjer eg ikkje spesielt om.)
Pøh. Munkholm er riktig så godt til alko-fritt å vere. Om eg er "øltyst" etter trening, når eg vaskar hus, eller kva som helst, tyr eg gjerne til ein Munkholm eller tre. (Clausthaler derimot. Det tykkjer eg ikkje spesielt om.)
Nøgne Ø lanserer en alkoholfri stout den 14.5. Jeg har forhåpninger, men begrensede. Selv drikker jeg heller skikkelig øl når jeg har samvittighet til det, så blir det farris eller vann de andre gangene.
Dette er spørsmål som du selv bør være i stand til å svare på.
Det står du selvsagt fritt til å mene, men all den stund det ikke er tilfelle, håper jeg at du kan være i stand til å formidle kunnskapen utsagnene dine er tuftet på.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
Trening: aktivitet som har til hensikt å bli bedre i konkurranse. Det er langsiktig slit som ikke nødvendigvis fører til glede etter avsluttet konkurranse.
Kosetur: aktivitet som har til hensikt å gi mest glede mens den pågår. Man bryr seg ikke om framtiden, og man er ikke opptatt av å bekrefte sin plass innenfor miljøet.
Alkohol er ikke gunstig for restitusjon. Det er ingenting mer å diskutere om det.
Jeg kan av personlig erfaring og av tillært kunnskap garantere deg uten det minste fnugg av tvil at en øl IKKE under noen omstendighet senker blodsukkeret. Faktisk inneholder øl så mye karbohydrater at det sender blodsukkeret brattere til værs enn det meste annet du kan putte i deg.
For at alkohol skal senke blodsukkeret målbart må du helle i deg ganske mye, og av en helt annen konsentrasjon enn det vi snakker om her, og den må ikke være spedd ut med noe som er SÅ smekkfullt av energi som øl.
aass det beste butikkølet! svært få som selger aass i Trondheim dessverre, bare meny halling er favoritten min innen de aassene som selges i butikk
Og, drar man til en ølpøbb så får man jo øl som er mer som et måltid å regne og..
Moi trener mye: Sykling på sti/terreng/grus,markagåing hardt, 3t, hjemme Tidligere ircer + *.forum 17 år oxo, krever Tålmodighet de neste 2 ukene ERFARING over spam. Peace & Luv
Var det ikke et par skrotinger som levde av øl et år som eksperiment?
Koser du deg ellers i livet, om det så er å plukke blomster eller ta en kald pils etter en god treningsøkt ! Så vil du mest sannsynlig sykle fortere. Uten glede kan du bange mil etter mil men du blir ikke bedre.... Om det eneste du tenker på er watt,trening og kosthold tror jeg nok de færreste mosjonister med full jobb vil sykle fortere.
Ser alt for mange mosjonister som fornekter seg ALT. Tror ikke i det lange løp at det er best. Men hver sin smak. Men lever du av å sykle stiller det seg litt annerledes. Da er det tross alt jobben din.
God kveld. I morra venter 4 nydelige timer på syklen. I kveld litt rødt i glasset
We have also emphasized that 9.09% of athletes reported to be willing to drink beer after training. Such behavior is absolutely improper, once alcohol induces to diuresis, thus impairing even more the hydration state.
We have also emphasized that 9.09% of athletes reported to be willing to drink beer after training. Such behavior is absolutely improper, once alcohol induces to diuresis, thus impairing even more the hydration state.
Igjen. Den vanndrivende effekten av den bittelille mengden alkohol i én øl er helt neglisjerbar, og den mengden vann som drives ut av alkoholen er i alle tilfeller MYE mindre enn den væskemengden man tilfører ved å drikke ølen.
Med den logikken ville forøvrig kaffe og te være mye verre.
Tar jeg ikke veldig feil brukte Anette Bø øl som drikke til alle dopingkontroller når hun var på toppnivå. Riktig nok en stund siden, men det hadde vel ikke blitt konsumert øl dersom det hadde gått utover prestasjonene.
Så hør på Ole Chr., man lever kun en gang...
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)