Kan vi ikke bare gjøre som i går - møtes, sykle og gi premien til den som er raskest? Enkelt og greit.
Noen kan kanskje ta med seg en klokke og en PC neste gang (jeg hadde begge deler i bilen, grr...), men ellers synes jeg dette var et helt greit opplegg.
Dette er travle karer - vi får gi dem litt tid til å tyde den håndskrevne lista med overstrykninger og uklare passeringer (som muligens skyldes at vi ikke alltid ropte startnummeret vårt tydelig nok ved målgang).
Dette er vel enda en grunn til at denne PCen hadde vært fin å ha neste gang, så kunne man omtrent publisert resultatlista her på forumet direkte fra Hammeren, iallfall om man hadde mobilt bredbånd.
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
Pga. kollisjoner med andre aktiviteter har jeg ikke fått deltatt enda men håper å stille ved neste anledning.
Sitat: sykkeloyvind
Neste år blir det en cup av dette.
I så fall, hva med å også ligge inn noen bakkeritt? Et flott opplegg er å kjøre bakkerittene etter jaktstartprinsippet basert på tidene fra tempoen, der begge øvelsene må sykles på samme utstyr. Det lages tre resultatlister; en for tempoen, en for klatringen og en for totalen. Da får man målt seg både som temposyklist, klatrer og allrounder.
10 km tempo i Maridalen kombinert med Gressbanen-Tryvann er er en klassiker. Alternativt, kan man sykle en 8 km tempo i kombinasjon med Skeidbanen - Grefsenkollen. Øvelsene kan enten kjøres i løpet av samme kveld, eller over to kvelder, avhengig av hvor lenge en ønsker å holde på.
Her er en endelig resultatliste! Om noen har innsigelser til utregning av tid, kom med velbegrunnede påstander så kanskje de blir tatt til følge.
Systematiske feil kan ha oppstått, spesielt ber jeg deltagerne Lars B. Nielsen, Knut Aaser, Harald Knutsen, Dag Julius Moe, Christian Pedersen om å bekrefte evt. avkrefte slutt-tid, da det er noe rusk i skjemaet og tider jeg har regnet ut basert på skjemaet.
Her er lista:
Redigert av magic; 17/09/201006:30. Rediger grunn: liten revisjon av reslista
Jeg må beskjemmet avsløre at den offisielle tiden avviker to sekunder fra min egen tid. Og jeg som håpet på at det var tida og ikke farten som var feil
Åffår kan man ikke kjøre ti km tempo om man vil sykle Skeidbanen Grefsenkollen a?
Tenkte at for en gjennomsnittsrytter bør tidene på de to øvelsene være relativt like, eventuelt litt lengre for klatredelen ettersom det der er muligheter for litt drahjelp.
Hei. Tusen takk for et flott arrangement! Jeg ser at navnet mitt er skrevet feil. Heter Aleksander Henriksen og ikke Martinsen(15 plass), jeg år vel beklage for litt sviktende håndskrift Tror også tiden min er blitt litt feil, jeg stoppet tiden min på 15:42 borte ved brua. Ser også at det er registrert at jeg ble tatt igjen av Sigmund, noe som ikke skjedde. Tenker jeg var mitt mellom han og Øyvind i mål. Det var nemlig en annen Rye-rytter som kom inn like bak sigmund, som ikke var med. Er redd for at dette også er min feil, etter som jeg ikke var klar over at man skulle rope nr. sitt ved målpasering
Ja, tallene slik de står viser ikke riktig tid. Av en eller annen grunn har tidtagerne påført +20 sek på de 5 første startende, uten at jeg kjenner til hvorfor. Disse 20 sek har jeg da lagt på tiden, men vet som sagt ikke om det blir riktig.
Kanskje tidtagern er tilstede og kan bekrefte hva som er riktig?
Ja, tallene slik de står viser ikke riktig tid. Av en eller annen grunn har tidtagerne påført +20 sek på de 5 første startende, uten at jeg kjenner til hvorfor. Disse 20 sek har jeg da lagt på tiden, men vet som sagt ikke om det blir riktig.
Kanskje tidtagern er tilstede og kan bekrefte hva som er riktig?
De 5 første startende fikk påført 20 sek ekstra tid fordi tidtakeren stoppet klokken ved å trykke på feil knapp. Da vi fikk startet stoppeklokken hadde det gått 20 sek. Vi sjekket dette opp mot armbåndsuret. Som jeg svært beskjemmet har innrømmet i tidligere innlegg stilte vi noe uforberedt med tanke på å yte alle ryttere en rettferdig behandling på tidtaking. Vi brukte en mobiltelefon som slo av lyset til enhver tid, (tidtakeren var ikke helt kjent med denne telefonens luner) dette skapte som sagt litt panikk i den lille tidtakergruppen, derfor dette lille uhellet. Dessuten hadde vi problemer med å få registrert innkomst. Enkelte ropte hverken navn eller startnummer. Men vi forsøkt å rydde opp så godt vi kunne i "kaoset". Jeg tror det meste stemmer nå.
Men vi gleder oss til neste år, da skal vi rette opp at alle feila fra i fjor.
mvh Dag
Redigert av DagRS; 17/09/201008:30.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
Sederja, takk for oppklaring! Jeg tror de fleste er strålende fornøyd med at noen orket å ta jobben med tidtaging, og basert på relativt få tilbakemeldinger, tror jeg som du sier at det meste er vel ganske riktig nå! Takk skal du ha
Vi koste oss vi. Synet og ikke minst lyden av Reidar Borgersen på vei ut fra start reddet kvelden. Fy flate for en kraft i tråkket. Han har sikkert brukt en del timer på sklibrett og dype knebøy. Rett og slett imponerende. Skal bli morsomt å se hva den karen får til framover i seriøse konkuranser.
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
Vi har en Lezyne-pc-væske til her på kontoret. Den kan jeg spare til den som tar på seg tidtagningsansvaret neste gang det blir aktuellt.
Den veska var veldig kul, så tøff at samboeren mente at den var akkurat passe tøff for henne. Helt greit for meg. Neste år bør vel jeg manne meg til å starte selv.
Det kunne kanskje være en idé å sette opp et videokamera som filmer start/målstreken under hele rittet? Det kan ihvertfall være en veldig enkel backup, i tilfelle det skulle gå i ball med tidtakinga.
De 5 første startende fikk påført 20 sek ekstra tid fordi tidtakeren stoppet klokken ved å trykke på feil knapp. Da vi fikk startet stoppeklokken hadde det gått 20 sek. Vi sjekket dette opp mot armbåndsuret.
Jeg startet som nr 4 og har fått riktig tid, så om det var rot med tidtagningen her så har dere klart å rette det opp helt fint.
Men var dette en 10km? Jeg fikk målt 8.2km på min sykkel, så enten er løypa litt kort eller så kjører jeg rundt med en hjuldiameter som er alvorlig ute av synk med den som er lagret i CPUen min.
Absolutt og Google Maps sier også det samme - 4.9km en vei uten at den siste svingen rundt telefonstolpen er med. Jeg må nok ta en sjekk på utstyret mitt etterpå i dag, slik kan jeg jo ikke ha det...