Politiets Utlendingsenhet rydder opp!!!
|
Re: Politiets Utlendingsenhet rydder opp!!!
[Re: FuzzyLogic]
16/01/2011 00:22
|
Espen
More than words
|
More than words
Bekrefter at det er iscenesatt. Sikkert for å legge press på ulike politikere , SV spesielt. De møter seg selv i døren. Helt greit at SV får litt opposisjon fra venstre, uten at dette var det beste eksempelet.
|
|
|
[Re: Espen]
16/01/2011 00:31
|
Espen
More than words
|
More than words
Forøvrig er saken skikkelig pikant, og jeg er spent på fortsettelsen. Det er ingen enkel jobb å løse dette på en måte som de fleste synes er ok. Her burde jo Jens & Co vise seg fram som sterke statsledere, og komme opp med noe lurt, men det spørs om evnene er der. Lurer seriøst på hvordan Siv, Per Willy og resten av den gjengen ville taklet dette kjøret. Lurer på hva politiet mener om denne tillitserklæringen? Politiet får den tilliten de fortener, fra mange hold. Jeg synes de oppfører seg rart i mange saker, og denne kritikken kommer fra folk som mest sansynlig har endel erfaring med Politiets framgangsmåter. E
|
|
|
16/01/2011 03:25
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Treg dag på diskusjonssidene på DB?
Jeg vet egentlig ikke, for jeg følger ikke så mye med der. Hvordan det? Når vi først tar opp diskusjonen: hvordan kan du bekrefte at den nevnte asylsøkeren og kjæresten hennes har iscenesatt saken og mediekjøret?
|
|
|
[Re: Vanilla Ninja]
16/01/2011 07:24
|
ElGordo
Ringrev
|
Ringrev
Det triste i denne saken er at ingen hadde brydd seg om det var en tobarnsmor fra somalia som ble sendt ut. Snasen og velartikulert derimot- vips så har du en Case. Likhet for loven?
I told u so!
|
|
|
[Re: ElGordo]
16/01/2011 07:31
|
GeirEivind
Besatt
|
Besatt
Det triste i denne saken er at ingen hadde brydd seg om det var en tobarnsmor fra somalia som ble sendt ut. Snasen og velartikulert derimot- vips så har du en Case. Likhet for loven? Det er jo fordi folk egentlig vil at man skal ha sånn tv2-stem på hvem som skal sendes ut-program.
|
|
|
16/01/2011 10:27
|
EgilS
More than words
|
More than words
Det triste i denne saken er at ingen hadde brydd seg om det var en tobarnsmor fra somalia som ble sendt ut. Snasen og velartikulert derimot- vips så har du en Case. Likhet for loven? Og man sender glatt ut mindreårige med alvorlige kroniske sykdommer, uten at det blir særlig med protester fra "alle som bryr seg".
|
|
|
[Re: EgilS]
16/01/2011 10:56
|
perbl
More than words
|
More than words
Folk bryr seg om det som står i vege og blabla. Det å faktisk sette seg inn i det som skjer i asyl/oppholdspolitikken orker ikke folk flest som begrenser samfunnsengasjementet til å lage facebookaksjoner utfra det de får med seg i tabloidene. Sånn, formiddagens frust utbasunert! 
Per B.
|
|
|
16/01/2011 11:25
|
Raindog
Ringrev
|
Ringrev
Det triste i denne saken er at ingen hadde brydd seg om det var en tobarnsmor fra somalia som ble sendt ut. Snasen og velartikulert derimot- vips så har du en Case. Likhet for loven? Dersom hun hadde vært fullstendig interegrert, og hun aldri hadde hatt noen tilknytning til Somalia , ville nok jeg reagert på samme måte, men jeg måtte selvsagt kjent saken. Og man sender glatt ut mindreårige med alvorlige kroniske sykdommer, uten at det blir særlig med protester fra "alle som bryr seg". Noen slike saker gjorde at helseproblemer ble et kriterium for å få bli. Det går ganske klart fram i avslaget i denne saken at hun ville få innvilget asyl om hun hadde hatt alvorlige helseproblemer. Jeg synes at det er riktg at man tar hensyn til alvorlige helseproblemer, og jeg mener det burde være kriterier for de som klart å bli fullstendig interegrert. Jeg regner meg blant dine "alle som bryr seg" og skjønner at du mener vi er hyklere. Det kan ha en kjerne av sannhet, men de største hyklerne i denne saken er de som plutselig er så opptatt av alle de andre flyktningene som ikke får den samme oppmerksomheten. Jeg ser krokodilletårene. Denne saken er tvert i mot veldig viktig for andre søkere , fordi den har gjort allmenheten, inkludert meg, oppmerksom at vi også sender ut flyktninger som all fornuft tilsier bør få bli. Signalene fra regjeringen er ihvertfall at de skal se om reglene bør endres.
|
|
|
[Re: perbl]
16/01/2011 11:27
|
Raindog
Ringrev
|
Ringrev
Folk bryr seg om det som står i vege og blabla. Det å faktisk sette seg inn i det som skjer i asyl/oppholdspolitikken orker ikke folk flest som begrenser samfunnsengasjementet til å lage facebookaksjoner utfra det de får med seg i tabloidene. Sånn, formiddagens frust utbasunert! Selvfølgelig. Alle som ikke er enige med deg i sak er idioter som ikke setter seg skikkelig inn i sakene.
|
|
|
[Re: Raindog]
16/01/2011 11:36
|
perbl
More than words
|
More than words
Jeg skrev ironisk, men påpek gjerne hvor jeg tar feil i min antagelse om at dette er et utslag av mediaprofil.
Per B.
|
|
|
[Re: perbl]
16/01/2011 11:55
|
Raindog
Ringrev
|
Ringrev
Jeg skrev ironisk, men påpek gjerne hvor jeg tar feil i min antagelse om at dette er et utslag av mediaprofil. En slik svært moderert og generell påstand, er det umulig å være uenig i. Men jeg klarer ikke å se hvordan det skal endre mitt syn på saken vi diskuterer.
Redigert av Raindog; 16/01/2011 11:56.
|
|
|
[Re: GeirK]
16/01/2011 13:38
|
oppogned
Avhengig
|
Avhengig
Og når har de feigingene tenkt å hive ut Krekar og Datsik? De bidrar ikke i det hele tatt. Hvis du hadde fulgt med litt på dem debatten, hadde du visst det. Jeg har fulgt med såpass at jeg vet hvorfor det ikke er så lett å bare hive dem ut. Det er så at man har et lovverk og forholde seg til, men det strider mot sunt folkevett og lovverket er ikke nødvendigvis riktig. Dessuten, hvis disse to nevnte er så frie idealister og kjempere som de skal ha det til, hvorfor tar de da ikke kampen sin på hjemmebane? De burde i det minste betalt for seg.
Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.
|
|
|
[Re: oppogned]
16/01/2011 14:00
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Mener du at lovverket bør endres slik at Norge blir en stat med aksept for dødsstraff, med det formålet å få sendt ut to mennesker du ikke liker?
|
|
|
16/01/2011 14:25
|
FuzzyLogic
Bah..
|
Bah..
Dessuten, hvis disse to nevnte er så frie idealister og kjempere som de skal ha det til, hvorfor tar de da ikke kampen sin på hjemmebane? Akkurat derfor tapte Tamilene sin kamp. De flyktet istedenfor å kjempe. Og da de så hvor det gikk begynte de å kreve at de landene som hadde tatt i mot dem skulle kjempe deres sak. Fantastisk!
|
|
|
[Re: Vanilla Ninja]
16/01/2011 14:43
|
FuzzyLogic
Bah..
|
Bah..
Treg dag på diskusjonssidene på DB?
Jeg vet egentlig ikke, for jeg følger ikke så mye med der. Hvordan det? Nesten alle som ytrer seg der begynner med: "Ikke at jeg bryr meg men..." Spesielt i overfladiske kjendissaker der DB tør åpne diskusjonene med sterke meninger. Når vi først tar opp diskusjonen: hvordan kan du bekrefte at den nevnte asylsøkeren og kjæresten hennes har iscenesatt saken og mediekjøret?
Du er veldig ambivalent. Først er du ikke interessert i hva jeg mener , og nå er du det. Ja,jeg var kjapp på avtrekkeren da jeg skrev den kommentaren. La meg ordne litt så du skjønner: "Bekrefter for meg at det er iscenesatt." Min "teori" er at folk langt ute på venstresiden ikke liker hvordan Ap og SV som fremstiller seg som humane i asyl/innvandringspolitikken i forhold til f.ex. Frp. De bruker Maria for å statuere et eksempel, så kan folk diskutere og greie ut sine kognitive dissonanser på dette området. Jeg hørte på radioen like etter at hun ble arrestert at de snakket om "apparatet" rundt henne. Hva skal dette apparatet gjøre nå? Jeg har sett lignende uttalelser i nettmedia og. Og når kjæresten er tilknyttet Klassekampen er det for meg ingen tvil lengre. Dette er bevisst. Resultatet av dette stuntet oppsummerer Raindog greit i sin post: Jeg regner meg blant dine "alle som bryr seg" og skjønner at du mener vi er hyklere. Det kan ha en kjerne av sannhet, men de største hyklerne i denne saken er de som plutselig er så opptatt av alle de andre flyktningene som ikke får den samme oppmerksomheten. Jeg ser krokodilletårene. Denne saken er tvert i mot veldig viktig for andre søkere , fordi den har gjort allmenheten, inkludert meg, oppmerksom at vi også sender ut flyktninger som all fornuft tilsier bør få bli. edit: Og fremdeles sitter svartingene og sier WTF ? Jada, mange som møter seg i døren her...
Redigert av FuzzyLogic; 16/01/2011 14:53.
|
|
|
16/01/2011 16:00
|
GeirK
More than words
|
More than words
og lovverket er ikke nødvendigvis riktig. Hva er det i såfall som er galt?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
16/01/2011 16:44
|
EgilS
More than words
|
More than words
Og fremdeles sitter svartingene og sier WTF ?Jeg så ikke at Raindog eller andre protesterte noe særlig på forumet da Fathia eller de irakiske familiene ble kastet ut. Problemene til disse var vel helst at de ikke var like sympatiske? Eller var det det at de ikke hadde klart å gjemme seg lenge nok for politiet til å bli "ekte" nordmenn?
Redigert av EgilS; 16/01/2011 16:52.
|
|
|
16/01/2011 16:51
|
EgilS
More than words
|
More than words
Det kan ha en kjerne av sannhet, men de største hyklerne i denne saken er de som plutselig er så opptatt av alle de andre flyktningene som ikke får den samme oppmerksomheten. Jeg ser krokodilletårene. De har ikke jeg sett så mange av. Det jeg ser er mange som bruker disse som eksempel på hvor idiotisk det er at det å gjemme seg lenge nok blir en grunn til å skulle få bli. Denne saken er tvert i mot veldig viktig for andre søkere , fordi den har gjort allmenheten, inkludert meg, oppmerksom at vi også sender ut flyktninger som all fornuft tilsier bør få bli. Kriminelle "flyktninger" fra land som ikke tilsier flyktningestatus, og som etter all sannsynlighet er ressurssterke nok til å klare seg selv i hjemlandet? Nei takk. De som bør få bli er de med et reelt behov for beskyttelse.
|
|
|
16/01/2011 18:35
|
Raindog
Ringrev
|
Ringrev
Jeg så ikke at Raindog eller andre protesterte noe særlig på forumet da Fathia eller de irakiske familiene ble kastet ut. Problemene til disse var vel helst at de ikke var like sympatiske? Eller var det det at de ikke hadde klart å gjemme seg lenge nok for politiet til å bli "ekte" nordmenn? Jeg ser ikke bort fra at jeg burde gjort det samme den gangen, jeg kjenner ikke saken særlig godt. Jeg skal altså kritiseres for at jeg ikke kjenner alle tidligere saker, og gjorde det samme dengang. I tidligere saker har jeg som andre trodd at vi hadde en anstendig politikk, og at ikke hele sannheten har kommet fram når flyktninger har gått til mediene. Denne gangen fikk vi en saklig framstilling av problemet i god tid før utkastelsen ble aktuell. Jeg kjenner fortsatt ikke andre historier godt nok til å gjøre meg opp en mening om dem. Den aktuelle saken forteller meg imidlertid at det sannsynligvis finnes mange som ligner. Jeg skjønner nå at jeg har stolt for mye på myndighetene tidligere. Jeg kan beklager denne bristen, jeg er langt fra noe perfekt menneske. Men jeg kan ikke la dette hindre meg i å framføre min mening om uretten når en denne saken har åpnet øynene mine. Jeg ser også at det kan ligge et element av rasisme bak. Det liker jeg selvsagt ikke, og det trenger jeg å tenke litt gjennom før jeg finner ut av. Man blir aldri for gammel til å lære noe, heller ikke om seg selv.
Redigert av Raindog; 16/01/2011 18:37.
|
|
|
16/01/2011 21:26
|
EgilS
More than words
|
More than words
Takk for at du er ærlig. 
|
|
|
17/01/2011 10:16
|
Flex
Veteran
|
Veteran
Jeg er fortsatt ikke enig i alle prioriteringene som blir gjort...
|
|
|
[Re: Flex]
17/01/2011 10:24
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Så man vil både att Maria ska få spesiell behandling (eller att regler endras) och på samma gång blir man irriterad när hon inte får samma behandling som alla andra?
Hade det spellat stor roll om polisen hade ventat någon vecka på att ta in Maria?
|
|
|
[Re: ]
17/01/2011 13:48
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Ny vending i saken. Da tipper jeg NN alias Maria Amelie blir gjest hos Skavlan på fredag. http://www.dagbladet.no/f//mariaam.pdf "Håndteringen av saken, særlig tid og sted for pågripelsen, er av mange oppfattet å ha vært uten fingerspitzgefühl eller musikalitet. Lagmannsretten slutter seg til dette." Et lite spark til politiet, der. Det må sies.
Redigert av sykkeloyvind; 17/01/2011 19:34. Rediger grunn: Marias "ekte" nav tatt bort av hensyn til hennes sikkerhet.
|
|
|
[Re: Tex]
17/01/2011 15:11
|
jonnykast
Besatt
|
Besatt
Massevis med smileys i 2012  Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
|
|
|
[Re: ]
17/01/2011 16:19
|
Espen
More than words
|
More than words
Denne saken har jo det meste, men mangler selvsagt en prestisjekonkurranse mellom forskjellige offentlige etater.
e
|
|
|
[Re: Espen]
17/01/2011 21:55
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Redigert av sykkeloyvind (I dag 20:34) Rediger Grunn: Marias "ekte" nav tatt bort av hensyn til hennes sikkerhet.
Huh? Ikke vet jeg hva slags nav hun bruker ... Når det gjelder hennes ulike navn, står disse oppgitt i alt fra offentliggjorte dommer til artikkelen om henne på Wikipedia. Men det er nå så. Jeg skal ikke bruke de mer, jeg.
|
|
|
[Re: Tex]
17/01/2011 23:55
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Redigert av sykkeloyvind (I dag 20:34) Rediger Grunn: Marias "ekte" nav tatt bort av hensyn til hennes sikkerhet.
Huh? Ikke vet jeg hva slags nav hun bruker ... Når det gjelder hennes ulike navn, står disse oppgitt i alt fra offentliggjorte dommer til artikkelen om henne på Wikipedia. Men det er nå så. Jeg skal ikke bruke de mer, jeg. Heisan, hoppsan. Jeg satt på sidelinjen og lot meg engasjere/underholde/sjokkere av kommentarene, helt til sensuren slo til som lyn fra klar himmel. Nå ble det plutselig enda mer alvorlig for min del, jeg velger å ta del i samtalen, her kom noe jeg vil ha svar på. Kan vi få en forklaring fra sensor på hvorfor et såpass offentlig menneske, med en såpass omtalt sak, hvor all informasjon er såpass tilgjengelig, nå skal beskyttes ved at navnet holdes hemmelig? Er det hemmelig lengre? Hvilken trussel står vedkommende ovenfor dersom navnet "lekker" ut fra TS? Jeg har så langt ikke fått med meg at det finnes grunn til å holde (et av) hennes navn hemmelig. Jeg trodde jeg hadde fått med meg de fleste detaljer i saken, men dette var nytt. At redaksjonen sensurerer er også nytt, i hvert fall det at det kan oppfattes som vagt politisk. Om ikke redaksjonen selv vil forklare, så kan kanskje Tex viderebringe beskjeden han fikk da inelgget hans ble sensurert. En såpass alvorlig inngripen MÅ ha en god forklaring. Jepp, jeg mener det oppriktig.
..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
|
|
|
[Re: Rednax]
18/01/2011 06:55
|
fredriks
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: fredriks]
18/01/2011 07:22
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Er det noe spesielt du ønsker å vise oss, siden du gir oss lenker til to ikke-eksisterende artikler i media samt en usensurert Wikipedia-side? 
|
|
|
|
|