Kom nettopp inn fra en tur rundt og ned Årvollåsen som er snøfri. Litt snø i dalsøkk og skyggesteder, men veldig fint å sykle. Samme på Grefsenåsen. PTK-kneika er tørr og fin. En påskenøtt for de viderekommende.
Friksjon - sykkelbutikk Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel. Got Gimbal?
bilde nr 1: starten fra oppkjøringen til PTK + flere stier Bilde nr 2: etter cruxet ptk opp mot starten av varm på 3 sek Bilde nr 3:Ca midt på PTk stiene i starten rett etter klaringen hvor nedkjøringen begynner
Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride
Syklet deler av Ormen Lange i går. Tørt og fint, kanskje to bittesmå snøflekker. Var i området mellom Grefsenkleiva/Trollvann og Linderudkollen i dag. Samme der - bart og tørt. Spent på hvordan det er lenger inn, og satser på en tur rundt Revlikollen i morgen eller tirsdag.
Fersking på forumet her, men ikke fersking i Lillomarka. Hva i alle dager betyr det her?
bilde nr 1: starten fra oppkjøringen til PTK + flere stier Bilde nr 2: etter cruxet ptk opp mot starten av varm på 3 sek Bilde nr 3:Ca midt på PTk stiene i starten rett etter klaringen hvor nedkjøringen begynner
Er dette forumet bare for innvidde lesere som har vært her i allerede hundre år? Selv har jeg sykla i Lillomarka siden MTB kom til landet, men beskrivelsen over sier meg ingenting.
Det dukker stadig opp steder i skogen som noen "døper" med sitt høyst uoffisielle navn, PTK en av de. Forkortelse for pyseterjekneika da Terje en stund slet med å sette utfor.
Haugevis av slike navn skapt her inne på forumet gitt:)
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Kul film! Hvor lang tid bruker du på den runden og har du muligheten til stille som guide en vakker dag?
Takk! Jeg var vel ute i fire timer, med spisepauser, filming, og utprøving av ny sti til Sinober som jeg ikke skal teste igjen. Går fint på tre uten å stresse.
Stiller gjerne som guide. Har masse fin sti å vise frem med Kjelsås som utgangspunkt, så bare kom med gjengen Hverdagskveld f.eks.
Hvilken rute sykler du fra barlindåsen til Sinober? Har slitt med å finne en god rute her. Den jeg pleier å ta går opp grusen til høyre, på sti over et hogstfelt så bæring etter noen klopper opp til noen hytter. Så videre over noen myrpartier og vips så er jeg på sinober. Har hørt at det går en sti til venstre etter kloppene før man bærer opp bakken til de nevte hyttene men den har ikke jeg vært kar om å finne.
Når du kommer inn T-krysset i Skillingsdalen etter å ha kjørt ned brattsiden av Barlindåsen, går det en sti opp til venstre for skiltet. Regn med å få litt puls hvis du tar den oppover ;-)Går sti helt til Sinober der.
Jeg tok altså den stien som tron beskriver. Hadde ikke prøvd den før, og synes det var vanskelig! Ok, jeg får prøve flere ganger, og ta utfordringen, men liker ikke å måtte dytte for mye. Kloppesekvensen er derfra.
Vanligvis har jeg tatt den veien neistein beskriver.
Når du kommer inn T-krysset i Skillingsdalen etter å ha kjørt ned brattsiden av Barlindåsen, går det en sti opp til venstre for skiltet. Regn med å få litt puls hvis du tar den oppover ;-)Går sti helt til Sinober der.
Hvordan er denne stien etter den første stigningen etter skiltet? Har bare syklet forbi der og opp grusen for jeg har tenkt at den ikke ser særlig syklbar ut. Men da er den kanskje det allikevel?
Har ikke vært der selv, men marka er helt fri for snø. Til og med der det vanligvis er vått har det tørka opp endel. Selv fikk jeg unnagjort årets første tur over styret. Landet mykt på trynet og fikk The Kiss of Mud.
Redigert av Nils_Arne; 28/04/201120:22.
Friksjon - sykkelbutikk Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel. Got Gimbal?
Ja er ganske så tørt der ute, selvom det kun har blitt et par tre turer for min del så langt. Hvordan var myren oppe på Barlinåsen, den må da være ganske så våt enå?