Beste nigeriabrev til nå?
|
Beste nigeriabrev til nå?
28/09/2010 12:19
|
GeirK
OP
More than words
|
OP
More than words
Jeg var akkurat innom spam-folderen min på gmail for å lete etter en forsvunnen beskjed fra en forretningskontakt da jeg snublet over denne godbiten:
Good Day Friend, Mitt navn er Gerard Robbert Martinus Sebastiaan , jobber JEG med Finance Penge Control Unit her the Nederland , er you ansvarlig for kontroll utenlandske kontoinnehavere the to de forskjellige Banken her the Nederland . Jeg funnet din e- post kontakt gjennom min Country's internasjonale web - katalog . Under Vår system årlige inspeksjoner av to de forskjellige kontoene bank her the Nederland funnet min Avdeling en poengsum å Bosetti seg med en ENORM sum av amerikanske $ 10,500,000.00 (You Millioner fem hundre amerikanske dollar) som ble avsatt av den na avdøde Mr. Jerry R. Williams , en australsk statsborger . < / P>
Among Min undersøkelser oppdaget JEG at den avdøde Jerry R. Williams har ingen begunstiget eller Parore for å KReversi Midler (U.S. $ 10,500,000.00 ) og Loven av Landet mitt her i Nederland er at Når en Konto er inaktiv only wed enn Atte 8 år tilsynet har rett til å konfiskere midlene . These Midler er i Ferd med å bli beslaglagt hvis JEG ikke dra nytte av det . These er hvorfor JEG er kontakter du partner meg i said en gang i Livet -time business mulighet . Alt du trenger å gjøre er å is som de Parore til sykdom ; min advokat vil behandle og gi to relevante dokumenter om those og pengene vil bli overført til din Konto the Landi , slik at you kan dele den og invest det the lønnsomme bedrifter . Alt JEG trenger between deg er for oss å jobb sammen - Bare Folge mine instrukser og strategi , og JEG vil gi all relevant informasjon og dokumentasjon som gjør at den nevnte midlene bli overført til din bank kontoen lovlig USER hengerfeste eller et problem . Jeg vil gi deg full forklaring på those Business etter at du svarer denne e- posten . Jeg gleder meg hore between deg Snart . Vennligst SVAR på denne e- post ved å skrive direkte til min private e- post: ( gerardrobbert50 @ aol.nl < / A>) Beste hilsen , Gerard Robbert
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Beste nigeriabrev til nå?
[Re: GeirK]
28/09/2010 12:25
|
olechr
More than words
|
More than words
Slå til!! Du blir jo rik!!!
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
28/09/2010 12:26
|
jan erik
Besatt
|
Besatt
Hehe! Synes du skal ta de pengene du får å investere i GoogleTranslate, slik at alle kjeltringene der ute får en bedre oversettelse av planene sine.
|
|
|
[Re: olechr]
28/09/2010 12:27
|
olganga
Ivrig
|
Ivrig
Ja, og så får du med hengerfeste!
Ole
"Utrolig kastearm på disse veganerne"
|
|
|
[Re: olganga]
28/09/2010 12:37
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
Ja, og så får du med hengerfeste! Og hore.... 
|
|
|
28/09/2010 12:44
|
progres
Besatt
|
Besatt
hoho - den er god. Spør om det følger høyttalerkabler med.
En annen sak er de Adobe_skampris_tilbudene som nå florerer. Proffe annonsører med klartenkte svindelhjerner og for mange er det sikkert snart gjort å gå på snørra. Photoshop cs5 kosta 100 dollar eller noe. Den egentlige prisen du betaler er at du overgir pc'n til til en som kaprer ( hoster) den ( og innkasserer profitten senere via nettbank etc). jeg liker ikke adobe som firma - men her har de min medynk
Redigert av progres; 28/09/2010 12:44.
|
|
|
[Re: progres]
28/09/2010 13:01
|
Andrehua
Besatt
|
Besatt
Jeg gleder meg hore between deg Snart .
Hva sier rettskrivningspolitiet om denne setningen???
|
|
|
[Re: Andrehua]
28/09/2010 13:11
|
Garpen
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Han derre Gerard Robbert Martinus Sebastiaan gir et dårlig bilde av sånne Finance Penge Control Unit folk... Vi er kanskje ikke så sterke på rettskrivning, men det skorter som regel ikke på fantasi! 
NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også! Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
|
|
|
[Re: Garpen]
28/09/2010 13:20
|
baronKanon
Valgets kvaler
|
Valgets kvaler
Ble svett i øyeeplet av å lese det brevet...
|
|
|
[Re: Andrehua]
28/09/2010 13:29
|
Vanilla Ninja
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg gleder meg hore between deg Snart .
Hva sier rettskrivningspolitiet om denne setningen???
Man down! Retrett! Retrett!
|
|
|
[Re: Vanilla Ninja]
28/09/2010 13:35
|
Tex
Besatt
|
Besatt
Synes brevet var greit nok, bortsett fra at jeg ikke helt skjønner denne setningen:
"Alt du trenger å gjøre er å is som de Parore til sykdom".
Eeeeeeeeeeeh akkkurat.
|
|
|
[Re: jan erik]
28/09/2010 13:37
|
GeirK
OP
More than words
|
OP
More than words
Hehe! Synes du skal ta de pengene du får å investere i GoogleTranslate, slik at alle kjeltringene der ute får en bedre oversettelse av planene sine. No kidding. Vi snakker tross alt om halvparten av "You Millioner fem hundre amerikanske dollar"
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
28/09/2010 15:33
|
Pjoltergeist
Ringrev
|
Ringrev
Huff - det er dårlig gjort å få en influensasyk stakkar med tette tårekanaler til å le slik... !
Denne mannen må unektelig være nokså høyt på strå siden han har et eget land i Nederland.
Kristian
I'd rather be loved than liked...
|
|
|
28/09/2010 15:41
|
dr dunkel9HHrRV
Medlem
|
Medlem
You Millioner fem hundre amerikanske dollar er ca. tilsvarende en kvart laks,eller halvfjærsfirs ,delt på radiusen.
...Sånn cirkus.
Kan ikke gå god for tallene,da det er en stund siden jeg tok brevkurs i ekonomiks i det anerkjente Bank of Nigeria.
Let meg regn Some på take that,sjå vill jeg kom back too the talls.
|
|
|
[Re: dr dunkel9HHrRV]
28/09/2010 19:55
|
Husky
Entusiast
|
Entusiast
Reverserar vi prosessen ser vi at engelsken ikkje er heilt bra heller... moroklomp han der, eller er det verkeleg Good Day Friend, My name is Gerard Robbert Sebastiaan Martinus, I work with Finance Monetary Control Unit in the Netherlands, you are responsible for checking foreign account holders the two different bank in the Netherlands. I found your email contact through my Country's international web - directory. Under our system, annual inspections of two different bank accounts in the Netherlands found my department a score to Bosetti with an ENORMOUS amount of U.S. $ 10,500,000.00 (You Million five hundred U.S. dollars) that was deposited by the now deceased Mr. Jerry R. Williams, an Australian citizen. </ P>
Among my research I discovered that the late Jerry R. Williams has no beneficiary or Parore to KReversi funds (U.S. $ 10,500,000.00) and the Law of my country here in the Netherlands is that when an account is inactive only Wed Permitted than eight years the agency has the right to confiscate the funds. These Grant is about to be seized if I do not take advantage of it. These are why I am contacting you to partner me said once in a life-time business opportunity. All you need to do is to ice as they Parore to disease; my lawyer will consider and give two relevant documents about Those and the money will be transferred to your Account the Landi, so that you can share it and invest it the profitable businesses. All I need Between you is for us to work together - just follow my instructions and strategy, and I will provide all the relevant information and documentation that allows the said funds will be transferred to your bank account legally USER towing hitch or problem. I will give you full Those explanation for Business after replying to this email. I look forward whore Between you soon. Please REPLY to this e-mail by writing directly to my private e-mail: (gerardrobbert50@aol.nl </ A>) Best regards, Gerard Robbert
Sig
|
|
|
[Re: Husky]
28/09/2010 21:13
|
Anders A
Avhengig
|
Avhengig
He he, fint brev Geir. Jeg fikk dett i dag av en fyr som kaller seg Tony Dozie, han skriver:
Kjære venn.
Kjære venn Am gjør denne kontakten til deg på det faktum at vi kan være av bistand til hverandre i å utvikle en langvarig hjertelig forretningsforholdet. Jeg ble rørt av min personlige inspirasjon til å stole på din oppriktighet å håndtere en bedrift. Den 27. august 2007, en fortrolig for meg som har samme etternavn med deg døde age82 i en bilulykke langs Manchester Express Road. Alle i bilen dessverre mistet livet. Fordi min avdøde venn hadde verken kone eller barn før han døde, gjorde jeg undersøkelser for å finne noen av hans utvidede slektninger, dette viste seg mislykket. Etter flere mislykkede forsøk, bestemte jeg meg for å spore hans slektninger over Internett for å finne et medlem av familien hans, men til ingen nytte. Tre uker siden fikk jeg et brev fra en volt innskudd selskap varsle meg om intensjonen deres å beslaglegge eller erklære ubrukbart en volt innskudd eid av min avdøde venn {valued US$15.5M}hvis jeg ikke klarer å produsere en arving til å gjøre krav på Vault konto. Basert på det faktum at du har samme etternavn som min avdøde venn er noe som gjør denne kontakten til å be oppriktig samarbeid i repatriating pengene før det er konfiskert eller erklært ubrukbare av Vault Selskap hvor disse enorme forekomstene er framlagt. Jeg har fått utstedt et varsel for å gi den neste-of-kin eller har konto konfiskert. Siden jeg har vært mislykket i finne slektninger i over (2) år nå, Jeg søker ditt samtykke til å presentere deg som pårørende til avdøde, slik at utbyttet av Vault konto verdsatt US $ 15.5m vil bli frigitt til deg og du og jeg kan dele den; 50% til deg og 50% til meg. Jeg har alle nødvendige juridiske dokumenter som kan brukes til sikkerhetskopiere alle krav vi kan gjøre, og har snakket med en juridisk utøver og han forsikrer meg av sin profesjonelle assistanse.Jeg trenger din ærlige co-operasjon for å at vi ser denne transaksjonen gjennom. Jeg garanterer at dette vil bli behandlet under en lovlig ordning som vil beskytte deg mot eventuelle brudd på loven. Forutse raskt svar. Med vennlig hilsen, Anthony Dozie108 Manchester Road,Chorlton cum HardyManchester LancashireM21 9TX EnglandPhone: 44 742 464 0177
If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
|
|
|
[Re: Anders A]
10/10/2010 22:28
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Fikk tilbud om penger fra en død jøde. Fra Mr.John Tugwell, Jeg er Mr. John Tugwell leder for regnskap revisjon av Nat West Bank Harlsden, North West London, her i England. Jeg skriver du om en bedrift forslag som vil være av en enorm gjensidig nytte for oss begge. I min avdeling, oppdaget jeg en sum av £ 15 millioner (femten millioner pund) i en konto som tilhører en av våre utenlandske kunder avdøde, en milliardær Business Mogul Late Mr. Moises Saba Masri, en jøde fra Mexico som ble et offer av et helikopter krasj tidlig i år, fører til hans død og hans familiemedlemmer. Saba var 47-år gammel. Også i helikopteret på tidspunktet for ulykken var hans kone, deres sønn Avraham (Albert) og hans datter-in-law. Piloten var også død.
Valget av kontakter du er vekket fra den geografiske natur hvor du bor, særlig på grunn av sensitiviteten av transaksjonen og konfidensialitet her. Nå vår bank har ventet på noen av de pårørende til å komme opp for kravet, men ingen har gjort det. Jeg personlig har vært mislykket i finne slektninger, jeg søker ditt samtykke til å presentere deg som den neste av slekt / Will Betalingsmottakers til den døde, slik at utbyttet av denne kontoen verdi på 15 millioner pund kan bli utbetalt til deg.
Dette vil bli utbetalt eller delt i disse prosenter, 60% til meg og 40% til deg. Jeg har sikret alle nødvendige juridiske dokumenter som kan brukes til å sikkerhetskopiere dette kravet vi gjør. Alt jeg trenger er å fylle inn ditt navn til dokumenter og legalisere dem i retten her for å bevise at du som legitim betalingsmottakeren. Alt jeg trenger nå er ærlig samarbeid, taushetsplikt og tillit til at vi ser denne transaksjonen gjennom. Jeg kan garantere deg at dette vil bli behandlet under en lovlig ordning som vil beskytte deg mot eventuelle brudd på loven.
Vennligst gi meg følgende opplysninger, som vi har 7 dager for å kjøre den gjennom. Dette er veldig URGENT PLEASE.
En. Fullt navn: 2. Din Direkte mobilnummer: Tre. Din Kontaktadresse: 4. Din Yrke: 5. Din Nasjonalitet: 6. Din sex / alder:
Etter å ha gått gjennom en metodisk søk, bestemte jeg meg for å kontakte deg håper at du finner dette forslaget interessant. Vær på bekreftelsessiden av denne meldingen og viser din interesse, jeg vil gi deg mer informasjon. Bestrebe seg på å la meg vite din beslutning i stedet holde meg vente.
Takker du i spenning på en gunstig svar.
Vennlig hilsen Mr. John Tugwell Likte denne setningen spesielt godt: Bestrebe seg på å la meg vite din beslutning i stedet holde meg vente.
Redigert av cvrokka; 10/10/2010 22:29.
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
[Re: cvrokka]
11/10/2010 06:48
|
ELO73
Ivrig
|
Ivrig
Er ikke verst denne heller... Valget av kontakter du er vekket fra den geografiske natur hvor du bor...
|
|
|
[Re: ELO73]
12/10/2010 08:45
|
karlsons
Entusiast
|
Entusiast
Denne dukket opp i min søppelkasse for et par dager siden.. The Accountant/Auditor, Mobil Petroleum Nigeria Ltd [MPNL], Contract Board, Nigeria. Attention, FOR YOUR INFORMATION AND URGENT PARTNERSHIP I am Mr. Francis Adeneyi Adeolu, the Accountant and Auditor of Mobil Petroleum Nigeria Limited, Contract Board, I am seeking your partnership on the recovery of an existing fund with a bank here in my country value of Fifteen Million Eight Hundred Thousand United States Dollars (USD15,800,000:00) . This fund came to exist as unclaimed contract payment made into the account of a foreign contractor of this organization for the contract executed in the year 2004, and the news of the death of this contractor who died of cardiac arrest in the United Kingdom that same year. The banking rules here in my country, have it that if a depositor has been confirmed dead and no one comes up for the claim of his/her deposit after a period of six (6) years, the bank has the right to declare such fund unclaimed and be transferred into the government treasury, with a 40% commission, just last week an official notification letter was sent to this organization by the bank on the arrangement to declare this fund unclaimed, , I have to put a stop to the arrangement that a foreigner has already contacted my office on this very payment. I have contacted you as a foreigner to stand as my trustee to enable me present you before the bank as the either the business associate or the distant relative of this contractor, to facilitate this fund ownership change in your favor and immediate transfer into your account, pending my visit there in your country for sharing and utilization between us, I also want to reassure you that every step on this fund transfer is free of any risk and it will be carried out under a legitimate process that will protect you from any breach of the law. On the completion of this fund into your account, the sharing should be thus: - 50% is for me as the initiator and I will confidently hand over to you all the essential documents on this very supply that the payment is lying unclaimed in the bank, you will also guide me on the investment of this my share into real estate there in your country. 45% should be for you as my partner, considering the essential role that you will play in this transaction. 5% should be for hidden expense reimbursement that should be incurred for the legal actualization of this project in your favor. In the execution of this project, I will urgently require from you the following details:- Your name in full. Your residential Address in full. Your Mobile/Cell Phone number. Brief information on your profile, this should include your age, marital status and nature of Job. Finally, the trust reposed on you on this mutual benefit partnership can not be over emphasized, please forward your response to this my e-mail account only: francisadeneyi@mail.mn Yours Sincerely, Mr. Francis A. Adeolu. Virker jo svært lovende og fristende 
|
|
|
[Re: karlsons]
28/10/2010 13:13
|
Oslo27
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitter og hører på banden podcast fra 25.10.10 Hvor de snakker om "scambaiting". Altså de later som de er interessert, men får gutta til å gjøre forskjellige ting for de først.. F.eks skrive harry potter for hånd, lage lydbok av hitchhiker's guide to the galaxy eller spille inn nye versjoner av monty python sketsjer. Anbefaler alle å sjekke podcasten og hjemmesiden til banden. GULL! Samt http://419eater.com/ (hjemmeside dedikert til saken) .. Måtte bare dele det.. 
|
|
|
[Re: karlsons]
09/12/2010 13:35
|
Calavera
Fersking
|
Fersking
Her er det vel bare å slå til:
We have been trying to reach you since the past few days, as my associate has helped me to send your first payment of $7,500 USD to you as instructed by Mr. David Cameron the United Kingdom prime minister after the last G20 meeting that was held in United Kingdom, making you one of the beneficiaries. Here is the information below.
MONEY TRANSFER CONTROL NUMBER: 0224873876 SENDER NAME: Jame Barry AMOUNT: $7,500 USD
I told him to keep sending you $7,500 USD twice a week until the FULL payment of ($360.000 United State Dollars) is completed.
Note a certificate will be made to change the Receiver Name as stated by the British prime minister, send your Full Names and your direct phone contact via Email to: Mr Gary Moore
The money will not reflect until the clearance certificate is issue to you by the G20 committee.
contact Mr. Gary Moore for your clearance certificate.
Mr Gary Moore E-mail:western_uniontransfer04@pkuit.[/i]com[/i]
|
|
|
[Re: Oslo27]
09/12/2010 13:44
|
bik3man
More than words
|
More than words
Sitter og hører på banden podcast fra 25.10.10 Hvor de snakker om "scambaiting". Altså de later som de er interessert, men får gutta til å gjøre forskjellige ting for de først.. F.eks skrive harry potter for hånd, lage lydbok av hitchhiker's guide to the galaxy eller spille inn nye versjoner av monty python sketsjer. Anbefaler alle å sjekke podcasten og hjemmesiden til banden. GULL! Samt http://419eater.com/ (hjemmeside dedikert til saken) .. Måtte bare dele det.. Nå burde jeg lete fram kranførerbevis-nigeriascam-saken som gikk sin seiersgang for en del år siden. Hysterisk!
KO
"I resigned from work fifty years ago! And what did I do besides read and write? Climb mountains, ski and make love to a wonderful woman..." - Dr A.J. Snow
|
|
|
[Re: bik3man]
06/01/2011 10:58
|
progres
Besatt
|
Besatt
Her er en mail jeg fikk fra ex'en "Jeg er i en dyp rot akkurat nå og jeg trenger er din help.I i tårer da jeg skriver deg nå, beklager at jeg ikke informere deg om turen min, hadde jeg en tur til Storbritannia (Buckinghamshire) og en bisarr ting skjedde med me.I ble ranet på pistolen punkt i går kveld, skjedde det i parken på Hotel var jeg fast, men takke Gud for jeg var ikke vondt, kjørte av ranere bort med alle tingene mine utelukket passet mitt. Cell, c-kort, kontanter og noen viktige dokumenter er alle gone.I var i stand til å ta kontakt med Det britiske politiet og jeg ble sendt til ambassaden, men de ser ut å ta ting for tregt.
Jeg trenger din hjelp så raskt .. Flyet mitt går ganske snart, men jeg har problemer med sortering av hotellet regninger, og trenger også å få min billett rettet ut. Jeg trenger din hjelp. Jeg trenger en rask lån fra deg å få ting løst ut her, lover å refundere så snart jeg kommer hjem. Din støtte og hjelp vil gå en lang vei here.please svar asap så jeg kan fortelle deg hva du skal gjøre og hvordan du kan få pengene til meg via Western Union .. Håper å lese fra deg snart.
Hilsen "exen"
saken er at jeg sitter og har en hyggelig prat med henne ved bordet samtidig som mailen tikker inn. Frekke , dumme jævler
|
|
|
[Re: progres]
06/01/2011 18:36
|
Pjoltergeist
Ringrev
|
Ringrev
Kristian
I'd rather be loved than liked...
|
|
|
[Re: Pjoltergeist]
08/01/2011 22:01
|
SgtPepper
Avhengig
|
Avhengig
"The Powerbook prank" er god synes jeg, selv om slutten er urovekkende The Powerbook prank
Canfield Brothers Balance Ragley Bluepig X
|
|
|
[Re: SgtPepper]
08/01/2011 22:56
|
charliew
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Fikk denne idag:
"Attn:Beneficiary Were you previously cheated by fraudsters, get back to me with your contact details and mobile number for compensation packages. Barrister Bill Gimmes In Ghana"
|
|
|
[Re: gikke]
01/02/2011 10:55
|
front biker
Besatt
|
Besatt
Riktignok fra Russland, men morsomt likevel. Hello Stranger!!!
I dont know who is there, but I want to check up my destiny.
I'm single, 25 years old girl from Russia and I am opened for new acquaintances.
Probably it was a joke, and your address doesn.t work but I trust in destiny and hope that my letter doesn.t remain without attention.
If you are single and want find your soul mate too, reply to me please.
My mail : marinkasetkina@rambler.ru
Marina.
"I am opened for new acquaintances" - ferdig åpnet kan man kanskje si? Nå heter avsenderen både Edwin og Marina, så det gir jo visse valgmuligheter...
Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
|
|
|
|
|