Lett og morsom ritt/sti hardtail selges. Meget morsom sykkel med en lett karbonramme og gode deler. Klar for ritt eller stimoro.
Sykkelen er bygget med utgangspunkt i en Commencal Skin ramme i medium størrelse og bygget opp med komplett XX gruppe. Ønsket å bygge en lett sykkel for ritt og som samtidig kunne brukes på sti. Sykkelen har vært kjempefin både på sti og grus, men har ikke rullet overvettes mye da det ofte har blitt til å bruke en av fulldemperne isteden. Totalvekten havnet på 8990g med de dekkene som sto på når jeg bygget den og tubeless oppsett. Pga litt dekksbytte står den nå med slanger, men tubelessventiler følger jo med. Dekk nå er Race King framme og Specialized Captain bak, men jeg har også andre dekk.
Ellers er det lette, men fornuftige deler som en kan se i spekken under. XX kranken er av den smale typen og med 42/28 drev.
Hjulsettet er meget lett, men har holdt fint for meg på nesten 80 kg, Vekten på hjula ligger vel på rett over 1300g for settet.
Gaffelen er XX utgaven med Black Box demperen og hydraulisk lock out. Black box utgaven er en klar forbedring fra Race dempingen jeg hadde ifjor og den lette lockouten er genial når man begynner å bli slten. Ingen wire som blir treg i gjørme heller..
Sykkelen har vært tapet opp for å beskytte lakken, men har selvfølgelig noen små bruksriper på rammen og krankarmen. Ripene ser verre ut på bildene enn i virkeligheten, men dere ser i alle fall hvor de er. Fremstår som tilnærmet ny etter vask.
Ramme: 2010 Commencal Skin 1 (Medium)
Gaffel: 2010 RS Sid XX med hydraulisk lock out
Stem: Rotor 100mm
Styre: Easton Monkeylite riser.
Bremser: SRAM XX 160/160
Setepinne: Easton EC 90 og ikke KCNC som på noen av bildene
Sete: Specialized Phenom 143 bredde
Krank: Sram XX
Kjede: Shimano Dura Ace
Kassett: Sram XX 11-36
Framgir: SRAM XX
Bakgir: SRAM XX
Girspak: SRAM XX
Holker: Esi Chunky
Wirestrømper: Grønne Jagwire
Hjulsett: American Classic nav g No Tubes Olympic felg. Rett over 1300 gram
Dekk: Etter ønske. Har litt diverse XC dekk
Byggekostnaden for denne sykkelen ville lett passere 45000. I og med at den fremstår i meget god stand så ønsker jeg meg ca 25 000 for denne.
Ønsker du en vinnersykkel til en god pris så er det bare å slå til!
Sykkelen står i Bergen og kan sees på Sykkelbutikken etter avtale.





