Er det normalt 1 eller 2 trailere som kjører? Er det 2 går det vel an å spørre hvilken som går dirkete til Rena å plassere sykkelen der. Er det forresten på nedsiden av hallene bussen går? Det står Sigrid Undsetsvei, men ikke noe mer.
Bussene og trailerne står på veien nedenfor kristinshall. Lever sykkelen på trailer og gå å sett deg i anvist buss. VIKTIG: Legg merke til hvilken trailer du leverer sykkelen på, og still deg bak denne traileren når du er på rena.
Men seriøst, er det noen som har "poser" på bena inni skoen for å holde seg tør, eller er det bare dumt?
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
Men seriøst, er det noen som har "poser" på bena inni skoen for å holde seg tør, eller er det bare dumt?
Blir da like våt av det. Våt av regn eller fotsvette, jeg foretrekker det første selv om det kanskje er litt kaldere. Tror det blir jævlig bløtt på lørdag, det blir bra lell!
Etter sigende kom det mer enn 40mm på noen få timer i fjor, det kjentes i alle fall slik ut. Du blir like våt med poser i skoa, glem det og kjør med et par gode sokker men pass på at det ikke blir for trangt.
Ha på deg ullsokker og ullundetøy (tynt). Ikke ha på deg ting som er vanntett. Du kommer til å svette så mye at du holder varmen selv om du er gjennomvåt. Det er verre om du får masse innestengt svette enn om du blir bløt av regn.
Storm melder det samme som de har gjort, satser på at de er mer treffsikker denne gangen. Regn blir det nok uansett, men forskjell på lett (Storm) og kraftig (Yr)
Yr bare tøyser !!! Året er misslykket allikevel for dem, så de kan like gjerne ha det litt moro med 20000 tullinger som skal over fjellet. Det blir nok bra skal du se :-)
Stor sykkelkoffert leies ut. Plass til både terreng og landeveissykkel. Hardplast med egne hjulposer. Låsbar. 400,-/helg 600,-/uke Dep. 500,-
Siste førerapport på radioen var tørre grusveier, opphold og vindstille. Selv med en del regn i morra blir dette atskillig bedre enn i fjor, nesten så jeg begynner å tro på
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
Lillehammer vil få 10-12 grader, mens Rena får 6-7 grader i høyfjellet. Over 900-1000 moh vil det også komme sludd, forteller han.
Jeg får 2004-flashback... Bortsett fra at i år har jeg dratt på meg en halsbetennelse/forkjølelse i forkant... Den satser jeg på forsvinner opp mot Skramstad.
Erfaringsmessig er det 3 steder jeg "lider" når det er kaldt og vått. Det er hals, fingre og tær. Så her borger det for headover/buff, lange hansker for tidlig-sesong og et par skotrekk som skal kastes på Lillehammer.
I tillegg kommer selvsagt vest, løse bein og armer, evt. enda mer tøy.
Milde moses......dette kan jo bli kongebra! Må bare demontere skjermer og pakke om sekken.... Jadda!
Mål 2015: Enebakk Rundt, Elgrittet, Østmarkrittet, Krepserittet, Nybakkrunden, Stomperudrittet, Oslo Triatlon, Stomperudrennet, HK-marsjen og Mangenskogrennet.
Jeg får 2004-flashback... Bortsett fra at i år har jeg dratt på meg en halsbetennelse/forkjølelse i forkant... Den satser jeg på forsvinner opp mot Skramstad.
+1.
Ikke akkurat optimal oppladning med feber i går og i natt! Fatter ikke hvorfor dette alltid skjer uka før ritt#€%#€
Drar til Lillehammer i kveld og satser på at formen er brukbar når jeg våkner i morgen. Lukter rolig tur, dette
Været sjekker jeg tidligst i kveld, må jo bli tullete av å sjekke yr hver time
Forsent, er forlengst tullete, men det har ingenting med yr.no å gjøre. Refresher terrensykkel.no hvert kvarter for å finne ut om det er noen ting jeg har glemt i forbindelse med pakking av sekk, forslag til transport, siste værmelding, hvilke dekk i regn, sol, snø, et par eller flere sett med hansker, skjerm eller ikke skjerm etc... Så mange faktorer, så mange meninger. Jeg har blitt helt tullete
With my sunglasses on, I'm Jack Nicholson. Without them, I'm fat and sixty. Jack Nicholson (1937-)
Er det noen gode tips mot bremseproblemer pga. søla? Det var vel ganske mange som sleit med det i fjor. Med felgbremser slapp jeg unna, men i år er det skivebremser for meg også. Er det noen gode triks for å unngå å miste bremsene, eller for å fikse dem raskt?
Problemet med skivebremser i søle og sand er at det slipes konstant mot klossene, og de kan bli slitt ned på f.eks. 9 mil. Opplevde dette i fjor, med helt nye klosser, som holdt akkurat ned til Håkons hall, og ved demontering var de såvidt begynt å slite på metallet.
Et triks er å bruke sintrede klosser, som slites litt treigere enn organiske, men de koster mer, bråker litt mer og er kanskje litt mer av/på i bremsefølelse.
Underveis kan en vel forsøke å spyle bremsene litt om en hører det subber!
Når bør jeg kjøre fra Lillehammer om jeg har start kl 12:40? Har hentet startnummer og har transport med sykkel på taket. Alt som skal gjøres er å varme opp. Noen som har gulesider kartreferanse til startområdet?
- Mvh BeefCake - - - - - - - - - - - - - - - I may do foolish things, but I do them with great enthusiasm!