Råeste i garasjen min er foreløpig en Mazda Furai, men vant den i går kveld så den skal nok ikke ut av garasjen med det første
Kjappeste bilen min (før jeg har prøvd Mazdaen noe særlig) er en kjempebillig Tommy Kaira ZZ2, og har klart å holde unna for alle racingbilene på nordsløyfa (i GT-runden på Expert-level) med den lille og lette 4WD-bilen!
Jeg har prøvd å få både R8 og Enzo til å oppføre seg som en konkurransebil på svingete baner, men det vil seg ikke helt. Spesielt Enzon er håpløs - understyrt og jævlig. Noen som har noen tips til oppsett på hjuloppheng og vinge? Med 900hk går den jo noe sykt rett fram egentlig.
Min favorittbil så langt er Mercedes CLK GTR race car 98'. Eneste bilen jeg har som klarer under 6 min på ringen. Gleder meg til jeg får tak i Ferrari F10 - det tror jeg blir stas!
Vel, bilen skal visst være fullt utviklet ned til samme detaljnivå som f1-bilen deres (Ref. EVO nr. 150 (tror jeg)), så med mindre videoen er speedet opp så skal det være en teoretisk mulighet for at bilen faktisk ville klart det. Sjåføren/piloten derimot....
*EDIT: Får min playstation med gt5 imorgen. Tror det blir en legendarisk lite effektiv helg hva alt annet enn spilling angår.
Med rå bil mener jeg en sjelden versting. Tid på Nürburgring er ikke så nøye for meg.
Jeg har både Enzo, RedBull X2010, F1-bil og R8 i alle mulige utgaver omtrent. Mazda Furai fikk jeg også igår.. Ikke testet den enda. Men jeg kjøpte meg en BMW M3 GTR Race Car igår, den gleder jeg meg til å teste
Bare tull selvsagt. En slik bil ødelegger jo hele spillet.
Egentlig synes jeg alle biler med over 500 hk og racingoppsett ødelegger spillet. Jeg vil si det slik, og tror at alle oppvokst på 70- og 80-tallet skjønner hva jeg mener:
<500 hk og veioppset = Scalectrix >500 hk og racingoppsett = Aurora
Spørsmålet for min del er om den bryter naturlovene eller ikke.
Nå er vel dette kun en virtuell bil, men hvis beregningene deres stemmer så skal det jo være mulig å bygge den. Isåfall så vil den veie ca. det samme som en F1 (600kg), ha dobbelt så mye motor å gå på (over 1400hk) og ant. mye mer "down force" (pga. alle begrensningene i F1). Likevel synes jeg den virker litt for stødig over bakketopper - det ser ikke ut som den har så mye fjæringsvei å gå på, så jeg tror den ville bunnet og dermed mistet bakkekontakten lettere enn det ser ut som på videoen. Og svinger med lav fart virker den å sitte alt for godt mot underlaget.
Noen som har noe tips til hvilken bil jeg bør ta utgangspunkt i hvis jeg vil "bygge" en skikkelig banebil? Jeg har som sagt prøvd forskjellig med både R8 og Enzo..
Bil og bil... Mine to siste biler (Fiat Stilo og Citroën C4) har såvidt klart 200 i GPS-fart i nedoverbakke på autobahn. Det var rett frem selvfølgelig. Hver dump i asfalten føltes som en trussel mot stabiliteten. Hadde vært gøy å prøve en bil bygget for litt fart. Med Ducatien var det jo relativt udramatisk å ligge i over 200 km/h.
Ellers har jeg jo sikkert sittet på i over 200 som guttunge. Med en far som var biljournalist så måtte jo alle biler (ca to i uken) toppfartstestes. Husker at vi dro over til Danmark med de sprekeste bilene. Sikkert noe med muligheten for inndragelse av førerkort.
På speedometeret ja. Tviler på at det er noe særlig mer en 170-180 i virkeligheten. Må si at en vanlig bil oppfører seg noe tvilsomt i svinger og på ujevnt underlag i de hastighetene og at det absolutt ikke er å anbefale. Bremsene er heller ikke dimensjonert for slikt.
Ikke velg mclaeren f1 det er galskap veier 970kg og 900hk går rett vest men ferarri 458 italia er en god bil
Er disse utsagnene basert på virkelige kjøreopplevelser eller på GT5? Jeg tipper en McLaren er helt udramatisk rundt 200 km/h. Møtte for øvrig en svart 458 på svingete fjellvei her nede i Italia i forrige uke. Ganske fin, men 430 er finere synes jeg fortsatt.
Har dere noen baner dere konkurerer mot hverandre i tid, drifting eller?
Jeg har et forslag i den sammenhengen og det er at man ikke blir enige om den eller den bilen trimmet sånn og sånn, men heller velger en special event hvor bilen er gitt og ikke utskiftbar. Jeg foreslår AMG-greia hvor man kjører hele Nordsløyfa.
Ja... Det er ufattelig fort, og spesielt når du begynner å nærme deg 100 over det. Du skal ha tungen rett i munnen og følge med på hastigheten. Det var forøvrig en AM DB9 i Tyskland for min del...