hei, kjører med oakley radar nå, men har litt problemer med at øynene renner selv når billene sitter rimelig tight... Jeg lurer på om noen vet om jawbone er bedre på å lede vind vekk fra øynene, og om det da er best med ventilerte glass eller ikke? Ventilerte glass er vel bedre på å ikke dugge i oppoverbakkene, men hvis det fører til mer trekk på øynene går det vel vinninga opp i spinninga (",)
Re: oakley jawbone vs radar...
[Re: Xenon]
#94538118/05/201007:59
Jeg synes jawbone dugger alt for mye, så om jeg skulle kjøpt briller i dag hadde det blitt radar. Jawbone tar sikkert litt mer vind, men det finnes jo større alternativer av radar også...
[Re: olask]
#94541518/05/201009:22
M-frame fases vel ut og kan helt sikkert finnes for en "billig" penge, selv om Okley ikke skal selges med rabatt... De funker i alle fall under de fleste forhold og kan nyttes med store glass dersom øynene trenger dette for full beskyttelse.
Jeg bruker begge, og har ikke opplevd noe spes forskjell mht dugg.
Derimot synes jeg Radar er bedre enn Jawbone hvis man prøver å se bak seg; rammen rundt glasset på Jawbane hindrer sikten når man snur hodet for å se over skulderen.
støtter kjerts der altså:) og som kjent; du skal ikke kimse av stilpolitiet! har også forstått det som at dette politiet opererer i nærmeste krets med kjerts:)
Bestilte Jawbone fra Otticanet ifjor, og fikk momsregning fra fraktselskapet en måneds tid etterpå. Da endte brillene opp på omtrent samme pris som CC selger de for. Like greit å bestille derfra, da prisen du ser, er prisen du betaler.
Kjøpte jawbone, etter å ha prøvd større glass i radar'n... Da blir radar'n "by- og fritidsbrille", mens jawbone blir heltids sykkelbrille Kjøpte "Jawbone BMX Chrome", gleder meg som en liten unge!!! Maillot Vert "earsocks" og Jade Iridium-glass passer drakta perfekt!!!
Jeg bruker begge, og har ikke opplevd noe spes forskjell mht dugg.
Derimot synes jeg Radar er bedre enn Jawbone hvis man prøver å se bak seg; rammen rundt glasset på Jawbane hindrer sikten når man snur hodet for å se over skulderen.
Hei, dette er årsaken til at jeg ikke har kjøpt Jawbone som unektelig ser bra ut. De brillene som er i avataren min blokkerte sidesynet skikkelig. Heldigvis tok sønnen min affære og knakk de for noen år siden slik at jeg kunne kjøpe Oakley Flak Jacket. De er bra forover og gir full sikt bakover også!
Jeg er veldig happy med mine Salice 006. De fås også med polarisert glass til en brøkdel av prisen av hva Radar med polarisert glass koster.
Jeg synes det er mye lettere å holde oversikten i trafikk eller et felt med 006, sammenlignet med Jawbone. Innfatningen er til stadighet i veien. Dernest dugger 006ene mye mindre enn Jawbone.
Salice 006 er godkjent av Super Mario. Jeg behøver ikke si mer.
Når det gjelder briller er Oakley de beste på markedet. Thor Hushovd, Andy Schleck, Lance Armstrong, Fabian Cancellara, rekken er uendelig lang av topp syklister, og friidretts utøvere for den del, som bruker Oakley. Ingen over ingen ved siden.
Går du for Oakley har så satser vel man strengt tatt på kvalitet og ikke stil. Selv om toppsyklistene sykler i Oakleys sliter jeg med å like utseende på de, spesielt de tofargede(les: Lance). Knallgod kvalitet riktignok.
Går du for stil, går du for Carrera. Og da ikke sportskolleksjonen, men Lifestyle. Carrera Safari f.eks. Ikke noe utskiftbare glass, ikke noe ventilasjon og annet stash, kun überfet retrodesign
Redigert av Albo; 05/10/201018:20.
[Re: Albo]
#104413105/10/201018:30
Å si at Oakley ikke har stil er dristig, meget dristig
Ante meg at det var noen uenige Angret på posten 2 sekunder etter at den var postet Men det er ikke de peneste/mest stilfulle brillene. Det står jeg på
[Re: Albo]
#104431905/10/201021:07
Når det gjelder briller er Oakley de beste på markedet. Thor Hushovd, Andy Schleck, Lance Armstrong, Fabian Cancellara, rekken er uendelig lang av topp syklister, og friidretts utøvere for den del, som bruker Oakley. Ingen over ingen ved siden.
Nå er det vel også slik at sponsing har mye å si Hvis Hushovd hadde fått mer penger av f.eks. adidas enn det han får av oakley, hadde han kjørt med adidas-briller
Når det gjelder stil og funksjon mener jeg at oakley er i toppen (derfor jeg har 4 forskjellige oakley-briller ;)), men....det skal sies at etter å ha sett Chrome-utgaven "live" er jeg litt usikker på om jeg er "bling" nok til å sykle med de
Tror nok at hodefasong har mest og si om en skal velge Jawbone eller Radar. Kjøpte Jawbone Livestrong utgaven nærmest på impuls, men fant ut etter etpar turer at den litt tykke kanten under/rundt brillene var litt irriterende i lengden, så nå har jeg Radar Livestrong og er strålende fornøyd.
På den annen side har jeg x antall brillepar fra Biltema, og de duger som bare det