hva går dere på i birken kontra resultat i dag? Målet mitt er merket på 3:35-40 ca i birken, men litt usikker på om jeg klarer å hente en halvtime (men er jo 1,5 mnd skitrening igjen )
HKM er etter min mening det best arrangerte skirennet jeg har gått så langt. Spesielt alle drikkestasjonen var meget bra. Vi hadde jo like mye langing som proffene. Min tid i HKM ble 3:41 gikk Birken på 3:16 i fjor. Dette er dog ikke spesielt reelt fordi jeg hadde en j... dårlig dag i dag. Kroppen ville ikke og pulsen lå i sone 2 og 3 hele veien, var aldri i nærheten av rødsona. Rundt 10-15 minutter dårligere tid i dag enn birken i fjor kanskje?
3:41 på sone 2 og 3 er jo veldig bra? Kroppen sliten etter mye sykkeltrening? Hmmm. bare jeg som synes HS er hardere med mye opp og ned. Spesielt alle de bratte bakkene hvor det kun var mulig med fiskebein og da i gå-sakte-aksjon
men veldig bra arrangement ja. i startgropa, drikke og matstasjoner, løypene, været, og bra med bussene som fraktet opp til tryvann igjen. Gikk greit ned igjen med bil også. Så summasummarum et bra arrangement
3:41 på sone 2 og 3 er jo veldig bra? Kroppen sliten etter mye sykkeltrening? Hmmm. bare jeg som synes HS er hardere med mye opp og ned. Spesielt alle de bratte bakkene hvor det kun var mulig med fiskebein og da i gå-sakte-aksjon
Ikke helt restituert etter en periode med mye sykkelintervaller håper jeg. Snittpulsne var 151 har terskel rundt 166. HKM er et knalltøft renn, uten tvil.
Ikke helt restituert etter en periode med mye sykkelintervaller håper jeg. Snittpulsne var 151 har terskel rundt 166. HKM er et knalltøft renn, uten tvil.
Ja synes bakkene er brattere her enn i birken. De er mange høydemeter der også (som jeg husker etter å kun gått en gang), men mer kupert her.
4.23 fra pulje 13 her. Ikke løype for meg dette, trives bedre i litt mindre bratte bakker. Jeg klarte vel det kunststykket å være nedpå i ca halvparten av plogebakkene. Når siste plogebaken ved stadion kom vurderte jeg et milisekund å ta av meg skiene å gå ned, var så lei av å falle
Selv synes jeg birken traseen er betydelig mindre tøff enn nye HS.
vet forresten noen om det finnes puljeoversikt og hvordan man gjorde det iht pulje? Vet en på forumet her lagde tilsvarende oversikt for birkentrippelen for slike ting og den var veldig bra.
4.08 i dag, sloknet veldig siste mila. Tøff avslutning for å si det forsiktig. Stakkars folk som skal gå 5 mil i den løypetraseen under VM. Hadde 4.34 på birken i fjor, har som mål under 4 timer i år. tror det kan gå med full klaff.
Jeg fikk samme tid som på Birken i fjor. Fantastisk kropp i dag pga liten tid til trening i det siste, men 6 lag VR50 var overkill. Hadde faktisk god glid nedover, men vanvittig subb ved framføring av skia i diagonalgang. Trodde jeg skulle få brokk etter 5 km. Men smørning nok under skia til å gå løypa en gang til, så avslutning var bra. Dog rimelig hektisk å ta igjen så mange fra kortløypa.
Hmmm. bare jeg som synes HS er hardere med mye opp og ned.
Jeg er enig, syns denne løypa var hardere enn Birken, men for en fantastisk løype, og som flere her har vært inne på, super betjening underveis, ja, dette var moro, men veldig slitsomt, tikket inn på 4.35
vann i camelbak'en fungerte forresten dårlig. hadde en liter og frøs fort i slangen, selv med frostbeskyttelse og pustet vann tilbake. Så hadde en 0,8 liter ekstra å bære på hele turen
Slenger meg med i rekken av fornøyde deltagere. kjempefine spor, utrolig bra og hyppige matstasjoner+ et fantastisk vær som tilsammem gjorde dette til en av mine flotteste skiturer. at det var blytungt legger ikke demper for det inntrykket.
Var ikke tipptopp idag, men trase, vær og humør i skogen gjorde at jeg smiler. Gikk på 3.16.09 fra bakerst i pulje 2, men i likhet med alle andre mener jeg at jeg burde gå minst 10 min raskere.
Jeg fikk samme tid som på Birken i fjor. Fantastisk kropp i dag pga liten tid til trening i det siste, men 6 lag VR50 var overkill. Hadde faktisk god glid nedover, men vanvittig subb ved framføring av skia i diagonalgang. Trodde jeg skulle få brokk etter 5 km. Men smørning nok under skia til å gå løypa en gang til, så avslutning var bra. Dog rimelig hektisk å ta igjen så mange fra kortløypa.
Jeg gikk Holmenkollen i går og det var tungt opp bakkene og for så vidt ned bakkene der sola stekte (for de sent startende).
Jeg har ikke gått Birkebeinerrennet, bare syklet rittet. Men i vår skal jeg gå rennet. Hvor mange høydemeter stigning har Birkebeinerrennet?
Hva er forskjellen på ascent / descent og elevation gain & loss? Og for såvidt total høydestigning? Tallene avviker. Og i hvilken grad kan man stole på GPS-målingene?
ser jo helt ekstrem ut den løypa når den nå vises på Polar Og mye opp og ned. Men kan ikke huske at jeg synes at det gikk så mye nedover fra toppen av Heggelia og neste timen....