OK - da får vi prøve å få til en tur en gang! Det kan vel sikkert være lurt å oppgradere sikkerhetsutstyret litt også vil jeg tro, bruker selvfølgelig hjelm i dag men burde vel kanskje utvide med legg/kne/albue. Hva med klikk/flat pedaler? Har alltid brukt klikk på stisykling.
Helhjelm synes jeg en bør koste på seg i allefall. Det er steinete i Åre og hvis du har bra fart så smeller det skikkelig. Rustning og kne/leggskinn er heller ikke dumt!
Pedaler er det lurt å ta det du bruker til vanlig.
Jeg sykler alltid med min vanlige stisykkel i Åre og synes det fungerer helt fint. De første turene var med en 100mm hardtail med rittgeometri, det funket det også. RM Slayer vil funke finfint, tror jeg. Du sykler nok ikke like fort som de på DH-rigg, men hva så?
Jeg syklet også på min stisykkel i Åre - aldri mer! Sykkelen fikk 1 års juling iløpet av noen timer. Det er ikke uten grunn at DH syklene er grove med mye vandring og fjær.
Gjørme and lots of it!! Deilig å få komme i gang med sesongen men underlaget var utfordrende. Dekkvalget mitt var en kjempemiss. Nyinnkjøpte Ardent i downhillversjon skulle prøves. Lang versjon kort. Disse er ikke ment til annet enn tørt underlag. Alt annet blir over disse sin yteevne. Utover det så ble vi våte og vi kludra det til i World cup heisen alle mann. Christian satt fast i sikkerhetsbøyla, Jonny mista ned sykkelen og undertegnede kilte sykkelen mellom korga og avstigningen. To ganger!
Espen og jeg var en bitteliten tur på Trones i dag for å teste hans nye leketøy. Turen ble brått avbrutt av et høyt smell i mitt "fantastiske" Shimanonav. D-R-I-T-T!
Redigert av Boen; 02/06/201120:21.
Jeg er kanskje landets beste til å skyve en sykkel opp en bakke... - Scott Ransom -
Espen og jeg var en bitteliten tur på Trones i dag for å teste hans nye leketøy. Turen ble brått avbrutt av et høyt smell i mitt "fantastiske" Shimanonav. D-R-I-T-T!
DET BLIR ENDA MORSOMMERE NÅR DET SKJER PÅ FØRSTE TUR I BODØ!
Syklet under 1 time på mitt bruktkjøpte XT hjulsett, da baknavet gikk i sju stein. Etter litt plukking, fant jeg ut at det var bosset som hadde skjært seg. Felgen ligger nå på dynga. Flaks at du solgte dritten Christian:-)
Cannonen funka bra den, stabil og vefungerende ! men litt uvant å kjøre med stivere oppsett på dempere en før ! men det har helt klart sine fordeler ja !
Det er faktisk såpass bart ja. Da blir det jo så det går an å ta en tur snart Må få skrudd sammen sykkelen nå så..
Jeg tenkte jeg skulle ta årets første tur på mandag 13.juni (2.pinsedag). Ligger an til at det blir en liten delegasjon, men vi får ta en egen tråd når det nærmer seg.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Syklet under 1 time på mitt bruktkjøpte XT hjulsett, da baknavet gikk i sju stein. Etter litt plukking, fant jeg ut at det var bosset som hadde skjært seg. Felgen ligger nå på dynga. Flaks at du solgte dritten Christian:-)
Trones råkker i blautvær!!
Kasta du felgen fordi at bosset hadde gått i stykker?
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Jeg harry-handlet i Åre i går, og det så ut som om det var helt OK forhold der. De som kom ned for å levere sykkel etter utleie, så ikke så VELDIG skitne ut, så det har nok vært ganske tørt enkelte steder :-)
En vakker dag skal jeg dra og prøve selv. Dersom jeg kan samle sammen nok mot da. Det ser hufsig bratt ut i Åre...
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Virker som om det er noe som går, det med ødelagte baknav. Samme skjedde i fjor sommer, fikk skiftet, men nå er det på ny frisk:( Gjett en gang type nav jeg har??? Hva er det beste å gjøre, få fikset eller kjøpe nytt hjul?
Kasta du felgen fordi at bosset hadde gått i stykker?
Ha ha neida. Ligger pent i kjelleren å venter. Skjønner ikke hvordan bosset skal av/ fikses. Blank i bosswork. Tenkte jeg skulle høre med en snill å fingernem verdaling.......