Linken for å bestille fungerer ikke, er det med vilje?
Vi driver å bygger om sidene litt, og i farta har det skjedd noen tekniske problemer som har ført til at deler av siden er nede. Dette skyldes nok mest det at jeg er mer habil på sykkel enn php.
Jeg kan også opplyse om at vi er utsolgt for hjul nå, men venter inn et nytt parti rundt august måned.
Det stemmer. Jeg kan ikke gjøre annet enn å be deg ta kontakt med meg på e-post eller pm om det er spørsmål angående produktet. Jeg driver ikke markedsføring her på forumet.
Det har jo sin sjarm med litt sånn bakgårdsfølelse, men det hadde vært ok om siden var nogenlunde oppdatert i forhold til lagerstatus osv. Helt greit at man ikke er proffe på EDB og slikt, men kundeinfo og status bør være oppdatert til enhver tid mener nå jeg.
Kan forresten godt hende jeg bestiller et par om de tåler en velvoksen kar på rett under ett tonn.
Jeg leser med interesse at der er en veldig bra crash replacement og service, men jeg kan ikke helt forstå hvordan det håndteres når der går mange måneder i slengen uten noe på lager?
Selges disse direkte fra taiwan på kundebestilling, eller blir det kjøpt opp partier? definisjonen på et parti er jo ofte en større mengde?
Har et sett med Unaas. Det er mitt første carbon hjul sett så har ikke noe å sammenligne med. Men jeg syntes de er knall fine og gode å kjøre med. Har ca 250 mil på de nå. Det som har vært litt problem med de er at festet til eikene i felgen har en tendens til å ryke. Har byttet to eiker, og etter en lang tur i går røk jammen ei til. Ikke noe problem å få det fikset, Unaas gutta tar det med en gang, bare litt kjedelig at det skal skje så ofte.
Ja ja..hvis man kan akseptere at over 10% av alle eikene ryker i løpet av de første 250 mil så står man sannelig ganske fritt til å velge det meste gitt
Har en kar i klubben som kjører disse, og jeg var riktig så bekymret for om han kom hjem fra en langtur vi hadde.Voldsom kast i hjulene. Jeg ville ikke kjøre bak ham i frykt for at hele sulamitten gikk i knas med påfølgende kræsj. Virker som om kvalitetskontrollen har noe å gå på ....
Det må nok bli 2011 ja. I mellomtiden kan de jo bry seg med å kommentere noen av sine egne påstander
Sort tekst: Påstander fra unaas Rød tekst: Egne kommentarer og brukererfaringer
Kombinasjonen av 50mm høy felg og karboneiker gir hjulet en mer stabil og sikker følelse enn du har kjent på noe annet hjulsett.
Noe annet hjulsett? Hva sammenliknes med?
Karboneikene gjør at dette er et av de stiveste hjulsettene på markedet i vertikal retning. Det fører igjen til at du får utnyttet enda mer kraft pr tråkk. Samtidig har karbon evnen til å gi en langt høyere komfort enn aluminium og stål.
Stivere enn alt annet OG mykt på en gang? Vertikal belastning og torisonal er forøvrig ikke det samme, og ingen av de to nevnte har noe med lateral stivhet å gjøre
Vi har testet hjulsettet igjennom et helt år. Vi har utsatt det for alle mulige påkjenninger uten å se antydninger til slark, slitasje eller skader Har en kar i klubben som kjører disse, og jeg var riktig så bekymret for om han kom hjem fra en langtur vi hadde.Voldsom kast i hjulene. Jeg ville ikke kjøre bak ham i frykt for at hele sulamitten gikk i knas med påfølgende kræsj. Virker som om kvalitetskontrollen har noe å gå på ....
Har et sett med Unaas. Det er mitt første carbon hjul sett så har ikke noe å sammenligne med. Men jeg syntes de er knall fine og gode å kjøre med. Har ca 250 mil på de nå. Det som har vært litt problem med de er at festet til eikene i felgen har en tendens til å ryke. Har byttet to eiker, og etter en lang tur i går røk jammen ei til. Ikke noe problem å få det fikset, Unaas gutta tar det med en gang, bare litt kjedelig at det skal skje så ofte.
wow...over 10% av eikene ryker Men det er kanskje bra det?
Hjulsettet er blant de lettere høyprofilsettene på markedet. Vi har presset vekten så langt ned som mulig uten at det skal gå på bekostning av kvalitet eller styrke. Dog gjør karboneikene hjulet noe tyngre enn om vi hadde bygget det av tradisjonelle ståleiker, men eikene gir større fordeler i forhold til aerodynamikk og stivhet enn hva stål eller aluminiumseiker kan tilby.
1390g er vel strengt tatt ikke blandt de lettere 50mm hjulene. Kan unaas greie ut hvordan en av disse CF eikene har mindre frontareal og vake enn f.eks en CX-ray?
Vi mener vi har et veldig godt produkt. Vi har solgt en god del hjulsett, og det er ikke til å komme bort i fra at det er alltid er en sjangse for at noen få hjul kan ha problemer. Det er vi ikke alene om.
Det er aldri noen eiker som har røket på våre hjul. Men det var noen hjul som hadde fått problemer med en ring mellom felg og eike, de var blitt festet feil og røyk. Det var aldri snakk om en stor sikkerhetsrisiko eller problemer med det. De få hjulene som hadde et slikt problem har blitt fikset.
Det er jo klart verken vi, eller noen andre, synes det er gøy når kunder opplever problemer.
1390g er absolutt ikke det letteste i klassen, men samtidig heller ikke spesielt tungt.
Eikene våre er mer aerodynamsike enn CX-eiker ettersom de er kutter vind bedre med dråpeformede eiker. Forhåpentligvis kan vi få noen ordentlige uavhengige tester som viser dette når vi har penger nok.
Dog om er du interessert i hjulene er du mer enn velkommen for å prøve de
Jeg leser med interesse at der er en veldig bra crash replacement og service, men jeg kan ikke helt forstå hvordan det håndteres når der går mange måneder i slengen uten noe på lager?
Selges disse direkte fra taiwan på kundebestilling, eller blir det kjøpt opp partier? definisjonen på et parti er jo ofte en større mengde?
Vi har selvfølgelig alle deler som skal til for å bygge opp et ødelagt hjul, eller bytte ut deler.
1390g er absolutt ikke det letteste i klassen, men samtidig heller ikke spesielt tungt.
Eikene våre er mer aerodynamsike enn CX-eiker ettersom de er kutter vind bedre med dråpeformede eiker. Forhåpentligvis kan vi få noen ordentlige uavhengige tester som viser dette når vi har penger nok.
Dog om er du interessert i hjulene er du mer enn velkommen for å prøve de
-Emil
Masse av utsagnene bærer preg av ønsketenking mer enn realitet. Jeg hadde håpet å få bekreftet utsagnene, ikke avkreftet
Det er jo alltids sjans for problemer, men å påstå at de er testet i et år med mye sykling for så å oppleve at eikene løsner? Nei ærlig talt.
Ikke lettest i klassen, ikke utpreget lett -> les, Ikke som påstått blant de letteste
Eikene deres er er altså mer aerodynamiske grunnet formen? Så en eike med samme form men tynnere ville da vært mer aerodynamisk? La oss kikke på f.eks Sapim CX-Ray. En velkjent eike som ikke løsner i limen. Den tynnere eiken vil også generere vesentlig mindre turbulens ved gaffelen
Alle hjulsett er gått over før salg, og både jeg og andre har syklet mye på flere typer hjulsett i lang tid før vi begynte å selge noe som helst. Derfor er det både kjedelig, beklagelig og dumt om det er noen som har problemer.
Ingen hjulsett på markedet er 100% garantert å ikke ha problemer. Hverken om det Zipp, Mavic, Shimano eller oss. Skulle det være problemer er vi lette å ha med å gjøre, og det er en fordel av våre hjul ikke må sendes f.eks til Frankrike for å bli fikset.
Som sagt, du er velkommen til å prøve hjulene, så får du felle en dom etter det
For all del..Jeg har kjørt en del med karboneiker, og det funker det....Når det funker Det skal det ikke være noen tvil om. Spennende å se dere kommer med flere modeller.
Men Token og veldig mange andre hjul bygges samme sted. De benytter andre nav, innfestninger for eiker og felger. Tittet på de hjulene i fjorårets Taipei Bicycle Show, og de virker veldig fine. Dog litt tunge.
For all del..Jeg har kjørt en del med karboneiker, og det funker det....Når det funker Det skal det ikke være noen tvil om. Spennende å se dere kommer med flere modeller.
Noen av disse?
De der kan du kjøpe av meg hvis du er keen.. :-)
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
For all del. Jeg vet det. Men jeg er usikker på om 'produsent' vet dette da argumentasjonen virker veldig sitatpreget. Som en selger som nettopp har sett lyset etter et kickoff.
Flyvingen vil grunnet økt hastighet få en oppdrift. Og der er litt av poenget også. Eikene har i det de passerer gaffelen en veldig høy hastighet. Så har gjerne også sykkelen. Det betyr at en tykkere eike vil møte ganske mye mer motstand enn en tynn eike da den ikke befinner seg i friluft, men beveger seg mellom to foiler som allerede gir økt lufthastighet relativt til eiken.
Så. Samme hvor ideelt formet den halvcentimeter tykke eiken er så vil den totalt gi mer luftmotstand enn en, ja rund eike for den saks skyld.
Noen gafler har prøvd å ta hensyn til dette. F.eks er maks tillatt avstand mellom bladene 50mm, og utnyttes i mange aerogafler.
Legger ved noen ill. for litt tydeligere å vise dette.
Det er ikke vanskelig å forstå at unaas har stor tro på produktet sitt, men jeg finner det likevel litt underlig at de virker så lite interessert i å bevise resultat av sin egen forskning hvordan de klarer å bryte med konservative fysiske lover.